Wie heeft er nog meer een jachthond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 21:43

Zoals beloofd even een bericht over mijn Weim. Voor mij is het mijn eerste hond die ik helemaal alleen vanaf pup af aan opvoed. Hij is wat lichtgevoelig soms maar als je daar mee om te gaan heb je er een super hond aan! Hij is super vriendelijk voor alle beesten en hij loopt altijd en overal los. Hij gaat mee op buitenrit met mijn paard, ik ben hem nooit kwijt.
Wel heeft hij flink wat beweging nodig en dan in huis ook nog wat uitdaging als het even kan.
Veel mensen zeiden vooraf tegen mij het is een aanhankelijk ras, erger dan andere. Dat is wel echt iets waarvan ik dacht hmm ja dat zal wel oke zijn. Hij ligt het liefst onder mijn voeten en loopt dan ook het liefst de hele dag achter je aan. Alleen blijven heeft echt lang geduurd voordat ik hem dat geleerd had, eng dat hij het vond!

Ik vond het wel erg lastig om als pup/peuter me te houden aan de wandel regel simpelweg omdat hij te veel energie had! Ik ging dan maar gewoon heeel vaak.
Nu heb ik echt een geweldige hond die gemiddeld op een dag tussen de 2 en 3 uur loopt en dan in huis gewoon rustig is. Maar moe is hij nooit!
Zijn dunne vacht, hij houd niet van regen maar zijn bewegingsdrang wint het dan wel. Hij heeft het wel wat sneller koud maar dan rent hij gewoon wat harder :Y) . Uiteraard houd ik het wel in de gaten als we heel lang weg gaan, maar normaal belemmert het hem in niks.

Als je meer vragen hebt of hem een keer wil komen zien in het echt dan roep maar :P (meer fotos zijn te vinden in mijn profiel)
Met onze kat:
Afbeelding
en ook met kleine kinderen en babys gaat hij heel goed.

En kunstjes doen vind hij heeeel leuk. Jagen is hij overigens echt slecht in. Ik stimuleer het dan ook niet.
Afbeelding

Voor iedereen in het topic: Fijne kerst namens ons!

Afbeelding

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 22:46

Hier ook trotse eigenaar van een DKS en een Weimaraner. Beiden geweldige honden.
De DSK als pup van 10 weken bij ons gekomen en de Weim als 1 jarige herplaatser. Hij heeft voordat hij bij ons kwam veel in een bench gezeten. Bij ons op de boerderij kwam hij weer helemaal tot leven en is een prachtig gespierd dier geworden.

DSK Reda
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Weimaraner Gio

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Samen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lenaa_tje

Re: Wie heeft er nog meer een jachthond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 18:14

Even een vraag hebben jullie jachthonden ook dat ze persé het bot wat ze krijgen moeten begraven? Terwijl onze kleine terriër gewoon begint te kluiven is Frodo nou al een flink uur bezig. Hij verstopt, kluift vervolgens op een speeltje en zoekt het bot weer op en hij begraaft weer. Begraaft tussen haakjes want het is koud dus de tuin is geen optie nu.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 18:17

Geweldige foto s cindyrella. Die metde kat wat lief! Dat zie ik hier nog niet gebeuren. Ik vind het wel een hele knappe kerstman !

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:00

Hier wordt de kluif direct verslonden Y)(^)
Onze oude hond ging het ook begraven :j

xxxlottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 23:55

Nee, eigenlijk niet. Hier wordt het ook altijd meteen opgegeten... Onze honden graven niet.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 10:25

Nee hoor, bot word hier direct verslonden :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 10:45

lenaa_tje schreef:
Even een vraag hebben jullie jachthonden ook dat ze persé het bot wat ze krijgen moeten begraven? Terwijl onze kleine terriër gewoon begint te kluiven is Frodo nou al een flink uur bezig. Hij verstopt, kluift vervolgens op een speeltje en zoekt het bot weer op en hij begraaft weer. Begraaft tussen haakjes want het is koud dus de tuin is geen optie nu.

Ik heb Beagles..... die moorden voor eten :Y) :+ ... botten worden hier meteen verslonden, zo ongeveer....

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:33

Haha de meeste houden dus gewoon van eten! Haha Beagles staan daar ook wel om bekend.
Xxxlottie wat een luxe zeg :o niet graven. Hier moeten we bij alles uitkijken.

xxxlottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:22

lenaa_tje eerder groeven ze wel, maar tegenwoordig niet meer! (oke, alleen dat plekkie onder de heg als het in de zomer erg warm is)

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:25

Ik lees nog braaf mee hoor, maar hier moet ik toch even op reageren :+ Mijn black & tan terrier begraaft zelfs haar kots als ze er de kans voor krijgt :')

Botjes, brokjes, koekjes.... alles wordt beschermd door 10 cm aarde :+

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-16 00:50

Dat graven zal dan misschien een typische eigenschap van de terriër zijn?
Het doet mij denken aan de terriër Dock (uit lady en de vagebond), die begroef zijn botten ook. ;)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 08:38

Onze halve schnauzer graaft ook. De poedels graven niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:24

Robynn schreef:
Ik lees nog braaf mee hoor, maar hier moet ik toch even op reageren :+ Mijn black & tan terrier begraaft zelfs haar kots als ze er de kans voor krijgt :')

Wij hadden een Jack Russell een paar jaar geleden en die begroef ook alles. Dat duurde niet zo lang want de Beagles vinden altijd alles wat eetbaar is... ook wat niet eetbaar is en dan toch als eetbaar wordt bevonden door de dames... :+

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:51

Picasso schreef:
Robynn schreef:

Wij hadden een Jack Russell een paar jaar geleden en die begroef ook alles. Dat duurde niet zo lang want de Beagles vinden altijd alles wat eetbaar is... ook wat niet eetbaar is en dan toch als eetbaar wordt bevonden door de dames... :+

Hihi! Herkenbaar! :))

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:00

Picasso schreef:
Robynn schreef:

Haha! Hier moest ik echt om lachen geweldig. Hier werd het inderdaad een soort spel. Frodo verstoppen de kleine zoeken. En dat terwijl onze kleine eigenlijk totaal niet sociaal is Frodo en zij kunnen het eigenlijk niet goed vinden. Uiteindelijk heeft zij gister het zachte uit het bot gegeten en is Frodo toch nog, na 2 dagen, begonnen met opeten. Het heeft ze wel goed bezig gehouden haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:04

Blijft mooi hè, dat gedrag van hondjes! :D Ik lach me ook regelmatig een breuk om die dieren...helaas weten ze dat.... :\ :D Onze JR is helaas al een paar jaar niet meer onder ons, maar het was een feest om die dieren samen te zien: zo totaal anders wbt gedrag; de Russell heel erg gefocused op ons en de Beagles vooral op ETEN en hun eigen egootjes.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:28

Jammer zeg :( ja inderdaad je merkt daar een heel groot verschil tussen. Frodo trekt echt zijn eigen plan maar hij is ook een stuk socialer. Gericht op de roedel.
kachel warmte houden ze allemaal Afbeelding

Moet toch wat met de ijzel en sneeuw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:39

Het blijft echt een prachtige hond lenaa_tje; ook in de slaapstand :D
En die ijzel is zo vervelend! Heb het al niet op sneeuw en winterse buien, maar dit is écht heel vervelend.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:43

Spekglad ook gewoon :( al die val filmpjes van dieren ook. Zelfs een goed rondje uit is een opgave. Mag wel weer snel weg zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:46

lenaa_tje schreef:
Spekglad ook gewoon :( al die val filmpjes van dieren ook. Zelfs een goed rondje uit is een opgave. Mag wel weer snel weg zijn!

Amen. Waardeloos winterweer is dit... Dan nog liever een laag sneeuw. Dit loopt en rijdt voor geen meter... :\

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:00

Zijn mensen nu heel jaloers dat het hier gewoon 5 graden is en geen cm gijzelt heeft?

Kom net terug van 2,5 uur lopen vanaf huis naar Bloemendaal aan zee, kopje koffie en weer terug :D

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:18

Hier ook geen sneeuw, ijs en extreme kou gelukkig :)

De paarden staan hier ook nog deels op het gras zelfs :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:19

ingeb0rg schreef:
Zijn mensen nu heel jaloers dat het hier gewoon 5 graden is en geen cm gijzelt heeft?

Kom net terug van 2,5 uur lopen vanaf huis naar Bloemendaal aan zee, kopje koffie en weer terug :D

Eh ja, ernstig jaloers! :) Ben die gladde ijsbanen die voor wegen door moeten gaan, meer dan zat! Zo onpraktisch!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:26

ingeb0rg schreef:

Erg jaloers sowieso zee haha! En op gras ook haha, al is hier vooral klei dus gras was hiervoor al vooral zwemmen (soort zee dan :') )