Aussie, wie heeft er een!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Simbaa

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 08:53

Leuk!! Staat hij op Marktplaats en facebook?
Dan heb ik hem voorbij zien komen :)

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 08:58

MadelonSunny schreef:
Wat zijn ze allemaal mooi! <3
Fijn dat het allemaal zo goed gaat!

Spannend een 2e pup! Heel leuk voor Evi :))

@Simbaa Zolang hij andere mensen niet eng vindt zou ik het juist fijn vinden als hij niet naar iedereen toe loopt! Dyson vindt alles leuk en interessant. Hij kan zijn enthousiasme moeilijk bedwingen waardoor hij gerust tegen iemand op springt als ik niet dichtbij ben om hem te corrigeren. De ene hond is gewoon wat meer op zichzelf dan de andere. Als hij mensen echt spannend vindt zou ik er wel aan werken maar zolang het puur desinteresse is zou ik het lekker zo laten :j
Het lijkt mij ook heerlijk om dagelijks een grote ronde te mogen maken! Dyson is nu 7,5 maand en we maken echt wel eens (in de 2 weken) een wandeling van een uur maar dagelijks mag helaas nog niet :n

@CrazyCat Wat schattig! :+:

Ja of het desinteresse is of angst hangt een beetje van de situatie af. Mannen zijn sowieso wat enger. Echter, als we gewoon langs mensen lopen is er niet zo veel aan de hand, hij negeert ze dan gewoon. Als vreemde mensen dan naar hem toe buigen, is hij wel wat angstig en deinst hij terug. Na even ruiken is het dan goed, maar dan vindt hij het nog steeds niet fijn om geaaid te worden. Ik weet dus niet zo goed of we dit echt moeten aanpakken. Zo lang mensen hem negeren is er namelijk niets aan de hand :)

En het schijnt inderdaad wel een beetje Aussie achtig te zijn, al kende ik zelf alleen maar hele sociale Aussies. Wat Keona zegt is wel waar, het heeft heel veel voordelen. Hoef hem op stal etc echt niet in de gaten te houden. Hij loopt toch wel achter mij aan :D

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 09:10

Evi is daar wel in veranderd, oo het begin vond ze andere mensen eng en was ze afwachtend. Vooral in de avond en schemering maar dan ziet het er allemaal anders uit ook. Dat is naarmate ze ouder word verdwenen. Ze vind alles en iedereen lief en leuk het is zo een duifje!

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 09:42

Simbaa schreef:
MadelonSunny schreef:

@Simbaa Zolang hij andere mensen niet eng vindt zou ik het juist fijn vinden als hij niet naar iedereen toe loopt! Dyson vindt alles leuk en interessant. Hij kan zijn enthousiasme moeilijk bedwingen waardoor hij gerust tegen iemand op springt als ik niet dichtbij ben om hem te corrigeren. De ene hond is gewoon wat meer op zichzelf dan de andere. Als hij mensen echt spannend vindt zou ik er wel aan werken maar zolang het puur desinteresse is zou ik het lekker zo laten :j
Het lijkt mij ook heerlijk om dagelijks een grote ronde te mogen maken! Dyson is nu 7,5 maand en we maken echt wel eens (in de 2 weken) een wandeling van een uur maar dagelijks mag helaas nog niet :n

Ja of het desinteresse is of angst hangt een beetje van de situatie af. Mannen zijn sowieso wat enger. Echter, als we gewoon langs mensen lopen is er niet zo veel aan de hand, hij negeert ze dan gewoon. Als vreemde mensen dan naar hem toe buigen, is hij wel wat angstig en deinst hij terug. Na even ruiken is het dan goed, maar dan vindt hij het nog steeds niet fijn om geaaid te worden. Ik weet dus niet zo goed of we dit echt moeten aanpakken. Zo lang mensen hem negeren is er namelijk niets aan de hand :)

En het schijnt inderdaad wel een beetje Aussie achtig te zijn, al kende ik zelf alleen maar hele sociale Aussies. Wat Keona zegt is wel waar, het heeft heel veel voordelen. Hoef hem op stal etc echt niet in de gaten te houden. Hij loopt toch wel achter mij aan :D

Dat gedrag ken ik ook van onze oude aussie prima sociaal maar vreemde mensen eerst snuffelen en sommig mensen ook gewoon niet nooit iets misdaan maar niet in zijn buurt te krijgen ( loslopend dan ) onze andere hond geen probleem met die pers..

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 10:55

Simbaa schreef:

Ze staat inderdaad op Marktplaats, op facebook weet ik niet, daar heb ik d'r niet voorbij zien komen :)

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 11:53

linnnh schreef:
Simbaa schreef:

Ze staat inderdaad op Marktplaats, op facebook weet ik niet, daar heb ik d'r niet voorbij zien komen :)

Ik haal het door elkaar. Inderdaad niet op facebook, dat was een andere.
Veel plezier in ieder geval vanavond!!

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 15:00

Marlou_ schreef:
Evi is daar wel in veranderd, oo het begin vond ze andere mensen eng en was ze afwachtend. Vooral in de avond en schemering maar dan ziet het er allemaal anders uit ook. Dat is naarmate ze ouder word verdwenen. Ze vind alles en iedereen lief en leuk het is zo een duifje!

Dit is inderdaad precies Wolf. Vooral afwachtend en schichtig in het donker. Watje haha. Hij wordt nu trouwens wel heel waaks!

Verder nog een vraagje: weet iemand een goede opvang voor in de zomervakantie? We zouden eigenlijk in Nederland blijven, maar gaan nu waarschijnlijk toch naar Italie. Dat lijkt me echt te warm.

Ik zie qua opvang door de bomen het bos niet meer. We hebben niet echt een budget en we willen er ook prima een stuk voor rijden. Het liefst een huiselijke sfeer oid. Kennel zou ook prima moeten kunnen, maar heeft minder mijn voorkeur omdat het al zon afhankelijke bange poeperd is.
Iemand ervaringen? :)

@linnnnh: Hoe was het!?

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 15:11

Wij hebben het qua opvang waarschijnlijk rond met familie of vrienden. Ideaal, krijgt hij gewoon de aandacht die hij verdient.

Wij een over sociale hyperactieve pup. Heerlijk beest

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 15:35

Familie en vrienden is inderdaad ideaal! Familie gaat bij ons allemaal mee op vakantie. Vrienden zijn of gelijktijdig op vakantie, of vertrouw ik voor geen meter ;)

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:15

Simbaa schreef:
Familie en vrienden is inderdaad ideaal! Familie gaat bij ons allemaal mee op vakantie. Vrienden zijn of gelijktijdig op vakantie, of vertrouw ik voor geen meter ;)

Wij hebben dr ook maar een aantal aan wie we hem toevertrouwen. Aankomend weekend mag hij lekker mee weekendje weg en vakantie van de zomer waarschijnlijk bij mijn ouders die buitenaf wonen.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:28

Wat een heerlijke AUssies komen er langs. Die pupjes zijn echt té schattig :+:

Hier goede ervaringen met dierenpension Eelde. Ja, het is een pension waar ze in kennels zitten (vind ik zelf altijd wat naar uitzien), maar de honden zijn er altijd supervrolijk. Het helpt ook wel dat er hele kundige mensen opzitten. De honden komen meerdere keren per dag buiten. Wanneer ze sociaal zijn in de groep en als ze dat niet zijn, dan krijgen ze gewoon 1 op 1 tijd.
Mijn Aussies komen er iig altijd vrolijk vandaan. En belangrijker: ze gaan er vrolijk heen.

Hier zijn we afgelopen maand van 1 Aussie naar 2 Aussies gegaan. Het is wel even wennen moet ik zeggen. Je neemt één hond toch een stuk makkelijker mee dan twee. De heer en dame zijn ook nog niet de allerbeste vriendjes (in die zin dat ze nog niet echt spelen), maar hebben toch wel wat aan elkaar.
Guus (links) was er al.
Roos (rechts) is nieuw.
En om ze uit elkaar te kunnen houden hebben we er nu eentje mét staart genomen :P
Afbeelding

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 18:00

Wat een knapperds die twee! Mooi hoor!

Wij brengen de hond ook naar familie, we hebben oma, mijn ouders en anders schoonouders oo de boerderij maar daar loopt ze zo wat heel de dag met weinig toezicht rond ivm hun werk daar en dat vind ik minst prettig. Maar is altijd wel een oplossing!

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 19:31

Dat is een van de redenen dat ik niet op vakantie ga.. 1 ik kan hem niet missen en 2 ik ben veel te kieskeurig dus alles wat andere anders doen dan ik is fout.. :o

Kenai heeft vandaag model gestaan voor de camera van kynofocus (femke puijman), ben erg benieuwd naar het resultaat.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 19:57

Ik neem ze gewoon mee op vakantie en anders doet mijn moeder ze want pep gaatniet met iedereen mee de andere wel.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 20:01

Pep is een super fijne hond zelfde karakter als jou hondje.wou dat ze allemaal zo zijn.bij ons in de straat hebben ze ook zo.n hondje, probleem is dat mensen van boven op de hond duiken, ik ga op de knieen zitten kijk hem niet aan kan hem zo kroelen en aaien.mensen zeiden dat kan niemand.dus manier van contakt maken is ook vaak belangrijk bij een aussie.maar ik hou juist van deze karaktertjes super hondjes
Simbaa schreef:
MadelonSunny schreef:

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 20:26

XxDiandraxX schreef:
Dat is een van de redenen dat ik niet op vakantie ga.. 1 ik kan hem niet missen en 2 ik ben veel te kieskeurig dus alles wat andere anders doen dan ik is fout.. :o

Kenai heeft vandaag model gestaan voor de camera van kynofocus (femke puijman), ben erg benieuwd naar het resultaat.

Gaaf mijn honden hangen ook in de gang gemaakt door Femke.
De aus helaas niet

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 20:59

Oh maar we gaan meestal ook naar ons huis in Frankrijk en gaat ze gewoon mee maar vorig jaar naar Griekenland zou lastig geweest zijn op een zeilboot haha. Maar ik wil haar ook het liefste mee hebben.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 21:07

Marlou_ schreef:
Oh maar we gaan meestal ook naar ons huis in Frankrijk en gaat ze gewoon mee maar vorig jaar naar Griekenland zou lastig geweest zijn op een zeilboot haha. Maar ik wil haar ook het liefste mee hebben.

Gaan jullie dan ook in het hoogseizoen naar Frankrijk? En zo ja; is dat dan niet te warm? :)

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 21:45

Marlou_ schreef:

Dat hebben wij van de zomer ook, zeilboot is al knus zonder hond...

Komend weekend lekker naar België met de hond. Ben benieuwd hoe dat gaat.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-16 07:54

We zitten in het midden v Frankrijk in een natuurgebied, het weer is vergelijkbaar met dat van hier eigenlijk. Dus geen extreme warmte.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 09:00

Waar ga je heen
Nimmy schreef:
Marlou_ schreef:

Dat hebben wij van de zomer ook, zeilboot is al knus zonder hond...

Komend weekend lekker naar België met de hond. Ben benieuwd hoe dat gaat.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 09:02

Voor mensen die nog een leuk adres zoeken voir met de hond en/of paard in belgie de voerstreek dan weet ik iets leuks je kunt me altijd pb is namelijk van mijn schoonmoeder.zijn 2appartementen en ontbijt is bij te boeken nu nog super goedkoop

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:57

keona schreef:
Voor mensen die nog een leuk adres zoeken voir met de hond en/of paard in belgie de voerstreek dan weet ik iets leuks je kunt me altijd pb is namelijk van mijn schoonmoeder.zijn 2appartementen en ontbijt is bij te boeken nu nog super goedkoop

We gaan nu naar de haan. Huisje geboekt

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 09:10

Onze aus alweer 7,5 maand..
Afbeelding

En met mam en pap.. Mam is ondertussen kleiner dan haar puppen :D
Afbeelding

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 09:38