Chihuahua-eigenaren: Het Chihuahua Topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Re: Chihuahua-eigenaren: Het Chihuahua Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 23:46

nee die van mij niet die van mij vind t zalig buiten lekker rennen en gek doen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 00:40

Pebbles is mijn lieveling en ik ben de hare :D . Ze vindt de rest van het gezin ook lief, maar zij en ik zijn twee handen op één buik. Ze is nu twee, ik moet er niet aan denken dat ze ooit zo oud is dat ze er niet meer gaat zijn, word al naar van de gedachte alleen al.

De pups gaan erg hard, zijn alweer twee weken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 07:44

ahh wat een droppies zeg.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 15:10

Bella heeft het altijd koud buitenshuis, en in huis zoekt ze ook de warmste plekjes uit (tegen de verwarming aan bijvoorbeeld)
Wat betreft in je bed slapen. Ik ben er niet bang voor dat ik op haar ga liggen. En ik beweeg toch echt heel veel snachts. Maar omdat ze tegen mij aan ligt heeft ze dat snel genoeg door.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 19:32

hebben julie Chi's ook weleens dat ze in eens heel duffig zijn? dierenarts vertelde ons dat dit veel voorkomt bij dit ras.. heeft met de suikerspiegel te maken... daarstraks was Muis, mijn pup, ineens heel rustig.. en heb haar toen een klein beetje honing gegeven... hier knapte ze weer van op... nu breekt ze heel de tent af :')

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 19:42

Dat heb ik met mijn honden nog nooit gehad..

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 19:45

Hier geen last van. Maar kan je beter druivensuiker geven dat is er ook speciaal voor dieren. (weet niet wat de verschillen zijn) Van honing moet je wel de goede hebben. Weet zo niet uit mn hofd welke goed is voor honden. Maar dat is op te zoeken.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 19:49

citaat van hondenpage.. http://www.hondenpage.com/hondenforum/7 ... ftijd?.php

In tegenstelling tot baby's zijn honden carnivoren en daarvoor gelden de regels niet die voor baby's wel gelden.
Rauwe honing kun je al op een leeftijd van 4 weken aan pups in het nest geven. Juliëtte de Baïracli Levy (de grondlegster van het natuurlijk rauw voeren en bekend van boeken over kruidengeneeskunde bij dieren) beschrijft diverse remedies met onbewerkte rauwe honing als gezondheidstonicum voor pups. Wil je honing geven, koop dan bv. een goede koudgeslagen honing rechtstreeks van een imker of bij een natuurwinkel/reformhuis. Mijn honden krijgen dagelijks koudgeslagen honing en vooral 's winters ook stuifmeelkorrels voor mijn oudste hond met immuniteitsziekte. Het is een prima virusremmer en weert schadelijke bacteriën.

Mocht je geïnteresseerd zijn in de werking van honing bij honden, dan ben ik zo brutaal te verwijzen naar onderstaande link met heel veel uitgebreide informatie (weet niet of dat mag):
http://www.forumwereld.nl/rauwevoedingv ... opic=125.0

koud geslagen honing dus.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 20:09

Ja. Dat heeft Bailey ook. Hij is soms zó rustig, echt op het slome af!

Ik heb voor t eerst in zijn (en mijn :P ) leven een jasje besteld. Hij krijgt t nu toch wel echt koud.

Hopelijk gaat ie me dat in dank afnemen :')
Wel gewoon een leuke donkerblauwe. Geen knalroze ofzo :D

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 21:14

Nou jaaa zeg :D valt dat even tegen.. als je op sjiek gaat moet t ook opvallen hihi :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 21:27

Komt idd vaker voor dat ze problemen met hun suiker hebben, daarom is het ook zo belangrijk dat ze meerdere keren per dag wat eten krijgen, zeker als ze nog pup zijn.
Er zijn al pups ingeslapen omdat de de DA de hypo niet herkende.
Ze kunnen er goed ziek van worden.
Hier 1 die het koud heeft, Bueno vind het wel lekker weer maar Bijou baalt er van.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 21:39

Mijn pupje krijgt paar keer per dag eten inderdaad... Maar denk achteraf dat het misschien ook wel te druk is geweest met kerst en bezoek allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 22:03

Misschien dat ik hier mijn vraag kwijt kan.

Onze chihuahua van 4,5 jr poept normaal gesproken 2 a 3 keer op een dag. Nu al 2 dagen niet. Ze is loops.

Moeten we ons zorgen maken? DA bellen?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 22:23

Wat krijgt ze te eten? Heeft ze misschien iets gehad/gepakt tijdens de kerst wat niet goed is?

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 13:37

Mijn hondje krijgt idd ook meerdere keren per dag eten maar meestal laat hij het dan gewoon staan -O- Pas 'S avonds gaat ie ineen keer alles op eten. Hij eet 1 keer per dag dus veel, ondanks dat hij veel vaker kan eten. Soms 2 keer maar vaak niet.. Waar zou ik dan echt op moeten letten met die suiker? Waaraan kan je dan merken of ie echt ziek gaat worden? En wat honing geven werkt dus ook?
Misschien helpt het wel om wat vlees bijvoorbeeld kip ofzo te geven gewoon een klein stukje een paar keer per dag? Dat slaat ie niet af..
Het is wel de bedoeling dat hij 25 wordt natuurlijk :+

Haha Ik heb een hekel aan hondjes in jasjes :') Vooral met chi's.. Ze worden al zo vaak betutteld. Mijn hond is gewoon hond, geen handtas. Maarja hij heeft het echt koud dus dan maar even mijn 'principes' opzij. Met een koud velletje heeft ie niet zoveel aan mijn mening -O-

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 14:03

Mijn kleine gaia heeft het altijd koud behalve in hoogzomer. Als mijn ouders met haar wandelen heeft ze een truitje of jasje aan. Maar ik loop liever met een paarden achtig dekje.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 17:27

PenP2014 schreef:
Mijn hondje krijgt idd ook meerdere keren per dag eten maar meestal laat hij het dan gewoon staan -O- Pas 'S avonds gaat ie ineen keer alles op eten. Hij eet 1 keer per dag dus veel, ondanks dat hij veel vaker kan eten. Soms 2 keer maar vaak niet.. Waar zou ik dan echt op moeten letten met die suiker? Waaraan kan je dan merken of ie echt ziek gaat worden? En wat honing geven werkt dus ook?
Misschien helpt het wel om wat vlees bijvoorbeeld kip ofzo te geven gewoon een klein stukje een paar keer per dag? Dat slaat ie niet af..
Het is wel de bedoeling dat hij 25 wordt natuurlijk :+

Haha Ik heb een hekel aan hondjes in jasjes :') Vooral met chi's.. Ze worden al zo vaak betutteld. Mijn hond is gewoon hond, geen handtas. Maarja hij heeft het echt koud dus dan maar even mijn 'principes' opzij. Met een koud velletje heeft ie niet zoveel aan mijn mening -O-

http://www.chiwisplace.nl/chihuahua/tip ... -hypo.html

Hier staat wat meer info.
Het is niet zo dat als ze 1x per dag eten dat ze dan zeker een hypo krijgen maar vaker eten is veiliger.
als je je zorgen maakt zou je tussendoor iets lekkers kunnen geven, je hebt ook kauwdingetjes met druivensuiker bijvoorbeeld.
Suikerwater zie ik bij de link niet staan maar als ze er last van krijgen wil dat ook nog wel eens helpen.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 18:15

mijn chi is nooit duf ofzo.......

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 19:03

Die van mij ook niet. Ze krijgn hier 2 x per dag eten. Dribbel ligt wel in coma s'avonds, maar dat heeft niet met z'n suikerspiegel te maken. Alles is s'avonds moe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:48

De mijne gelukkig ook niet, zij krijgen 2 keer per dag vlees.
Een vriendin van mij heeft het wel met haar hondje gehad, dierenarts herkende het niet en het werd steeds erger tot ze de fokster belde en die aangaf dat dat het was. Ik heb van een andere fokster al gehoord dat er pups ingeslapen werden omdat de DA het niet herkende, sindsdien zet zij er iets over in het contract.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 13:23

Kerstcadeautje gehad!! {:) Hebben jullie kleintjes ook nog wat gekregen? :)

Afbeelding

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 13:42

Haha lief! Bij mijn ouders hingen een paar varkensoren in de kerstboom :=

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 13:52

oeh ook smakelijk! :))

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:48

Afbeelding
hier hebben ze beiden een nieuwe knuffel van IKEA gekregen, daar zijn ze gek mee
een grote voor Aedan , een kleintje voor Bella (maar gras aan de overkant is groener natuurlijk..)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:04

Hihi.. hier hebben ze niks gehad. Zoooo'n K leven hier. haha