Heel goed Jasda. Ik was gisteren op de show in Bleiswijk, jammer dat er eigenlijk in de hoofdring geen hondensport is. Dat was vroeger wel. Een gemiste kans vind ik.
Lisitano
Geplaatst: 04-11-13 01:17
Hoi, ik meld me ook! Mijn hond is nog wat jong, een Siberische Husky van 6 maanden. Dus wij zijn alleen nog even bezig met gehoorzaamheid en zwemmen voor de overvloedige energie Maar gezien dit mijn eerste hond is weet ik niks van wat mogelijk is qua sport. Canicross lijkt me heel erg leuk en dat wordt hier in Frankrijk ook veel gedaan. Maar dan moeten we nog even 6 maanden wachten tot deelname
Ik vind het heel eng teveel met onze Manu te doen, wanneer zou je zoiets als lichte Canicross op kunnen gaan bouwen? Ik ben zelf overigens sinds 6 weken begonnen met hardlopen. Dit gaat nog rustig opbouwend (joggend), ik denk dat je op de fiets om zou vallen . Ik ren wel op paden, dus geen asfalt. Ik heb Manu 2x mee genomen met een klein rondje, heuvel af doen we wandelend. Totaal ben ik dan slechts 20 minuten weggeweest. Hij is dan aan een normale lijn en hij loopt naast me dmv commando. Ik heb al een elastische heupriem gekregen van vriendlief maar ik begreep dat je ze dan echt moet leren "trekken"? Omdat mijn Frans niet zo sterk is zou ik graag tips van Canicrossende bokkers willen!
ik zou ook echt nog een half jaar wachten voro je canivross gaat opbouwen... vooral een groot ras is pas met 1,5 uit gegroied
spatter
Geplaatst: 04-11-13 10:30
Mag ik jullie eens vragen wat jullie betalen voor de cursussen of lessen? Ik heb net bericht gekregen voor de vervolgcursus1 voor Max en dat is toch 85€ voor 8 lessen. Is dat een normaal bedrag of toch best veel?
Het lastige is dat er heel veel verschillende hondescholen zijn hier in de buurt. De meest dichtbei heeft een website waar het drillen vanaf druibt en ze hebben eigenlijk alleen de gewone gehoorzaamheids cursussen maar ze doen het al 25 jaar dus er zal toch wel iets goed aan zijn. Dan heb je een hoop scholen die maar 2 x per jaar opnieuw starten met een cursus, leuk, maar niet als je net een jonge pup/hond heb en vervolgens moet wachten tot februari/maart eer je kan instromen. Dan een paar waar de lessen alleen doordeweeks kunnen en aangezien ik in ploegen werk gaat dat ook niet, lastig hoor
ik betaal 60 euro voor een half jaar 1x per week, 90 voor een half jaar voor 2x per week
MyWishMax
Geplaatst: 04-11-13 10:32
Ik betaal nog geen 20 euro per maand, voor 2 keer per week trainen. Maar goed, dat werkt weer anders dan cursussen. Hier in de buurt heb je idd vaker €85 euro voor 8 of 10 lessen. Soms €120 voor 10.
spatter
Geplaatst: 04-11-13 10:35
Jullie zijn dan angesloten bij een kc ofzo? Dat was ik ook tegen gekomen hier en die zitten ook niet zover van mij af.
joyce83
Geplaatst: 04-11-13 10:37
Spatter dat komt me idd bekend voor. Het is echt moeilijk om een goede hondenschool, in de buurt, trainen op dagen dat je kunt en dan ook niet de hoofdprijs hoeft te betalen te vinden.
Ik heb verschillend qua prijs: gehoorzaamheid bij de kc, nu nog 12 lessen voor 50 euro (lidmaatschap per jaar ongeveer 20 euro) starten twee keer per jaar. Gaat straks naar 60 euro voor leden en 70 voor niet leden. Dan behendigheid per kwartaal tussen de 90 en 100 euro. Waar ik treiball heb gedaan zitten ze afhankelijk van de cursus ook tussen de 10 en 12 euro per uur.
Nobel01
Geplaatst: 04-11-13 10:37
-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt
spatter
Geplaatst: 04-11-13 10:50
Het lastige van de puppy cursus was dat er een flink aantal bij waren die die lessen echt heeeeel hard nodig hadden, mensen wisten echt weinig van hondegedrag af en het niet goed luisteren lag dan ook meer aan de baas als aan de pup. De meeste hielden er vervolgens ook nog na de cursus mee op in de trant van "we weten nu wel genoeg" , maar ja
ik kan bij de kc pas in februari instromen en dat duurt me te lang dus ik doe in ieder geval de vervolgcursus bij deze school en dan kijk ik in het voorjaar wel
nobel leuke foto's en heerlijk hondje
Hhilde
Geplaatst: 04-11-13 10:52
Ik betaal ongeveer vijftig tot zestig euro per cursus van ongeveer twaalf lessen. Behendigheid is iets duurder dan treibball en gehoorzaamheid, maar niet gek veel. Heb nu op zondagochtend en woensdagavond les, betaalde 115 euro in totaal of zo? Is op een kynologenclub.
Ga vanaf vanavond een angstcursus volgen. Vier lessen voor dertig euro. Een theorieles (vanavond) en drie praktijklessen. Ben heel benieuwd. Sluit sowieso mooi aan op mijn studie, maar mijn altijd zo stoere boefje is als de dood voor vuurwerk en onweer en daarom volgen we 'm. Vorig jaar heb ik 'm rond oud en nieuw op medicijnen gehad, maar wil het liefst zonder. Twee jaar geleden heeft hij een epileptische aanval gehad en dat wil ik nooit meer. Ik heb toen echt de schrik van m'n leven gehad, in een klap tien jaar ouder. Lag hij helemaal schokkend en stuiptrekkend voor ons huis..
spatter
Geplaatst: 04-11-13 10:55
hilde jakkes, arme hond
hier zijn heel weinig van die leuke cursussen heel veel gehoorzaamheid, met en beetje geluk agility maar treibball en frisbee enzo is allemaal ver weg
Nobel01
Geplaatst: 04-11-13 10:56
-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt