Beginnen met kippen houden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 16:01

Ik heb het misschien gemist maar dit is toch niet de hele leefruimte van de chicks?

Zaterdag heb ik Bettie opgehaald. Bettie is een grote orpington en heeft als taakje 'kattenverjager'. Ik zag het toch niet zo zitten met alleen krieltjes, en ik weet dat de katten danig onder de indruk zijn van grote kippen.

Bettie is groot, beetje dommig en echt TE leuk gewoon! Heeeeeel tam en rustig. Het verschil tussen de wat drukkere en vinnigere krieltjes is echt duidelijk.

Ik had meelwormpjes tussen het hooi gestrooid, en Bettie ging met haar grote poten aan de scharrel. Telkens als ze een wormpje gevonden had, pikte een van de krieltjes die voor dr neus weg! haha! En zij maar sullig kijken. Had ze éindelijk een wormpje te pakken, rent ze niet snel genoeg en grissen ze hem gewoon uit haar snavel :(:) (nu geef ik haar stiekem altijd een wormpje extra)

Meet Bettie!
Afbeelding
Afbeelding

En Boefie het haantje heeft gzd een nieuw huis gevonden... hij mag bij mij nog groter worden, maar zodra hij volledig in de veren zit gaat hij naar een harem hennetjes :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 16:04

had je het tegen mij of klijntje?
Tuurlijk is dit niet alle ruimte

Er zit nog een ren achter waar ze zelf in kunnen door een opening achterin de ren beneden ( zowel bij konijnen te zien op foto als bij kippen achter de drinkbak, die nu buiten in de ren staat en niet in het nachthok) en ze lopen los door de tuin, dit is het nachthok bij mij en bij klijntje ook

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 16:11

Dat ziet er goed uit LN. Schattige kippies! Zo te zien hebben ze rechtsachter een luikje om naar buiten te gaan?
Als ze groter zijn, zul je misschien wel een zitstok met grotere diameter nodig hebben. Op een vierkante stok met afgeronde hoeken zitten ze het liefst :)
Ons nachthok staat idd ook in een grotere ren :)

Amaris, Bettie ziet er geweldig uit! Ze doet me een beetje denken aan Dolf van Alfred J Kwak, haha :D

Lynn_Nikita

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 16:12

ja idd, die kraai

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 16:12

stok is 3 of 3.5 cm dik, hoe dik moet die dan zijn?

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 16:21

Oh, hij lijkt zo smal op de foto. 3,5cm lijkt me wel okee!

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 09:02

Onze kippen zijn echt dom :')
Gisteravond had ik ze opgesloten in het nieuwe nachthok zodat ze zouden snappen dat dat hun slaapplek is. Ik lokte ze met graan naar boven (gedurende de dag was tenminste één van hun al eens boven/binnen geweest) maar natuurlijk hebben ze de nacht beneden op het stoepje doorgebracht :+ en beneden lag ook een ei...
Nu is het een van de dames gelukt om via het loopplankje naar boven te gaan maar die loopt nu heel suf langs de voorkant heen en weer omdat ze de weg terug niet meer kan vinden *zucht* Nouja ze zullen er ooit wel aan wennen toch? :D

Beetje jammer is wel dat ze tóch op het dak kunnen springen en zo alsnog uit de ren -O- Moeten we dus toch nog iets op verzinnen, ik had gehoopt dat het ze niet zou lukken...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 09:24

kun je niks van gaas op het dak maken zodat ze er niet op kunnen springen?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 09:49

ja, inderdaad, kun je niet van gaas een opstaand randje ofzo fabriceren langs het dak?

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:47

We hebben nog hekjes, van zo'n losse konijnenren. Die had ik er nu opgezet. Toekomstplan is een grotere, overdekte ren. Maar ik denk dat ze op zoek waren naar de ingang van het hok :+ Er is er eentje die de juiste weg goed weet en die zit nu alweer een paar uur in het legnest. De anderen gaan ook in en uit, dus wie weet snappen ze het binnenkort :P

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 17:27

RIP kip pok.
Opgegeten door een vos 2 sept 2013.
Ik was haar al steeds kwijt en kon het nest niet vinden, nu is gister het veld naast mijn huis gemaaid en lag het nest open en bloot met 12 eieren. Daarnaast hetgeen overgebleven was van kippie.
Jammer, was een leuke kip.
Ga gauw een nieuw maatje voor de ander halen.

Fijn dat het topic zo levendig blijft met jullie verhalen!!

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 17:55

Hè getsie, dat is jammer zeg :( succes nu weer, met je zoektocht!

Er lagen hier vandaag 2 eieren in het nest, dus ze beginnen het te snappen hihi

Pina22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 20:00

Jeetje, wat jammer :( :(:) Waren ze met zn 2en? (sorry, er zijn opeens zoveel mensen dat ik niet meer weet welke kip(pen) bij wie horen :')

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 09:00

Freya6 schreef:
RIP kip pok.
Ik was haar al steeds kwijt en kon het nest niet vinden, nu is gister het veld naast mijn huis gemaaid en lag het nest open en bloot met 12 eieren. Daarnaast hetgeen overgebleven was van kippie.

Achgossie! Dat is ook sneu zeg.... :(:)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 09:17

Gisteren heb ik voor een paar euro zo'n konijnenren gekocht en die in de tuin gezet, hebben de kuukskes voor het eerst buiten mogen spelen. Echt grappig om te zien hoe ze achter vliegjes enzo gingen aanrennen! Leuk ook dat ze uit zichzelf weten dat wat er door de lucht vliegt dat dat eetbaar is.

Vanmorgen heb ik ze een geprakt eitje gegeven. Eerst was het 'eng' maar nadat er wat gewoon voer en een paar meelwormen doorheen geprakt was, was het ineens THE BOMB. Haha, rennende kuikens met stukjes eiwit in hun snaveltjes.

Ik maak me zorgen om de temperatuur vanmiddag en morgen, ze zitten namelijk in een schuurtje met een plat zwart dak... dus vanmiddag en morgenmiddag neem ik vrij om ze in de gaten te kunnen houden.
Mogen ze lekker lang buiten spelen vandaag!

Tot mijn verbazing gaat het heel goed met de katten. Alhoewel minipoes gerust met een duif komt aanzetten, heeft ze wel door dat deze fladderende verenballetjes 'not done' zijn.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 12:17

haha, ik geloofde nooit in 'negeerlijsten' maar op kippenforum heb ik er toch een in de negeer gezet. Wat een bitches zitten daar tussen, niet normaal!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 12:19

ik kom niet aangemeld op zo`n kippensite, al paar keer willend oen en steeds bij die code invullen gaat het is

met recht een Kippen-hok dus daar

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 12:30

Ja met z'n tweetjes, dus er moet er zeker een bij anders vind ik het wel zielig.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 12:32

Freya6 schreef:
RIP kip pok.

:(

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 12:32

Amaris schreef:
haha, ik geloofde nooit in 'negeerlijsten' maar op kippenforum heb ik er toch een in de negeer gezet. Wat een bitches zitten daar tussen, niet normaal!

Ik heb die hele site op de negeerlijst gezet. Dat geeft rust :D

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 14:21

Amaris schreef:

laat me raden...
begint met een 'g' en eindigt met ''onda' ? 8-)

Die spoort niet, lig ik ook al mee overhoop.... :')

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 14:57

Zo, hier is het kippenhok weer brand schoon. Weer wat nieuwe zitplekken gemaakt, vinden ze leuk. De inspectie is net begonnen elk hoekje wordt bekeken.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 15:38

_Floss_ schreef:
Amaris schreef:

laat me raden...
begint met een 'g' en eindigt met ''onda' ? 8-)

Die spoort niet, lig ik ook al mee overhoop.... :')

Hahaha, ik had alle namen verdrongen, maar die naam roept meteen herinneringen naar boven :D

Pina22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 17:03

Hoe vaak maken jullie het hok eigenlijk schoon (en hoeveel kippen zitten er dan in 1 hok)? Wij veel te weinig :o we moeten het echt veeeeeeel vaker doen, ze hebben gelukkig een best groot hok voor 2 krieltjes, dus er is altijd wel een schoon plekje :)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 17:04

Pina22 schreef:
Hoe vaak maken jullie het hok eigenlijk schoon (en hoeveel kippen zitten er dan in 1 hok)? Wij veel te weinig :o we moeten het echt veeeeeeel vaker doen, ze hebben gelukkig een best groot hok voor 2 krieltjes, dus er is altijd wel een schoon plekje :)

Elke dag :o
Dan wip ik de drollen eruit.
En wekelijks kook ik hun lig/nestplekken uit.
Momenteel 4 kipjes in de stal.