Het grote gerbiltopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melanie20

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 18:26

hallo hallo damens!!

Heb net 2 gerbils uitgezocht! zondag krijg ik ze!!!!
zijn 6 en 8 weken oud...

Gauw verder met dingen kopen en het hok inorde maken!

wat voor bodem bedekking gebruiken jullie? waar ze ook goeie tunnels kunnen meemaken?

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 18:28

Ik heb een heel pak chipsi er in liggen (fijner dan zaagsel en minder stoffig) samen met wat hooi, hier kunnen ze prima tunnels van maken :)
Was ook heel fijn is, is supasoft, maar dat is wel stoffiger.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 19:38

Mijn gerbies zijn gelukkig handtam :) Heb ze zo uit het nest gekregen (zusjes) en ben vanaf het begin begonnen met oppakken, even vasthouden en weer terug :) Wat ze ook leuk vinden is op mijn schouder zitten :) Ik pak ze niet vaak op ofzo, maar ik kan ze wel gewoon makkelijk pakken en bijten doen ze ook niet :)

Ik heb een pak supasoft besteld omdat ik ook glasplaatjes besteld heb, ben benieuwd :)

En zoals beloofd, de foto's van de nieuwe deksel :) Enige wat ik nog moet doen is even een likje verf erover, nu zitten er nog allemaal vieze vingers van mijn vriend op :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 19:55

Mooie deksel joh! Vind alleen je bak zo kaal, of is dat alleen nu even zo?
Hoe pak je ze op dan, heb je dat eerst geoefend?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 19:58

De dikkies hier zijn niet handtam, slechte start gehad, en ik vind het wel goed zo. Ze komen wel op je hand, maar oppakken kan niet.

We verplaatsen ze met een doos.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 20:04

Ellabellaah: klopt, bak is nog heel kaal! Dat is omdat mijn bestelling van gerbil.nl binnen nu en een paar dagen komt en alles er dan weer uitmoet voor het monteren van de glasplateaus etc :) Daarna krijgen ze ook meer bodembedekking etc :) Stap 1 was de nieuwe deksel, volgende stap is de inrichting :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 01:04

Ik heb er eentje die niet snuffelt maar even op je vinger kauwt om te bekijken wie je bent :\ yay

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 12:46

Magrathea schreef:
Ik heb er eentje die niet snuffelt maar even op je vinger kauwt om te bekijken wie je bent :\ yay

:') _O-

Browny's tumor is 9/10 verdwenen ze heeft nu alleen nog maar een heel klein bobbeltje.
Nu ik het toch over Browny heb dat beest is vreselijk agressief -O- niet normaal joh je hoeft je hand nog maar in de kooi te leggen en ze bijt je helemaal lek.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 12:50

Haha nee Liliana bijt niet zo hard, maar gewoon even knabbelen :+ Nog steeds niet echt aangenaam.. ze krijgt dan ook wel een tikje op d'r neus :+

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 12:51

BoemPats schreef:
:') _O-

Browny's tumor is 9/10 verdwenen ze heeft nu alleen nog maar een heel klein bobbeltje.
Nu ik het toch over Browny heb dat beest is vreselijk agressief -O- niet normaal joh je hoeft je hand nog maar in de kooi te leggen en ze bijt je helemaal lek.

Had hij dat ook al voor de tumor? Agressiviteit kan namelijk ook komen door pijn. Weet je al wat het was trouwens? Of heb ik dat gemist?
Edit: Superfijn trouwens dat de tumor zo geslonken is!
Laatst bijgewerkt door Colorado op 11-05-12 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 12:57

Die van mij bijten helemaal niet, lekker puuuhhh :P ahaha, nóg niet :P

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:08

wat goed van de tumor! :)

Meeko, mijn eerste ventje, een getraumatiseerd diertje, beet je inderdaad ook lek als je in de bak kwam met je hand, hij beschermde alles om zich heen, zijn vriendje, zijn rolletje, alles.
Tot hij zijn vriendje bijna zn nek doorgebeten had..en die terug ging naar de fokker.
In overleg met verschillende fokkers heb ik toen besloten hem alleen te houden, en dat ging perfect.
Hij was veel blijer, ging weer spelen, knagen en graven, en werd ook heel lief.
Helaas is hij in januari overleden ;(

deze meiden die bijten gelukkig niet, tam zijn ze niet, maar bijten doen ze niet :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:11

Haha oeeeh een gerbil alleen houden, dat kan nooit :+ net als dat een paard nooit beter af is alleen :n

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:01

ik ben van mening dat je het wel altijd moet proberen, maar Meeko was geestelijk niet helemaal normaal.
het eerste jaar van zijn leven had hij ook alleen geleefd. en moet zeggen, hij was zwaar getraumatiseerd.
ik ben heel blij dat ik de stap genomen heb en hem nog een leuk jaartje heb kunnen geven. eerst samen met vriendje Finn, en toen dat niet meer ging alleen :)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 17:35

Die van mij bijten gelukkig ook niet :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 19:16

Die van mij beter eerst, nu niet meer, je kan ze oppakken en in je hand houden, maar niet te lang, dan zijn ze weg :=

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 20:22

Nou onder haar ontsteking zat een beginnende tumor die maakte de bult groter maar omdat de tumor in de ontsteking zat zou de ontsteking met antibiotica verdwijnen en daarmee ook de tumor. beter kan ik het niet uitleggen :')

@Colorado
Sinds ik haar heb is ze al agressief en toen zat die tumor er nog niet

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 20:36

BoemPats schreef:
Nou onder haar ontsteking zat een beginnende tumor die maakte de bult groter maar omdat de tumor in de ontsteking zat zou de ontsteking met antibiotica verdwijnen en daarmee ook de tumor. beter kan ik het niet uitleggen :')

@Colorado
Sinds ik haar heb is ze al agressief en toen zat die tumor er nog niet

Ah, dat klinkt als een tumor op een handige plek haha, voor zover dat kan uiteraard. En vervelend dat ze zo agressief is, hier gelukkig ook geen last van, ik ben wel een keer per ongeluk 'gebeten' omdat ik hem net ervoor meelwormen had gevoerd dus ik voel met jullie mee :=

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 21:07

Die meelwormen heb ik laten creperen in de sneeuw omdat de dames het niet aten := ( was met de sneeuw dit jaar )

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 21:13

Aah, dat is sneu! Hier is er net een verpopt en uhm, ontpopt? :') Er zit nu dus een of ander kevertje in het bakje, ja, zo lang hebben we ze al. Ik vergeet ze steeds te voeren haha.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 21:19

Ieel, ik ga ze echt geen meelwormen voeren :') Gadsie!
Sorry, mijn gerries moeten het met de andere dingen doen, ik wil geen worm-achtigen op m'n kamer, hahah!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 07:58

Haha, die van mij waren een keer ontsnapt uit de zak, de hele kamer door moeten zoeken in de hoop dat we ze allemaal zouden vinden :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 10:58

Ontsnapt uit de zak? :=

Ik heb mijn dames een lekkere grote walnoot gegeven gisteren. Hoop dat ze hem open hebben gekregen, hij was nogal glad leek het :')

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 11:15

Colorado schreef:
Aah, dat is sneu! Hier is er net een verpopt en uhm, ontpopt? :') Er zit nu dus een of ander kevertje in het bakje, ja, zo lang hebben we ze al. Ik vergeet ze steeds te voeren haha.

Die vinden ze ook erg lekker :j althans die van mij vonden ze nog beter smaken als de meelwormen. :P

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 15:33

Haha ja, ik had een keer wormen in mijn voer, wat uiteraard niet de bedoeling is :P Maar die vonden ze heerlijk :P Moet binnenkort maar eens wat levend voer voor ze halen!!

Ik krijg als het goed is vandaag mijn bestelling van gerbil.nl dus dat wordt lekker knutselen morgen/overmorgen :)