Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 11:04

In alle fruit zit suiker... Druiven nog het meest geloof ik. Daar is de citrusvrucht echt niet bijzonder in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 11:09

Mijn ratjes krijgen stukjes appel als ik een appeltje eet. En elke dag een stukje kaas. Dat omdat ze zeker niet dik zijn, maar ook niet dun. Maar ze rennen best veel door de kooi, op de bank en Lotte rent in het rad. Lotte heeft de extraatjes nodiger dan Charlie, maar Charlie zou dan over geslagen worden en daar is zij het niet mee eens. En Charlie is niet dik en beweegt ook veel. Mijn ratjes krijgen samen geperst voer, ik had ook nog een zak gemengd voer en dat deed ik dus bij het samen geperste voer. Voor de afwisseling doe ik nu kaas en appel als tussen doortje geven.

Urbanus

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 11:18

Appel vinden ze hier niet geweldig... En kaas weet ik niet, ik wil geen lactoseproducten geven zolang ze aan de antibiotica zitten..

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 13:13

Iedere dag kaas is niet gezond hoor. Je kunt ze veel beter komkommer, witlof, paprika, wortel of andere groente geven. :)

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 13:23

mijne houden van banaan... en ik geef ze idd af en toe wat appel of sinasappel.

iemand een idee wat voorl euks ik nog in de kooi kan knutselen, sinds ze een nieuwe kooi hebben zijn ze de hele dag wakker :P ze vinden hem geweldig alleen kan er nog wel wat meer in de kooi dus ben druk bezig met inproviceren

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 14:23

Wat heb je er al in zitten?

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 15:12

plateau, trapje, twee huisjes een buis, een touw hangmat (inmiddels kapot :P) en nog n ding geen idee hoeik dat moet vernoemen

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 16:16

oeeh, fretten.nl is inderdaad een erg leuke site! dank!

Hihi, ik ben trots hoor, 1 van mijn meiden is sinds gisteren toch echt haar poepjes op het toiletje aan het doen. Nou hopen dat de ander het ook snel doorkrijgt. Hahah, toch gek dat je zo trots kunt zijn om wat voor de meeste mensen gewoon helemaal niets voorsteld. Ik vind het zo leuk! haha

Mijn ratjes zijn wel helemaal verzot op walnoten, stukjes appel gaan er ook in en kleine stukjes druif ook. Gisteren hadden ze een klein stukje (ongekruide) kip gekregen. Vonden ze erg lekker!

@draflinger, op internet is ook een hoop te vinden van wat je zelf kunt maken! hier zijn ze in iedergeval voornamelijk erg blij met pringlesbussen en klimdingen. Gisteren hadden ze een oude veter te pakken. Die lag vanmorgen in heel veel stukjes door de hele kooi verspreid :+

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:21

Toevallig heb ik net weer een setje af. :D
Dubbeldekker, doorkruiper, buidelzak, grote hangmat, buis en zakje.
Afbeelding

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 18:51

Ik ben blij! De mannen in mijn opvang lijken wat opener te worden. Gister zaten ze voor het eerst allemaal voor het deurtje om aandacht te zeuren! :D optillen ben ik nog niet echt mee bezig geweest, daarvoor zijn ze nog wat te angstig (okee Vito en Hylian kan ik wel pakken) maar ik wil niks afdwingen dus ik probeer ze rustig aan me vingers en handen te laten wennen voor dat ik begin met oppakken. Maar gelukkig heb ik geduld :D Dus ik weet zeker dat het helemaal goed gaat komen met deze jonge mannen!

@Jooon: wat een leuk setje! Kan het kloppen dat ik deze ook heb gezien op het rattenforum? :)

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 19:03

Zeker een leuk setje! Ik ga vanavond weer een voorraadje hangmatjes enzo maken :)

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 19:33

Ja, dat ben ik ook. :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 20:13

Zijn hier ook mensen die hangmatjes etc verkopen?

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:14

achgossie Jooon dat schatje is echt superlief <3 Ik ga de rest nu even niet bijlezen want m'n vriend wil graag ook even op de pc, vanmiddag vloog hier het internet er opeens af en ging mijn hotmail naar m'n hele lijst inclusief docenten spam sturen :(

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:45

@lieveli; ik heb toevallig nog wel een paar gewone hangmatjes die je mag overnemen hoor ;) ik maak ze alleen wel zelf dus super proffessioneel zijn ze niet :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 23:07

Het is altijd beter dan wat ik er zelf van bak :') Ik snap naaien gewoon niet...

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 23:29

Hihi nou ik doe alles met de hand, weet nie hoe me naaimachine werkt haha. Dus het gaat allemaal wat langzaam maar het lukt me wel hihi. Wat voor iets zoek je dan? :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 23:40

Eigenlijk gewoon iets waar ze echt in kunnen kruipen, ik heb een nu een huisje van gras maar dat is lang zo gezellig niet... Ik ben aan het sparen voor die huisjes van fleece...

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 23:51

Als je geduld hebt en als ik weer nieuwe fleece heb dan kan ik wel een paar inkruiphangmatjes voor je maken. Ik ben ook lang niet zo duur als dierenwinkels haha. Ik weet niet of de kleur je ook iets uit maakt?

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 00:00

.
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 00:10

MirandaNH schreef:
Als je geduld hebt en als ik weer nieuwe fleece heb dan kan ik wel een paar inkruiphangmatjes voor je maken. Ik ben ook lang niet zo duur als dierenwinkels haha. Ik weet niet of de kleur je ook iets uit maakt?

Ik heb een kleine voorkeur voor roze en dierenprintjes :o

Paarde_bloem, congrats! Namen zijn zo persoonlijk.. Lees je graag? Garp en Garp komen uit mijn lievelingsboek...

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 00:20

.
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 00:39

Leuk setje Joooon! :D
Miranda: Fijn dat je opvangers opener worden... :)

Hier gaat alles wel goed... alle ratjes doen het goed en zijn erg lief :) Gloria en Geisha, mijn nieuwste gezinsleden, doen het ook goed... ze wegen nu rond de 180 gram.... als ze zo doorgroeien, kan ik over 2 weken misschien de intro in mijn damesgroepje al doen... die doe ik nl. pas als de meisjes minstens 200 gram wegen... dan hebben ze net wat meer body zeg maar... ze kunnen net wat meer hebben, maar worden (als het goed is) niet als concurrentie gezien door de groep :)
Ik heb er 1 dominant ding bij zitten... dus we zien wel hoe het gaat... als het goed is komt Miranda me helpen met de intro, want 9 ratjes is wel erg veel om onder controle te houden... dan is een extra paar handen wel prettig :D

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 02:06

@lieveli: ik zal kijken wat ik kan doen hihi :D

@Vera: als het allemaal lukt kom ik je zeker helpen! :D kan ik lieve Stitch ook weer ff zien :D

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 15:21

ik wil eigenlijk dat leuke boomstam-huisje van fretten.nl, die is ook volledig eetbaar, echt super schattig. <3 Maarja waar laat ik dat, moet ik ook weer een grotere kooi.. en dan heb ik weer te weinig ratten, moet ik daar weer nieuwe van.. en dan moet er nog een huisje bij.. en dan is de kooi weer te klein... :D