De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snippergroen

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 09:54

Ik overweeg ze ook tijdelijk naar binnen te halen.. heb ze maandag toch in handen ivm vaccinaties en binnen is het aanzienlijk koeler dan buiten. Hun hok heeft wel schaduw maar overwegend door bijv doeken en niet van bomen o.i.d.

Ik zou ze ook nog naar de andere kant van mijn tuin kunnen doen, daar hebben ze schaduw van het huis en ook meer ruimte om nog lekker te kunnen rennen. Dat is binnen wel beperkter. Even nadenken wat slim is..

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 16:58

Korte update van hier. Ricciardo hielt zijn kop scheef zagen we van de week. Dus onze GVR zit nu aan de panacur tegen ec. Hij houdt enkel zijn koppie beetje scheef en eet verder nog erg goed en is actief. Dus hopelijk loopt het met een sisser af…

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 18:03

Snippergroen schreef:
Ik overweeg ze ook tijdelijk naar binnen te halen.. heb ze maandag toch in handen ivm vaccinaties en binnen is het aanzienlijk koeler dan buiten. Hun hok heeft wel schaduw maar overwegend door bijv doeken en niet van bomen o.i.d.

Ik zou ze ook nog naar de andere kant van mijn tuin kunnen doen, daar hebben ze schaduw van het huis en ook meer ruimte om nog lekker te kunnen rennen. Dat is binnen wel beperkter. Even nadenken wat slim is..

Hoe veel verschilt buiten/binnen?

Ah oliebol zeg.. hopen dat het meevalt..

Op de vraag; hoe gaat het met Stoffer en Blik?

Afbeelding
Afbeelding
Na 5 & 7 jaar kunnen ze nog steeds niet eten _O-

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 19:17

NAIWHL schreef:
Korte update van hier. Ricciardo hielt zijn kop scheef zagen we van de week. Dus onze GVR zit nu aan de panacur tegen ec. Hij houdt enkel zijn koppie beetje scheef en eet verder nog erg goed en is actief. Dus hopelijk loopt het met een sisser af…

Ahhh ik hoop dat het meevalt!

Hier nog een foto van witje die incognito was vandaag..

Afbeelding

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 22:27

Geweldig de foto van witje, ze kijkt zo onschuldig _O- bloempot spontaan in haar gezicht ontploft...? :P

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 23:13

Poging 384 om naar Australië te graven :')
Hahahaa

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 23:25

Lieffiefi schreef:
Poging 384 om naar Australië te graven :')
Hahahaa

Hahaha :') . Heerlijk zo’n vies snoetje.

Wat doen jullie aankomende week met dat hete weer? Heb de al Binnen, denk airco aan (ook voor ons) en veel icepods neerleggen…

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 00:25

Oooh heerlijk dat ze zo lekker graven kan. Dat is haar lust en haar leven :j
Ben blij dat ze zo’n mooie plek bij jullie heeft!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 12:20

Wij hebben een groot plateau van steen, daar kunnen ze onder en daar liggen ze met dit weer ook echt graag :j.

De grond blijft daar heel mooi koel.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 13:37

Ik zou ze niet eens alle 20 binnen willen en kunnen hebben _O-

Maar hier ook gewoon het zand waar ze kunnen graven. En we gaan van boven het hok met de echte hitte de sproeier aan zetten dat het koel blijft.

En nu moeten ze even in de tuin omdat we met de ren bezig zijn.

Afbeelding

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 20:56

Want een rampenkonijnen hebben wij hier soms. Ze wilden hun ren niet meer in… dus dat was even een gedoe _O-

Maar we hebben de sproeiopstelling klaar vanaf het dak over de rennen. Net even gesproeid om de grond beetje vochtig te maken vast.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 21:29

@Naiwhl, hoe is het met Riccardo?
Snap dat je ze niet alle 20 naar binnen wilt / kan hebben :')

Ons Ec-konijn blijkt helemaal geen EC te hebben. Ze hebben bloed en urine getest maar er was geen actieve EC en ook geen antistoffen. Dus ze heeft het nooit doorgemaakt. Ook maar gestopt met de panacur nu :o
Het lastige is dat we niet weten welke symptomen ze heeft vertoond. Ze hebben in het asiel toch ergens het vermoeden EC op gebaseerd.
Ach we gaan het zien. Ze gaat in ieder geval met stappen vooruit! Ze was heel bang dat we haar krijgen. Maar ze is nu 3 maanden bij ons en inmiddels ligt de tegen ons aan op de bank!

Onze 2 buiten konijnen ook maar naar binnen gehaald. Dus wordt 3en gezellige bende de komende dagen!
Ze mochten eerst nog even los in de tuin. Probeer vooral nummer 2 te zoeken, haha :)

Afbeelding

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 21:37

Hier blijft alles gewoon buiten onder het afdak en parasol met bevroren flessen. Extra groente en water. Moeders met nest van 4 liggen constant op elkaar.
De oudste jongen staan op mp sinds vandaag maar het is natuurlijk vakantie.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 08:43

Wat fijn dat je konijn zich zo ontwikkeld Taifoen. En dat het geen ec was. Is ze nu verder wel helemaal gezond en fit?

En wat een knapperds Caro!

Met Ricciardo gaat het wel oke. Hij is niet blij met de medicijnen, maar wordt elke dag weer fitter. Hij moet ook wel echt weer even aanzetten met de coccidiose die hij dan ook leek te hebben. Maar hij rent alweer weg als ik met de panacur kom. Is een goed teken, maar wel wat lastig :Y)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 12:09

Afbeelding
Sparrow is gruwelijk in de Rui

Deze 2 zaten te grommen in het huisje. Die waren het er niet mee eens dat ik aan het schoonmaken was. In het andere hok waren de kleintjes juist aan het schoonmaken

Afbeelding

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 13:16

Sterkte met de hitte iedereen!! Het blijft gek, zit ik hier binnen met 3 lagen en naast m'n kacheltje :+

Ik heb even een vraagje, ik ben nu een maandje over op andere brokjes en ze vinden het echt heerlijk! Ze hebben nu Burgess excel mint. Op aanraden van de dierenarts geef ik ze nu een stuk minder, ipv hun oude brokjes, omdat hier veel meer voedingsstoffen in zitten. Ze vinden het heerlijk, ze eten echt veeel meer hooi (eindelijk!) maar ze lijken wel altijd honger te hebben :oo Ik kan niet langslopen of ze komen bedelen, nou weet ik niet of ze echt honger hebben, of dat ze de brokjes gewoon suuuper lekker vinden (dat sowieso) en gewoon meer willen. Ze krijgen echt wel veel minder brokjes dan eerst, maar ipv de brokjes eten ze nu dus veel meer hooi. Ben ik ze aan het verhongeren, of is dit juist goed? := Zag wel dat hun keutels echt verbeterd zijn. Normaal waren die van ziggy wat groter en wombat een stuk kleiner en donkerder, nu zijn ze alle twee mooi rond en gezond en niet zo donker meer van kleur. Ziggy zit ook beter in haar vacht, die heeft altijd wat moeite gehad.

Maar nu merk ik ook op dat ze echt wel dubbel zo veel drinken... kan iemand dit verklaren? Honger = drinken? of.. meer hooi = meer drinken? Ze hebben een soort drink emmertje onder het afdak en gok dat dit... 1,5/2l is en dat is soms binnen 1,5 dag al leeg. + het keramieke bakje in hun huisje ook leeg. Toen ging ik dus googlen hoe veel een konijn zou moeten drinken en daar zitten ze wel overheen. Ze wegen alle twee ±2.35kg. Ik las dat als een konijn te veel drinkt, er misschien meer aan de hand kan zijn, maar dit is pas begonnen sinds ik over ben gestapt.

Ik zal vanavond nog eens wegen hoe veel brokjes ze precies krijgen.

Afbeelding
Afbeelding

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 16:17

Hoe gaat het met jullie nijnen?

Hier zit chili nog lekker binnen met de airco aan!

4-8 word hij dan eindelijk geholpen. Dierenartsen met patientenstops en 2x n afsprk afgezegd door corona.
En direct erachteraan (als het kan/mag) heb ik de afspraak met de fokster voor een leuke voedster te koppelen <3

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 16:21

Hoef liggen ze in de badkamer te chillen met een koelpad erbij, heb niet het idee dat ze er last van hebben :) Henk lijkt wat sloom, maar dat is redelijk Henk-eigen :=

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 18:31

Naiwhl, ze is zeker gezond en fit! Drinkt alleen iets meer dan onze andere konijnen. Maar dat zal wel bij haar horen, ze hebben ook nierfunctie etc gecheckt.

Hier gaat het prima. 24 graden binnen en 34 buiten was het vandaag. Ik vind ze wel iets slomer dan normaal, maar overdag gebeurt er natuur sowieso niet zoveel.
Coolpads etc kijken ze alle 4 niet naar om. Ze liggen gewoon lekker warm tegen elkaar aan de hele dag hahaha

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 23:08

Hier zijn ze zichzelf! Dus blik is mega irritant :')

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 21:11

Zo, de ergste dag zijn we door met de hitte. Bij jullie de konijnen ook weer actief aan het worden?

En klinkt mij als normaal gedrag LL. Hier komen ze ook aangesneld voor hun brokken. Fijn dat ze beter hooi eten!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 21:19

Ik heb 1 konijn die er echt last van heeft. De moeder van de 4 kleintjes. Die kan slecht tegen de warmte en dan ook nog eens 4 kleintjes die op haar plakken. Het is dat ze nog te jong zijn anders had ik ze apart gezet van de moeder

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 22:32

Hier zijn ze redelijk de dag doorgeraakt. De konijnen op het zand leken er weinig last van te hebben. Feather ging soms zelfs nog in de zon liggen (en die is zwart!!).

De andere 3 hebben mijn zus en mama heel de dag door de tuin verplaatst op de stukjes schaduw. Vanaf ik thuis was (half 4) bleef dat op dezelfde plek. De icepods gebruikten ze maar af en toe. In hun hok zouden ze wel veel meer last gehad hebben.
Napoleon heeft wel haar blinde darm keutels niet opgegeten, gebeurd tegenwoordig wel vaker (ze kan niet meer goed krom zitten en is blind dus vind dan maar de helft terug). Echter nu trok dat wel van die vieze groene vliegen. Heb haar goed gecheckt en niets van eitjes gevonden (haar poepje was wel gewoon proper ook). Maar morgen toch nog maar eens checken. Ben echt als de dood voor myiasis.

Chester die had niks door en vond het alleen maar raar dat hij zijn koek nog niet kreeg haha. (Hij zit binnen)

Ook heb ik gisteren Chili nog eens gezien. Hij was al hard gegroeid, ook iets groter als Mokka denk ik. Woog nu 1.25 kg. Mokka woog 2 weken terug 1.09 kg. Dus mss lopen ze wel vrij gelijk haha.

@LL, mijne hebben ook altijd honger haha. Als ze meer hooi eten, dan is het normaal dat ze ook meer drinken.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 12:03

Die van mij hebben om en om een dramatische plof op de grond gemaakt en dat was zo'n beetje alle activiteit voor de dag.

Vandaag zitten ze in de airco van de dierenarts. Er stond een sterilisatie van mijn voedster gepland. We hebben haar als wat ouder konijn van de opvang gehaald, dus ik durfde een operatie niet echt aan. Maar het zat me niet lekker dat ze als sinds de lente ontzettend hormonaal was en dat maar niet minder werd. Dus toch maar ingepland, ze is de laatste maanden hartstikke gezond en hoe oud ze nou echt is weten we toch niet. Misschien (/hopelijk) kan ze nog jaren mee.

DA belde net dat alles goed is gegaan, maar er inderdaad tumoren op de baarmoeder zijn gevonden -O- Arm ding. We hopen dat we er op tijd bij waren en er niets uitgezaaid is.

Ze ligt nu naast haar vriendje (mee voor de support, ervaring bij de DA is dat ze eerder bijkomen en weer gaan eten als ze niet alleen zijn :(:) ) verder wakker te worden. Hopelijk mag ik ze snel ophalen.

Drinken doen ze hier trouwens ook echt veel meer sinds ze zo'n silo hebben (t.o.v. een gewoon bakje en een drinkfles als backup). Staan 's morgens echt te dringen als ik vers water geef. Een deel van het water gaat soms de grond in, ze vinden het ook leuk het ding om te gooien :+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 14:36

Ach Oeska :(:).

Hier waren ze gisteren binkies aan het maken :') . Verder veel icepods wisselen. Ze slapen wel meer. Maar ik geef ze geen ongelijk :')