Puppy Erbij 2021

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 09:32

Ik weet nog niet zo veel af van training en gedrag, maar vind het wel erg interessant om te lezen hoe jullie ermee omgaan etc :j

Wij hadden gister een verkeerde inschatting gemaakt helaas. In de middag zijn we lopend met Mona naar een grasveldje achter onze straat gegaan. Daarvoor moesten we langs een wat drukke weg, waar we ‘s ochtends vroeg en ‘s avonds laat op stillere momenten al een paar keer geoefend hebben. Mona deed het onwijs knap, liep bijna de hele tijd met ontspannen lijn. Toen bij het veldje lekker laten snuffelen en lopen, rustig nieuwe indrukken en geuren laten opdoen (nog wel aangelijnd). Toen kwam er een herder in de verte aan die keihard begon te blaffen. Mona vond het erg interessant en wilde er graag op af := Anyway, we zijn de andere kant op gelopen, ze volgde super en heb goed haar aandacht voor mij beloond met snoepjes. Toen weer richting huis, nog wat verkeer en wandelaars tegengekomen. Laatste stuk heb ik haar gedragen. Van en naar het veldje is ongeveer 2 minuten lopen, dus echt ver is het niet, maargoed, het was wel druk om ons heen en ze leek wat vol te raken.

Daarna is ze thuis knockout gegaan. En dáárna was ze volledig de weg kwijt! Wat een drukke pup hebben we in huis gehad, tot en met 10 uur in de avond :? En maar bijten, blaffen, opspringen, heen en weren en iedereen overal willen volgen, nog meer bijten, rennen, wat een onrust! Af en toe een hazelslaapje, dat wel. Maar man o man |o

Ze heeft vervolgens van 11:30 tot 7:15 doorgeslapen, en is vanmorgen de rust zelve, lag net alweer in haar mand.

Volgens mij was dat wandelingetje van gister een beetje te veel... :knuffel:

Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 09:38

@woepsie je weet pas wat teveel is, als je een keer over die grens gegaan bent, toch? De afstand die je aangeeft, lijkt mij niet ver. De prikkels waren wellicht wat veel, maar daar heb je niet altijd invloed op, hoe goed je ook probeert in te schatten...

xLaraaj

Berichten: 3683
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 09:55

KimD schreef:
Onze honden worden maximaal drie keer geroepen. Een tweede keer kan gebeuren, ze hebben me niet gehoord of ze hebben een extra uitnodiging nodig. Een derde keer is al kritisch en die klinkt dan ook al vrij streng en staat alleen nog maar een stembeloning op. "Goed zo"

Bij die eerste of tweede keer recall staat er een stembeloning èn een snoepje tegenover.


En wat als ze na de 3de keer nog niet komen? :P

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 10:00

cinniz123 schreef:
Skippy01 schreef:

Spannend! :):)


Ja zeker!
Zijn 4 reutjes en 2 teefjes en ze is nog niet klaar.
Helaas voor mij is het een kopie van het vorige nest dus geen stippels.


*\o/* *\o/*

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 10:03

xLaraaj schreef:
KimD schreef:
Onze honden worden maximaal drie keer geroepen. Een tweede keer kan gebeuren, ze hebben me niet gehoord of ze hebben een extra uitnodiging nodig. Een derde keer is al kritisch en die klinkt dan ook al vrij streng en staat alleen nog maar een stembeloning op. "Goed zo"

Bij die eerste of tweede keer recall staat er een stembeloning èn een snoepje tegenover.


En wat als ze na de 3de keer nog niet komen? :P


Dat durven ze niet (harde grens), dat komt dus eigenlijk ook niet voor. Als ik al een derde keer moet roepen weten ze de consequenties, dan mogen ze ook niet vrij lopen en snuffelen maar dienen ze in een straal van 3-5 meter te blijven of zelfs achter en dat willen ze liever ook niet. Honden die niet luisteren gaan weer een stapje terug in training, bovenstaande is een stapje terug maar dat vinden ze echt niet leuk want de honden die wél reageerde mogen wel gewoon doen wat ze willen.

cinniz123

Berichten: 4430
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 10:39

cinniz123 schreef:
Ja zeker!
Zijn 4 reutjes en 2 teefjes en ze is nog niet klaar.
Helaas voor mij is het een kopie van het vorige nest dus geen stippels.


Het is toch bij 6 gebleven!
Zo leuk om weer te zien en te volgen maar helaas niet wat wij graag willen dat vermoede hadden we al maar de hoop ligt nu een beetje bij het 2de nest wat gaat komen.

Kiimm_

Berichten: 3161
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 10:47

Dankje Kim voor de uitleg, ik ga er verder mee aan de slag.
Ik gebruik voor Cody een jachtfluit. Op stal wordt deze gebruikt voor de jachthond en Cody is het na gaan doen en luistert er super naar. Als ik fluit dan komt die, maar als die geurtjes ruikt dan kan ik het vergeten. Ik krijg vandaag het supplement van Kim binnen, misschien dat het dan beter gaat.

Nayomie
Berichten: 32798
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 10:47

Zhiva was hier heel blij met jouw snack doos, kiwi. :)) Ze moet alleen nog even ontcijferen nu hoe ze dat kop stuk moet eten. :P

Ik weet qua opvoeding dat ik ook niet alles goed doe, maar juist zo'n bericht van Kim is niet per se bedoelt om aan te geven wat iemand fout doet, maar heb eerder het gevoel dat het is om aan te geven wat je er mee kunt doen. Hoewel ik zeker niet alles goed doe, is het wel weer even een goede reminder.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-21 10:52

Nayomie schreef:
Zhiva was hier heel blij met jouw snack doos, kiwi. :)) Ze moet alleen nog even ontcijferen nu hoe ze dat kop stuk moet eten. :P

Ik weet qua opvoeding dat ik ook niet alles goed doe, maar juist zo'n bericht van Kim is niet per se bedoelt om aan te geven wat iemand fout doet, maar heb eerder het gevoel dat het is om aan te geven wat je er mee kunt doen. Hoewel ik zeker niet alles goed doe, is het wel weer even een goede reminder.

Precies! Hier is t ook een reminder. Heb ook veel aan haar berichten! :)

Haha lekker verwennen *\o/*

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 10:55

cinniz123 schreef:
cinniz123 schreef:
Ja zeker!
Zijn 4 reutjes en 2 teefjes en ze is nog niet klaar.
Helaas voor mij is het een kopie van het vorige nest dus geen stippels.


Het is toch bij 6 gebleven!
Zo leuk om weer te zien en te volgen maar helaas niet wat wij graag willen dat vermoede hadden we al maar de hoop ligt nu een beetje bij het 2de nest wat gaat komen.


He, wat jammer! Fingers crossed! Is de kans daar groter?

cinniz123

Berichten: 4430
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 11:02

Skippy01 schreef:
He, wat jammer! Fingers crossed! Is de kans daar groter?


Ja klopt de kans is daar wel groter kwa gevlekt maar ze had vorige keer maar 2 pups dus indd fingers crossed!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 11:03

cinniz123 schreef:
Skippy01 schreef:
He, wat jammer! Fingers crossed! Is de kans daar groter?


Ja klopt de kans is daar wel groter kwa gevlekt maar ze had vorige keer maar 2 pups dus indd fingers crossed!


Ik duim met je mee!

Nayomie
Berichten: 32798
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 11:04

Ik duim ook voor je!

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-21 11:06

Duimen!

Nayomie
Berichten: 32798
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 11:06

Afbeelding

Ze vindt het wel een leuk klusje, deze snack. :))

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-21 11:09

Bezigheidstherapie :P

x_Jeanine_x

Berichten: 9107
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 11:09

Yoshi is hier ook ernstig dol op d'r 70 cm kophuid? Van Kim :D

Het is alleen al geen 70 cm meer... Maar nog een cm of 20... Max :+

Hier had ze hem eerst doormidden geknaagd en 1 stuk was lekkerder dan de andere kant. Maar nu sleept ze de andere kant overal mee naar toe. Laatste stukje van de andere helft weggegooid omdat ik bang was dat ze er in zou verslikken /stikken.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-21 11:12

Laatste stukjes gooi ik ook weg. Ik ben ook altijd bang dat ze stikken.

Nayomie
Berichten: 32798
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 11:14

Denk dat wij dat ook gaan doen inderdaad.

Nayomie
Berichten: 32798
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:02

Andere vraag tussendoor omdat ik van verschillende kanten hoor dat teken weer om de hoek komen. Wat geven/doen jullie ook teken tegen te gaan? We gaven eerder een tickless, maar we lopen nu niet altijd met halsband. Dus ik ben even benieuwd wat jullie doen/geven.

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:40

Ik gebruik sinds enkele jaren Seresto en ben daar echt heel tevreden over. :j

cinniz123

Berichten: 4430
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:43

Hier alleen elvin die interessant is voor teken zo vaak als dat hij ze heeft zo nooit hebben die andere 2 het.
Bij hem gebruiken we bravecto,ik was er heel huiverig voor maar met 1 of 2 pillen per jaar hebben we geen gekke dingen met hem.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:44

KimD schreef:
Ik gebruik sinds enkele jaren Seresto en ben daar echt heel tevreden over. :j


Die gebruiken mijn ouders voor de doodle ook inderdaad.

Toby krijgt er immens kale plekken van helaas... Maar gelukkig doet die het goed / gaat hij aardig teekloos door het leven op beaphar druppels. (Enkel als hij mee op vakantie gaat naar gebied met zandvliegen, moet hij toch de kale plekken maar voor lief nemen, want daarvoor helpt de beaphar niet)

mvdende

Berichten: 5770
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:50

Nayomie schreef:
Andere vraag tussendoor omdat ik van verschillende kanten hoor dat teken weer om de hoek komen. Wat geven/doen jullie ook teken tegen te gaan? We gaven eerder een tickless, maar we lopen nu niet altijd met halsband. Dus ik ben even benieuwd wat jullie doen/geven.


Ik geef Skip Simparica. Is net als Bravecto óók een pil, maar deze is minder sterk en werkt "Maar 1 maand"

Tussen aanhalingstekens want ik geef misschien 2 a 3x per seizoen 1 pil, echt niet iedere maand dus.

Ik heb hiervoor gekozen omdat 1 Skip extreem veel zwemt, dus pipetten dan niet zo goed werken

2 Skip naast zwemmen óók graag in smerigheid gaat liggen rollen, met een shampoo douche als gevolg. Wat natuurlijk ook niet goed is met pipetten.

Een band vind ik zelf niet zn fijn idee, omdat ze ook middel afgeven tijdens zwemmen en dat natuurlijk niet goed is voor het waterleven, maar voornamelijk omdat Skip altijd bij mij op de bank en in bed ligt en ik die troep niet in mijzelf wil hebben.

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:14

Alles wat ín de hond moet zou ik echt proberen de vermijden. De meningen zijn daar breed over maar met een beetje logisch denken moet je het eigenlijk al niet willen. Een pil geven betekend dus dat je het giftige middel ín de hond stopt en de teek dus daadwerkelijk moet vastbijten én zuigen voordat hij sterft. Dan kan het kwaad alsnog geschied zijn omdat in sommige gevallen de teek niet direct sterft en als afweermechanisme alles uitspuugt.

Bij een pipet of een band komt deze beschermde laag in het huidvet en is de teek dus vaak al dood of laat los nog voordat hij aanhaakt. Als hij aanhaakt dan sterft hij snel omdat het spul dus in het huidvet zit.

Ik heb menig milieuvriendelijk middel geprobeerd maar helaas werkt niks effectief genoeg en aangezien we al een hond aan Lyme verloren zijn gebeurt me dat niet nog eens.