Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 20:24

Wat ontzettend balen Kiwi -O-

Oh Noenie wat een schatje <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-20 20:26

Van schreef:

Ja :( dus veel spammen jij

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 22:43

Cursebreaker ja dat is toch een hoop geld. Ik heb hem op de zaak gekocht dus als je het zo bekijkt; de 11 pro is zo’n 350 duurder dan de 11. En dat heb ik niet gedaan. Dus ik kan dat dan eigenlijk wel spenderen aan een camera. Ik heb zojuist mezelf overtuigd :+

CupCakes_

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 22:56

Voor degene die een lange lijn gebruiken als vervanging van loslopen, hoe lang is deze?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 22:58

CupCakes_ schreef:
Voor degene die een lange lijn gebruiken als vervanging van loslopen, hoe lang is deze?

Toen ik de puppen deed aanleren varieerde dat tussen de 10 & 15 meter. Volgens mij zijn die van julius 15 meter wat ik nu nog heb.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 23:07

CupCakes_ schreef:

Ik had een 20meter van touw en daar toen stom mijn hele hand mee opengehaald met brandblaren. Nu alleen nog die anti slip van 5 en 10 meter. Ik wil een keer mera eens naar t losloopgebied nemen aan de lange lijn (uiteraard checken of er geen andere honden lopen ivm lijn)

Edit; van petlando

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 23:31

Ik heb deze van 10 meter.
https://www.zooplus.nl/shop/honden/hals ... ane/197735

Bevalt goed. Als ik thuis kom even onder de kraan en hij is weer schoon. Gebruik m niet vaak meer trouwens. Dexter heeft besloten weer keurig te luisteren na dat ding er een paar keer aan te hebben gehangen :') Alleen op een drukke zondagmiddag met mooi weer is het wel fijn zodat ik hem niet steeds hoef te roepen maar gewoon binnen kan hengelen als er tegenliggers zijn.

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 00:16

xDenies schreef:
Woow wat ontzettend heftig! Vidor was het toch? Wil je vertellen wat er gebeurd is? :( Heel veel sterkte! Ik wens je al het goeds met de eventueel toekomstige pup. & volgens mij toen ook al gezegd dat je gewoon van harte welkom bent :) Hoop dat dit je nu ook meer gegund is.

Klopt, Vidor was het.
Ik weet niet wat er gebeurd is, hij blaakte van gezondheid en levenslust, speelde die avond nog naar hartelust met 2 partners in crime en at met smaak zijn eten op. 2h later heb ik hem dood, lijkstijf aangetroffen, niets aan hem te merken.
En klopt hoor, echter speelden een aantal personen zo op de man, dat de lust te reageren verder verging.

KimD schreef:
Evi, verdrietig van je hond, sterkte! Kortzichtig waren de reacties natuurlijk niet, het is gewoon verboden in NL en als ik me goed herinner heb je vele ontwijkende antwoorden gegeven op waarom toch. Een mening daarover zul je nooit kunnen ontlopen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind de Dobermann, Rottweiler, Belgisch Trekpaard véél mooier gecoupeerd, met staart en oren vind ik er weinig aan. Maar bij goed verstand kan ik zelf bedenken dat dit gewoon dierenmishandeling is, en terecht! Tenzij écht medisch natuurlijk noodzakelijk natuurlijk. Onze oplossing? Gewoon niet zo'n ras aanschaffen dan. Buiten dat ze bij ons ook niet zouden passen. Ik denk dat het dus een beetje struisvogelpolitiek is om te verwachten dat daar alleen oehs & aahs opkomen.

Mocht je voor hetzelfde ras, in dezelfde situatie gaan dan zou ik inderdaad overwegen of je er goed aan doet om actief mee te praten. De reacties ontloop je niet, of ze moeten je niet meer deren natuurlijk. Maar voel je verder vrij om deel te nemen aan dit openbare topic.

Dankjewel...al zijn jouw herinneringen dan behoorlijk anders dan die van mij, bij mijn weten heb ik me zo goed als volledig onthouden uit de discussie en topic nadat ze een nare, persoonlijk toer op gingen, ik kan dan ook geen vele ontwijkende antwoorden terugvinden als ik teruglees.
Goh, struisvogelpolitiek valt wel mee...irl zijn er tot nu toe maar 2 personen geweest die daarover een opmerking hadden, integendeel zelfs, ik ben ontelbare keren staande gehouden met complimenten over de hond, alsook zijn oren en staart.

punjab schreef:
Evi veel sterkte met het verlies. Wat word je volgende pup?

Dankjewel.
Een jachthond, zoals ze hier worden genoemd.

CupCakes_ schreef:

Ik liet ze vanaf dag 2 los. Jij bent op dat moment het enige wat ze echt kennen, de enige zekerheid, dus blijven ze automatisch in je buurt en leren ze direct los meelopen. Uiteraard dit op plaatsen waar het kan.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 00:30

Ik vond de reacties destijds ook wel meevallen en ben het zeker met KimD eens. Uiteraard ben je gewoon welkom :D Wat voor ras ga je voor? Jachthond is nogal breed.

Wel enorm sneu van je vorige pup :(:) Heb je nog een autopsie laten doen?

Edit: oh ja nu ik het teruglees zie ik wel een paar lompe en snerende reacties van één gebruiker :n

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 07:17

Wat naar om je maatje zo onverwacht te verliezen Evi. Ik zou dan denken dat het zijn hart geweest is komt ook veel voor bij dobermans geloof ik.

kiwiwitje schreef:
Van schreef:

Ja :( dus veel spammen jij

Ik zal het proberen :Y) Nog een paar dagen :):)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 08:27

CupCakes_ schreef:

5 meter en 8 meter. 5 is natuurlijk niet heel lang, met 8 heeft hij wel echt voldoende ruimte.

@evi wat zuur om je maatje te verliezen! Ik ben ook wel benieuwd naar het soort jachthond waarvoor je gaat, dat is héél breed natuurlijk ;)

@noenie wat een schatje zeg! voor wat betreft het niet willen poepen buiten de tuin: geef het wat tijd. Het is ook allemaal spannend, nieuw huis, nieuwe mensen, nieuwe gewoontes...

@mallow welkom! En inderdaad, Truus of Henk. Een franse naam kunnen we bij een barbet vást nog wel uitspreken, maar of een Finse naam lukt.... :Y)

Gisteren mijn ouders terug van vakantie, had mijn vader beide honden opgehaald en meegenomen naar het bos... Gaat Toby zich misdragen door flink te grommen tegen 4 teckels, oepsie! (nou hadden de teckels belletjes om, zou hij denken dat het katten waren? :+ ) Laten we het er maar op houden dat het bij ons wel heel erg duidelijk is welk mens bij welke hond hoort in het 'gezin' (we wonen natuurlijk niet bij elkaar, maar blijft een gezin he ;) ), en dat Toby natuurlijk heel erg duidelijk in mijn levensritme zit, en Lewis in dat van mijn ouders... Ik had toch echt juist mijn handen vol aan meneer doodle afgelopen dagen :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 09:39

suze
Dank voor de lieve woorden ook! Zo fijn toch om even m’n hart te luchten hier, wetende dat jullie me weer even met de pootjes op de grond zetten hihi. M’n man zegt ook dat ik gewoon momenteel wat emo ben en dan is het moeilijk voor me om uit de negatieve mind-set te komen, maar dat komt ook zeker wel weer. Even wat rust opzoeken voor beiden nu :) En vies weer inderdaad he, brr. Wij hadden geluk dat het wel droog was, maar het was dan wel toch erg modderig. Vandaag ziet het eruit alsof er weer de hele dag regen gaat zijn, fijjjjn. Die foto met die kaasjes, geweldig haha! Daar zou Arya het echt nog heeeel moeilijk mee hebben - Die probeert soms stiekem nog ergens aan te likken ofzo, grrr.

Mallow
Welkom! Benieuwd waar de keus uiteindelijk op gaat vallen, maar beide erg leuke rassen. Zo te lezen doe je onwijs goed vooronderzoek, dus gaat vast helemaal goed komen allemaal. Wat Suze al zegt; de voorpret kan beginnen, leuk!

Noeni
Wat is Yuki een schatje zeg!! Gave naam ook. Wat zindelijkheid betreft heb ik niet veel tips - kan me in ieder geval niet meer voor de geest halen dat we echt hele specifieke dingen deden, behalve ritme en regelmaat aanhouden. Sommige geven aan commando te koppelen maar dat heb ik dus bv. nooit gedaan. Zal voor iedereen anders zijn, wat werkt en wat ze prettig vinden om te doen hierin. Hier was ze uiteindelijk met 3 weken volledig zindelijk. Wij gingen systematisch zo’n 7x per dag in het begin en dan elke keer nadat ze even geslapen had enz. Na het slapen optillen (terug naar huis liepen we wel) en buiten om de hoek op het gras neerzetten en belonen nadat ze wat gedaan had. Vooral het tillen tot aan de plek waar het mag heeft denk ik bij ons goed geholpen. Deden we dat niet, deed ze het in het begin ook op de stoep bv. En zo zijn we telkens iets langer gaan uitbreiden qua tijd. De ongelukjes die ze dan soms nog had na 2 weken waren vooral omdat wij dus niet goed opletten op de signalen (soms nog moeilijk te lezen bij pups want niet elke pup geeft even goed signalen af en die moet je natuurlijk ook nog leren herkennen). Hier hebben we geen mogelijkheid om de tuin te gebruiken maar we hebben om de hoek gelukkig gras. Het is ook altijd even uitzoeken wat voor iedereen werkt. Zo zijn wij de eerste nacht 1x eruit geweest om d’r te laten plassen buiten maar vanaf nacht 2 sliep ze eigenlijk al helemaal door bv. (Dan wel ’s avonds wat later nog en ’s morgens iets vroeger eruit in het begin).

RoosvanBlue
Ja, is inderdaad wel een hoop geld. Maar gezien hoeveel gebruik ik maak van de telefoon camera, vind ik het dan wel waard. En je beredenering is inderdaad goed, lol. Dat geld lekker gebruiken voor het kopen van een nieuwe camera. Voor die prijs, kun je echt wel leuke instap modellen (of compact camera’s met veel zoom en goede kwaliteit) vinden waar je gewoon echt veel mee kunt!

Cupcakes
Ik gebruikte een 10M lijn (heb deze altijd als reserve lijn in de auto liggen nu. Weet maar nooit wanneer je 'm kunt gebruiken). Heb ook een 5m gehad, maar die vond ik te kort. 8m zou inderdaad ook al prima zijn. Heb ‘m al even niet meer gebruikt, maar diegene wat ik heb is 10m in ieder geval. Ik kocht ‘m bij agradi; er zijn verschillende lengtes (5,10,15) en heel leuk geprijsd gezien de kwaliteit. 

https://www.agradi.nl/flat-leashwith-loop-zwart.htm

Evi
Heftig, zo plots :( Benieuwd welke jachthond precies? Gewoon uit interesse :) Hebben jullie nog autopsie laten verrichten? Ik snap emotioneel gezien dat dat voor velen te heftig is en je haalt de hond er natuurlijk niet mee terug, maar dacht misschien dat jullie wat meer hadden willen weten over de oorzaak bv.

skippy
Omgekeerde wereld haha! Alsof Toby dacht; meneer doodle heeft zich bij mij misdragen, ik geef even een wederdienst.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 09:44

Ik volg nog steeds mee, maar vind het lastig om een hele bijleespost te maken haha.

Leuk alle mensen die zich gemeld hebben met nieuwe pups of aankomende nieuwe pupjes!

Kiwiwitje, jammer dat ze leeg is gebleven.

Qua namen, tsja, mijn tante heeft hem Benno genoemd(of eigenlijk mijn neefjes) en mn moeder heeft hem Henkie genoemd. :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 09:45

Jeetje Evi, wat verschrikkelijk om je hond op die manier te vinden, zeker op die leeftijd. Ik wil je heel veel sterkte wensen! Ik duim voor je mee naar de toekomstige pup en ben benieuwd naar fotos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 09:48

Goedemorgen :D <3
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-20 09:50

<3 <3 <3

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 09:54

Goedemorgen
Afbeelding

Wat heftig evi.... heb je al een foto'je van je nieuwe puppy misschien?

@skippy: hiee weten de honden ook exact bij wie ze zijn en wat ze daar mogen. Zo kan gioia bij mij absoluut niet met kinderen, maar als ik er niet bij been gaat dat stukken beter. En kyara mag hier wel op bed en is een kreng als ze dat niet mag, terwijl ze bij mijn ouders en oma nooit op bed slaapt :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-20 09:55

Ik kan ook precies merken of ze met bas gelopen hebben of niet. Dan zijn ze ook ineens ''lastig'' voor mijn begrippen :P

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 11:34

Ik voel en zie ineens guapa dr chip zitten :?
Dacht dat ze een soort van ingekapseld zaten na een tijdje. Afbeelding

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 11:38

kiwiwitje schreef:
Helaas is chicka niet drachtig.

He oliebol... :(:)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:50

Hiep hiep hoera *\o/* Skip is 2 jaar.

Afbeelding cadeautjes

En die mogen natuurlijk uitgepakt worden
https://youtu.be/Pw6Ae7CddFA

Afbeelding

Skip blij met zn nieuwe speelgoed en knabbel werk.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:56

Oh wat een leuke goedemorgen foto's.

Gefeliciteerd met Skip.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 14:03

cinniz123 schreef:
Ik voel en zie ineens guapa dr chip zitten :?
Dacht dat ze een soort van ingekapseld zaten na een tijdje. [ [url=m/3FD9lO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is gek zeg! Toevallig een detox gedaan met groene leem? Hoor bij paarden nog wel eens dat als ze niet ingekapseld zijn, ze wat kunnen verplaatsen daardoor?

@mvdende gefeliciteerd met Skip

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-20 14:25

Gefeliciteerd met Skip!

Cinniz dat lijkt me raar :P Om te voelen enzo dan he :P

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 14:50

Nee ze heeft niets gehad kwa detox oid.
Hij ligt ineens boven op net onder haar huidje.
Misschien zat hij eerst meer tussen haar schouderbladen dat ik hem niet zag.
Heel gek.
Fokker zegt dat ze het niet eerder heeft gehoord.
Wisselen zegt ze dat ze vaker iets later zijn.
Ik wacht nog even af anders ga ik een afspraak maken.
Geef haar gewoon extra veel te kluiven.