Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaChansy

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 14:26

mijn 8 weken oude pup had ook een allergische reactie, ik denk niet dat ze te jong kunnen zijn...

verschrikkelijk sneu zo'n jong ding met jeuk, ik zou voor een second opinion gaan

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 14:31

Ze zeggen dat hondjes op deze leeftijd nooit een allergie hebben. Ze is door 2 verschillende dierenartsen uit dezelfde praktijk bekeken, beide zeggen hetzelfde.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 14:39

Colien zonde dat de pup jeuk heeft en ze het niet kunnen vinden. :(:)

Vandaag Senna precies 10 maanden en mijn paard vandaag al weer 21. :)F

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 14:41

Colien ik zou ook even langs een andere DA gaan. Just for sure :)

Gefeliciteerd punjab :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 15:13

Colien schreef:
Ze zeggen dat hondjes op deze leeftijd nooit een allergie hebben. Ze is door 2 verschillende dierenartsen uit dezelfde praktijk bekeken, beide zeggen hetzelfde.

Ik denk dat ze een intolerantie bedoelen. Wordt veel door de war gehaald een echte allergie en ene intolerantie.

Ik heb zojuist goed nieuws gekregen nav van mijn auto-ongeluk eind januari. Ik durf het eigenlijk nog niet van de daken te schreeuwen maar in de email staat dat ze de aansprakelijkheid erkennen en dat de voertuigschade vergoed wordt!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ik ben zó blij. Ondanks dat ik mezelf nog moet inhouden heb ik net al zitten janken van geluk :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-19 15:35

Een allergie kan ook prima op deze leeftijd helaas.

Hehe dat is wel heeeel fijn nieuws denies!

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 16:20

Hier helaas weer wat minder met candy :( ze heeft sinds ze de medicatie van de dieren arts gekregen heeft kale plekjes in het gezicht sinds 2 dagen ook wondjes ( dit maken we schoon met afgekookt water zo 2 a 3 x perdag) we hebben gekeken naar de bijsluiter bij de medicatie maar er staat niks over dit als bijwerking.
Iemand enig idee wat het kan zijn? Eerst dachten we door het spelen met de teckel kan het er ruig aan toe gaan dat het daar door kwam .Dierenarts wordt zometeen gebelt.Gelukkig is de verkoudheid helemaal over
Afbeelding
Afbeelding

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 16:41

Wat raar zeg? Misschien iets opgelopen bij de dierenarts? Ringworm ofzo? Zeg maar wat..... sterkte met haar :(

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 16:42

Fijn trouwens Denies!! Dan heb je dat ‘gevecht’ iig gewonnen!!

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 16:51

Oh arme Candy, raar dat het er ineens is. :(:)

Denise dat is goed nieuws en hopelijk morgen meer goed nieuws. *\o/*

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 17:21

Wat goed Denise!

Ik denk dat de DA in dit geval bedoelt dat de kans vele malen groter is dat het ergens anders aan ligt want zo jong al allergisch is erg onwaarschijnlijk. En dan in de vorm van voedsel/atopisch, niet een acute reactie op een insectenbeet oid. Sneu wel, jeuk is een heel vervelend probleem.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 17:25

Jeetje, die wondjes zien er helemaal niet zo fijn uit! Heb je al iets van de DA gehoord?
Lupa heeft ooit eens een inenting gehad en binnen een paar uur/uren vervormde heel haar neus en ontstond er een soort maandlandschap (ja echt van die gaten en pruttelend enz), was super ranzig! Ook een reactie op iets .. maar de DA kon er maar niet bij wat het was. Uiteindelijk één of ander dik boek van de plank gehaald en daarin leek iets er op en medicijnen gegeven en het was weer weg … bizar.

Dankjulliewel! Nou het zou inderdaad wat zijn als we morgen óók goed nieuws krijgen. In ieder geval hoop ik het geld snel op mijn rekening te hebben dat ik niet weg zak in financiële zorgen. Want puntje bij puntje begon ik het wel steeds meer te voelen dat er een klap geld weg was :o

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 17:58

Jaa we vinden het ook raar want ze gedraagt zich niet anders dan normaal eet en drinkt goed. Goede ontlasting en is vrolijk.
Hebben zojuist fotos door gestuurd naar DA ze zou ons dalijk terug bellen. Ben benieuwd

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 18:01

Mooi zo Denise!

Iemand tips tegen teken? Zig heeft ze nooit, AJ nu al de 2e in een week. Graag iets waar MdR honden tegen kunnen :j.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 18:03

Wat een goed nieuws Denies *\o/*

ZoZenn, er zijn heel veel middeltjes waar MDR1 honden tegen kunnen. Wij hebben nu dus een vlooienband maar ook Advantix is prima. Je kan ook gaan voor een keramische halsband al ben ik nog niet van die werking overtuigd. Als je een elastiekje tussen de sluiting doet knapt ie makkelijk als je m omhebt en ze zitten vast.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 18:19

ZoZenn schreef:
Iemand tips tegen teken? Zig heeft ze nooit, AJ nu al de 2e in een week. Graag iets waar MdR honden tegen kunnen :j.

Heel veel middelen zijn veilig, wat wil je? Even paar voorbeeldjes;
Halsband (seresto/scalibor)
druppels (advantix/vectra 3d/bravecto)
tabletten (bravecto/nexgard)
Alle genoemde middelen zij oke wat mdr1 betreft.
Laatst bijgewerkt door XxDiandraxX op 01-04-19 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 18:20

Ik voer look door het eten (die voor paarden). Niets meer gevonden. Normaal gebruik ik in combi met advantix. Dit jaar het eerst zonder.

Mag ik vragen waarom je niet gewoon mdr1 test? Bespaard je veel zorgen maken. Hier alles met een restje van VHL getest.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 18:23

Een vlooienband ben zowel ikzelf als Zig allergisch voor, dus dat wordt 'm niet. Ze krijgen vectra 3D, dat werkt overduidelijk niet. Bravecto geef ik niet, sowieso liever geen tabletten. Misschien kan seresto inderdaad, al heb ik daar ook wat negatieve dingen over gehoord.

Die keramische dingen zat ik zelf ook aan te denken, even kijken waar ik die vandaan kan halen.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 18:23

Dat is inderdaad het makkelijkst zoe! Elin is getest al was dat eigenlijk niet nodig (moeder vrij en vader lijder dus elin is automatisch drager), Prim is (nog) niet getest maar ze kan alleen vrij of drager zijn (moeder drager en vader vrij).

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 19:38

Zoe_97 schreef:
Ik voer look door het eten (die voor paarden). Niets meer gevonden. Normaal gebruik ik in combi met advantix. Dit jaar het eerst zonder.

Mag ik vragen waarom je niet gewoon mdr1 test? Bespaard je veel zorgen maken. Hier alles met een restje van VHL getest.

AJ is vrij (vrijxvrij) maar ik behandel hem voor de zekerheid als lijder omdat ik te veel verhalen heb gelezen over honden die vrij zijn en er toch niet tegen blijken te kunnen ;).

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 19:56

Hier al jaren allemaal halsband dag en nacht om. Je ziet dat totaal niet aan de kragen, de beharing of de huid oid. Bij een deel van de honden hier is het van groot belang ze zeer vlot in alle situaties te kunnen pakken. Degenen hebben rogz for dogz chokers aan. Dat zijn halsbanden die deels slippen. Zodoende kunnen ze los rond de nek hangen maar bij gebruik kunnen ze er niet uit. De 2 die gewone halsband dragen die zitten vrij los.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 20:09

Oef wat naar voor candy. Ziet er niet lekker uit. Arm dier.

Nala krijgt nexguard voor vlooien en teken. Of het goed werkt voor teken moeten we nog achter komen. Voor vlooien werkt het Wonderen.

Hier blijft het enorm goed gaan. Zo goed voor ons vertrouwen dat ze op overzichtelijke stukken in het bos weer los mag en ze ook terugkomt. Als de puberstreken helemaal voorbij zijn dan denk ik dat ze wel heel erg goed kan gaan luisteren als we zo doorgaan. :D happy happy.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-19 20:21

Wij gebruiken Advantage. Maar niet tegen teekjes. Maar we hebben in 3 jaar tijd 3 teekjes gehad. Dus nog niks spannenders gebruikt.

De mensen vandaag voor Hidden waren super! :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 20:21

ZoZenn schreef:
Zoe_97 schreef:

AJ is vrij (vrijxvrij) maar ik behandel hem voor de zekerheid als lijder omdat ik te veel verhalen heb gelezen over honden die vrij zijn en er toch niet tegen blijken te kunnen ;).

Dan hoef je je echt geen zorgen te maken, vrij is vrij. Onze vrije MDR1 kan zonder problemen de middelen van de arts hebben. Die is ook DNA vrij. De MDR1'ers staan uiteraard ook zo te boek, en ondertussen weet ik wel wat ze mogen hebben en niet mogen hebben. Ketamine is er bijvoorbeeld een waar ze wel behoorlijk last van hebben (de een erger dan de ander), terwijl deze officieel niet op de risico lijst staat.

Ik ben zeer tevreden over Seresto en over de keramische banden, die banden maak ik zelf ieder jaar, zeker goede ervaringen mee. Vorig jaar hebben ze de banden niet in combinatie gehad met Seresto en de teken waren op één hand te tellen.

Enige wat ik met Seresto wel altijd doe is opdelen, ik gebruik twee banden voor vijf honden en laat ze minimaal een week aan de lucht liggen voordat ik ze omdoe bij ze. Hetzelfde als bij die afschuwelijk boompjes voor in de auto, die moet je eerst ook altijd een half jaar buiten hangen voordat je ze veilig in de auto kan hangen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 20:24

kiwiwitje schreef:
Wij gebruiken Advantage. Maar niet tegen teekjes. Maar we hebben in 3 jaar tijd 3 teekjes gehad. Dus nog niks spannenders gebruikt.

De mensen vandaag voor Hidden waren super! :D

In advantage zit dezelfde werkzame stof als in de seresto band. :j

Wat fijn dat die mensen super waren, hoeven vast niet te vragen of ze Hidden nemen dan. :+