Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:07

Kaus schreef:
Wij zitten echt even met de handen in het haar. Élke keer als we Dexter eventjes alleen laten poept en plast hij in huis. In de bench krijst hij alles bij elkaar dus dat gaat niet. Het maakt niet uit of hij net daarvoor heeft gepoept en geplast. Zelfs in een halfuurtje ligt er wel weer wat.

Het snelle, stiekeme poepen als je even twee minuten weg bent is nu wel grotendeels voorbij. Hij eet het ook niet meer op gelukkig.

Maar het is vies, het stinkt, niet nodig. Gewoon vies. Ik wil het niet.

Maar wat doe je er aan? Ze krijgen altijd wat lekkers als we weg gaan, ze zijn nooit lang alleen, hooguit twee uurtjes. Maar ALTIJD die poep.

Help :x

Het kan ook zo zijn dat alleen laten gewoon even niet gaat. Guinness kon het ook niet meer, werd steeds erger en op gegeven blafte hij alles bij elkaar.

We hebben hem toen zo'n drie maanden geen minuut meer alleen gelaten en zijn nu opnieuw begonnen met opbouwen. 10 minuten, 20 minuten, en zo verder. Het gaat gelukkig weer beter en één uurtje alleen gaat nu weer in alle rust, geen stress, geen geblaf, lekker slapen.

De oorzaak hebben we niet gevonden, wel vermoedens, maar deze zijn niet bevestigd.

Wij hebben overigens camera's in huis.

xLaraaj

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:36

Dank jullie voor jullie input. Op vlees gaan wij niet over maar wij waren heel tevreden over Farmfood met onze vorige hond. Dus misschien ga ik terug op die brokken gaan :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:40

xLaraaj schreef:
Dank jullie voor jullie input. Op vlees gaan wij niet over maar wij waren heel tevreden over Farmfood met onze vorige hond. Dus misschien ga ik terug op die brokken gaan :j

FF is zeker niet aan te raden, die gebruiken heel veel behalve fatsoenlijke ingrediënten.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:51

Oei. Ik en heel veel andere die ik ken zijn er wel heel tevreden over. Ben ook aan het kijken naar edgard en cooper ofzoiets :P denk dat het ook te zien is waar je hond het goed op doet

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:09

Idd Lara, sommigen doen het op hoog kwaliteit voer goed en sommigen doen het alleen goed op voer van de Aldi (ja, alleen met dat voer was de hond jeukklachten vrij en glom als een spiegeltje, verwacht je ook niet, maar soms is het gewoon zo ;) ). Dus gewoon voer kiezen wat bij jou en je hond past en waar die het goed op doet.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:43

Hmm, jullie benoemen allemaal het opnieuw opbouwen wel dus dat gaat m eerst worden dan. Hebben gelukkig wel de mogelijkheid hem niet alleen te laten alleen samen boodschappen doen etc is toch leuker dan altijd alleen :Y) Vandaar dat we dat nu aan het uitbouwen waren.

Poeh, bench vind ik lastig hoor. Ga het zeker wel proberen maar vermoed dat dat nooit wat gaat worden. Dundy kan bijvoorbeeld ook prima alleen blijven zolang je hem maar niet opsluit in de bench of een kamer. Dus soit. Maar een bench is wel veilig en daar zal ie zeker niet in poepen. Dus wel nogmaals het aanleren waard :j

Lara, FarmFood zou ik ook niet snel doen. Ik ben laatst ook op een hele brokkentour geweest en als je het budget van FF wil aanhouden zou je naar DogLoversGol of Carnis kunnen kijken en met een iets hoger budget zou je kunnen denken aan Acana, Taste of the Wolf bijvoorbeeld.

Zijn zeker betere opties dan FF voor dezelfde prijs.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:04

Kaus schreef:
Hmm, jullie benoemen allemaal het opnieuw opbouwen wel dus dat gaat m eerst worden dan. Hebben gelukkig wel de mogelijkheid hem niet alleen te laten alleen samen boodschappen doen etc is toch leuker dan altijd alleen :Y) Vandaar dat we dat nu aan het uitbouwen waren.

Poeh, bench vind ik lastig hoor. Ga het zeker wel proberen maar vermoed dat dat nooit wat gaat worden. Dundy kan bijvoorbeeld ook prima alleen blijven zolang je hem maar niet opsluit in de bench of een kamer. Dus soit. Maar een bench is wel veilig en daar zal ie zeker niet in poepen. Dus wel nogmaals het aanleren waard :j

Lara, FarmFood zou ik ook niet snel doen. Ik ben laatst ook op een hele brokkentour geweest en als je het budget van FF wil aanhouden zou je naar DogLoversGol of Carnis kunnen kijken en met een iets hoger budget zou je kunnen denken aan Acana, Taste of the Wolf bijvoorbeeld.

Zijn zeker betere opties dan FF voor dezelfde prijs.

Ik denk dat de bench dan ook geen positief iets is in zijn hoofd. Dus daar zou ik eens beginnen met opbouwen, dat kun je binnen een week vrij snel opbouwen, en met twee weken al stabiel hebben.

Als dat eenmaal 100% positief heb je daar al een voorsprong op het gedrag. Dan voorlopig even niet alleen laten, dat hij uit die negatieve spiraal 'schiet'. Als daar een tijdje overheen is gegaan kun je dan in combinatie met de bench gaan opbouwen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:30

Zo ging het er bij ons aan toe op gegeven moment:
LET OP! NIET KIJKEN MET HET VOLUME VOL OPEN!!

en daardoor gingen de pups ook tekeer natuurlijk

Uiteraard vanzelfsprekend dat de buren hier niet gelukkig van werden, en wij ook niet.

Nadat ik dit op film had ben ik actief met hem aan de slag gegaan en heb ook een boekje bijgehouden.

Guinness liep dus eerst los, maar hebben zijn bench weer opgezet als 'zijn plek'. Andere honden mogen er niet in.

Dit is ongeveer een maand later nadat ik Guinness weer stabiel genoeg vond om eens te proberen. Kay zit buiten, ik kijk op het werk via de camera mee.

Hier was ik heel erg blij mee, dit was het gedrag wat ik wilde zien voordat we weer een stapje verder konden. Daaraan gewerkt, en weer iets later was dit het resultaat.

Afbeelding

Afbeelding

Dit was vorige week, en hier werd ik uiteraard door en door gelukkig van. :j

Wakker, maar zonder stress, zonder blaffen of huilen.
Afbeelding

Afbeelding

De stap om hem 's avonds alleen te laten vind ik nog te groot, daarvoor vind ik hen nog niet stabiel genoeg. En ik wil het ook niet verpesten door het te snel te doen en daardoor het risico te lopen op een terugval.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:56

Wat een verschil

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 21:04

Haha wat een circus! Je honden kunnen wel mooi huilen :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 21:28

Ah bah, dat breekt toch je hart :(:)

Hmm, het zal niet de juiste benaming zijn hoor en ik snap wel dat er een oorzaak achter zit maar Dexter is echt een zeikerd en laat dat heel luid horen.

Bij de fokker zaten als mams moest werken de pups veilig in de stal en mams het land op. Maar als ze hard genoeg gilden kwam mams snel terug gerend. Dat hebben ze helaas dus wel meegekregen.

Op de wc met de deur dicht? Krijsen. Douchen? Krijsen. In de keuken? Krijsen. In de fietskar? Krijsen. Hij heeft gewoon geleerd dat als hij het ergens niet mee eens is, krijsen helpt om uit de situatie te komen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat hij nou zo'n negatieve associatie heeft met dat wij naar de wc gaan om meteen te gaan gillen. Hij wil erbij zijn en dat laat hij horen.

Als Dexter namelijk achter mij aan wil omdat ik naar buiten ga maar hij thuis bij mijn vriend moet blijven krijst hij net zo goed. Dan wil hij gewoon liever naar mij toe en dus gaat ie gillen.

We hebben de bench nu echt alleen om het eten in te geven en om ze uit elkaar te houden met snacks. Ik vermoed dus dat hij er geen negatieve associatie mee heeft dus dat is wel een positieve eerst stap gelukkig.

Ik ben trouwens wel altijd enorm blij met je uitgebreide posts! Vooral de filmpjes erbij geven een erg helder beeld.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 21:39

Mmm, maakt het lastig als ze eenmaal door hebben dat ze hun zin krijgen als ze krijsen.

Zelf ook meerdere van zo'n honden opnieuw moeten opvoeden. Die zette ik dan gerust in de auto en liet ze maar lekker krijsen. Kom pas terug als je gaat slapen, vermaak je stembanden maar.

Maar dat absoluut alleen als je weet dat het geen verlatingsangst is of onwennig aan ruimte/Bench.

Jasper gaat tegenwoordig veel liever in zijn bench liggen dan erbuiten. Ook bij bezoek gaat hij automatisch in de bench liggen en heeft hij het liefst een dicht poortje. Daar laat iedereen hem gewoon met rust. In zijn vorige opvang gezin had hij een hekel aan alleen thuis blijven en de bench. Nu moet ik wel een hond thuis laten als we weg gaan, maar hij gaat lekker knabbelen op een botje in zijn bench of gaat op de bank liggen samen met satan. Blaft een keer op de postbode en daarmee is het ook klaar. Voorheen ( en zonder een hond ) liet hij uit stress alles lopen.

Olivia heeft nu haar eigen hondenkamer ( naast mijn slaapkamer ) waar ze heen gaat als ze even rust wilt. De puppy is straks ook bench getraind en die krijgt dus een grote bench ergens in de kamer/hondenkamer.

Maar wat een verschil Kim! Heerlijk ook hoe je het aanpakt en goed naar je hond kijkt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 21:45

Dan zou ik ervoor kiezen om het krijsen positief te gaan ombuigen naar gedrag dat je wel wilt zien. Maar dat kost wel echt engelengeduld en tijd als ik dat zo hoor.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 21:51

KimD schreef:
Dan zou ik ervoor kiezen om het krijsen positief te gaan ombuigen naar gedrag dat je wel wilt zien. Maar dat kost wel echt engelengeduld en tijd als ik dat zo hoor.

Dit is altijd de beste optie als je tijd hebt en de hond nog een heel hondenleven bij je blijft.

Bedenk je wat hij nu ook graag laat zien en vorm dit om naar standaard gedrag als hij niet weet hoe met de situatie om te gaan.

Het heeft geen zin om een hond die niet graag op een matje ligt te leren in zo'n situatie op een mat te gaan liggen.

Daarnaast hem mentaal meet afleiden terwijl je weg gaat? Dus camera op hem zetten, een schrokbak vullen met verschillende texturen ( extra moeilijk ) en weglopen. De schrokbak wil je uiteindelijk weg kunnen laten natuurlijk, maar is een goede stap om te kijken of hij daar iets mee blijft doen terwijl je er niet naast staat.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 22:12

In de auto moet ie ook wel eens wachten en dan houdt hij na een tijdje gerust zn mond. Maar ik kan hem helaas niet in de bench laten uitgillen. Dat gaat gerust een uur door en dat kan ik de buren niet aan doen.

Ze krijgen altijd iets lekkers als we weg gaan. Een dik stuk pens, gevulde kong, snuffelmat. Iets waar ze sowieso wel een kwartier mee zoet zijn.

Het dilemma met alleen laten is dus ook een beetje of we het huis onder gepoept en geplast willen hebben of een heel gilconcert... -O- Maar dan gaan we weer vanaf nul beginnen. :))

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 22:31

Hier hebben we een fietsenstalling..

Afbeelding

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 22:34

Das geen fietsenstalling meer, eerder een auto garage

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-18 22:55

StonedRomy schreef:

*proest* :')

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 22:59

StonedRomy schreef:

Zelfs zondrr manoevreren kan je zo binnen rijden.. :')

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 06:22

@Kraus wat jammer dat het allemaal niet zo soepel verloopt, helaas kan ik je geen advies geven.

Wij hebben een naam voor onze pup, het wordt Cooper, nu nog een lange 1,5 week wachten

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 08:19

Ouh leuk! Was er hier geen border-mix met de naam cooper in dit topic?
ouh 1,5 weken gaan snel voorbij gaan. ben jaloers, ik nog 4 weken :P En wil nu al zo hard shoppen :P

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-18 09:29

Shoppen kan altijd Lara! :P

Cooper is een leuke naam!

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 09:36

Cooper is echt een gave naam! Mijn moeder heeft echt vreselijke namen in gedachte.

En shoppen kan altijd. Je hebt genoeg nodig voor honden ( naja, zegt mijn postbode die iedere week met een of meerdere pakketjes voor de honden komt :') )

Alvast een fijne lijn kopen die lekker in je hand ligt en deze al wat soepel draaien, halsbandje of nog beter een goed verstelbaar tuigje. Je oriënteren op voer wat je wilt geven. Koekjes uitzoeken om te belonen, wat speeltjes en een knuffel ( met daarin zo'n ouderwetse wekker, lijkt erg op de hartslag van nestgenoten ) mandje.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-18 09:38

Haha Romy, ''( naja, zegt mijn postbode die iedere week met een of meerdere pakketjes voor de honden komt :') ) '' Geweldig! :P

Ik ben wel benieuwd hoe vreselijk die namen zijn. :P Maar ik twijfel nu of ik dat niet al eerder gevraagd heb...

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 09:41

Bootsman heeft ze nu haar zin op gezet :r

Gelukkig krijgen ze al een stamboom naam mee van de fokker. Maar dan nog. Gewoon nee mam. Nee.