[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 18:37

Arme bentley

Daaphh

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 18:53

Ohh arme Bentley dat zal idd wel warm zijn!

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 19:15

Ja het is idd heel sneu om te zien, hij had geen eens de puf meer om met honden te gaan spelen alles wat hij deed was op de grond liggen. Op dit moment ligt hij lekker op de vloer te slapen.

Zo lag hij er vanmorgen bij toen hij even 5 minuutjes moest liggen.
Afbeelding

En zo zag hij eruit toen we thuis kwamen. :')
Afbeelding

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 19:20

Beertje heeft het ook wel warm maar die laat ik dan lekker zwemmen.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 19:28

Jennyj01 schreef:
Beertje heeft het ook wel warm maar die laat ik dan lekker zwemmen.

Helaas hebben wij hier niks waar hij kan zwemmen, ik wil wel van de week een zwembadje voor hem kopen zodat hij zelf kan bepalen of hij nat wilt worden of niet. Voor nu gooien we hem gewoon een paar keer per dag nat als het zo warm is. Nadeel is natuurlijk dat hij zwart is want dat trekt warmte aan.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 19:32

Ja zwembadje van de action vonden ze fijn. Of een grote cementbak met water.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 19:46

Jennyj01 schreef:
Ja zwembadje van de action vonden ze fijn. Of een grote cementbak met water.

Ja idd, zal morgen even kijken of ze er nog 1 bij de action hebben morgen wordt hier 33 graden verwacht. :Y)

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 20:02

Wij hebben en bak die je onder wasmachine zet tegen lekage met water in de tuin voor Saar en een koelmat en een ventilator

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 20:05

Sorry dat ik nu plots reageer (aangezien ik hier nog nooit gereageerd heb denk ik maar wel al vanaf het begin meelees :') ), maar je hond gewoon nat maken is vaak nog slechter, zeker als het extreem warm weer is. Aangezien honden niet via hun vacht zweten zorgt het meestal net voor meer isolatie. Je kan best enkel de voetzolen afspoelen aangezien ze daar ook langs zweten.
Persoonlijk zou ik gewoon een lichtjes natte handoek in de vriezer steken en die bij je hond leggen. Of gewoon bevroren flessen en dergelijke, sommige honden zijn ook dol op ijsblokjes.
Een duurdere optie is misschien een koelmat ofzo.

Edit; de onderbuik en de liezen mogen ook wel nat gemaakt worden maar de gehele hond wordt dus afgeraden. :)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 20:58

De bejaarde zwarte kruising hond van schoonouders kreeg met enorme warmte een nat t-shirt aan.
Mijn zwarte teef ligt graag in de zon, maar even zo graag in de sloot.
Opa hond gaat nu kort in de schaduw op het gras uit.

Ik zit ook te denken aan een schelp voor de pup. Wasmachineonderbak is ook handig natuurlijk. Slim idee.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 21:48

Hier zijn de zwembadjes bij de Action uitverkocht. Heb er eentje bij het Kruidvat gekocht, maar Kiko vindt water maar niets. Ze vindt het wel mega interessant en ook wel handig, zo'n grote drinkbak. :') Ze is bang voor natte pootjes.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 22:41

Haha geweldig. Is ze ook gek op de bal? Mijn border daagde ik dan uit door de bal er in te gooien.
Je gelooft het niet.. Maar mijn husky ligt gewoon om 3u smiddags in de zon te bakken haha

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 23:11

Hier lopen ze vd ene plek naar de andere waar ze het water (rivier) in kunnen... maar cita zou nog even goed als een idioot blijven apporteren in deze hitte.
Daarnet gaan eten bij vrienden (bosrand, dus schaduwrijk) en de honden waren mee. Hebben de hele tijd gespeeld en rondgerend. Tot op een bepaald moment mijn reu op schoot wilde. Meneer was moe en bij gebrek van een eigen plekje kroop hij maar op schoot 8)7
Anderen moeten omwille vd kinderen op tijd naar huis ik omwille vd honden :+

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 23:18

Ik ga nu eerst vroeg naar het bos met de roedel. Gelijk er na met de 4 energieke honden naar het zoute zee water. Lekker een uur spelen en zwemmen in het water. Als de energie eruit is en het wordt drukker in het water dan eruit en nog stukje lopen omdat daar ook altijd lekkere zeewind is.
S middags even plassen aan de overkant allemaal en s avonds weer met alles het bos in. Zo komen wij deze dagen door ;)

Gelukkig zijn het waterratten maar het klopt absoluut wel dat natte vacht veel warmer is. Echter in water lopen en zwemmen is dan weer wel veel koeler dan waar andes dan ook wandelen.

Overigens ook hier de husky's als enigste honden s middags regelmatig even in de volle zon aan het bakken. Hun liever dan ik!

Hier mogen ze in de zee spelen en gek doen maar verder niet. Ook thuis niet bij dit extreme weer. Ik zou ook echt niet naar hondenveld nu gaan om te laten spelen. Dit ivm mogelijke over verhitting ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 23:50

Kiko vond de speeltjes in het badje wel heel leuk, en gooide ze er zelf in. Vanavond is ze er een paar keer doorheen geraced. Ze hoeft er ook niet helemaal in, als ze er maar met de poten in gaat.
Wij wonen aan de bosrand dus gelukkig ook veel schaduw in de tuin.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 01:43

Neonlight schreef:
Kiko vond de speeltjes in het badje wel heel leuk, en gooide ze er zelf in. Vanavond is ze er een paar keer doorheen geraced. Ze hoeft er ook niet helemaal in, als ze er maar met de poten in gaat.
Wij wonen aan de bosrand dus gelukkig ook veel schaduw in de tuin.

Wij hebben gelukkig ook wel schaduw in de tuin, dat is wel fijn voor hem omdat het bij ons binnen heel warm wordt doordat de zon de hele dag op ons huis schijnt. Als het echt te heet wordt zoals ze morgen voorspellen gaat de airco naar beneden dus Bentley kennende gaat hij er graag bij liggen. :j

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 08:25

Poeh, wat een gedoe bezorgd die hitte he. Iedereen is er weer goed doorheen gekomen? Het heeft bij ons vannacht flink ge-onweerd, dus nu heerlijk!

Nog 9 dagen en dan mogen we ons ventje ophalen. Nog de laatste paar dingen regelen/halen, wat meer speelgoed, nog wat knuffels en zijn vlees komt deze week binnen. Even de kliniek bellen met de vraag of ze pups titeren en dan staan we in de startblokken voor Wiebe's komst.

Deze week worden de pups gechipt, dan weten we ook eindelijk welke pup de onze is. <3

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:05

Hier zijn we de hitte goed doorgekomen. Net een uur in de bossen gewandeld, en nu barst het hier los, net op tijd terug dus.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:20

Hier niet gewandeld Het begon al te regenen/onweren rond half 8. Er zijn grenzen aan mijn toewijding :+
Vrijdagavond hebben ze in een schaduwrijke tuin bij vrienden kunnen spelen. Gisteren hebben wij in de tuin gewerkt en konden ze kiezen:bij in de tuin blijven of binnen op de koele tegels gaan liggen. Dus ze waren ook moe. Nu liggen ze nog steeds goed te maffen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:24

Hier amper last van de hitte.
Staan 2 schelpen in de tuin met water waar ze in spelen.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:59

Hier gisteren naar Hondsdol festival gegaan met de 2 dames. Gelukkig was er voldoende voorzien ter afkoeling. Zo ook deze schelpen overal verspreid op het terrein. Zie hier Ginny VS Deense dog :+
Afbeelding
Verder meegedaan met balanstraining, klein hindernissenparcours en geurdetectie. Het altijd kort gehouden uiteraard. Weer veel uitleg mogen geven over het ras, opvallend was dat we best wat al dan niet (ex)Corgi baasjes tegen gekomen zijn. Grappig is dat ook alle Nederlanders wel wisten welk ras het was. Het Cardigan & Pembroke gedeelte is nog altijd wat lastig, maar ach, ben al blij dat ze weten dat het geen kruising is.

Op de terugweg gestopt in de Fun (speelgoedwinkel) om ook een zwembadje aan te schaffen voor de komende warme dagen. Goed geslaagd met dit Intex zwembadje, is best groot en kostte maar 30 euro. :j
Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 15:23

Dat zwembad ziet er gaaf uit!! Is het ook via een webshop te koop?

Ik ga met deze hitte s ochtends zo n 1 a 2 uur naar de zee als het laag water is. Laat ze voordien even 15 minuten uit in het bos zodat ze leeg zijn qua behoefte. Dan lekker spelen en klieren in het zoute water. S middags aan overkant plassen. S avonds op tijd weer half uur bos en last nog x plassen. Zo komen ze de dagen goed door en wij ook

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 15:46

Hier is het ook erg tekeer gegaan, schrok wakker rond een uurtje of 3 toen was het droog maar het was nog keihard aan het donderen en overal flitsen dus was voor de zekerheid even wakker gebleven.

Hier ook wel aardig de hitte doorgekomen, Bentley om 6 uur 's ochtends eruit, om 11 uur weer, om 19 uur nog een keer en om 22 uur nog een keer zodat hij niet op het warmste moment van de dag naar buiten hoeft.

Hij had het gister zo warm, maar hij ligt zo graag bij je dus ik ging op de bank liggen vervolgens komt meneer om alleen met z'n hoofd tegen mijn hoofd aan te liggen. :')
Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 16:21

Leuk! <3 Ziet er uit als een geslaagde dag!
Wij hebben vandaag een fotomeeting gehad met paarden. Mooi moment om Jarvis te trainen ondertussen, en hij heeft zelfs nog daar in het water gezwommen! <3
Inmiddels weer thuis en lekker gewassen, want het water was niet super schoon :')

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 16:35

dierenfan schreef:
Dat zwembad ziet er gaaf uit!! Is het ook via een webshop te koop?

Ik geloof dat dit dezelfde is :D https://www.bol.com/nl/p/intex-mini-fra ... 0022664092

Hier vanochtend wat geonweerd maar ik lag half in slaap dus heb er niet gigantisch veel van gemerkt :+ Hopelijk gaat het vanavond niet al te keer.

Lieve foto van Bentley <3

Klonk weer als een geslaagde dag Tigress. Gaaf dat je zo veel leuke dingen met Jarv kan doen.