[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:12

Wat een leuke naam *\o/*

Bibbel :D

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:19

Even over het schimmelen. Mijn stukken hebben nog plekjes en zijn al sinds 4 december onder water.

En daarbij, hoe vaker je het schoon maakt, hoe langer het blijft schimmelen. Je start het proces namelijk iedere keer opnieuw. Kun het beste dat vieze laagje laten zitten en gewoon wachten tot het wegtrekt.

Is een natuurlijk proces wat niet schadelijk is voor vissen, planten of schaaldieren!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:25

Gaat vanzelf weg, hoop ik :P

Mijn rasbora zijn blij in hun nieuwe bak *\o/*
Wat ook een verschil,zie nu ook hoe klein ze zijn haha :D

Kanji91

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:53

Oke, dus niet meer schoonmaken?
Fijn om te weten dat het echt geen schade kan.
Dan maar een dikke vette slijmlaag erop houden xD

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 00:03

nou na maanden wachten en veel geduld omdat ik toch hoopte tot een oplossing..

komen de betta's eraan !! We gaan ze per speciale shipment doen omdat de man de discussen af heeft gezegd en hij dus niet in nl komt... en duitsland en belgie is mij te ver rijden dus dan maar zo.

3 HM dames en 2 HM mannen en 1 HMPK man blue eyed :) Ik ben tevreden ! Ik zeg, zodra ze komen start de kweken !!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 00:38

De schimmel kan echt geen kwaad nee :)

Omg! Wat leuk! Ik vind die 4de zoooo ver met die blauwe ogen! Echt mooi

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 10:10

Ik baal als een stekker…

Eerst weer 2 visjes onverklaarbaar dood en cory en een platy (nu vraag ik me af bij de platy’s of het ook niet kan komen dat ik alleen mannetjes heb en dat ze elkaar dus te veel in de weg zitten)
Ik heb nitriet waarde gecheckt (nouja manlief) en die was prima in orde. Nu geven we wel weer meer Carbo, maar daar zou het toch niet van kunnen komen?

En mijn slakken waren donderdag verstuurd omdat ik vrijdag en zaterdag thuis was. Geen slakken binnen gekomen. Als ze via de normale post komen betekend dat, dat ze pas morgen geleverd worden en aangezien ik werk -> ze of de hele dag buiten staan (worden ze ergens neergezet) of dat ik ze pas woensdag kan ophalen! Dan zitten ze 6 dagen in een pakketje, de verwarmelementen zullen het wel niet meer doen… verwacht niet veel overlevenden…

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:22

Wauw wat zijn die Betta's mooie vissen zeg!

Misschien over een aantal jaar als ik veel ervaring heb opgedaan en mijn man zo enthousiast heb gekregen om een groot aquarium aan te schaffen :Y)

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:28

Blijkbaar was mijn dalmatiërmolly zwanger (was serieus niet te zien) en ik was blij verrast toen ik vanochtend 4 baby's zag! (Misschien zijn het er nog wel meer maar ze zijn amper te zien en al helemaal niet te vangen). Ik hoop dat ik anderen er blij mee kan maken want de ruimte is er niet voor nog meer druktemakers ;-)

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:51

Gisteren een nieuwe betta man opgehaald uit een vaas :+ hij stond te koop als ''witte sluiervis '' :+ , erg sneu voor het beestje maar ik heb nog nooit zo gelachen om de onwetendheid van mensen :') Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hij heeft zelfs oogschaduw :7

weet iemand trouwens wel soort plastic ik kan gebruiken in een aquarium om dividers te maken? ik dacht aan PVC platen ( zwart ) zodat de bette mannen elkaar niet kunnen zien, iemand een idee?

Afbeelding
arrogante kop :+

Afbeelding
had laatst een groepje van deze cory's ''gedoneerd'' gekregen , iemand een idee welke soort dit is?

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:58

Alpha89 schreef:
Blijkbaar was mijn dalmatiërmolly zwanger (was serieus niet te zien) en ik was blij verrast toen ik vanochtend 4 baby's zag! (Misschien zijn het er nog wel meer maar ze zijn amper te zien en al helemaal niet te vangen). Ik hoop dat ik anderen er blij mee kan maken want de ruimte is er niet voor nog meer druktemakers ;-)

Waar woon je? Ik hoop over 4 weken mijn bak klaar te hebben voor bewoners :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:04

Mioux, fijn dat ze dan eindelijk komen!

Aidenn, corydoras trilineatus :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 17:26

Die zijn wel erg leuk :D
Ik vind corydoras sowieso erg leuk

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 17:43

@aiden je kan kijken voor pvc zwart, moet je er wel mini gaatjes in maken of je wilt in elke bak apart een thermostaat hangen.

Heb zelf dat ik vaak zie dat mensen bv 1 meter in 4 delen met pvc, gaatjes erin en alleen zijkanten thermostaten. Dan word de middelste twee ook warm, en kleine luchtpompjes.

Je kan ook spons gebruiken, filtermateriaal van externe pompen bijvoorbeeld. Blijven beter zitten als pvc, of je wilt het lijmen ?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 21:20

Wat zouden jullie doen? Ik heb vandaag mijn slakken kunnen ophalen.

En heb ze netjes in een apart bakje gedaan om eerst ff op kamertemperatuur te komen. Volgens de verkoper, moet ik vervolgens in kleine beetjes aquariumwater toevoegen en als ik 2x de transporthoeveelheid aan water heb toegevoegd mogen ze pas in het aquarium.

Maar, logischer wijze zitten de slakken nog in hun huisje en ik verwacht dat ze nog wel ff moeten ontstressen voordat ze actief worden. Maar hoe lang gaat dat duren? Want wil ook niet dode slakken in mijn aquarium doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 21:37

Als je de slakjes geacclimatiseerd hebt de slakjes zonder het transportwater in de bak doen. Hier kunnen namelijk ziektes in zitten :) Als het goed is moeten ze binnen enkele uren wel rondkruipen.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 09:31

Ik had ze gister in een apart bakje in het aquarium gedaan. (en ik had aan 2 slakjes gesnuffeld, er was niks raars te ruiken) Maar vanochtend zaten ze er nog allemaal nog in. Aangezien ze donderdag op de post zijn gegaan en dus lang onderweg zijn geweest, hoop ik dat ze gewoon wat langer nodig hebben. Maar ik zal vanavond wel zien of er al beweging in zit/zat. Anders krijgt de verkoper wel een mailtje...

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 11:52

Ik hoop maar dat ze het overleefd hebben.. al vrees ik ervoor..

Mioux weer mooie betta's aangeschaft.. en Aidenn een mooie 'sluiervis' gered.. +:)+

Hier de kleine bak enigzins aangepast als kraambak.. de vrouwen kunnen ongestoord bevallen, en de jongen kunnen zich veilig verstoppen..
Wel zo handig als je meerdere dragende vrouwen hebt.. :+

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:01

Riddershow, zitten ze in een kaal bakje, misschien wat voedsel er in doen?
Misschien dat ze dan sneller bij trekken :j

Mijn rasboras vermaken zich prima in de nieuwe bak.
Heel leuk om te zien dat ze nu meer ruimte hebben en soms keihard door de bak heen zwemmen haha :D

Ik heb alleen ..ondanks zorgvuldig spoelen al de eerste slak in de bak gezien -O-

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:06

Ze zitten in een apart bakje in het normale aquarium. Dit is puur zodat ik makkelijk kan zien of ze nog leven en zo niet, dat ik ze er weer makkelijk eruit kan halen. Als de slakken leven kunnen ze makkelijk eruit kruipen en zich het aquarium eigen maken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:42

Ja dat zouden ze dan natuurlijk ook wel doen he, is ook zo.
Hoprlijk gaat het goed en kruipen ze er snel uit

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 22:30

Helaas heeft mijn gourami het niet gered. Zwom gister nog prima rond, en lag net dood in de bak, nog niet op zijn rug, of plat op de grond, ik moest goed kijken naar zijn ademhaling om er achter te komen of hij dood was of niet. Gister zat er echt nog een bruine plek op zijn lijfje. Omdat veel mensen dachten dat het een wondje was van bijv vechten wilde ik dit even aan kijken, en ondertussen uitzoeken wat het wel zou kunnen zijn..

Er zit nu echter een heel gat in zijn lichaam.. Weet nogsteeds niet wat het is.. Heb een beetje gepurt en gedaan om te kijken wat het deed, maar er kwam niks raars uit ofzo.. Het leek gewoon een enorm gat te zijn..

Iemand een idee?
Afbeelding

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 22:34

De ancistrus van een kennis van mij ging op haar axo's zitten... weet niet of jij een ancistrus hebt?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 23:02

Nee.. cory's en kuhlii's. Verder platy's en molly's.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 10:42

Als ik zo zou moeten gokken, dan is het een bacterie..

Heb je hem al weggedaan? Anders even langs de vis winkel of ze misschien daar weten wat dit is..