gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:59

Hier slepen ze het zelf wel uit de ruif. Maar zodra ze er op gezeten oid hebben eten ze het niet meer.

Ik gooi denk ik net zoveel weg dan dat ze eten. Dat is wel zonde.

Jeika

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:17

Een van mijn konijntjes loopt een beetje mank. Wat zal ik doen, het nog even aankijken of gewoon even een DA bezoekje

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 20:05

Ik heb hier de ruif boven de tegels. Ze besloten alleen om hier ook zindelijk te zijn, dus verspil ik veel hooi...
Ze hebben onbeperkt en ik doe er 2x per dag een flinke pluk hooi. Doe met 5kg ongeveer 4 weken, afhankelijk van hoeveel ik weg moet gooien.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 23:20

Bij Rambam gaat het nu over (dierenwinkel)konijnen, heel interessant!

Starza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:36

Mijn jongste vind het lastig? om uit een flesje te drinken, daar drinkt hij heel weinig uit, iemand tips??

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 17:24

Starza schreef:
Mijn jongste vind het lastig? om uit een flesje te drinken, daar drinkt hij heel weinig uit, iemand tips??

Ik leerde ze het door het flesje beetje houden en dan te zorgen dat hij drinkt zodra ze weten hoe het moet drinken ze er wel uit, dan geen bakje neerzetten want dan kiest hij daar voor

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:54

Afbeelding

Ze zijn al zo groot geworden <3

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 19:08

Wij zijn net met één van onze konijnen (Nijntje) naar de dierenarts geweest. Hij viel namelijk steeds om en ging tegen zijn buik trappen en snuffelen. Ook wou hij niet meer eten...

De dierenarts heeft hem een spuit gegeven, ik weet niet waartegen... Dat vertelde die niet.

Hij zegt dat onze konijnen misschien teveel witlof krijgen ??!!!?! Dat lijkt me zeer sterk. We geven maar 3 blaadjes per dag. Nu moeten we van hem de konijnen elke dag wortel en appel geven, en geen witlof meer... Ook zei de dierenarts dat Nijntje geen bespiering had? En te mager was? Te mager kan nog wel, maar ik vraag me af hoe... Ze krijgen met z'n drieën 70 gram Science Selective en onbeperkt hooi. Dat van die bespiering snap ik ook niet helemaal, hij rent namelijk elke dag hele einden...

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 19:11

Maar heb je dit niet gevraagd dan aan je DA?

Wat was dan zijn motivatie om alleen nog wortel en appel te geven? Dit wordt elders juist afgeraden ivm teveel suikers.
Laatst bijgewerkt door _Nancy_ op 04-02-16 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 19:11

Ik zou naar een andere dierenarts gaan. Witlof is juist goed en zal dit niet veroorzaken. Teveel appel en wortel zal daarentegen wel problemen geven.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 19:16

Ik dacht dus precies hetzelfde als jullie. Ik kan mijn ouders niet overtuigen om naar een andere dierenarts te gaan... Inenten vinden ze eigenlijk ook 'onzin'. Onze konijnen zijn dus ook niet ingeënt...

Nancy: Hij zegt dat in witlof te veel vocht zit...

Starza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 19:30

Hmm, nu proberen om Bubbles te stimuleren om uit het flesje te drinken :x

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 20:12

Moeilijk Nienke. Hoop dat ie morgen wat beter is.
Dat er in groen vocht zit is juist goed. Konijnen drinken weinig en zo krijgen ze het toch binnen.

Anders misschien een bakje proberen Starza? Hier ook een stel die het vertikken om uit een fles te drinken.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 20:12

Eoweyn_x schreef:
Moeilijk Nienke. Hoop dat ie morgen wat beter is.
Dat er in groen vocht zit is juist goed. Konijnen drinken weinig en zo krijgen ze het toch binnen.

Anders misschien een bakje proberen Starza? Hier ook een stel die het vertikken om uit een fles te drinken.

Jep moeilijk inderdaad... Ik hoop het ook :(

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 20:15

Hier zat ie zielig in z'n reismandje...

Hij was trouwens 1,8 kilo! Had ik niet verwacht haha :)

Afbeelding

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 21:07

nienke555 schreef:
Ik dacht dus precies hetzelfde als jullie. Ik kan mijn ouders niet overtuigen om naar een andere dierenarts te gaan... Inenten vinden ze eigenlijk ook 'onzin'. Onze konijnen zijn dus ook niet ingeënt...

Zeer apart.. want in appel zit geen vocht? Vreemde redenatie van de DA. Idd zeer beperkt wortel en fruit, en veel witlof, groenvoer etc

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 21:15

saskiakefie schreef:
nienke555 schreef:

Zeer apart.. want in appel zit geen vocht? Vreemde redenatie van de DA. Idd zeer beperkt wortel en fruit, en veel witlof, groenvoer etc

Inderdaad, ben het helemaal met je eens hoor!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 10:59

Jeika, ik denk dat jij de enige bent die dit kan beoordelen, ik zou voor de zekerheid even langs de DA gaan.

Starza, een bakje neerzetten zodat hij kan drinken! Sommige konijnen vinden een flesje niet fijn drinken. Ik heb hier beide staan maar ze drinken altijd uit de bakjes (flesje hangt er voor de zekerheid voor als ze de bakjes omstoten ofzo)

Nienke, rare DA ... Wel heel mooi konijn trouwens! Is ie helemaal wit?

Hier de konijnen toch wat meer eten gaan geven, Ollie en Puk zijn gelukkig niet meer Obese maar weer normaal maar Flip blijft veel te mager en Lilly mag ook wel wat extra spek hebben ... Best lastig beoordelen hoeveel ze nodig hebben in zo'n groep! Ze krijgen 2x per dag brok, onbeperkt hooi en elke dag groen en/of wortels (wortels maar af en toe dus maar die geef ik als extra bovenop de rest)

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 15:01

Nijntje lijkt zich weer normaal te gedragen!

Ja Tarzan hij is helemaal wit! Met blauwe ogen :)

Hier met zijn 'vrouw' en dochter haha :P Foto had ik al eerder geplaatst volgens mij.

Afbeelding

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 15:30

Fijn Nienke!

Ik voer Bob (Piet) hier apart bij Tarzan, is dat misschien iets? Ik vind hem wat magertjes, de rest is goed op gewicht.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 15:49

Flip wil niet eten als hij niet bij de rest is :')

Ik pak hem vaker op schoot of zet hem in een ander deel van de tuin maar na een paar happen wil hij terug naar z'n vriendjes .. Dus nee dat is helaas geen oplossing

Starza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 17:54

Vlekje ( Voedster, hollander) is heel bang, ik krijg dit er ook niet uit, ze is toen ze klein was van een aardige hoogte gevallen (niet bij ons) en iets te vroeg bij haar moeder weggehaald. Ze is altijd al bang geweest, niet naar andere konijnen ofzo, alleen naar mensen toe. Kan iemand me helpen? Als je haar oppakt is het dat ze heel erg begint te bijten en te krabben, na een tijdje is ze rustig en verstopt ze haar hoofdje in je armen. Als je haar naast je zet op de grond, springt ze wel meteen weer op jou schoot. Weet iemand raad, of zal ik haar laten? Ze is trouwens 6 jaar nu.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 18:00

Starza schreef:
Vlekje ( Voedster, hollander) is heel bang, ik krijg dit er ook niet uit, ze is toen ze klein was van een aardige hoogte gevallen (niet bij ons) en iets te vroeg bij haar moeder weggehaald. Ze is altijd al bang geweest, niet naar andere konijnen ofzo, alleen naar mensen toe. Kan iemand me helpen? Als je haar oppakt is het dat ze heel erg begint te bijten en te krabben, na een tijdje is ze rustig en verstopt ze haar hoofdje in je armen. Als je haar naast je zet op de grond, springt ze wel meteen weer op jou schoot. Weet iemand raad, of zal ik haar laten? Ze is trouwens 6 jaar nu.

als ze na een tijdje rustig wordt en zelfs op je schoot komt zitten is het toch helemaal goed? :)
trouwens, mijn konijntjes zijn gelukkig ingeënt tegen myx en VHS. het nieuwe vaccin tegen VHS2 hebben ze nog niet :n
Laatst bijgewerkt door Jeika op 05-02-16 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 18:00

Starza schreef:

Alleen oppakken wanneer nodig. Konijnen zijn geen knuffeldieren en oppakken kan heel beangstigend zijn (wij zijn immers roofdieren). Gewoon naar jou toe laten komen en aaien als zij het toelaat. In het begin alleen erbij zitten.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:01

Starza schreef:

Dan zou ik haar gewoon niet meer oppakken. Konijnen zijn (in het algemeen) geen knuffeldieren :)

Ik pak mijn konijnen alleen op als we naar de dierenarts moeten.