Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 18:26

Wilde egels zijn wel stukken groter. Maar veel witbuikjes geven ook niet zoveel om katten :j

Axo's hebben toch een aquarium nodig?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 18:30

1.60 is wel een mooi maatje zeg.
Op de beurs stond trouwens een belg met witbuikjes. Die had ook geen papieren, maar ja wie weet nou dat je ze hebt. Alsof ze bij iedereen langs gaan om te controleren.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 18:32

Die heb ik ook wel eens gezien (of het moet een ander zijn :P ) maar dat lijkt me nou niet echt iets om te promoten :n

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 18:34

Nee is ook zo. Maar vind het toch altijd wel apart hoe ze sommige dieren willen verbieden. Niemand weet dat je een egeltje in een terrarium binnen hebt. Net als wanneer ze hier verboden zouden worden.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 18:39

Nee, dat is wel zo rockwitch, maar als je met het diertje naar de dierenarts moet en ze signaleren je dan...

Fiffil; ja aquarium, maar het is een zelfgelijmde met mooie achterwand, gemakkelijk om te toveren tot terrarium. Mijn axo's zitten nu in 1 meter aquarium maar ook zonder deksel. Ze houden sowieso niet van fel licht dus dat kan wel, enkel de waterplantjes groeien iets minder goed maar ach :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 18:40

Tot iemand ze aangeeft. En dan moet je ze inleveren -O-
Of een ander probleem, wat als ze ziek worden... en je moet naar de DA... moet je er eentje zien te vinden die z'n mond houdt over illegale dieren?

Edit Solleke_Noah was me voor :+

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 18:45

Mijn vriendin heeft 1 dwergkonijntje, niet heel bijzonder, een aantal zeeslakjes, kikkertjes en heel veel vissen!! Eentje heet Graatje, vernoemd naar zijn doorzichtige huid. En Plakkie plakt aan het huisje vast!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 18:59

Daar had ik idd nog niet aan gedacht. Dat is wel een aandachtspuntje haha.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 19:22

Scully is half aan het winterslapen want ze bewoog al twee dagen vrijwel niet. Nu is ze een voerrun gaan maken, paar krekels gehad en nu is ze weer super actief aan het rondhuppelen. Arm meisje, krijgt niet genoeg aandacht als ze steeds wilt dutten :')

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 14:46

Ik had nog even een vraagje. Af en toe vind ik kevers in mijn terra. Lijken precies op moriokevers. Ik voer ook veel morio's dus dat maakt ook wel sense. Alleen zijn ze niet effen, maar hebben een aftekening met geelachtige strepen. Ik kan het eigenlijk niet vinden of dat ook gewoon moriokevers zijn. Iemand een idee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:21

Mijn baardagaam is sinds gister aan het vervellen, en nu is hij helemaal vervelt, alleen nog een klein stukje op zijn staart niet. Ik keek net even bij hem, en hij is zowaar lekker aan het zonnen onder de UV-lamp *\o/* Ik ben hier echt blij mee, omdat hij altijd maar onder de warmte lamp ging liggen, en niet onder de UV-lamp terwijl dat juist gezond is, en de lamp was ook nog hartstikke duur := Maar goed, nu leert hij het hopelijk!

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:23

iemand hier toevallig intresse in een Silkback vrouwtje van 4 maandjes oud? en heb nog een grote volwassen hypo baardagaam man... welke onwijs mooie nakweek geeft... en daarbij nog nakweekjes van nu 6 weken.... die zijn hypo met geel, oranje... en zat een transculentje bij...

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:36

Wat kosten zo'n hypo's eigenlijk? Ik wil in de toekomst een spierwit vrouwtje hebben voor bij Scully (dus niet voor fok, gewoon voor hobby) maar ik vind die hele witte heel mooi. Dus niet wildkleur, ik hou wel van speciaal :+

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:20

Een hypo heeft gewoon witte nagels en is dus niet helemaal wit..... Die jij bedoeld is witblits... Die zijn wel duur... Weet niet precies.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 14:19

ja, maar die zijn vaak wel dubbel hypo vooral omdat ze dan geen zwart zouden hebben van wat ik ervan begrepen heb.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 17:27

Grappig dat nog best veel mensen hier een baardagaam hebben! Ik heb er zelf ook één. Zijn naam is Loki en hij is inmiddels al redelijk op leeftijd, maar hij is nog steeds lekker actief. Vind het ontzettend leuke beestjes :D

Afbeelding

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 17:36

Met echt een attitude :D

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 17:41

Ja, zeker! Hij kijkt op deze foto ook wel een beetje chagrijnig zie ik nu :') Hij lag helemaal ingenesteld in zijn dekentje, maar ik wilde even een foto van hem maken dus moest ik hem even verplaatsen. Vindt hij niet zo leuk := Maar hij is wel echt ontzettend tam en komt ook graag bij je liggen!

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 19:11

Hallo :)

Mag ik mij melden met een baardagaam. Een kleine vent, genaamd Giorgio. Hier een topic van hem met fotos. hij is ongeveer 5/6 jaar. Heb dit kereltje van mijn dierverzorgings leraar gekregen van mijn vmbo school. Hij kwam uit een nest met broertjes en zusjes, maar die heeft meneer vermoord. Hij zelf mist een stukje staart en een duim en een vinger zonder nagel.

[BB-ITP] Baardagaam Giorgio op bokt!

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 22:58

Vraag aan de egelhouders hier:
Wat gebruiken jullie als bodembedekking?

Ik heb eergisteren namelijk een jonge egel gevonden...zeker 2e nest van moeders......ligt vlak bij mijn huis...moeders is helaas dood lag er vlakbij....de egel is iets te jong om alleen voedsel etc te kunnen vinden en te licht in gewicht.....

na overleg met dierenbescherming en een egelopvang hier in de buurt...mag hij bij mij blijven om aan te sterken.... Eerder voor hun jonge vogels groot gebracht.
Nu dus een jonge egel voor het eerst. Als hij voldoende groot is en een goed gewicht heeft wordt hij medio april weer uitgezet in de tuin van mijn ouders die tegen de bosrand aan wonen.

Egelvoer heb ik opgehaald...speciaal voor egels.....ook vlees (rund,kip) dat ik kook en in stukjessnij en samen met het egelvoer geef.

Hij eet goed. Vanmorgen was alles op.

Hij zit bij mij in een konijnenhok en heeft een heel mooi nest gemaakt in het slaapgedeelte. Ik heb gedeelte houtsnippers ook als bodembedekking en overweeg om in het nachthok wanneer ik die ga schoonmaken krantepapiersnippers te fdoen samen met droge schone bladeren en stro.... nu zit hij elke keer onder de zaagsel.

Vandaar mijn vraag over bodembedekking.
Laatst bijgewerkt door sandorra op 30-11-14 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 23:07

Ik nu zaagsel. Eerst hennep, maar dat vond ik niet zo.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 23:20

eline_di schreef:
Ik nu zaagsel. Eerst hennep, maar dat vond ik niet zo.

Ok en jou egel zit niet helemaal onder het zaagsel?

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 23:30

Afbeelding
Op schoot toen ik ging kijken of hij wou eten.

Afbeelding
Hoe groot hij is. Hij past op 1 hand. Als hij volwassen is heb je beide handen nodig.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 02:45

Mijn witbuiken zitten op lappen en hebben een trui om in te slapen, maar geen idee waar je een wilde egel op moet houden.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 10:03

Hij zit wel wat onder het zaagsel, maar met de hennep was het nog erger.
Lappen vind ik zelf niet prettig qua hygiëne.