Het grote gerbiltopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosje01

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 23:02

Mijne is nu de afgelopen 2 dagen rustig maar je weet maar nooit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 08:25

Nouja ik had vorige week donderdag een gerbilarium besteld (& wat kleine spulletjes erbij) en wilde het laten verzenden met gls glas verzekering om er sure van te zijn dat ie heel aankomt. Tis toch best veel geld voor n kapotte kooi haha.

Dus ik kreeg vrijdag een berichtje dat ie maandag 5-10 zou komen. Met track en tracé code.

Maar die code deed het maandagmiddag mog steeds niet dus ikke gls bellen . Bleek het pakket niet te bestaan.

Dus ik naar queenies gebeld. Martin was op vakantie dus zou worden teruggebeld... nouja blijkbaar had ik die mail nooit moeten krijgen. Maar ik had vrij gevraagd voor die dag en heb nu geen dagen meer vrij Door de weeks.

Maar ik MOET een hele dag thuis zijn omdat ze niet weten hoelaat ie precies komt.. ik zo ja dat zou dan op een zaterdag moeten maar dan leveren ze niet.. ik vraag aan hem Hoe we dit gaan oplossen. Zegt ie ja maar de pallets waar ze op verzonden worden zijn er nog niet ofzo.

Ik wacht nu al 7 dagen (5 werkdagen) op een gerbilarium waar ik nu nog steeds niks van heb gehoord. Terwijl de levertijd tussen de 1-5 werkdagen is.

Nu heb ik afgesproken dat hij me belt xe dag voordat ie verzonden wordt en heb geregeld met moeders dat die dan de hele dag thuis blijft. En dat ik m naar dat adres kam sturen.

Grrrr n ik moet hem hebben want ze knagen deze kapot. En die heb ik geleend...

Wat een gezeik zeg pfff

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 08:53

Wat stom fading. Ik zou hem in jou geval annuleren en laten stikken in hun gerbilarium :'). Ik heb een hele vette bak bij zooplus weg, maar ik zag net dat de prijs opeens verhoogd is :\ .

Mijn gerbils vreten opeens alleen nog maar het voer wat ik strooi... :').

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:08

stalmilagro schreef:
melanie20 waarom neem je er niet 1 bij dan?
ik voer ook onbeperkt, care + vinden ze hier heel lekker, het ruikt ook heel sterk naar kruiden, elke brok zit hetzelfde in dus selectief kunnen ze niet zijn

Ik wil stoppen met de gerbil...

Tis zo sneu hoe hij er nu bij zit..

Wat zijn actieve sites?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:08

Oh wat een gedoe zeg. Kijk of je de verzending gratis kan krijgen of iets, want de afgesproken levertijd is allang voorbij. Dus vind ik wel dat hij jou tegemoed moet komen.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:57

Heel fijn... Dit is niet de eerste keer dat het bij Queenies niet goed gaat. Hij heeft mooie spullen in z'n webshop, maar ik durf bij hem niks te bestellen door alle klachten die voorbij komen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:03

Ik weet het ook niet met queenies. Heeft mooie spullen en ik heb er m'n huidige gerbils vandaan. Wat zo huiselijk was, is wel weg bij zijn fokkerij. Niet dat dat verder slecht hoeft te zijn ofzo.
M'n gerbilarium heb ik jaren geleden ergens anders vandaan gehaald.

Het enige nadeel vond ik, dat de pups niet handtam waren toen ik ze kocht. Geen probleem, dat kan ik ook zelf doen, maar het staat niet op de website.

Ik laat het in het midden, maar ik haal veel spullen uit gewone dierenwinkels en soms bij de concurrent. Wisselt gewoon qua prijs.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:14

Ik heb precies hetzelfde mijne komen ook daar vandaan (ook hoop gedoe want had eerst hele leuke kleurtjes uitgekozen. en toen ging er 1 dood in dat nest en mocht het hele nest niet meer weg, en was er niet veel andere keuze meer) en idd ook niet tam. Heb maar 1x bij hem besteld en dat heb ik toen samen met mijn gerbils opgehaald. Bestel meestal bij dierenkraam op de markt zelfde prijzen of goedkoper. Of ga naar de dierenwinkel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:24

Ja nouja, mocht hij vanmiddag/morgen nog niet hebben gebeld ga ik maar weer bellen, hij was tot gistren op vakantie dus snap dat het misschien even druk is... Maargoed dan nog vind ze van hem wel echt mooi haha!

Ik vind het gewoon vet zuur dat het zo moet gaan. Vooral omdat ik heel de maandag thuis heb zitten wachten op een pakketje wat aar niet kwm...

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:21

Je kan ook niet echt tamme gerbils verwachten van iemand die soms meer dan 5 nesten in de maand heeft. Doe mij dan maar van particulier of in dit geval van mezelf haha

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:47

Das lastige als je net begint dan lees je overal over fokkers. Maar als ik nog wen keer gerbils neem dan zeker van iemand die kleinschalig fokt voor de hobby.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:50

stalmilagro schreef:
Je kan ook niet echt tamme gerbils verwachten van iemand die soms meer dan 5 nesten in de maand heeft. Doe mij dan maar van particulier of in dit geval van mezelf haha

Klopt :j

Ik heb ik hier een kleinschalige gerbilfokkerij in de buurt zitten. Helaas had die geen pups toen ik een nieuwe gerbil zocht. Om Nibbit niet al te lang alleen te zitten, ben ik dus naar Queenies gegaan.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:59

Weet iemand waarom gerbils met hun staart "kwispelen". 1 van mn gerbils deed dit net zag er heel vaag uit.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 19:46

stalmilagro schreef:

Maar dan moet hij dat ook niet beloven op zijn site :n

Elina, nee geen idee!

Rebekka78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 12:43

Hoi,

Ik heb dus nog geen gerbils, maar tot nu toe alleen hamsters gehad.
Omdat die vooral slapen, leek het me leuk om voor de verandering gerbils aan te schaffen.
Een paar vragen die ik heb:
Zijn gerbils ook geschikt voor 8-jarigen?
Blijven gerbils handtam als ze dat zijn, of moet je ze regelmatig uit de kooi halen?
Wat vinden jullie de grootste nadelen aan gerbils?
Alvast bedankt. Ik lees wel mee, maar kan niet altijd snel reageren ivm werk.
Ik wilde alles ook bij Queenies bestellen, maar door bovenstaande berichten kijk ik nog even verder.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 13:08

Welkom
Ik denk persoonlijk dat gerbils voor kinderen leuker zijn, omdat ze ook overdag actief zijn. Als je echt tamme pups wilt zou ik bij een hobby fokker kijken en niet bijv niet bij queenies. Omdat ze bij een particulier meer in handen komen. Mijne komen van queenies maar zijn niet echt handtam. En idd regelmatig even in de hand nemen.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 13:10

Ik zou persoonlijk geen gerbils aanraden voor hele jonge kinderen, maar dat is met een hamster hetzelfde :o .

Gerbils zijn in tegenstelling tot hamster redelijk druk. Stilzitten op je hand doen ze niet echt. Ze vinden het vooral leuk om bij je mouw ed omhoog te klimmen. Ik vind het deels echt kijkdieren omdat ze altijd wel actief zijn in hun kooi.

Gerbils nooit alleen houden en geen vreemde gerbils zomaar samen zetten. Ik kan niet echt nadelen verzinnen, mijn gerbils zijn zindelijk :D. En verder ruik je ze eigenlijk niet . Ik haal mn gerbils elke dag even aan, maar ook als ik dat niet doe blijven de mijne redelijk tam.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 13:27

Hier blijven ze ook best tam al pak je ze een paar dagen niet. Alleen op schoot zitten ze niet allemaal even stil. Weet niet waar je woont, verwacht over een week of 3 nog een nestje

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 14:48

Het hangt er van af voor welk doel je ze voor de kinderen wil hebben. Willen ze gewoon diertjes hebben om voor te zorgen zijn gerbils ideaal. Makkelijk qua verzorging, bak hoeft niet vaak schoon gemaakt te worden, over het algemeen vriendelijke diertjes.
Willen ze de gerbils hebben om mee te knuffelen zijn ze daar in mijn ogen niet echt geschikt voor. Zoals al genoemd werd zijn ze erg actief en zullen ze niet snel op je hand stil gaan zitten. Hier zitten ze af en toe bij ons op de bank maar dan moet je ze wel echt goed in de gaten houden, ze racen alle kanten op :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 15:38

Mijn gerbils beginnen behoorlijk tam te worden, maar heb ze gekregen dus weet niet waar ze vandaan komen haha!

Ik vandaag eindelijk gebeld door Queenies. Maar ik was aan het werk dus 3 gemiste oproepen. Ikke meteen teruggebeld. Hadden ze het op de post gedaan en het zou maandag binnenkomen (op mijn adres) ik zo ja maar ik had met Martijn afgesproken dat het naar mijn moeder verzonden zou worden... Heel fijn (not..) Maargoed als het goed is en ik niet meer wordt teruggebeld komt mijn gerbilarium maandag bij mams aan!

Eerste en laatste keer daaro.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 17:17

Wat een gedoe hopelijk komt het goed aan. Geen compensatie gehad zeker.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:10

Pff wat een gedoe zeg Fading.

Voor mij is het grootste nadeel aan mijn gerbils dat ze zo'n herrie maken :+

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:34

Daar heb ik een oplossing voor : oordopjes :D.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:43

Ja maar... dan kan ik de tv niet meer horen -O- Ze staan in de woonkamer bij mij haha.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 22:01

Hier staan ze ook naast de bank maar heb dr nooit last van eigenlijk tenzij ze tralie knagen.