Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 18:32

Ja ik heb idd ook die van Dierenoppasamersfoort.nl:j Super fijne lijnen.
De sleeplijn van 10 meter is antislip nylon, die zuigt ook niet vol, wordt wel vies. Dan hang ik hem even droog op en valt het zand er zo weer af.

Biothane vind ik bij de paarden perfect, heb veel van biothane. Ook dubbele lijnen juist wegens het slepen, in een emmer water en klaar, en ze blijven heerlijk licht. Maar als hondenlijn vond ik het juist niet fijn.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 18:47

Lor1 bedankt voor je foto maar ik denk dat die wel erg lang nat kunnen blijven of dat er makkelijk viezigheid in blijft zitten? Correct me if I'm wrong ;)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 19:13

Klopt, maar ik hang ze over de verwarming en heb nog een stuk of 4-6 reserve. :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 19:20

lor1_1984 schreef:
Klopt, maar ik hang ze over de verwarming en heb nog een stuk of 4-6 reserve. :)

Ah ja dat lijkt mij dan niet zo ideaal :o

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 20:17

Ik heb lijnen van Ziltydog, zijn gewoon katoen. Ze zijn zelden smerig. En anders kunnen ze in een waszak op 30graden in de wasmachine.
Ook heeft saar een Flexie van 5 meter en tzt krijgt Senna die ook.
Saar kan super goed los, dus die loopt ook veel los.
Ik heb een biotane speurlijn, dan hangt hij veel op de grond. En is biotane ideaal ivm schoonmaken. Met mantrailen draag ik handschoenen met grip.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 20:00

lor1_1984 schreef:
Ik heb geen idee van welk materiaal mijn lijnen gemaakt zijn, ze zijn zacht, makkelijk in je zak te proppen, uitwasbaar en liggen imo fijn in de hand.
Ik heb ze in diverse kleuren, meeste zijn van die politielijnen maar ook een paar gewone lijnen met zo'n lus als handvat.
Ze voelen aan als dun halstertouw iig, zal wel nylon zijn ofzo.
[ [url=m/rYmaMG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is PPM! Heel makkelijk zelf te maken hahaha!

Ik gebruik bij jonge honden als sleeplijn altijd Biothane, daar blijft niks aan hangen en wordt niet zwaar en ontzettend sterk en duurzaam. Dus ik kan er met een gerust hart op gaan staan. :') Als ik de lange lijn in de hand moet houden dan hang ik de Julius-K9 10 meter lijn eraan voor de grip maar die gebruik ik niet als sleeplijn.

Voor de wandelen heb ik van PPM jachtdieren/ snelle uitlaters gemaakt. Inderdaad omdat ze in veel kleuren te krijgen zijn en makkelijk te wassen. We hebben thuis twee setjes & in de camper twee setjes, in de auto hangt één set.

Als vaste lijn met musketon gebruiken we tube-line, ook op de SUP gebruik ik die.

Sommige mensen zullen het wel al gezien hebben, sommige nog niet maar onze Horizons zijn geboren.

Sinds zaterdagavond een hele rollercoaster met uiteindelijk dinsdagochtend een keizersnede tot gevolg.

Tien puppen geboren, negen in leven. Één meisje heeft de brug tot onze wereld helaas niet gered. Ze blijft voor eeuwig onderdeel van onze roedel, haar naam is dan ook al zeker. Vihaan Aditi The Force's Captain Ersa, roepnaam Ersa. Ik heb haar gisterenavond begraven op onze dagelijkse wandelroute, als we gaan wandelen komen we twee keer langs haar. :knuffel:

De rest en Dana doen het godzijdank fantastisch! *\%/*

De eerste puppyspam! <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En Ersa <3 Ik heb haar begraven met een ZippyPaws mini, ingewijden weten wel waarom.

Afbeelding

Afbeelding

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 19:18

KimD gefeliciteerd met je prachtige Horizon Zero Dawn nest! Hopelijk blijft het met iedereen goed gaan.

------------------------

Wij zijn weer terug van 9 dagen kamperen/ roadtrippen / hiken naar / door de Rocky Mountains. De honden hebben het echt fantastisch gedaan al zijn ze wel een beetje verwilderd. Heb verschillende honden eigenaren gesproken op de campgrounds en die zeiden vaak (afhankelijk van het ras) dat ze wat "wilder" werden naarmate ze langer in the woods waren.
De tent vinden ze in iedergeval fantastisch. Soms probeerden ze zelf in de tent te gaan liggen terwijl we aan het eten koken waren.

Ook veel prachtige hikes gedaan. Layla heeft zichzelf bewezen als een echte berghond. Ze heeft ook haar eerste berg beklommen, tijdens een hike met 1300m hoogtemeters (geen zorgen, we hebben langzaam opgebouwd en getraind naar zulke hikes). Ze is ook al erg goed met verschillende ondergronden (boulders) en rivier crossings!
Beer was zoals altijd top!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-23 20:13

wauw wat mooi!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 21:25

Wat een gave foto's

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 22:27

KimD, ik ben een stille meelezer in je forum. Gefeliciteerd met de pups <3 Wat sneu van Ersa..

Oshaa, jaloersmakend weer die foto's :+

Gisteren heb ik Cody voor het eerst meegenomen op de sup, was toen echt wel flink spanning van ons allebei. Cody zocht gisteren ook heel veel steun bij me en kwam op schoot zitten :') Vandaag meteen weer gedaan en het was zoveel meer ontspannen :)
Afbeelding

Afbeelding

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 23:21

@KimD wat zijn ze toch schattig <3

@Oshaa prachtige foto’s weer <3

@Kiim_ zo leuk lekker suppen met Cody! Geweldige foto’s!

——

Wij waren vandaag maar weer eens naar het strand, waren we de laatste tijd tenslotte niet zo vaak geweest :Y) grapje dit was de 5e keer in 4 weken geloof ik :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Perfect opgevoed _O-
Afbeelding

Oja en ik heb echt geen ruggengraat, had een oranje Non Stop tuig voor Ap gekocht maar moest natuurlijk ook een paarse voor Ot :')

Afbeelding

Afbeelding

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 08:02

Lekker rennen op het strand

Even een vraag wat zou voordeliger zijn kluiven online bestellen maar dan zijn er vaak verzendkosten bij of in de winkel kopen. Volgens mij had ik het ook weleens gevraagd maar ik kan het niet terugvinden wat voor kluiven zijn aan te raden voor pups?

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 08:15

Ik bestel zoveel snacks, dat verzenden gratis is :')

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 08:18

Dagahra schreef:

Dat kan natuurlijk ook het is toch lang houdbaar :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-23 08:24

moonsparkle schreef:

Even een vraag wat zou voordeliger zijn kluiven online bestellen maar dan zijn er vaak verzendkosten bij of in de winkel kopen. Volgens mij had ik het ook weleens gevraagd maar ik kan het niet terugvinden wat voor kluiven zijn aan te raden voor pups?

Dat is helemaal afhankelijk van de kauwbehoefte, het kauwgedrag en t formaat van de pup. :)

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 08:25

moonsparkle schreef:
Dagahra schreef:

Dat kan natuurlijk ook het is toch lang houdbaar :')

Dat ook, maar met 3 honden gaat er ook aardig waar doorheen. Bijna elke dag krijgen ze wel een snackje.

Kan je alleen niet helpen met welke snacks geschikt zijn voor pups, het is alweer te lang geleden dat ik een puppy had _O- Max is alweer 2 :oo

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 08:27

kiwiwitje schreef:
moonsparkle schreef:

Dat is helemaal afhankelijk van de kauwbehoefte, het kauwgedrag en t formaat van de pup. :)

Ah ja jouw pb had ik nog wel teruggevonden :D mochten andere het nog handig vinden te weten het gaat om een middenslag poedel pup

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 08:58

Leuke foto's op het strand! Die pispaal. :')

Wij kopen gedroogde snacks vaak op de markt. Laatst hebben we ook een keer een ton met (kneusjes) snacks besteld bij Durks Dogfood, die ton is ook heel handig!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 09:02

Ik bestel normaal gesproken de snacks online, maar wij hebben dit jaar een heel druk wedstrijdjaar gehad tot nu toe waar steeds dezelfde stands met snacks waren, dus daar steeds de voorraad weer aangevuld. Vaak ook handig op de weekendwedstrijden, dan hadden ze iets te kauwen bij/in de camper.

Als die voorraad weer eenmaal op is ga ik online bestellen. :j

Enige wat ik in de winkel aan grootverpakkingen haal zijn echt de kluiven waar ze langer mee doen en de kop huid, die is in grootverpakking vaak een stuk goedkoper.

Kluiven & kophuid ligt eigenlijk altijd wel rond in huis, andere snacks krijgen ze aangereikt. Die mogen ze zelf uitzoeken uit de kist.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 11:34

Ik bestel vooral snacks online, maar als voorraad beperkt is wil ik wel eens wat bij de dierenwinkel halen :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 13:17

Waar bewaren jullie hondenvoer in? (Voor de mensen die brok voeren)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 13:22

Ik bestel snacks ook vooral online. :j bij diverse shops of ik bestel mee met het voer en dan haal ik het af.

Je kunt bij Bellobox ook een puppybox bestellen, dan heb je diverse snacks geschikt voor pups in 1 box.

Als pup had Fitz vooral oren (zonder pit), zalmhuid, kippenpootjes en na een aantal weken bullepees.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 13:27

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 13:39

Ik heb zo'n 60l voerton vd Welkoop, daar past ± 30kg brok in gok ik.
En een kleine opbergbak om brok voor 1,5-2 weken (voor 2 honden van bij elkaar net geen 15kg) in te bewaren zodat ik de ton niet dagelijks hoef te openen.

Snacks bestel ik mee met de brokken en tussendoor haal ik nog bij de dierenwinkel.
Mijn honden krijgen luchtpijpen (zowel de grote als de korte stukjes), paardenlong, oren, gepofte snuiten, kippenvoetjes, nekken, visjes, zalmhuidrolletjes, hoefjes.
En ook weleens ongezondere snacks zoals die Barkoo kauwballen, gevulde mergpijpen, dentastix, jumbones etc.

Kophuid en vergelijkbare is te hard voor de Shih Tzu, die krijgt er nog geen deuk in gekauwd. :+
Hij doet ruim 1,5 dag met een grote luchtpijp als je hem niet weghaalt tussendoor, het Keesje is er met een uur of 4 wel doorheen maar zij heeft sterkere kaken en een beter gebit.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-23 13:49

Kippenpootjes vind ik niet helemaal geschikt voor pups.
Als in, veel calcium(in verhouding) en met pups is dat niet ideaal, de botjes willen voor sommige (puppy) rassen zijn die botjes wat hard.

Vaak doen kalfspeesjes, varkensoren, runderoren. Lamsoren beide met en zonder vacht, kophuid met en zonder vacht(liefst lam/geit evt rund afhankelijk van formaat hond)
Kameel is vaak harder en niet te grote/dikke stukken als pup. Dat maakt vaak dat ze op latere leeftijd amper met snacks even een tijdje kunnen doen. Daarnaast hoe harder de snacks hoe slechter voor t melkgebitje meestal. En met wisselen staan de tandjes los ook de nieuwe en kun je scheefstand krijgen in t gebit