De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoppieFilou

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 18:00

NAIWHL, laat ze maar een beetje werken voor hun eten inderdaad :D. Het is wel een leuke speeltuin voor ze zo met die takken!

Ik heb weer eens een vraagje. Jullie kennen Lilly (en haar problemen) ondertussen wel ongeveer denk ik. Zouden jullie ze durven koppelen aan een nieuw vriendje?
Ben vooral bang dat de stress van het koppelen haar snot weer erger maakt. Hoewel ik na operaties, dierenartsbezoekjes of bezoekjes aan een pension nooit echt een verergering heb gezien. Ben een beetje bang geworden na de laatste keer dat ze het echt erg had, maar dat was volgens mij niet gelinkt aan een stressfactor, eerder aan het weer gecombineerd met haar slechte weerstand.
Een andere reden waarom ik twijfel is owv de besmettelijkheid. Lou had het zeker weten ook, maar bij hem was het niets meer dan heel af en toe een niesje. Ik denk dat Lilly gewoon echt geen sterk konijn is waardoor zij er zoveel last van heeft, maar het blijft een risico natuurlijk...

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 18:30

Ik zou het snotteren niet als belemmering zien voor een nieuw vriendje. (Heb hier nog wel een hazeltje :P)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 19:14

Oké, top. Ik wil er stiekem ook erg graag weer een konijntje bij, maar zou het mezelf nooit vergeven als dat ten koste van Lilly zou gaan.

Heb er meteen aan gedacht inderdaad toen je zei dat je voor Hazeltje een nieuwe thuis zocht, maar dat was best een pittige tante denk ik he?
Lilly is echt het meest onderdanige konijn dat ik ken dus mede om de stress bij het koppelen te beperken ben ik eerder op zoek naar een even grote sloef als Lilly _O- . Had al een opvang in de buurt gemaild ivm mogelijkheden om de stress zoveel mogelijk te kunnen beperken bij het koppelen, en ze zijn bereid om tegen een vergoeding met een paar konijntjes naar mij toe te komen om te kijken met welke het klikt en om ze te koppelen. Zij dachten ook dat een onderdanig konijntje het beste zou zijn voor haar.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 19:37

Ja hazeltje is wel een uuh type :') Het is niet dat hij de hele tijd de confrontatie opzoekt, maar hij wil wel de baas zijn. Lastige is dat we er daar meer van hebben hier _O-

Hopelijk zit er een leuk vriendje bij voor haar.
Als we dichter bij elkaar zouden wonen, dan kan je makkelijk proefdraaien he…

Maar ik woon in dld ter hoogte van winterswijk in Nederland…

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 19:52

Ooh, nu was ik ervan overtuigd dat Hazeltje een voedster was _O- . Dan is het sowieso geen optie want Lilly is een mannetje :')

En ja inderdaad, je woont op een dikke 2 uur rijden van bij mij, dat zou toch niet te doen zijn.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 20:54

Nee, hazeltje is de reden dat ik er vanavond zo bij zat :')

Afbeelding

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 20:57

Gezellig toch :))

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 21:00

Heel gezellig. Ben ook helemaal weg van ze, maar het zijn er 12 meer dan we hadden en gepland hadden :') gezien het feit dat we eigenlijk niks gepland hadden _O-

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 21:14

Haha inderdaad, cadeautje :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 21:25

Oh die mega oren <3

Hier moet ik echt foto’s gaan maken van het jonge grut. Eind volgende week zijn de 1e 2 al 8 weken. Er zijn er wel 2 waar ik moeilijk afstand van kan doen en ik weet nog niet of ik dat kan

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 21:56

Leuk Caro! Ben benieuwd naar foto’s.
En ik geef je groot gelijk als je er twee aanhoudt hoor :j

Het is schappelijker dan mijn 12 die ik heb aangehouden _O-

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 20:18

Ik zal binnenkort niet meer spammen, maar ik ben helemaal weg van Vettel…

Afbeelding
Afbeelding

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 20:39

Wat een leuke foto's!

Heeft iemand nog tips voor volgende week ivm de hitte die eraan komt?

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 20:48

NAIWHL, zo schattig <3

_Mir, zorgen dat ze altijd schaduw hebben, icepod of bevroren waterflessen met een handdoek omheen in het hok leggen, paar keer per dag voor fris water zorgen, alles goed proper houden ivm vliegen, veel groenten geven (als ze het gewend zijn!) zodat ze genoeg vocht binnen hebben... Dat zijn zowat de dingen die ik toepas :)

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 20:55

Als het echt lang warm blijft gaan we hier de sproeier aanzetten. Dan blijft de grond ook beter koel hadden we bedacht. En ook inderdaad water, groenten en goed schoon houden. :j

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 21:40

NAIWHL schreef:
Ik zal binnenkort niet meer spammen, maar ik ben helemaal weg van Vettel…

[ [url=m/LvpIcK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/e0po20.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wow die lijkt echt op Pesto!!

Hier krijgen ze icepods en zien dat ze zeker altijd schaduw hebben.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 10:42

Hier ook schaduw. Ik heb een boom naast de ren waardoor ze heerlijk beschut zitten (ook voor kleine regenbuitjes). Dus een boom planten. Wel risico op situaties zoals bij NAIWHL als ie ooit omgaat haha :') .

Aanpak van de konijnen zelf is 's nachts graven in de graafbak, zodat ze 's morgens koel zand hebben om languit in te liggen de rest van de dag. Het ding is onderin vaak wat vochtig omdat de afvoer gaatjes verstopt zitten, komt nu mooi uit. Dat van de grond sproeien lijken ze het hier dus mee eens te zijn :j

Verder komt het wel goed hoor. Konijnen kunnen heel dramatisch eruit zien of ze smelten en nooit meer omhoog komen, maar gelukkig hoeven ze ook de hele dag niets te doen :+

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 20:16

Er gaan er steeds meer de boom in…

Afbeelding

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 21:17

Ik zou eigenlijk langer de berichten moeten kunnen bewerken. Maar hier nog wat konijnenspam:

Bottas in de boom. Want hoe meer moeite voor je eten, hoe lekkerder…
Afbeelding

Yuki met dr flappers. Is zo’n lief konijntje…
Afbeelding

Knappe Mick
Afbeelding

Knappe Magnussen
Afbeelding

@oeska, pas maar op. Die van jou gaan straks ook hopen dat de boom omvalt. Want het is het leukste speeltoestel dat er is…

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 21:23

Die takken zijn duidelijk een succes ja!

Ik wil hier ook nog eens wat verandering brengen in de ren maar weet niet goed hoe. Zo'n dik stuk boomstam vind ik ook altijd leuk maar waar dat te vinden is weet ik echt niet -O- . Als jullie tips hebben voor een leuke inrichting, laat maar horen :D

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 21:37

Wellicht in een bos? Ik kan een omgevallen boom erg aanraden _O-

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 22:18

NAIWHL schreef:

:')

Probleem van hout ergens uit een bos is dat het hier in de omgeving vaak geen veilige houtsoorten zijn... Of ik ken er alleszins niet genoeg van om zeker te zijn dat het een veilige soort is haha.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 08:41

MoppieFilou schreef:
NAIWHL schreef:

:')

Probleem van hout ergens uit een bos is dat het hier in de omgeving vaak geen veilige houtsoorten zijn... Of ik ken er alleszins niet genoeg van om zeker te zijn dat het een veilige soort is haha.

Hierop inhakend, als je een keer een boom hebt waarvan je het niet zeker weet, stuur gerust een foto. Mijn man boomchirurg, dus kan je vast zeggen welke soort het is. Google verteld derest dan :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 09:17

MoppieFilou: ik zou een koppeling wel aandurven... vriendjes zijn zo belangrijk voor konijnen... :)
NAIWHL: gezellige foto, met alle nijnen op schoot <3 en Vettel <3 en Bottas <3 leuk zeg, zo'n boom voor ze :D

M.b.t. de verwachte hitte: gelukkig hebben die van ons schaduw van het huis (zitten ze tegenaan als ze buiten zitten)... en in het ergste geval houd ik ze overdag binnen, en dan gaan ze 's avonds/'s nachts naar buiten...

Romeo & Julia zijn vorige week naar de DA geweest voor hun enting... de DA heeft ze helemaal goedgekeurd. Het niesen is nog niet weg, maar hij hoorde geen verontrustende dingen, en hij vond dat ik heel goed bezig ben voor/met ze :D En hij kon niet stoppen met knuffelen met de dame en heer :D

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 09:41

Meisje_, oh dat is handig! Dat ga ik onthouden :D

Banjer, ja inderdaad. De opvang in de buurt is nu met vakantie maar eind juli krijgt Lilly een nieuw vriendje :)

Fijn dat ze allebei helemaal in orde zijn!