Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 15:50

XxDiandraxX schreef:
Ja daar zit er een extra, de achterste. Ik zou die wel laten verwijderen als hij er zelf niet uitkomt. Hoe oud is ze nu?

Balen kim, het zit je wat dat betreft ook niet mee he.. :(:)

Ze is nu bijna 7 maanden.
Hij zit trouwens nog muur vast.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 15:58

Oh balen kiwiwitje :(:)

Cinniz, Senna had dat ook. Moest met flostouw eerst proberen. Gelukkig bij haar is ie toch alsnog los gekomen.

Cursebeaker ook beterschap. Snap je helemaal en soms moet je een stapje terug doen. Bij mij gelukkig was de les met Senna juist mijn ontspanning momentje.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:05

Ik snap je keus hoor cursebreaker :) Achteraf gezien ben ik ook heel blij dat ik even gestopt ben met de cursus en we zijn er alleen maar beter van geworden. We konden onze conflicten lekker op onze manier oplossen en ondertussen heb ik zo'n fijn en relax meisje. Natuurlijk lopen we tegen sommige dingetjes aan maar dat moet ik uiteindelijk nog steeds op ónze manier oplossen en niet op de manier die '' altijd lijkt te werken ''. Eind van de maand zou hier de cursus weer beginnen en ik twijfel nog een beetje. (ook gezien mijn revalidatie gewoon pittig is)
Dus, prima keus! Je hoeft je voor niemand te verantwoorden en lekker op je eigen gevoel af gaan. Probeer ook voor jezelf de meningen van andere te filteren en naast je neer te leggen. Kijk eens in wat voor omgeving je woont en hoe fantastisch je met Arya bezig bent. Jij weet toch beter dat Arya prima luistert. Het is een pup heh! Fouten maken mag, gun jezelf ook die ruimte :(:)

Ik herken wel dat mensen vinden dat grote honden sneller 'eng' zijn dan kleinere hondjes.

Ik ben zelf ook wel allert zoals Skippy al zegt. Ik heb met Bodhi genoeg 'troubles' ontstaan door vreemde honden en Mera geeft héél duidelijk aan wat ze wel en niet wilt. Dus ik ga haar ook zeker niet dwingen om kennis te maken met een andere hond als alles aan haar uitstraling zegt,'Nee'. En dan de tegenpartij hoog en laag springen, nee. Ik vind ook niet iedereen lief :Y)

Ik word ook raar aangekeken op straat. Ik praat veel tegen mijn honden en met Bodhi houd ik afstand. Tsja, vervelend als ze er wat van vinden :P

Kiwiwitje, wat een ontzettend rot nieuws zeg :(

Cinniz123, die zit inderdaad in de weg! Toch even na vragen bij een dierenarts. Bij Mera gingen ze er ook pas erg laat uit en het is goed gekomen. Als ze er zo lang in blijven zitten kan dat wel negatief op het gebit werken dus better safe than sorry.

Afbeelding

Afbeelding

Broer & zus <3
Bodhi is 4,5 jaar & Mera is over 3 dagen 10 maanden oud.

cinniz123

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:07

Ik vraag me dus af of hij een andere tand in de weg zit?
Het lijkt erop dat die ervoor zit zn plaatsvervanger is en die staat netjes recht.
Ik heb de foto even doorgestuurd naar mn da om te vragen hoe en wat.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:09

Arabella ik smelt echt van die foto dat ze zo lief zitten te wachten. En dan vooral de beardie natuurlijk want ik ben daar gewoon verliefd op <3 Dat snoezige hoofdje. Jones zou daar overigens NIET zo blijven zitten haha. Die zou flippen als ik wegloop.

Cursebreaker wow dat had ik niet verwacht, dat je die foto's gewoon met een telefoon maakt! Valt mij met een iPhone 11 (de gewone) erg tegen. Ergens had ik beter de 11 pro kunnen nemen misschien i.p.v. nu een aparte camera kopen. Idd. het apart moeten meenemen is daarmee wat minder ideaal. Ik had van Canon al EOS starterscamera's gezien van tussen de 300-500 euro. Maar het is wel zo'n aankoop waar ik dan wel even goed over na wil denken.

Goed trouwens dat je de keuze hebt gemaakt een stapje terug te doen. Leuke dingen doen met je hond moet vooral ook echt leuk zijn en geen bron van stress! Wat je zegt over mensen die huiverig zijn over een herder, dat herken ik wel helaas. De keren dat Jones uit het niks aangevallen werd (en ook echt van afstand erop af stuiven, er was geen contact), waren herders dus ik ben er nu ook wat voorzichtig mee :\

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:11

xDenies wat een plaatjes! <3

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:19

Ik verwacht helaas deze week een nieuwe puppy. Mijn soulmate is vorige week onverwacht plots overleden op 14 maand oud.

Ik weet nog niet of ik hier actief ga deelnemen na een paar zeer onvriendelijke en kortzichtige reacties vorig jaar omdat mijn prachtige, extreem sociale dobermann gecoupeerd was. We zien wel.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:24

Evi84 schreef:
Ik verwacht helaas deze week een nieuwe puppy. Mijn soulmate is vorige week onverwacht plots overleden op 14 maand oud.

Ik weet nog niet of ik hier actief ga deelnemen na een paar zeer onvriendelijke en kortzichtige reacties vorig jaar omdat mijn prachtige, extreem sociale dobermann gecoupeerd was. We zien wel.

Woow wat ontzettend heftig! Vidor was het toch? Wil je vertellen wat er gebeurd is? :( Heel veel sterkte! Ik wens je al het goeds met de eventueel toekomstige pup. & volgens mij toen ook al gezegd dat je gewoon van harte welkom bent :) Hoop dat dit je nu ook meer gegund is.

Dankjewel RoosvanBlue!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:03

skippy
Haha krijsen kan ook afschrikken idd xD

kiwi
Oh wat verdrietig zeg :( Ik had zo gehoopt voor jullie dat het raak was :( Kan me goed voorstellen dat je daar enorm van baalt ja, zeker als de dekking ook al ruk was. En ik moet me idd wat minder druk maken af en toe ja hihi. Als ik zie hoe andere mensen zich vaak nergens wat van aantrekken - niet dat ik dat gedrag wil nastreven, maar je snapt me wel denk ik haha.

cinniz
Dat ziet er idd uit als een melk tand en eentje die ook nog in de weg lijkt te zitten. Goed dat je even contact opnam met de DA. De kans er is dat hij toch nog eruit komt, maar je kunt idd altijd even om feedback vragen want sommige DA’s wachten liever niet te lang af met een dubbele tand bv.

punjab
Dankjewel, lief van je! En als het een ontspanningsmoment voor je is, is dat heerlijk inderdaad! Ik zit mezelf gewoon echt erg in de weg wat dat betreft. Zal vast ook weer beter gaan als we weer even op eigen tempo nu verder kunnen gaan. De instructrice zei ook al dat dit inderdaad voor beiden nu even beter zou zijn en dat we toch gewoon stapje voor stapje weer verder kunnen gaan, vanuit rust - kon d’r ook altijd blijven Appen voor vragen enz dus dat is heel fijn :)

xDenies
Ik moest inderdaad ook al aan jou denken ja omdat je ook gestopt was toen en erna eigenlijk ook met Mera gewoon lekker je eigen ding hebt gedaan. Bedankt voor de lieve woorden ook, wat je allemaal verteld is herkenbaar en ook even wat ik moest horen hihi. Momenteel vertoont ze idd wel behoorlijk atypisch gedrag en ik weet dat het wel erin zit. Op zich ook begrijpelijk dat het bij ons beiden met vlagen ook niet alleen maar ‘bergop’ gaat, dat is ook eigenlijk helemaal niet realistisch, zowel met mijn mentale gezondheid die meespeelt niet maar ook vooral met een jonge groeiende hond niet, dus ik moet dat idd soms even weer analyseren en daarbij stilstaan. En fouten maken mag, maar ik maak me dan weer veel te druk om wat anderen denken, zo fout haha. Maar voor mij wel ook allemaal weer een goed leerproces zo! En wat je zegt over andere honden en alert zijn is ook goed ja, zeker omdat je ook uit ervaring spreekt met nare ervaringen die je mee hebt gemaakt. Ik praat ook echt heel veel tegen Arya, maar ook de kat en heb dat ook altijd tegen m’n paard gedaan en vorige hond, lol. Ook de konijnen overigens, toen ik ze nog had. Wat een prachtige plaatjes trouwens van broer & zus!!! Zo naast elkaar zie je echt Mera’s puppy looks nog goed haha. Maar ze zijn zo mooi allebei!

RoosvanBlue
Ik snap het wat voorzichtig omgaan gedrag van mensen wel, naar herders toe en ook andere typerende rassen. Als ze niet goed getraind en begeleid worden, zijn ze gewoon erg gevoelig om negatief door te slaan in gedrag wat normaal juist een positief karakter trek is bij ze als ze stabiel zijn. Maar niet stabiel, en dat is meestal icm met onzekerheid, kan het heel snel verkeerd gaan ja. Schijnbaar was vorige week in het losloop gebied dus een husky gebeten door een herder, in de flank en zodanig erg dat het gehecht moest worden. Sprak iemand mij op aan, heel typerend ook, lol. Maar zo is er onlangs ook een andere hond + eigenaar flink toegetakeld geworden door een Golden retriever die schijnbaar al vaker andere honden ook gebeten heeft. Ben dan altijd bang toch om zo'n honden tegen te komen in het losloop gebied. Arya ligt ook niet met elke hond even goed altijd, maar gelukkig reageert ze tot nu toe heel neutraal en stabiel als een andere hond vies wordt - ze probeert conflict echt te vermijden. Aan de lijn hetzelfde wel, alleen is ze daar soms dus even enthousiast nog als ze zodanig geprikkeld wordt door een ander en wil ze kennis maken. Maar dat komt er ooit wel 100% in, dat ze dat gewoon niet mag doen tenzij ik aangeef dat er contact gemaakt mag worden haha.

Wat camera betreft (even lekker off topic hihi); ik was er al bang voor dat de iPhone 11 maar matig zou zijn qua camera (al hangt het denk ik per individu af hoe iemand een telefoon camera ervaart en wat ze wel/niet goed vinden eraan). Je hebt bij iPhone dus ook 2 lijnen, zoals samsung dat ook heeft met de S en A lijn bv. En de gewone 8/X/11 series zijn dan de iets goedkopere lijnen, waar bij het meeste qua software weinig verschil te vinden is tov de duurdere lijnen zoals de Plus/Xr en nu de 11 pro (max). Maar qua camera is het toch wel vaak merkbaar. Ik vind een spiegelreflex heel leuk om mee te spelen. Als je het idd leuk vind om foto’s te maken, is dat wel echt leuk om je daarmee bezig te houden. Praktisch is het idd dan niet, als je iemand bent die graag elk moment ergens een leuk plaatje wil kunnen schieten, want die camera neem je natuurlijk niet altijd mee is de ervaring bij meesten. Maar je maakt er uiteindelijk wel betere foto’s mee, kwalitatief gezien. Mijn foto’s lijken vaak mooi enz, maar is dan wel en nabewerkt (al bewerk ik foto’s van m’n spiegelreflex ook na hoor) en als puntje bij paaltje komt, lastiger om iets mee te doen als je echt grotere uitvergrotingen wilt maken bv. Want de bestanden zijn gewoon veel kleiner en je ziet de pixels beter dan. Mijn iPhone camera is bij minder licht, in huis, ook meteen een heel stuk minder bv. Maar voor foto’s buiten enz ben ik er wel ontzettend blij mee en bij een nieuwe telefoon wil ik toch minstens dezelfde kwaliteit foto’s kunnen schieten en niet erop achteruit gaan en ik was bang dat met de gewone 11 ik er dus toch nog op achteruit zou gaan ondanks dat de 8Plus al ouder is nu. Maar het is soms ook gewoon geluk hebben met omstandigheden buiten, zoals het zonnetje wat uit een mooie hoek komt enz. Cupcakes hier uit het topic maakt met haar telefoon - Huawei was het geloof ik he? - ook geweldige foto's bv. Geloof dat dat ook weer een telefoon is uit een wat duurdere lijn van de Huawei telefoons als ik het goed onthouden heb. Dat verschil merk je idd wel. Maar ik snap ook wel dat mensen niet zomaar even de 11 pro kopen, gezien de prijs - pfoe. Ik heb al gekeken en met abbo ben ik straks tegen de 60e per maand kwijt en moet ik nog ruim 300e bijbetalen :')

Evi84
O, wat vreselijk naar zeg dat je je vriendje zo verschrikkelijk vroeg en zo plots hebt moeten laten gaan. Hopelijk gaat de nieuwe pup je mooie nieuwe herinneringen geven.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-20 17:13

Je hoeft niet gelijk overal ''schijt '' aan te hebben om je minder druk te maken. Maar minder druk maken om wat een ander vind kan wel veel rust geven. Je kan gewoon nooit iedereen tevreden houden :)

Zuur Evi, je bent welkom, net als toen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:20

Ow kiwi wat balen jo :(:) hartstikke jammer :(

Cinniz ja de vervanger zit er al voor. Ik zou idd de DA er voor bellen en het melktandje laten verwijderen.

Denies ow die 2de foto van je stel samen is echt zo leuk! <3 <3

CB lekker even de cursus laten voor wat het is. Neem ruimte en rust voor jezelf, dat is het belangrijkste. Ik heb ook gemerkt dat gaandeweg ik mij beter ging voelen, er bij Ylvi ook meer rust kwam. Ik heb dit jaar nog geen paniekaanvallen gehad en precies die periode gaat zij ook zoveel beter. Ze voelen zoveel aan.
En je doet het zo goed allemaal. Je bent zo bewust bezig met alles en mag echt trots zijn op jezelf en je dieren. En foutjes mogen. Terugvallen mogen ook. Er gaat ook een wereld van geurtjes voor pups open op een gegeven moment. Dan gaan de hormonen aan de slag. Dat opgroeien is een ingewikkelde boel... wees lief voor jezelf he :*

Vandaag weer zulk pisweer zeg aaaargh. Zelfs Ylvi was er klaar mee vanochtend en alles ligt al de hele dag binnen te slapen sinds de wandeling.

En door dat stomme corona virus is het gebouwd waarin zl school heeft gesloten tot nader order dus alternatief schema deze week. Dan had een zonnetje fijn geweest om lekker er op uit te trekken met de kinderen...

zulke lekkere kaasjes op verleidelijke hoogte.. en maar kijken.. maar niks pakken <3

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:35

En geen kaasje krijgen zeker?! -O-

Cinniz, ik zou dat tandje zeker laten trekken. Iedere DA zal het daarmee eens zijn. Die volwassen tand zat er gewoon niet goed achter waarschijnlijk. Puk had hetzelfde, maar die tand tikte ze met spelen perongeluk zelf los, en toen heb ik hem eruit gehaald tijdens een spelletje Risk. Binnen no-time stond de volwassen tand op zijn plaats!

Evi, verdrietig van je hond, sterkte! Kortzichtig waren de reacties natuurlijk niet, het is gewoon verboden in NL en als ik me goed herinner heb je vele ontwijkende antwoorden gegeven op waarom toch. Een mening daarover zul je nooit kunnen ontlopen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind de Dobermann, Rottweiler, Belgisch Trekpaard véél mooier gecoupeerd, met staart en oren vind ik er weinig aan. Maar bij goed verstand kan ik zelf bedenken dat dit gewoon dierenmishandeling is, en terecht! Tenzij écht medisch natuurlijk noodzakelijk natuurlijk. Onze oplossing? Gewoon niet zo'n ras aanschaffen dan. Buiten dat ze bij ons ook niet zouden passen. Ik denk dat het dus een beetje struisvogelpolitiek is om te verwachten dat daar alleen oehs & aahs opkomen.

Mocht je voor hetzelfde ras, in dezelfde situatie gaan dan zou ik inderdaad overwegen of je er goed aan doet om actief mee te praten. De reacties ontloop je niet, of ze moeten je niet meer deren natuurlijk. Maar voel je verder vrij om deel te nemen aan dit openbare topic.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:39

Hoi! Mag ik mezelf hier melden? :) Ik ga in 2020 voor een pup. De twijfel is nog tussen een finse lappenhond (Hi Suus :D ) en de barbet :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:42

Mallow schreef:
Hoi! Mag ik mezelf hier melden? :) Ik ga in 2020 voor een pup. De twijfel is nog tussen een finse lappenhond (Hi Suus :D ) en de barbet :)

Wat een verschil in raskeuze! := Waar hangt de keuze vanaf?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:50

Haai! :D

zo leuk! Nu kan de voorpret al beetje beginnen he <3 je zal vast de pup vinden die bij jullie past welk ras het ook wordt.

Nee KimD geen kaasje zo.
Maar genoeg lekkers op andere plekken en momenten ;)

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:51

Even vanaf pagina 157 gequote... ;) Jullie gaan zo hard.

@StonedRomy - wat leuk, en wat is een Mihoen een mooie Akita, ik ga je verhaal volgen. Ook leerzaam. :)
@Arabella2000 - Leuk stel zo bij elkaar zeg, korte coupe staat je poedel goed.
@Cupcakes - Jip ligt lekker uit te rusten, hopelijk gaat het een beetje goed zo met de verbouwing/verhuizing (?)
@Kiwiwitje - Wat enorm balen dat de dekking niet gelukt is -O-

Wij mochten afgelopen zaterdag ons meisje verwelkomen, en wat zijn we blij. Haar naam is Yuki (officieel Mara-Shimas Asahime Go). Ze doet het goed en is een tevreden meisje.

Even een vraag aan jullie als pup eigenaren, wij hebben haar sinds zaterdag in de tuin laten plassen/poepen, dit voelt nu natuurlijk vertrouwd voor haar. Nu neem ik haar langzaam kleine stukjes mee uit voor op de straat, plasjes gaan daar al goed, maar poepjes wil ze nog niet doen. Ik kan me zomaar indenken dat dit gewoon tijd nodig heeft, of zien jullie anders? Tips en tricks zijn altijd welkom. Het is onze eerste pup en soms twijfel je dan aan of wat je doet goed is.

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:53

Awww gefeliciteerd met Yuki! Spreek je het uit als joekie of echt juuki?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:57

suze_ schreef:

Kan niemand eens de pup 'Truus' of 'Henk' noemen? Dan hoeven we dat niet steeds te vragen. _O-

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:57

KimD schreef:
Wat een verschil in raskeuze! := Waar hangt de keuze vanaf?

Nog niet een specifiek iets, ze zouden beide binnen ons gezin goed passen :) Bij beide kennis maken met verschillende fokkers/eigenaren tot ik me ergens goed bij voel!

Noeni gefeliciteerd! Wat een ontzettend schattig koppie <3

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:58

suze_ schreef:

Dank je wel! :) Wij spreken het uit als joekie :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:59

KimD schreef:
suze_ schreef:

Kan niemand eens de pup 'Truus' of 'Henk' noemen? Dan hoeven we dat niet steeds te vragen. _O-

We hadden toch een Hertog Jan hier?
Die is echt te leuk :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-20 18:11

Yuki <3 oh i'm in love.

kost tijd. :) Wel helpt het een beetje om t op ''commando'' te zetten in de tuin en dan buiten de tuin gewoon te vragen. Dan is het makkelijker voor ze.

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:15

kiwiwitje schreef:
Yuki <3 oh i'm in love.

kost tijd. :) Wel helpt het een beetje om t op ''commando'' te zetten in de tuin en dan buiten de tuin gewoon te vragen. Dan is het makkelijker voor ze.

Dat is inderdaad ook mijn gedachte, plasjes gaan ook al goed. Nu met de wind en het gure weer is alles wat beweegt ook erg interessant. :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-20 18:33

Komt vast goed!

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:49

Oh wat een liefje is Yuki. <3

Evi veel sterkte met het verlies. Wat word je volgende pup?

Suze snap wat je bedoel met honden voelen zoveel aan. Merk dat Senna ook rustiger word nu ikzelf weer ook goeie richting op ga. :o

Denise wat een leuke foto's. :D

Mallow welkom en als de pup er is gewoon Truus of Henk noemen. :+