[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 08:18

Ik kan niet zeggen dat ik er al iemand positief over gehoord heb. Wederom dat moet aan een halsband en thuis draagt er maar 1tje een halsband en daar is de tekendruk even hoog dan in het bos.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 08:54

Hier zodra we veel teken vind 1x bravecto en dat is alkes in heel jaar wat ze krijgen tegen vlooien en teken. Zo ook geen opstapeling enz.

Ontworming doen we eigenlijk zo goed als nooit. Kenzo nu 1x ontwormd sinds hij bij mij is omdat we dachten dat hij wormen had. Er kwamen geen wormen uit dus niet herhaald en zo lang ik niets vermoed of vind qua wormen krijgt hij ook niets meer

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 09:03

gisteren eerste showtraining met kenai gehad, draafde al erg goed mee zonder te galoperen :D
morgen weer training. oefenen op het pootjes manipuleren :p

Ik ga me waarschijnlijk voor mechelen en namen inschrijven om te beginnen. die hebben nog geen verhoord nschrijfgeld. anders had ik genk ook ingeschreven maar doordat die bijna is is de prijs al omhoog.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 10:11

Monty is thuis :) Afbeelding Favoriete slaapplek.

Afbeelding Al beetje wennen aan de riem.

Het gaat prima. De katten zijn nog niet overtuigd Monty vind ze wel interessant maar dat is niet wederzijds. Arthur mijn zwarte wil graag met mij knuffelen en dan blijkt er soms toch nog zo'n pupje bij te zijn en dat vindt Arthur niet grappig. Denk dat het nog even tijd nodig heeft.
Voor de rest wil Monty het liefst de hele dag op schoot spelen en slapen dus dat is ook niet echt praktisch. Wel lastig om dat gepiep te negeren maar wil het ook niet aanmoedigen. Hij is niet af te leiden met iets lekkers dus hoop dat ik zo de juiste strategie toepas.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 14:29

Wat een schatje Evelijn!

Ik mag zo naar de dierenwinkel om een nieuwe riem te kopen, Bentley vind het wel eens leuk om erop te bijten en ondanks dat hij weet dat het niet mag doet hij het meestal op het moment dat ik bijvoorbeeld gebeld wordt of als hij ergens bang voor is. Vandaag is die riem dus overleden en stond Bentley los op de weg te kijken naar mij van dit klopt niet. :') Gelukkig blijft hij wel bij me en kan hij prima los lopen want het was nog een stuk dat we naar huis moesten lopen. :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 14:38

misschein kan je voorlopig ene ijzeren riem proberen? (geen stop rond zijn nek, maar gewoon een ijzeren die ja ana zijn halsband klikt. ik ken honden die riemen bleven doorkouwen en het ijzer voelt niet aangenaam in de mond. enkele maanden later weer ene andere riem eraan en nooit meer erop gebeten.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 14:54

pff dat is wel effe stress dan Melissa.
Hier geen ervaring met honden die leibanden doorkauwen. Cita is de enig die soms in de leiband bijt, maar dat is alleen in enthousiasme en hetzelfde als een speeltje grijpen en vasthouden. Reu van mijn vriendin bijt bij stress ook alle leibanden en halsbanden door waar hij bij kan (dus ook eentje dat naast de deur hangt)...

@Zoe: ik moet nog inschrijven voor Genk en dan zal het pas Mechelen zijn. Luik is te druk/groot voor mijn reu en het inschrijvingsgeld was al met 20€ gestegen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 15:08

ik overweeg ook lokeren nog in te chrijven voor de ervaring. enkel rasgroep 1 en 2. dan zou kenai ook nog in de puppy vallen dus maar 27 inschrijving.
luik ga ik sowieso niet met kenai (wel mee met zijn fokker misschien), dat is crufs kwalificatie... veel te druk :p

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 15:23

tja, voor wat het is, vind ik showen eigenlijk best duur. Als mijn reu dit jaar geen CACpunt meer haalt, dan denk ik dat ik stop en alleen nog mee ga wanneer mijn vriendin meer dan 2 honden inschrijft (Cita wordt normaal daar haar geshowd). Of tja wie weet komt er nog een 3de stippel :+
heb ik ook terug een pup. Teef van mijn vriendin wordt over 12-tal dagen gedekt, dus weer veel puppengeweld over 3 maanden.
Oh ja weet niet of je de BISjeugd gezien hebt in Wieze, die dalmatier is familie van Cita.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 15:28

ja die heb ik gezien :D die australian cattle dog die daarbij meeliep was er eentje die wij meehadden :p
de australian cattle dog die 7e bij best in show was was er ook 1 die wij meehadden :D
Hebt je de border collie puppy teven gezien? de chocolade teef was Kenai zijn nestzusje :D

het is inderdaad best duur. ik wil enkele keren kijken hoe kenai het doet en of ie er zelf wat aan vindt. is dat niet het geval dan ga ik gewoon mee met de fokker :p

Ik wilde ook graag een nog ene 3e border. maar na zondag een hele dag tussen de cattles gezeten hebben overweeg ik stiekem ipv ene 3e border over enkele jaren een cattle erbij te nemen. wat ene leuk karakter hebben die honden (of die wij meehadden toch :p )

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 15:34

ik heb alleen het einde vd jeugdklassering gezien, daarvoor was ik aan het stressen en naar de ingang van de voorring aan het zoeken :o

mwa ik vind cattle dogs iets te gedrongen van postuur. Op stal hadden ze er vroeger 2, best wel eigenwijs voor een werkhond meen ik mij te herinneren.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 15:40

vond ik eerst ook hoor en ze zijn er vrij bruut uit. maar vond ze wel wat stoers hebben. ze zijn inderdaad koppiger dan dde gemiddelde werkhond, (zij ook drijvers, geen herders). maar eens je ze ana het werken hebt doen ze het wel goed in de gehoorzaamheid, (de exemplarne die ik ken toch). en ze zijn eerst wat terughoudend naar vreemden, maar na een rondje rond de parking kroop jethro al bij me op schoot :')

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 19:47

Ik heb Lewis ingeschreven voor de pinkstershow, gewoon voor de BOB..hopen we dan;p anders pech haha. Jeugdkampioen en 4cac´s heeft die al, dus winnen er verder niks mee. Cacib is die nog te jong voor.

Ik sta op de lijst voor een pup;) Maar die worden pas eind dit jaar geboren denk ik, dus duurt nog wel even.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 20:18

Iedereen op show! Erg leuk!

Melissa even schrikken dat ie los liep. Ik zal als ik jou was toch overwegen om een ketting te kopen (die je aan de halsband klikt) die krijgt hij niet stuk :)

Evelijn wat super lief <3
Fijn dat alles goed gaat

Bench is klaar voor gebruik! Alleen even andere knuffel zoeken met andere oogjes. Heb knuffels in overvloed :+ heb er echt zin in!
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 20:56

Nu ben ik wel benieuwd wat zo'n show dan kost.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 21:20

Voor Lokeren (outdoor) en Kenai nog puppie betaal ik 27. Voor namen (indoor) en Kenai jeugd en ik 49 betaald zonder de catalogus (5€erbij)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 21:35

Ik kan vanaf volgende week ook echt meepraten. Ik heb me hier al eens gemeld en ik lees kog mee maar om mee te praten is moeilijk zonder puppy.

Maar nog 8 keer slapen en dan komt dit beertje naar ons <3 Afbeelding

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 21:47

Aah wat een schattige pup Daaphh. Flink gegroeid al zeg!

Ginny mocht vandaag mee naar het bos spelen met haar beste vriendin, Indy de Zwitserse herder pup. Ginny is nu 6,5 maand en is een flinke brok. Ze begint ook heerlijk te puberen, aandacht voor baasje is soms ver te zoeken. :+ Het is wel een ontzettend lief dier, ze vindt alles en iedereen leuk en is heel beleefd.
Afbeelding
Afbeelding
Ze heeft sinds kort ook een tuigje en daar moet ze behoorlijk aan wennen. Gelukkig ging het vandaag al beter. Tijdens de gehoorzaamheid weigerde ze er mee te werken, met gevolg dat ze zich parmantig neer liet ploffen en de hele hondenschool in een deuk lag. :+

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 21:54

Hond showen is prijzig zeg.
Kan je er ook geld mee winnen?

Daapphh wat een prachtige pup.

Ginny is een eigenwijsje. Mag best ls je er zo cool uit ziet.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:10

Ginny is guitig :)

Knappe pup gespot.

Nee helaas niks te verdienen met showen. Als je geluk hebt wel nuttige aandenkens en in de ereringen soms wel brokken of kortings-of kadobonnen.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 23:34

Kabayo schreef:
Iedereen op show! Erg leuk!

Melissa even schrikken dat ie los liep. Ik zal als ik jou was toch overwegen om een ketting te kopen (die je aan de halsband klikt) die krijgt hij niet stuk :)

Evelijn wat super lief <3
Fijn dat alles goed gaat

Bench is klaar voor gebruik! Alleen even andere knuffel zoeken met andere oogjes. Heb knuffels in overvloed :+ heb er echt zin in!
[ [url=m/j1yf74.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die bakken plus houder heb ik ook! Ik zou je wel aanraden om niet altijd een bak vol met water in dezelfde houder te doen, bij mij is hij helemaal scheef gaan hangen aan één kant :(

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 12:25

Nou wij hebben een nieuwe riem, is een stuk sterker en fijner dan die andere riem die we hadden.
Er zat zelfs een soort band bij die je om z'n nek moet doen, dan vast moet maken aan de riem en aan je eigen halsband voor als je eigen halsband knapt zodat we niet hetzelfde ongelukje meer krijgen als een paar maanden terug. :')

Nu weet ik wel dat Bentley bij me blijft als hij ineens los schiet maar het is toch een stukje zekerheid wat je hebt, vooral omdat wij naast een hele drukke weg wonen.

Gister ben ik begonnen met de tuin opruimen omdat Bentley allemaal spullen terug vind die mijn oude hond begraven had in de tuin. :') Met het opruimen wou meneer maar al te graag helpen dus hij liep enorm in de weg. :')
Hij heeft het met dit weer zo warm dat ik misschien iets van zo'n zandbak schelp ga kopen en daar dan water in gooi, kan hij lekker in het water spelen en niet meer in de douche. Verder zit hij heel lekker in z'n vel en begint hij te puberen, hij is de hele dag al aan het rond rennen en spelen. Ik moet wel steeds lachen als hij gaat racen, hij doet dan z'n staart tussen z'n benen kropt z'n rug op en dan rent hij de hele tijd heen en weer. :')
Afbeelding

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 17:22

Wat een dotje hierboven <3

Wat een schrik, riem stuk tijdens het lopen...

Saar is nu 8 maanden, blijft adhd...
Ze is loops en het is hier heet, dus pup heeft vandaag al 2 keer gespuugd... pfff

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 17:56

Bentley is mooi.
Zwarte vast helpt niet echt met dit weer om koel te blijven.
Wij lopen zo eel mogelijk in de schaduw nu met de honden.

Niks te winnen op een show, enkel de eer. Ook belangrijk.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 18:26

luuntje schreef:
Bentley is mooi.
Zwarte vast helpt niet echt met dit weer om koel te blijven.
Wij lopen zo eel mogelijk in de schaduw nu met de honden.

Niks te winnen op een show, enkel de eer. Ook belangrijk.

Nee hij heeft het zo warm..
We moeten een eindje lopen naar het uitlaatveldje en op de terug weg was hij zo kapot dat hij even 5 minuten in de schaduw ging liggen. Gelukkig waren we bijna thuis, toen we thuis waren hem meteen lekker veel drinken gegeven en bakken water over hem heen gegooid. Hij kan ook zelf beslissen of hij binnen of buiten zit maar hij zit toch liever onder de tafel in de tuin. :o