Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:36

Ik doe het puur straks zodat ik altijd voederdieren in huis heb. Dat ze in geval van nood daarop kunnen overleven.

Alles wat teveel word. Word platgestampt en aan de vogels gevoerd.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 01:51

Ik had redrunners en er zijn er een paar uitgebroken. Ik hoooop dat er geen groep ontstaat...
Geen kakkerlakken meer voor mij iig. Ik voerde ze altijd met pincet en Scully eet ze braaf op maar m'n broertje voerde haar een keer toen ik weg was en klopte dus het bakje in haar terra dus ja er zijn er uitgebroken. Krekels laat ik wel los in de bak want die eet ze altijd op en die breken niet uit. Nu is het alleen nog krekels, af en toe paar wormsoorten en verder andijvie, appel, mango... Ze eet eigenlijk tot nu toe alles wat ik haar voer behalve de gedroogde bloemetjes die ik in haar bakje gelegd heb. Grappig genoeg had ik de andijvie gemixt met de bloemen en zelfs de laatste inmiddels gedroogde andijvie stukjes heeft ze er nog tussenuit geplukt en de bloemen heeft ze laten liggen :+ Maar haar terra ruikt nu heerlijk dus blijf ze gewoon in haar bakje leggen aan de zijkant voor de geur :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 01:52

Dubia's gaan dood na zoveel dagen als het onder 20 graden is. Redrunners niet.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 01:54

Een paar zijn al dood beneden gevonden. Gelukkig hebben we dolenthousiaste katten.
Maar ik kwam er vandaag nog een in een dichte blokkendoos tegen met m'n kamer opruimen.
Pasgeleden tilde ik m'n xbox op en weer eentje, meteen gevangen...
Hoop dat dat ze waren ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 01:58

chimello schreef:
Een paar zijn al dood beneden gevonden. Gelukkig hebben we dolenthousiaste katten.
Maar ik kwam er vandaag nog een in een dichte blokkendoos tegen met m'n kamer opruimen.
Pasgeleden tilde ik m'n xbox op en weer eentje, meteen gevangen...
Hoop dat dat ze waren ;(

Hoop het ook voor je.

Las laatst ergens dat iemand een hele curver vol met redrunners heeft laten vallen. Die moesten een bedrijd inhuren om alles te verwijderen. Allemaal plakstrips overal. Maar nog na een jaar vinden ze er soms 1.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 02:27

Mss moet ik een paar strips halen just in case...
Het kunnen er niet veel zijn geweest, zat niet veel meer in het bakje maar ja, ik wist dat ze snel waren en daarom deze altijd aan de hand voeren. Zei nog niet voeren doe het straks zelf wel ;(

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:25

ik heb er ook wel eens wat los gehad , die gingen gewoon allenmaal dood .
nooit niets meer gezien .
had juist meer problemen met krekels (bleek een gat in het terra te zitten (slechte afwerking van de achterwand)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 15:19

Mijn krekels ontsnappen tussen de schuiframen door.
Zit een spleet van een halve cm ongeveer en daar ontsnappen ze.
Dus ik voer alleen nog krekels met pincet.
Toen ik mijn terra net had heb ik er zeker 10 krekels in losgelaten maar die waren er dus ook allemaal uitgekomen.
Weken later hoorde ik nog krekels onder de vloer, tussen kieren,onder mijn bed,in de badkamer enz.
Ik heb toen onder de keuken van die plakstrips (zilvervisjes val) gelegd met in het midden van de strip een halve druif.
Dat hielp want de dag erna zaten er al zeker 4 krekels op de strip vast.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 15:36

Zoals ik het gister typte rende er weer een voorbij ;( Heb 'm wel gevangen en buiten gegooid want ik had net gedweild en durfde Scully die niet te voeren vanwege eventuele schadelijke stoffen uit het water.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:43

Ik heb deze week 3 bakken krekels gratis opgehaald. In totaal waren het er ongeveer 50, en ik was toch in de buurt in die plaats, dus kon ik ze gratis ophalen. Degene waaraon ik ze mocht kon er niks mee, want zijn dieren waren zo kieskeurig dat ze die krekels niet waren, en hij vond weggooien ook zonde, en dat is natuurlijk ook zo! Advertentie had al een paar weekjes op Marktplaats gestaan, dus de krekels konden zo'n 2-3 weken mee tot dat ze dan het loodje gaan leggen door ouderdom.

Nu heb ik 1 baardagaam Ezra, dus hij erg geluk met een overdosis krekels :') Normaal krijgt hij niet zoveel leven voer, maar nu moet het op, dus ja. Normaal eet hij alleen morio's en dubia's, heeft eigenlijk nooit krekels gehad. Maar toch eet hij ze braaf op. Probleem is wel dat ik echt bang ben voor die krekels! Ik ben zo bang dat ze springen op mij, of in mijn kamer.. Dus mijn techniek: bakje in terrarium, bakje open, bakje schuin, wachten tot er krekels uit lopen en dan snel het bakje dicht. Gister had ik dus wel het probleem dat ik dacht dat ze allemaal gevangen waren, maar blijkbaar was er dus nog eentje ergens in het terra verstopt. De lampen waren al uit en Ezra sliep al, dus die ging er niet op jagen, dus heb ik de krekel zelf maar vermoord :o Vandaag ging er per ongeluk heeeel veel uit het bakje, dus hij heeft zijn maagje wel goed gevuld _O- Ik moet ook wel een beetje helpen met het vangen, hij pakt ze namelijk niet zo snel, dus gooi ik wat zand achter de krekel dat die gaat lopen, en dan pas pakt Ezra hem, echt teamwork dus :')

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:35

Ach dat went wel hoor Linda. Ik moet de legboor verwijderen bij de vrouwtjes, zodat ze geen eitjes gaan leggen in het terrarium. Gaat heel lastig als je ze met een pincet moet vasthouden. De krekel tussen de vingers vasthouden is dan veel praktischer. :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 17:38

Ik denk dat ik voor Elena een betere baas wil vinden. Ik heb niet de mogelijkheid om haar de aandacht te geven die ze verdient. Elena is best sociaal en vind het leuk om bij je te zitten, maar dat gebeurt nu eigenlijk niet. Damon maak ik niet blij met oppakken dus die laat ik liever lekker zitten waar hij zit, maar voor Elena zou het beter zijn als ze ergens woont waar ze meer aandacht krijgt.

Dus mocht iemand een goed thuis voor haar zou weten hoor ik het graag.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 17:47

Is het niet een idee om te ruilen Lieke? Mijn Bikkel is juist geen knuffel.
Heb je Elena trouwens samen met Damon of niet? Elena mag uiteraard ook bij Bikkel, maar baby's zijn niet heel handig ;)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 17:49

Nee ze zitten apart. Een keer per ongeluk een baby gehad die toen overleden is en dat heeft ons bijna Elena gekost.

We willen sowieso wat minderen qua dieren. Ze krijgen gewoon niet de aandacht die ze verdienen. Das het nadeel van terrarium dieren, onze katten komen hun aaitjes wel halen, maar ja de andere beesten kunnen dat niet.
Ik ga ook een nieuw baasje zoeken voor mijn rattenslang.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 17:57

Jammer maar begrijpelijk! Ik kan ook niet alles houden om verschillende redenen, heb vooral opvangertjes natuurlijk, niet alles kan altijd maar blijven helaas. Hoop dat je een goed plekje kunt vinden voor Elena!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 17:59

Ja idd jammer, maar ik gun haar een baasje die wel met haar knuffelt enzo. Daar houdt ze wel van. Tenminste nadat ze op je gepoept en geplast heeft haha. Maar daar moet je gewoon even erg in hebben.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 18:01

stille meelezer kruipt onder steen vandaan
och ik zou zo graag een egel willen he! maar t mag niet van mijn moeder haha. heb al teveel dieren vind ze... 2 honden waarvan er 1 van mij is een konijnen vogels..tja t word een beetje veel haha. ik hoop dat je een goed huis vind!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 18:04

Hier kriebelt het ook wel om een egeltje, zeker na de (wilde) egel opvangertjes van deze zomer :) Maar in België mag je ze niet houden helaas. Denk dat de combi egel-fret misschien sowieso niet ideaal is.

Hopelijk vind je een leuk huisje voor Elena!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 18:07

Wij hebben ook fretten haha. Maar die kunnen niet bij de egels.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 18:07

Ga t nog maar eens vragen vanavond haha!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 18:12

rockwitch schreef:
Wij hebben ook fretten haha. Maar die kunnen niet bij de egels.

Haha ja, onze fret heeft het hele huis dus dat wordt egeltje-pesten :')

Spijtig wel, een knuffel-egel zien we wel zitten <3 we moeten de jonkies van dit jaar nog regelmatig redden van de honden en dan blazen ze zooo schattig haha.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 18:12

Ik weet wel mensen die zowel fretten als egels hebben, sowieso kunnen ze natuurlijk niet bij elkaar maar sommige egels reageren sterk op de geur (als ze in dezelfde ruimte zitten). Fret blijft natuurlijk een roofdier en een egel een prooidier.

In België is het overigens wel mogelijk om een vergunning te krijgen maar dat kost enorm veel tijd en papierwerk.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 18:18

Ja onze fretten lopen ook elke dag een tijdje los, maar de egels zitten in terrariums, dus geen tralies waar de fretten kunnen klieren en het scheelt natuurlijk ook qua geuren.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 18:20

Terrarium scheelt zeker. Denk ook dat de een er meer last van heeft dan de ander.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 18:22

Dat zal zeker al wel schelen! Veel wilde egels trekken zich ook weinig aan van bv huiskatten.

Hmm, we hebben nog een leeg terrarium van 1m60 die we gingen inrichten voor de axolotl's.... :D maar goed, hier eigenlijk ook wel een dierenstop hoor.