Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:28

Jeutje kyf, jouw spook lijkt echt als 2 druppels water op swieb :oo

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:31

carr_friesje schreef:

Oww? laat zien! :)

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:32

KingYasFenn schreef:
carr_friesje schreef:
Ik zou mp idd even in de gaten houden Kaus. Je moet echt tegen een koopje aanlopen. Zo ben ik ook aan deze gekomen. Het meerendeel wat er op staat zijn helaas goede hamsterkooien die groter zijn dan de standaard van 20x30 en daarom maar als rattenkooi verkocht wordt -O-

vandaar dat ik haar de volières liet zien, niet altijd zo duur.. en ook nog bij haar in de buurt :)

Oh had de linkjes even gemist hihi. Zit op m'n. telefoon

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:33

KingYasFenn schreef:
carr_friesje schreef:

Oww? laat zien! :)

Paar pagina's terug staan foto's :D
Laatst bijgewerkt door Carr_friesje op 29-12-13 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

KingYasFenn

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:35

Gezien!
ja lijkt inderdaad wel echt :D

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:53

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:00

Die ziet er leuk uit Kaus!

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:01

qua traliesbreedte is hij dun -> je rittens komen er niet tussen door, (toch wel belangrijk om op te letten)
er is veel mogelijkheid om plateau's in te maken, met trapjes erbij komen ze ook lekker hoog :)
makkelijke schoonmaak bak onder aan ( zou gaan werken met alles netjes, onderbak is wc, die heb je dan toch heel snel schoon om de 2 dagen (misschien wel wat langer, gebruik hier kleinere wctjes)
Dat hij niet van plastic is is ook een positief, je hebt nou eenmaal sommige ratjes die knagers zijn en die wil je niet de bak van je kooi kapot laten knagen ;)

en natuurlijk is hij lekker groot voor ze! :)
en volgens mij ook genoeg grote deurtjes waar je een plateau achter kan maken zodat je een knuffel/oppak plateau hebt :)

enige waar je even op moet letten?
volgens mij is onderaan een opstaand randje rondom de onderbak (handig)
maar is voor een metalenplaatje, daar zal je altijd even een extra beveiligingetje op moeten maken(als dat er niet al opzit) , zodat ze niet duwen en eruit zijn ;)
maar een blokje hout wat je draaid (zoals op een konijnenkooi) is al genoeg om het op te lossen ;)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:06

Mijn ratten zijn ondertussen een jaar, geen rittens meer, ze passen er dus sowieso niet doorheen.
Passen hier de plastic verdiepingen in? Ik heb nu namelijk houten, maar als ik mijn kooi ga verkopen verkoop ik die mee.
Grijsje wil nog wel eens aan de tralies of de rand van de bak knagen, ik hoop dat dat nu ook stopt.

Ik zie trouwens dat de tralies alleen verticaal staan, is dit erg? Mijn ratten gebruiken de horizontale kant om omhoog te klimmen en roetsjen via de verticale kant naar beneden (als ze de trappen niet gebruiken).

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:08

Kaus schreef:
Mijn ratten zijn ondertussen een jaar, geen rittens meer, ze passen er dus sowieso niet doorheen.
Passen hier de plastic verdiepingen in? Ik heb nu namelijk houten, maar als ik mijn kooi ga verkopen verkoop ik die mee.
Grijsje wil nog wel eens aan de tralies of de rand van de bak knagen, ik hoop dat dat nu ook stopt.

Ik heb hier een knagers en dat stopte meteen in mijn bak waar ik geen hout heb of plastic ;)
sws heeft ze nu meer speeltjes waar ze lekker op knaagt.

de traliebreedte is volgens mij hetzelfde als waar de plastic verdiepingen in passen, dus moet lukken.
het enige waar je op moet letten is dat je de plateau's dan enkel kan hangen waar de tralies dwars(horizontaal) lopen, want anders schuiven ze naar beneden.
maar aangezien je ook genoeg horizontaal hebt, is dat geen probleem denk ik :)
en ze zitten voor mijn gevoel ook dichtgenoeg bij elkaar om ermee te klimmen

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:16

Oké, dan lukt dat wel met de verdiepingen.
Wat kan ik doen om te zorgen dat ze niet vallen? Is het dan genoeg om er verdiepingen en hangmatten in te doen of moet er iets in om ze te stoppen in een val?

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:17

Ik zou inderdaad zorgen dat er genoeg verdiepingen en hangmatten zijn op niet al te grote verticale afstand van elkaar. Mochten ze dan een keer gaan vliegen dan vallen ze in ieder geval niet ver.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:21

ik heb hier in het midden een hele grote hangmat (zelf geknipt uit een fleecedeken) waar aan alle zijkante maar echt 5 a 10cm over is.
Als de dames vallen vanaf hoog vangt deze ze dus met zekerheid op.
dit heb ik nog eens op 30cm van de bodem gedaan. mochten ze lager dan de 1e hele grote hangmat vallen dan vallen ze hier op en zeker niet op de bodem. vallen ze daaronder en dus op minder dan 30cm van de bodem, dan redden ze zichzelf wel :)

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 20:00

Ben overigens een graafbak aan het maken maar dan alleen met stof, eens kijken hoe het bevalt en dan doe ik er wat zand bij ;)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 22:03

Wat doen jullie met oud en nieuw met de ratten?
De knallen maken die van mij niet zo veel uit, maar de flitsen weet il niet. Is het dan genoeg dat ze gewoon in hun hangmat gaan liggen of moet er nog een doek over de kooi heen ofzo? (Natuurlijk wel met genoeg ventilatie.)

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 22:12

Kaus schreef:
Wat doen jullie met oud en nieuw met de ratten?
De knallen maken die van mij niet zo veel uit, maar de flitsen weet il niet. Is het dan genoeg dat ze gewoon in hun hangmat gaan liggen of moet er nog een doek over de kooi heen ofzo? (Natuurlijk wel met genoeg ventilatie.)

Ik geef ze altijd zo rond 11:50 een grote kartonnnen doos met snippers erin..(zet ik op de bodem van de kooi)
daar kruipen ze met zijn alle in om mee te spelen en vervolgens in te gaan slapen en vervolgens als ze wakker worden zijn alle knallen, maar nog belangrijker flitsen al allemaal geweest haha!

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 22:12

Mijn Ratten zitten gewoon in hun rattenkamer met de gordijnen dicht, heb een lichtje aanstaan en dan zien ze de flitsen niet!
Daarnaast muziekje aan.
Nooit gezien dat ze iets van oud en nieuw merkten.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 22:58

Hier doe ik ook niks bijzonders, wij zijn ook niet thuis met oud en nieuw.
M'n oudje vroeger vond het altijd helemaal geweldig :') kooi stond bij het raam en die ging echt bovenin op de uitkijk zitten :+

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 23:00

Jorinda schreef:
Dit is volgens mij de link die Lovelys bedoelt: http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Klopt dat is die is van mij! Fijne kooi en zeker omdat ze lekker kunnen klimmen en donderstenen. Helaas ben ik gaan samenwonen en is mijn vriend zwaar allergisch. Het ratje dat net daarvoor alleen kwam te zitten is naar een opvang adresje gegaan waar ze met heel veel andere gezellig zit.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:20

Ik heb de graafbak gemaakt dmv enkel wat stofjes en ze frommelen er graag in.
en behalve dat, graven ze niet meer in mijn wc! ( *\o/* )
EN,
de verzamelaar neemt de brokjes niet meer naar de bovenste verdieping om ze daar neer te leggen (en dan vallen ze uit de kooi)
nee ze verstopt ze nu lekker in haar graafbak waar de rest ze dan weer opgraaft en op eet *\o/*

voor mij dus wel een lekkere oplossing :D

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:28

super man! scheelt weer voer rapen hahaha.
Ben bang dat zo'n bak hier niet zo veel nut gaat hebben, 'k denk dat ze er in donderd en me dan heel hulpeloos aan gaat kijken waarom ik haar er niet uit help.. ze is een beetje dom :')
Snapte eerste het principe van de trappetjes naar de verdiepingen niet, klimt niet in de tralies en flikkert nog regelmatig van een plateau af omdat ze niet op zit te letten :')

Volgens mij heeft ze nooit kunnen klimmen :\

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:30

Hoe heb je hem gemaakt KingYasFenn?
Wij hebben vanmiddag een rattenklusmiddag :+ we gaan zelf allemaal nieuwe dingetjes maken voor de ratjes! En dan is zon graafbak miss ook wel wat ;)

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:32

Hoe maken jullie trouwens die hangmatjes?
ik denk dat ik vrijdag op de markt ook maar een paar lappen fleece ga halen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:36

Mijn ratten snappen gelukkig heel veel! Als ik een touw in de kooi hang, klimmen ze over het touw, als ik een buis er inhang klimmen ze door de buis.
Mijn ratten vinden z'n voedsel balletje trouwens geweldig! Misschien een leuke tip voor de ratjes die zich vervelen :D

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:43

Hier hangt ook zo'n touw, zat bij de kooi haha.
Gister ging ze er even op, om vervolgens een seconde later hulpeloos ondersteboven te bungelen _O-
Bedoel je dan zo'n soort ruif balltje Kaus? Die heb ik ook besteld :D Als het goed is komt vandaag alles binnen.