Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bo_Y

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 17:24

Wij waren mer een groepje met de ausssies naar de show in Oldenburg. Lekker warm binnen. Goed geregeld en leuke standjes.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-23 21:00

Kaplaars schreef:
Arme Bonne, het valt ook niet mee in de regen. Ik geef hem groot gelijk :P

@kiwiwitje: ik ben vanochtend gegaan, parkeren was inderdaad zoeken. Ook hadden we geluk dat het in de ochtend nog niet regende.

Ik heb de fokker waar ik eerder ook op bezoek ben geweest, hier nogmaals ontmoet. (Meid van 21). Dit klikt voor mijn gevoel wel.
En heb het ras waar ik voor kwam goed kunnen zien. Erg leuk en leerzaam en ik heb nog leuk staan kletsen met andere fokkers en bezoekers.
Het was de eerste hondenshow waar ik ooit ben geweest en het is echt een andere wereld!
(Maar ik denk niet dat showen iets voor mij zal zijn)

T was vandaag qua weer erger dan gister. Fijn dat je een goede indruk hebt opgedaan. Showen is niet voor iedereen wat. Ook goed toch

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 23:07

Wat een leuke complimenten op de vorige pagina <3 dank jullie wel! <3
Het tuig in paars komt ook deze kant op voor Otje, kwam op Vinted voorbij :7

@Imandra oh gedsie Gardia, sterkte!

@stalmelyn hier wilden ze met puppycursus ook niet zoveel als het regende… kleedje mee help wel wat en een jasje aan. Nu met de leuke lessen gaat het beter maar staan ze ook liever droog in de tent :+

@KimD hoe is t met Dana? :):)

Ik ben niet in Rotterdam geweest, 20 augustus hebben we een show. Het is dan windhonden weekend in Papendal in Arnhem, dus als mensen Otje (en mss Appa) nog willen ontmoeten, ze is aanwezig {:} Appa weet ik nog niet 100% zeker, beetje afhankelijk of m’n vriend mee gaat want kan Ap niet alleen in een bench achterlaten zonder dat ‘ie de boel bij elkaar gilt :+ en ik show hem niet want hij is absoluut geen show hond. De keurmeester van de Dogshow Rijnland noemde hem donkey sized _O-

Wij hebben zo’n lekker weekend gehad! We moesten zaterdag even wat spulletjes ophalen bij familie in Noordwijk, dus gelijk maar even doorgereden naar het strand.
Ondanks dat het weer niet top was toch enorm genoten.
Afbeelding

Afbeelding

Appie durfde hier een tijd geleden echt niet op maar sinds we met behendigheid zijn gestart is hij zoveel zekerder van zichzelf. Zo knap <3
Afbeelding

En vandaag hebben we heerlijk rustig aan gedaan :Z
Afbeelding
Ap had het koud vanavond, dus z’n trui maar aan getrokken. Scheet <3
Afbeelding

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 19:12

Ik kreeg vandaag het compliment dat Jip keurig onder honden appèl stond.

Ze moesten eens weten wat hij die 10 minuten daarvoor had uitgevroten. _O-

Afbeelding

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 11:48

Bonne is uit zijn serestobandje gegroeid. Deed hem zondag af en gister al een teek. Nu heeft hij hem nog om hoog in de hals en ga eens de bravecto vlooien en tekenpil proberen, werkt 4 maanden. En als dat niet bevalt wordt het volgende jaar weer een seresto band maar dan groeit Bonne er in ieder geval niet meer uit.

Cupcakes, gewoon compliment aannemen en verder niks zeggen haha

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 12:24

Wel mooie foto cupcakes

Ik gebruikte ook seresto

Ik gebruikte eerst niks tot er op een jaar elke dag teken zaten, toen seresto genomen en twijfelde wel want hij had een gevoelige huid, daarna geen teek meer gehad en ook geen last van de band gekregen

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 12:43

Ik ben ook blij met seresto maar even de pil proberen. Stond er al van te kijken dat het zo lang vol hield aangezien in het overtollige echt had afgeknipt omdat het wat veel kan zijn voor zo een klein hondje.
Bonne krijgt ook de schapenvet met knoflook bonbons, een halve per dag maar goed. Gister toch een teek dus weer even goed middel erbij.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 13:03

Ik ben geen fan van braveert. Ik zou eerder een scalibor band gebruiken. Die kan je ook gewoon hele tijd verstellen

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 15:58

Heeft een van jullie ervaring met een biothane lijn? En zo ja welke lengte vinden jullie handig

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 16:03

moonsparkle schreef:
Heeft een van jullie ervaring met een biothane lijn? En zo ja welke lengte vinden jullie handig

Heel fijn! Kaus welke lengte had je voor mij gemaakt toen? :')

Leer is altijd favoriet bij mij, maar mijn mega baby stopt met geen mogelijkheid met bijten in de riem en dan is biothane net wat handiger.

Een hele grote plot twist en wending naar al het drama… maar ik moet nog zo’n 8 uur rijden en dan ben ik thuis met mijn nieuwe aanwinst.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 16:21

Ik heb biothane teugels aan mijn hoofdstel, vind ik heel fijn! Als hondenriem heb ik eigenlijk alleen leer gehad. Qua lengte heb ik volgens mij 1.20 of 1.30 voor trainen.

Maar ik wil binnenkort wat materiaal kopen zodat ik biothane / leer halsbanden, riemen, etc zelf kan gaan maken :D
Laatst bijgewerkt door Drico op 08-08-23 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 16:22

Ik twijfel over de lengte en breedte. Ik had voor mij vorige hond en leren lijn maar die is ook zwaar voor als de pup nog een pup is :P maar zou de breedte 13mm ook kunnen voor een volwassen middenslag poedel? Er staat bij 13 klein tot middelgroot en bij 16 middelgroot tot groot...

Ik heb wel nog een andere korte lijn maar een lange vindt ik ook fijn om erbij te hebben
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 08-08-23 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 16:22

StonedRomy schreef:
moonsparkle schreef:

Heel fijn! Kaus welke lengte had je voor mij gemaakt toen? :')

Leer is altijd favoriet bij mij, maar mijn mega baby stopt met geen mogelijkheid met bijten in de riem en dan is biothane net wat handiger.

Een hele grote plot twist en wending naar al het drama… maar ik moet nog zo’n 8 uur rijden en dan ben ik thuis met mijn nieuwe aanwinst.

Nieuwe aanwinst, ik ben benieuwd naar de rest van het verhaal :P

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 16:27

Ik heb meerdere 10m, 5m en 3m lijnen van biothane en zou niets anders meer willen. :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 16:38

En heb je een voorkeur voor een bepaalde maat :P? Welke breedte heb je met wat voor rashonden?

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 17:09

Poeh. Breedte zou ik zo even niet weten.
Voor rondje dorp is het de 3m/5m lijn.
Voor aanlijngebieden is het de 10m.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 17:49

Ik heb ook biothane lijnen van 3 meter en vind ze erg fijn. Ook als ik er meerdere vast heb is het goed te doen en ligt het fijn in de hand.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 17:50

Ik heb een 2 meter lijn van biothane. Ideaal, tot het ging regenen. :')
Als de lijn nat is heb ik geen grip meer, wat ik niet prettig vind omdat ik graag speel met de lengte die ik geef. Ik heb toen een katoenen antislip lijn van 3 meter gekocht en nu gebruik ik die eigenlijk standaard, naast mn 10 meter lijn.
De biothane lijn van 2 meter gebruik ik nu als we bijv op bezoek gaan, DA bezoek, als we door de stad moeten, en dus momenten dat hij bij me blijft. En alleen als het droog is. :')
En ik gebruik hem met Suppen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 17:52

Ik gebruik biothane dan eigenlijk juist liever niet meer haha.

Ik prefereer dan weer een goede nylon lijn met extra grip qua lange lijnen (maar heb wel een grote hond die echt wel wat power heeft en wel eens zwaarder in de hand kan liggen dus grip is voor mij zeer belangrijk). Ik heb toen arya jonger was wel een lange biothane lijn gehad, maar met echt nat weer vind ik ze echt verschrikkelijk. Ik heb ondertussen nu al een tijdje de nieuwe Non-Stop lange lijn met karabijn haak en een vergelijkbare nylon met grip lijn van een ander merk met musketon en ben daar heel tevreden over. Maar is net wat je fijn vind, is voor iedereen anders ook afhankelijk van wat voor hond je hebt, etc. Is dus ook echt even gewoon uitproberen wat werkt voor je.

Qua breedte zou ik zeker met pups/jonge honden/kleinere rassen altijd voor 15mm gaan en niet 18 of 20mm, die laatste zijn standaard al zwaarder en die hebben meestal ook zwaardere musketon/karabijn haken eraan zitten wat voor kleine honden, pups e.d. imo te zwaar is met langer gebruik - ongeacht welk materiaal lange lijn je voor kiest.

En als gewone lijn heb ik een berg verschillende lijnen, maar gebruik ik met name onze soepele leren multifunctionele lijn, welke verstelbaar is op verschillende lengtes. Ook met gewone lijnen dus al veel verschillende soorten materialen geprobeerd, van biothane tot touw tot van alles wel, maar daar blijf ik toch echt terugkomen naar de leren lijnen van k9-world, een familie bedrijf wat zelf hun leren honden producten maakt. Daar koop ik al ruim 15 jaar producten van.

En voor korte stukjes/momenten gebruik ik ook wel eens een Tube-Line ofzo, die vind ik ook prettig voor snel gebruik. Of een touw lijn, maar dat is echt dan maar voor even. Voor gewoon echt uitjes e.d. ergens waar er geen lange lijn aan gaat, dan heb ik altijd de leren riem in handen. Vind die zooo lekker in de handen liggen en fantastische grip hebben ook.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 08-08-23 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 17:59

Huh ik lees juist zoveel dat ze ook handig zijn in de regen omdat ze snel droog worden en licht blijven, maar goed om jullie meningen te lezen. Ze zijn ook best prijzig dus ik wil een weloverwogen beslissing kunnen maken.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 18:04

Ze worden in mijn ervaring echt wel glad wanneer het echt heel nat word. Kun je uiteraard wel oplossen met bv. handschoenen, dan heb je wat meer grip misschien, maar ik vind een nylon lijn met grip echt veel beter grip geven in zo'n situatie. Ik heb het dan wel echt over echt nat weer. Het ligt er dus maar net aan hoe vaak je daarmee te maken hebt. Ik vaak genoeg om me eraan te storen in ieder geval :') Maar vind de grip lijnen ook gewoon fijner in de hand liggen, geven mij meer gevoel van 'veiligheid' in de hand. Heel persoonlijk.

Biothane; Ze zijn wel weer ideaal met over de grond gaan door viezigheid, er blijft minder aan zitten omdat het gladder is en ja; ze worden idd ook niet zwaarder met nat weer enz - maar dat is met die nylon ook niet perse vind ik, dat valt me in ieder geval echt niet op. Ik heb dus wel altijd m'n handen echt smerig met die nylon lijnen met grip haha want vergeet m'n handschoenen altijd. Maar ja het is zo anders voor iedereen. Ik heb ook een grote, sterke hond en ik wil dus wel echt in een onvoorziene situatie grip kunnen hebben - dat stukje 'veiligheid' mis ik voor mijn gevoel bij biothane dus wel echt in zo'n situatie met veel nattigheid. Maar als je een kleinere hond hebt, een hond die echt nooit in de lijn zou hangen, etc is dat al minder van belang weer.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 18:23

Ik heb een biothane lijn met honingraat patroon die daardoor misschien meer grip geeft want die ervaring in de regen heb ik niet zo. Heel fijne lijn. Lekker snel schoon inderdaad en blijft niks in hangen. :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 18:23

Ik heb geen idee van welk materiaal mijn lijnen gemaakt zijn, ze zijn zacht, makkelijk in je zak te proppen, uitwasbaar en liggen imo fijn in de hand.
Ik heb ze in diverse kleuren, meeste zijn van die politielijnen maar ook een paar gewone lijnen met zo'n lus als handvat.
Ze voelen aan als dun halstertouw iig, zal wel nylon zijn ofzo.
Afbeelding

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 18:26

Hier ook de voorkeur voor antislip lijnen (ik heb ze van Dierenoppas Amersfoort). Biothane glijd uit mijn handen wanneer het nat is (hier ook een grote, sterke hond). Ze zijn wel snel droog, dat kan ik van de antislip lijnen niet per se zeggen.

We gebruiken meestal die van 5 meter, maar hebben er ook een van 3 meter.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 18:29

Sem_ schreef:
Hier ook de voorkeur voor antislip lijnen (ik heb ze van Dierenoppas Amersfoort). Biothane glijd uit mijn handen wanneer het nat is (hier ook een grote, sterke hond). Ze zijn wel snel droog, dat kan ik van de antislip lijnen niet per se zeggen.

We gebruiken meestal die van 5 meter, maar hebben er ook een van 3 meter.

Het is dat ik echt Geen reden heb om nog zo'n lijn bij te kopen hahahaha... Maar ben idd echt nieuwsgierig naar die anti-slip van Dierenoppas Amersfoort inderdaad, die zien er ook echt goed uit + prima prijzen en keus in kleur en afmetingen :j

Misschien dat ik daar dan eens een kortere van 5m bij koop bv. Heb nu twee 10m lijnen. De gewone riem kan tot 2m en voor de rest loopt ze ook gewoon veel los wel hier :j