Maar ik ben begonnen. Wel wat langer dan in de zomer, maar een stuk netter. Ben nu aan het voorscheren, daarna het bad in
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ik heb een iPhone 8 plus en ondanks dat het model net iets ouder is als de nieuwere X modellen, vind ik de camera veel beter (m’n man heeft de X bv). Ik mag in augustus verlengen en heb m’n oog laten vallen op de 11 Pro. De camera is voor mij echt belangrijk in een telefoon, ik ben echt een iPhone liefhebber (apple in 't algemeen ook) en moet er natuurlijk wel op vooruit gaan hihi. De gewone 11 is denk ik geen optie want je hebt bij iPhone ook 2 lijnen, waarbij je toch wel verschil merkt in dingen als camera. De 11 pro heeft ook 3 camera's erop zitten - niet dat dat perse wat te zeggen heeft, maar de camera is wat ik gehoord heb wel een stuk beter gewoon. Manlief is wat minder blij omdat hij ook met abbo nog erg duur is en je moet bijbetalen maar goed. Ik heb ook 2 spiegelreflex camera’s maar merk dat ik het gewoon niet praktisch vind die altijd mee te nemen naar buiten. Ook al jaren niet meer echt gebruikt en dan verdwijnen bepaalde ‘kneepjes van het vak’ ook wel. Toen ik laatst weer foto’s heb gemaakt, had ik echt moeite met bepaalde dingen te fotograferen, omdat ik dat gewoon al te lang niet meer regelmatig doe. Er zijn overigens wel leuke instap modellen van bv. Canon of Nikon waar je heerlijk mee aan de slag kunt gaan hoor! Maar er zijn ook hele goede compact camera’s te vinden van bv. Sony, waarbij je eigenlijk alles erop hebt zitten al en niet hoeft te switchen met lenzen - maar net wat je voor ogen hebt wat je wilt doen. Zowel de instap modellen (waar je normaal een basis lens bij krijgt) als ook een goede compact camera ga je met gemak onder de 1000e vinden. Daar zou je zelfs niet meer als €500 voor kwijt hoeven zijn als je op aanbiedingen let enz. En nesteldrang is ook bij puppy’s heel normaal hoor hihi. Je wilt dan gewoon graag alles netjes en in orde hebben vooraf. Wij hadden zo’n 2 weken van te voren de spullen staan voor de pup en kitten en alles puppy veilig gemaakt enz.
Ze is opeens ook meer 'spraakzamer' en heeft een tegenantwoord als ze het ergens niet mee eens is. Begeleiden we haar wel in en krijgen we ook wel weer eruit (zijn van die typische herder dingetjes ook wat begeleidt moeten worden in deze fase van de opvoeding) , maar ik vind het oneerlijk om dan nu mezelf te frustreren en haar ook te overvragen (aangezien het duidelijk is dat ook zij wel even een stapje terug moet). 

. Ook een teckel hier in de straat, die Arya toen ze 4 maanden was al heel heftig uit blafte en agressief naar reageerde aan de lijn. En dan krijg je als antwoord; ja ze heeft het niet zo op grote honden. En haar teckel was toen ook nog geen jaar oud. Die vrouw loopt ook heel veel in de wijk rond. Nu ga ik bijna nooit hier in de wijk, maar zoek ik meestal losloop gebieden op. Manlief loopt meestal 's ochtends vroeg en 's avonds laat de rondjes in de wijk. Maar ze zeggen dat dan zo nonchalant alsof het de normaalste zaak van de wereld is en het dan eerder mijn probleem is omdat ik een grotere hond heb
. En als Arya wel een keer terug zou blaffen bv. dan wordt jij als herder eigenaar weer aangekeken. Dat is vooral waar ik allergisch voor ben; mensen die zelf geen hond kunnen 'lezen' maar wel alle andere honden over 1 kam scheren.
)
. Die schrikt hooguit af omdat hij kan krijsen als een autosirene (hij blaft vaak niet, hij krijst liever), maar niet omdat hij nou imposant is, of tussen mij en een bedreiging in gaat staan
En je niet zo druk maken om wat anderen vinden. Heb je helemaal niks aan