Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 10:28

Dat krabben aan de halsband doet iedere pup en ik zie dat gewoon als een stukje gewenning dat er iets zit. Daarnaast doen 9 van de 10 mensen hun halsband nog eens dusdanig los dat die band bij iedere beweging alle kanten op schuift en dus ook vreselijk irriteert :')

Hier alleen tuigen in de auto natuurlijk om vast te zitten. Toen Bo zo trok als pup heb ik maar een tuig aangeschaft omdat het geen gehoor was. Baal wel van die keus toen. Nu beide aan halsband en niets aan de hand. Volgende zou ook gewoon weer een halsband krijgen. En dan gewoon met een korte lijn van 1m ofzo.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 10:50

Dexter kon als pup geen halsband om. Bij het minste beetje druk ging ie over zn nek >;) En dan bedoel ik niet honden die zichzelf ophangen en dan gaan kokhalzen. Dexter deed het al wanneer hij een stap te ver naar links deed en er druk op de lijn kwam. Waarschijnlijk mentaal dus. Toen een tuig om gedaan. Nu is hij er gelukkig uitgegroeid en verdraagt hij wel een halsband.

Ik vind het nadeel van een tuig vaak dat ze zo slecht passen. Zelfs die populaire dog Copenhagen en Ruffwear zitten vaak vreselijk over de schouders.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 11:21

Wat een verschil Diandra! Maar oh zo knap! Popo heeft gisteren voor het eerst iets echt heel eng gevonden. Een plastic eend in een vijver. :')

Ik heb voor een tuig gekozen vanwege de belasting op de hals, een pup schiet natuurlijk nog wel eens onverwacht een kant op. Mijn vorige hond had wel een halsband om maar die liep ook altijd netjes naast je en negeerde honden/katten/andere prikkels verder. Geen idee wat ik later voor Popo ga gebruiken. Liefst laat ik hem zo veel mogelijk los lopen natuurlijk maar de tijd moet nog uitwijzen of hij daar geschikt voor is hahaha. We hebben geloof ik nog 3 puppylessen te gaan? En dan stromen we denk ik door naar Gehoorzaamheid I tussen de pubers.

Gisteren hebben we hem weer gewassen en uitgeblazen, o mijn god, zo'n grote bol pluis wordt het dan. <3

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 11:59

Teun heeft tijdens de gewone wandelingen een halsband om leer of nylon en tijdens de wandelingen door de natuur waarbij hij met de riem lang mag wandelen een tuigje om

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 12:53

AJ had datzelfde kokhalsprobleem als pup, dus die had tot ongeveer 9 maand een ytuig van hurtta om. Zig heeft altijd een tre ponti om, want die verdraagt helemaal geen halsbanden.
Nu draagt AJ altijd een halsband, omdat zelfs bij zijn DC die perfect past (en niet over de schouders loopt trouwens), ik nog zie dat hij wat belemmert wordt in zijn beweging. Dus tuig heb ik alleen in de auto om. Ik heb wel een hele brede, leren halsband omdat hij anderen nog steeds niet helemaal lekker verdraagt.

En ik heb ze altijd of aan korte politielijnen of los. M'n moeder laat ze wel eens aan de flexi uit, want die doet ze niet los.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 12:56

Simoonzel dan willen we wel een foto zien van pluizebol Popo. :D

Diandra wat is ie knap geworden. :)

KC gaat dan gelukkig wel geleidelijk aan weer rustig in huis worden. Snap dat je ze toch gaat missen. :j

Hier een harnas lead voor Senna op advies van België. Tot nu toe merk ik elke keer verbetering met het wandelen. Vind het zelf weer leuk en heb plezier met wandelen. :o

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 13:00

Zoe_97 schreef:
Wat is het probleem baasje? Hier ben ik groter hoor!
[ [url=m/UZIys6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha zo zijn ze wel groter. Senna spring hier op terras zo op de tuintafel en gaat op gemakje dan de polder bekijken. }>

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 13:12

Simoonzel schreef:
Gisteren hebben we hem weer gewassen en uitgeblazen, o mijn god, zo'n grote bol pluis wordt het dan. <3

Je kan zoiets niet zeggen zonder foto he ... >;)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 13:24

Haha ja heel erg, ik moest haastig weg dus ik ben de foto vergeten! Hij is nu nog wel een beetje fluffy maar alweer voor een groot deel ingezakt. :o

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-19 13:44

Ik vind het eigenlijk wel grappig en apart om te horen dat honden geen halsband verdragen/fijn vinden. Ik heb dat hier met 2 honden en ik word altijd voor gek verklaard als ik dat zeg.. :')

Chick probeert ze echt uit te krijgen door te wurmen en te schudden en Boellie loopt er amper mee. Bij het minste van de druk staat ie dan stil en wil ie niet verder lopen.

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 14:44

Mijn hond loopt juist niet met tuigje... ze doet werkelijk geen stap meer. Zoveel geld uitgegeven aan verschillende tuigjes.... nieuwe pup past er hopelijk eentje die ik nog heb hangen maar vrees van niet aangezien het een heel ander formaat hond wordt...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 14:46

Mijn boxer viel gerust flauw als hij een halsband om kreeg. Of ging hysterisch doen of vond het allemaal wel oke en deed normaal als iedere hond. Uiteindelijk bleek hij problemen te hebben met nekwervels. Hij liep overigens zelden aangelijnd en trok sowieso al nooit aan de lijn (herplaatser en was daar in keurig opgevoed al was dat met geweld gedaan helaas)
Uiteindelijk was een dunne jachtlijn voor iedereen oke in noodgevallen. Een tuig vond hij namelijk ook niet geweldig en vond ik vaak teveel moeite om aan te doen omdat toch zelden aangelijnd werd

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-19 15:01

5 weken en 1 dag vandaag!

Alleen Hidden Treasure zoekt nog een top baasje!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 15:11

Ze zijn wel super schattig!! Kiwiwitje!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-19 15:16

Ben er ook heel blij mee!

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 16:14

Ze zijn echt schattig. Het laatste hondje krijg ook vast een top baas. :D

Ging je ook een reu nog zelf houden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 16:45

wat gaat dat toch hard kiwi!
echt hele hondjes nu

fijn dat de zieken zich weer beter voelen!

die puppytijd vliegt zo voorbij he... hier is het nu aftellen naar de bevalling. Nog iets van 2 a 3 weekjes :):) Ben zo benieuwd naar de pupjes.

Nysse geniet nog even van haar rust.
Gisteren naar ons favo bos geweest. Ze had het naar haar zin zeg maar :+
Afbeelding

Dan zie je het knappe er niet aan af :')

maar zo wel <3

Afbeelding

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 17:03

Suzeze kijkt ook echt van nee joh ben niet vies _O-

Spannend nu echt aftellen voor je.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-19 17:05

punjab schreef:
Ze zijn echt schattig. Het laatste hondje krijg ook vast een top baas. :D

Ging je ook een reu nog zelf houden?

Jaa Balthazar gaat bij een vriendin wonen!

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 17:34

xDenies schreef:
Dat krabben aan de halsband doet iedere pup en ik zie dat gewoon als een stukje gewenning dat er iets zit. Daarnaast doen 9 van de 10 mensen hun halsband nog eens dusdanig los dat die band bij iedere beweging alle kanten op schuift en dus ook vreselijk irriteert :')

Mwa, waarom hield dat dan gelijk op bij een tuig en daar geen gewenning voor nodig? Ik denk dat als ze met halsband wel krabt en met tuig het nooit meer doet de halsband toch vervelend gevonden wordt. Met tuig ook nooit zoveel verzet gehad. Het is per hond verschillend. Andere hond nooit problemen gehad met halsband dus die heeft band om.

Zo schattig kiwiwitje!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 18:10

finnens schreef:
xDenies schreef:

Mwa, waarom hield dat dan gelijk op bij een tuig en daar geen gewenning voor nodig? Ik denk dat als ze met halsband wel krabt en met tuig het nooit meer doet de halsband toch vervelend gevonden wordt. Met tuig ook nooit zoveel verzet gehad. Het is per hond verschillend. Andere hond nooit problemen gehad met halsband dus die heeft band om.

Zo schattig kiwiwitje!

Ik praatte ook in het algemeen. Iedere pup die ik in de winkel tegen komt, krabt aan zijn halsband. Er zitten er ook zat tussen die krabben aan hun tuig ;) Dus ik blijf die mening zeker vasthouden.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 18:30

Naya heeft de gewoonte dat wanneer ze zenuwachtig is dan gaat ze krabben aan haar halsband :P

bye Bye puppy. Naya is 1 jaar vandaag *\o/*

Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 18:30

Wat een ontzettend toffe foto's! <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-19 18:39

Oh god wat schattig!

punjab