[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 14:42

Dierenfan grappig om te zien hoe ze alles naar hun eigen zin verbouwen!

Lieve oplossing melissac! Was het geen optie om met je puppy op vakantie te gaan?

Hier is sjefke gisteren voor het eerst mee op eventing wedstrijd geweest. Hij vond alle aandacht super leuk maar was flink moe s avonds. We moeten af en toe flink streng zijn want vanochtend stond er een paard op de poetsplaats en ik kwam terug met mijn zadel en stond hij vrolijk aan z'n staart te trekken -O-

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 14:51

_bloempje01_ schreef:
Dierenfan grappig om te zien hoe ze alles naar hun eigen zin verbouwen!

Lieve oplossing melissac! Was het geen optie om met je puppy op vakantie te gaan?

Hier is sjefke gisteren voor het eerst mee op eventing wedstrijd geweest. Hij vond alle aandacht super leuk maar was flink moe s avonds. We moeten af en toe flink streng zijn want vanochtend stond er een paard op de poetsplaats en ik kwam terug met mijn zadel en stond hij vrolijk aan z'n staart te trekken -O-

Hij zou eventueel wel mee kunnen maar mijn vader gaat waarschijnlijk naar Griekenland met m'n broertje, dan gaan ze met de auto dus hij moet heel lang in de auto zitten en dat vind ik niet zo fijn.

Ik ga naar schotland met het vliegtuig dus dat kost heel veel geld om hem even mee te nemen voor een weekje.
Vandaar dat we nu dus dit als oplossing hebben gebruikt, als ik weg ben doen mijn vader en m'n broertje hem en als zij weg zijn dan doe ik hem. :)

Hoop alleen wel dat het goed gaat, het begint me namelijk steeds meer op te vallen dat hij echt met mij op trekt ipv de rest, als ik weg ga dan komt hij de hele tijd achter me aan lopen omdat hij mee wilt. Als ik ook maar naar een andere kamer ga begint hij te piepen, als ik ga douchen gaat hij of voor de douche liggen of hij springt er bij in. Vandaar dat het misschien ook goed is als ik er gewoon een weekje niet ben, hij moet ook leren dat hij even alleen kan zijn.

_bloempje01_

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 14:53

Dan klinkt het inderdaad als een goed plan dat hij zich een weekje moet redden zonder jou!

Aan de ene kant erg leuk als ze zo aan je plakken maar het moet niet té worden!

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 15:03

_bloempje01_ schreef:
Dan klinkt het inderdaad als een goed plan dat hij zich een weekje moet redden zonder jou!

Aan de ene kant erg leuk als ze zo aan je plakken maar het moet niet té worden!

Nee precies, het was eigenlijk altijd wel zo dat hij beter luisterde naar mij dan naar de rest nu nogsteeds wel maar hij begint ook steeds beter te luisteren naar mijn vader.
In het begin wou hij alleen met mij mee naar buiten en anders wou hij gewoon niet, nu loopt hij wel met iedereen mee alleen in het bos niet, dan rent hij weg maar als ik erbij ben weer niet. :')

Maar ook als hij iets doet wat niet mag en ik wordt boos dan zit hij meteen in de bench terwijl hij bij de rest gewoon door gaat.
Ik denk ook dat het vooral komt doordat ik meer thuis ben dan de rest.

Verder is het echt een schat van een beest en zou ik hem voor geen goud willen ruilen. <3

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 16:53

Even een vraagje tussendoor, wat voor ontwormingsmiddel gebruiken jullie voor je hond(en)? Ik zie door de bomen het bos even niet meer :o

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 16:57

DA geeft altijd Milbemax mee, maar als ik naar de apotheek ga, geeft die Drontal mee...

@Melissa: is vaak zo hoor dat een hond maar 1 echte baas heeft

ik neem mijn honden ook altijd mee op vakantie. Of ik ga maar voor 1 nacht en dan let mijn moeder op de honden (is eigenlijk nog maar 1x voorgevallen met een trouwfeest in de voorbije 3j :+ )

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 17:17

Ontworming milpro.

Ik heb de vorige x bij de da weer bravecto gekocht. Ik vind een goede anti teken- en vlooienmiddel erg belangrijk. Risico's besproken met de da. Zij geven het in afwachting van een nieuw onderzoek niet meer aan nieuwe honden in de praktijk. Aan honden die het wel eens gehad hebben wordt het nog wel voorgeschreven. Zij hebben in het aantal jaar dat ze het voorschreven 1 keer een hond gehad die een nachtje aan het infuus moest, maar onbekend of het daadwerkelijk door de bravecto kwam. Keet heeft het dus vorig jaar al een keer gehad dus de dierenarts verwacht absoluut geen problemen. Maar ik durf opeens toch niet meer... wat wordt er hier verder gegeven? Een pipet vind ik ook niks omdat ik een dochtertje heb die de hele dag om haar heen hangt en haar nek aanraakt.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 17:26

madeliefw schreef:
Ontworming milpro.

Ik heb de vorige x bij de da weer bravecto gekocht. Ik vind een goede anti teken- en vlooienmiddel erg belangrijk. Risico's besproken met de da. Zij geven het in afwachting van een nieuw onderzoek niet meer aan nieuwe honden in de praktijk. Aan honden die het wel eens gehad hebben wordt het nog wel voorgeschreven. Zij hebben in het aantal jaar dat ze het voorschreven 1 keer een hond gehad die een nachtje aan het infuus moest, maar onbekend of het daadwerkelijk door de bravecto kwam. Keet heeft het dus vorig jaar al een keer gehad dus de dierenarts verwacht absoluut geen problemen. Maar ik durf opeens toch niet meer... wat wordt er hier verder gegeven? Een pipet vind ik ook niks omdat ik een dochtertje heb die de hele dag om haar heen hangt en haar nek aanraakt.

Tara had al een seresto halsband toen wij haar kochten, deze is inmiddels bijna uitgewerkt. Maar wij gaan weer voor zo'n halsband. Wij vinden het echt ideaal en het werkt ook prima.
Kost wel wat, maar dan heb je ook wat.

Maar ik weet niet precies hoe het zit met zo'n halsband en kinderen die rond de nek van de hond hangen. Misschien niet zo handig dan..

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 18:18

ontwormin gweet ik nit meer. ontvlooiing heeft kenai adventrix gehad omdat hij zo jong was. daeva zonder problemen bravecto gegeven.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 20:20

Geef je de bravecto toch savonds bij het naar bed gaan... Doen wij hier ook met een twee jarige en straks een baby erbij :) hier veel van beophar of hoe je het ook schrijft...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 20:26

Ik geef bravecto net in de ochtend. Zodat je je hond de hele dag int oog kan houden

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 20:30

Poeh ik vind bravecto net als exil geen fijn spul. Daar heb ik iets teveel nare verhalen over gehoord.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 20:34

Hier Milbemax voor ontworming. Bravecto voor vlooien/teken, vorige week gekregen. Voor we op vakantie gaan Vectra, dit is ook tegen zandvliegen en hartwormmuggen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 21:14

Ik gebruik de pil van simparica. En goed dat we het er over hebben. Hij is weer aan de beurt.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 21:32

Ontwormen/ant-vlo/teek is hier nog even puzzelen. Ik heb er in ieder geval geen ervaring mee. Die halsband schijnt goed te werken, maar vroeger vond ik die halsbanden zo vies...

Vandaag zijn de pups 5 weken en 4 dagen en ze zijn getiterd. Over 3-4 weken moeten ze weer getiterd, ze waren nog voldoende beschermd. Dus over 3-4 weken kunnen we met onze pup naar de dierenarts om via de vaccicheck te kijken of het al tijd is om te enten.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 22:07

voor vlooien/teken is een halsband niet echt een optie, die dingen zouden nogal snel sneuvelen. De jack en Cita krijgen Advantix en voor mijn reu probeer ik dit jaar Biotspotix. Die reageert allergisch op de Advantix en sinds vorig jaar ook op frontline. Dus er blijft niet zo heel veel meer over... En anders zal het volgend jaar toch bravecto worden...
Eergisteren van elke hond een stuk of 10 teken gehaald die nog los over de vacht liepen en na het wassen voor show nog een 2-tal/hond die vast hingen. :r

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 22:33

Hier geen preventieve ontworming. Ik laat ontlasting testen wanneer ik een vermoeden heb :))
Toen hij jonger was wel ontwormd omdat meneer jeuk had aan zijn poeperd, maar dat bleek met het voer te maken te hebben, en niet met wormen _O-

Verder gebruiken we hier Advantage, en mag ik afkloppen qua hoeveelheid teken. Welgeteld 2 uit hem gehaald tot nu toe, en 1 lopend over zijn kop aangetroffen :))

Nog een maandje..dan is meneer een jaar oud. Getverderrie wat gaat dat snel allemaal -O-

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 23:21

Hier geen Bravecto meer voor onze pup. Mijn vorige hond kreeg het wel. Maar die is 3 maanden geleden plotseling overleden. Nog geen 4 jaar oud....
Ik weet niet zeker of het van de Bravecto kwam, maar ik neem geen risico meer. Het gif schijnt zich op te stapelen. Dus hoe vaker je het geeft, hoe groter het risico wordt.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 23:34

Deze week moet Bentley ontwormt worden en daarna als hij een jaar is, wij halen eigenlijk altijd onze ontworming bij de dierenarts die eet hij namelijk heel makkelijk op en de andere spuugt hij uit.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 23:40

Hier willen we wel gewoon regelmatig ontwormen, aangezien Tara af en toe graag in het zand mag vreten.
Pilletjes gaan er bij haar gelukkig altijd super goed in, net snoepjes :')

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 00:24

Bravecto is ook een tablet. Misschien dat over dat stapelen dan nog weinig bekend is. Ik heb wel weer teken zien lopen hier in huis en zeker met kleine kinderen wil ik dat tegengaan. Ik denk dat ik toch maar weer de bravecto geef. Heb er ook langer tussen dan wordt voorgesteld. Bedankt voor jullie ervaringen.

Bo_YJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 07:11

Hier advantix....
Durf geen bravecto en zo fantastosch helpt dat ook niet. Honden van mijn moeder krijgen het wel en zitten nog vol teken.....

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 07:16

Hier ook Milbemax. Geen problemen mee.

Ginny heeft ook ontzettende jeuk aan haar poeperd. Ik geloof dat ze nog recent ontwormt is geweest en ook haar anaalklieren zijn onlangs uitgeknepen.. Gisteren werd ze er tijdens het wandelen echt knettergek van.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 08:03

Vanwege vlooienallergie geef ik mijn volwassen honden Bravecto.
Gaat al jaren goed.

Pup is gisteren door de fokker ontwormt met milbemax.

Mooi welkom van zwarte kat en grote hond.

Bo_YJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 08:05

Ik ben nu aan het kijken naar een tic-off penning. Iemand daar ervaring mee?