Kittenkletstopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:51

Yom schreef:
en de kosten even verhalen op de eigenaar vd katten (of heb ik weer gemist dat het een aanlooppoes is die voor de nestjes zorgen :o )

Dat dus, heb ik ook gedaan met Porthos. :)
Die heeft al heel lang een ontsteking in z'n kop en ik heb toen ik hem overnam als harde eis gesteld dat de medische kosten hiervoor voor rekening vd vorige eigenaar zijn.
Staat ook zwart op wit, we hebben een contractje opgesteld waarin vermeld wordt welke kosten voor mij zijn (enten, chippen, dagelijks onderhoud), welke voor haar (behandeling ontsteking), maar ook de duur vd proeftijd, wat te doen bij extra dierenartsbezoekjes (overleggen wie de kosten op zich neemt), wat als hij toch weg moet al dan niet in de proeftijd (gaan we niet vanuit).

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:52

Als je besluit ze bij te voeren moet je er ook vol voor gaan. Dan ga je het niet redden met 1x per dag naar stal.. Dus tenzij je 8x per dag op stal kunt zijn, zou ik ze meenemen als je er toestemming voor hebt.

Sielka

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:55

Bedankt voor de tips!
Als ze er morgen gezond en gevoed uit zien en er is toch een moeder in de buurt, laat ik ze liggen.
Als de situatie zo blijft en ze zijn uitgedroogd wordt het een ritje langs de dierenarts en dierenwinkel :)

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:02

Silka hoe is het nu met de kittens? Een mama gezien of heb je ze mee naar huis genomen?

Yeahh morgen als we thuiszijn mag ik dan eindelijk Dushi gaan ophalen *\o/*
Ben benieuwd hoe het gaat! Heeft iemand nog tips voor de eerste dag/nacht?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:12

Waar laat je haar? In de woonkamer? Dan zou ik voor het slapen gaan even goed spelen en een beetje natvoer geven en dan gewoon zelf naar bed gaan. Dan is ze moe en heeft ze een volle buik, slapen ze over het algemeen goed op :D

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:36

Daar zijn we nog niet helemaal over uit... Want de woonkamer bied tevens doorgang naar de kelder en keuken... En dat is misschien wat veel dus ik dacht de gang/badkamer met onze slaapkamer open...

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:45

Je kunt er donder op zeggen dat je d'r dan op bed aantreft :)) En als ze dat 1x gedaan heeft vind je het helemaal niet erg meer :+

Kunt even kijken hoe ze het doet 's middags, als ze het heel spannend vind is het halve huis ineens wel heel groot idd.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:47

Ik vind op bed sws niet erg hihi.. Helaas denkt vriendlief hier anders over :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:49

lor1_1984 schreef:
lifaya schreef:
En het feit dat ik een nestje wil fokken uit Ginger is al helemaal gestoord :') en dat terwijl ik aangeef haar te testen en een geteste vader te zoeken die haar aanvult :') ik hecht zelf niet zoveel waarde aan een papiertje en zal de kittens ook gewoon binnen mijn familie en vrienden proberen te plaatsen xD

Kijk, ik ben ook niet zo van het fokken met stamboomloze dieren, maar als jij de testen doet die in het ras (of in geval van kruising de rassen) gebruikelijk zijn en je verantwoordelijkheid neemt enzo hoor je mij er verder ook niet over.
En wie weet blijkt Ginger straks helemaal niet fokgeschikt te zijn om wat voor reden dan ook, ook prima neem ik aan. :)

Klopt inderdaad! Het enige wat mij nu tegenhoud om een tweede kat erbij te houden is het feit dat ik nog niet door mijn proeftijd ben en ik pas na een jaar echt de zekerheid heb omdat ik mijn opleiding ook nog moet halen. Maar ik wil er zo graag gewoon een tweede voor Ginger bij, zeker met mijn lange diensten....

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:52

je zou het asiel oid kunnen benaderen of ze een katje hebben voor je die niet gedijt in het asiel, om op te vangen met optie op adoptie.
Vaak worden de kosten daarvan vergoed. :)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:52

meisje_ schreef:
Ik vind op bed sws niet erg hihi.. Helaas denkt vriendlief hier anders over :')

Die draait wel bij als ze er eenmaal ligt! :))

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:55

lor1_1984 schreef:
je zou het asiel oid kunnen benaderen of ze een katje hebben voor je die niet gedijt in het asiel, om op te vangen met optie op adoptie.
Vaak worden de kosten daarvan vergoed. :)

Ja daar dacht ik ook over na ja. Maar dan is de vraag of het klikt natuurlijk. Ginger is ontzettend sociaal, totaal niet territoriaal en vind alles leuk. Toen mijn broertje met zijn kat kwam zat Ginger gewoon rustig nieuwsgierig te kijken, maar zijn poes was echt pissed :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 14:24

Daarvoor kun je hem in eerste instantie opvangen en als het klikt kun je alsnog adopteren. :)
Klikt het niet dan zing je het uit tot er een adoptant is en als het echt geen doen is (lees: elkaar echt de tent uitvechten enzo) breng je hem terug.

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 15:03

Mijn katje slaapt s'nachts nog op de gang/badkamer maar ik wil hem er graag in de slaapkamer bij. Hoe doen jullie het met oplaadkabels en dergelijke? Noah kauwt erg graag.

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 16:15

Sielka heb je de kittens nog meegenomen uiteindelijk?

Onze voddenbalen liggen hier heerlijk samen te slapen <3
Afbeelding

Sielka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 19:44

Ik ben naar de kittens gaan kijken en zag dat er al eentje gestorven was..
Direct de beslissing genomen om ze mee te nemen (dus de nog 2 levenden).
Eenmaal thuis heb ik ze direct poedermelk voor moederloze kittens gegeven van Beaphar, ze snapten het nog niet goed met het flesje dus heb ik alles maar met een klein spuitje gedaan.
Er was er eentje die heel erg klein was en zwak, toen ik haar wat beter bekeek zag ik dat ze een vieze wond aan haar staart had en de maden hierin al goed aan het werk waren :(
Ik ben dan ook zo snel mogelijk met haar en haar zusje naar de dierenarts gegaan en deze heeft haar enkel kunnen helpen door haar in te slapen :(
De enigste kitten die het tot nu toe heeft overleefd is erg sterk volgens de dierenarts.
Hart en longetjes waren tiptop in orde! :D
Het is wel echt een schreeuwertje, nadat ze had gegeten had ze een plasje gedaan en nog geen 5 minuten later viel ze al schreeuwend in slaap :o
Spelen zal er nog niet inzitten denk ik, ze is nog maar een paar dagen oud volgens de dierenarts.
ze ligt nu in een katoenen wasmand met enkele lakens en een knuffeltje en een pittenzakknuffel, lekker warm in mijn slaapkamer :D
Ik ga direct even een foto maken

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 20:26

Occh jeej, een nobele daad dat je ze hebt in laten slapen. Wat vreselijk sneu. Ik hoop zo dat het laatste kleintje het redt! Ben benieuwd naar een foto. Heb je de eigenaar nog te pakken weten te krijgen?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 20:43

wat een goed hart heb je, jammer van de andere twee maar wat goed dat je die ene zal kunnen redden.

Sielka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:28

De eigenaar wou er niets van weten, mocht ze zo meepakken :evaw:
We hebben ondertussen al voor 150 euro aan dierenarts en melk opgedaan dus als ze het nu niet haalt weet ik het ook niet! :D
Tinypic en bokt upload werken vandaag niet mee, ik heb er eentje op mijn instagram gezet moest iemand haar graag willen zien. Mijn naam is Silke-vda
Ik ga morgen een tweede poging doen om foto's te plaatsen!

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:32

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:36

@Sielka : ach wat sneu zeg van die katjes. Hopelijk red de laatste het wel. Goed van je dat je ze onder je hoede hebt genomen.

Sielka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 23:14

@Celine_Famke: Ik ga je verhaal zeker lezen! Ik verslind Fantasy-verhalen zowat :+

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 04:30

Gisteren avond had ik 3 katten op schoot. Onze mopperkont Logan heeft zich erbij neergelegd dat die mormels blijkbaar echt niet meer weg gaan. En ze pikken ook nog eens zijn schoot in, dus dan zit er niets anders op dan er maar bij te gaan liggen :D
Afbeelding

Sielka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 06:49

Wat een boeven! :D

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 07:38

Haha dan voel je toch ook koning te rijk met drie van die beesten uitgestreken bovenop je benen <3