Beginnen met kippen houden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 09:18

hahaha gedoogbeleid. Dat heb ik met onze chaamse kippen. Die 'horen' hier in Chaam gewoon thuis. Maar of ze nou leuk zijn? Al worden de echt niet broeds dus dat is dan wel weer positief.

Onze kippen lijken trouwens in een leg-staking verwikkeld. Zou dat door het warme weer komen?
Ik had een klein paniek moment toen ik pannekoeken wilde bakken en ik nog maar 1 ei had. Ik zit al sinds december tot over mijn oren in de eieren en nu ineens dit......

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 09:29

Amaris schreef:
maar Floss als je ze echt stom vindt, waarom zet je ze dan niet te koop?

Dat vind ik een dilemma...
Ik heb er 3 lopen. Die Hampshire mag niet weg.
Hoe zou jij dit dan oplossen?

Ik wil er minimaal 3 hebben. Maar ik kan er geen 2 andere nieuwe bijzetten, want dat is 2 tegen 1.
En 1 erbij is te weinig.

En nu? :o?

Amaris

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 09:35

Tja ik ben daar heel gemakkelijk in: zodra ik me irriteer aan een kip gaat ie op mp.

In jouw geval zou ik er eerst twee bij zetten en als die na een paar dagen gewend zijn de andere twee weer weg. Kan je een leuke cochinfokker aanraden ;)

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 09:44

Amaris schreef:
In jouw geval zou ik er eerst twee bij zetten en als die na een paar dagen gewend zijn de andere twee weer weg. Kan je een leuke cochinfokker aanraden ;)

Das een idee.
Check jij dan ook of ze goed terrecht komen? Of is bij jou weg=weg?
Cochin??? Nooooooowwwwwwwaaayyyy!
Erg leuke kipkes op te zien, maar ook die worden broeds.
Ben een beetje klaar met die broedse dames :')

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 09:49

Nou ik ben nogal een muts. Ik ben heel makkelijk met 'niet meer leuk dan weg' maar ik wil ze dan wel het liefst zelf weg brengen om te zien waar ze terecht komen.

Ik zet er in de adver altijd bij 'alleen naar plek met veel ruimte'.

Ik kom elke dag op weg naar station langs een kippenhokje, zo'n standaard intratuin ding, en daar zitten drie kippen in en dat vind ik ZO sneu. Dus dat wil ik niet.

Ze zijn altijd goed terecht gekomen. Kijk, verkocht is verkocht en daarna weet je het ook niet meer en laat ik het los. Maar de eerste eigenaar na mij wil ik toch wel dat ze het goed hebben.

Alleen Betty de grote orpington weet ik het niet, zij is meegenomen naar Nijmegen, maar de omschrijving die die man gaf klonk heel goed. Dan ga ik daar maar vanuit.

Nou ^) cochins zijn leuk 8-)
van orpingtons zeggen ze dat ook, maar binkie en Bibi zijn welgeteld 1x broeds geweest (en toen kwam het me goed uit) dus ik zie wel wat deze doen.

Die fokker heeft ook brahma's en appenzeller spitskuiven. Grappige beestjes! En zijdehoenders maar die worden ook broeds.

En nog twee new Hampshire krielen erbij? Die zijn niet makkelijk te vinden geloof ik he?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 10:14

POTVERDORIE wat heb ik toch een hekel aan die pokkeduiven! Dat rotbeest (zo'n grote vieze stadsduif) komt elke dag in mijn schuur het kippenvoer opeten. Schijtbeest. Nu zit ie er weer zie ik op de camera.

Maar het goede nieuws: gisteren is een seramahaantje opgehaald (helemaal naar maastricht!) en zojuist mail over de het laatste haantje! Die man wilde ruilen ivm bloedverversing, maar heb gezegd dat ie hem zonder ruilen zo mee mag nemen. Even de reactie afwachten. Hoeft ie niet naar de fokker terug! (misschien)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 10:40

_Floss_ schreef:
Antheman schreef:
Ik vind mijn dotjes niets aan, ze zijn best hysterisch, aanwezig en idd, ik heb vd 3 er altijd 1 broeds. Ik hanteer gedoogbeleid voor ze. Ze mogen er zijn, maar zich niet voortplanten.
Het zijn allemaal krijgertjes.

Ik moet eerlijk zeggen... nu ik een paar jaartjes kippen heb... waarvan er 2 wyandotten zijn... ik vind ze ook stom... :roll:
Er loopt een hampshire kriel bij, die is zóveeeeeeeeeeel leuker!
Kletst lekker tegen je aan, komt gezellig regelmatig heel onbeholpen en uiterst onelegant op bezoek bij je als je er niet op voorbereid bent en lekker in de tuin een boekje zit te lezen, is niet snel onder de indruk of over de zeik, is gewoon een heerlijke gezellige kip!
Die andere twee... zijn suf. Miepen alles bij elkaar als je een stoel op een andere plek zet in de tuin, want 'dat hoort niet'. En die ene is 5 weken broeds, dan 2 weken broedsaf, 5 weken broeds, dan weer 2 weken broedsaf....
De andere kant is dat jouw minidot een geweldige mama is! Zij heeft met een andere dot de brahma's uitgebroed.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 21:32

Als het goed is een zijderhoen
Maar ik heb ik nog 2 Reds lopen en een zijderhoen haan dus ik weet niet van wie de eieren waren
Anders is het een kruising. .. Reds met Uggs
Ah we zien wel alles wat hier geboren wordt blijft hier ook wel

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 10:51

ogutogutogut het serama haantje is net opgehaald, nu is het hennetje (Kruimel) alleen, zonder haar matties.

Nouja ze is niet alleen, maar ze heeft nog niets met de andere kippen. De cochins zijn matties en Floki en Lotje zijn matties. En dat kleine kruimeltje is nu alleen... :(:)
Hoop dat ze snel weer blij wordt.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 11:31

Eentje erbij nemen? Ik merk hier ook dat.soort bij soort blijft.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 18:10

net één van mijn hennen dood gevonden. Oorzaak weet ik zo niet. Rugje was een beetje kaal geplukt? Doodgen*kt?

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 19:58

Kippen kunnen ook opeens een hartstilstand ofzo krijgen.
Als je een actieve haan hebt dan worden de veren soms beschadigd op de rug... maar daar gaan ze niet van dood.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 20:11

Zonde als er zomaar eentje dood gaat. Kan van alles zijn.
Weet iemand trouwens welk soort kipjes Dit kunnen zijn?
Beide kriel formaat. Samen hebben ze vijf kuikens

Afbeelding

Afbeelding

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 09:51

Rivendell schreef:
Eentje erbij nemen? Ik merk hier ook dat.soort bij soort blijft.

Er heeft zich een schattige ontwikkeling gedaan.

Gisteren heb ik Kruimel veel bij me gehad, maar ik wilde dat niet blijven doen want ze moet zich op haar soortgenootjes richten en niet op mij.

Wat zag ik nou sinds vanmorgen? Ze volgt Floki ooooooveral. Het is net of Floki een kuiken heeft. Floki lijkt zich er niet zoveel van aan te trekken, maar hij/zij pikt het kuiken ook niet meer. Eerst moest Floki niet zoveel hebben van het kuiken (maar goed, ze loopt er ook pas sinds vrijdagochtend bij), maar nu accepteert ie zijn schaduw wel.

Echt supergrappig om te zien. En indirect hoort het kuiken nu ook bijna bij Lotje, aangezien Floki en Lotje veel samen zijn.

Gisteravond was er OOK iets schattigs. Normaal gaat Floki tegen schemering erg onrustig langs het hek ijsberen en erg zenuwachtig worden als Lotje niet in de buurt is. (vandaar de cochins erbij)
Lotje zat gisteren samen met Kruimel op mijn schoot, tot het vrij donker was. Maar ik hoorde of zag niets van Floki. Stond een tuinstoel voor dus kon niet helemaal zien wat er aan de hand was, maar geen ge-ijsbeer en geen zenuwachtig gedoe.

Wat zag ik nu toen ik Kruimel en Lotje in de schuur ging zetten: Floki lag samen met de Cochins op een hoopje te slapen in de tuin! haha!

(dus nu moest ik drie kippen handmatig naar binnen zetten ipv twee, maar goed)

Die combi lijkt dus ook min of meer te werken.

Wat ik me nu wel afvraag, want ik heb dit nog nooit aan de hand gehad: gaan die Cochins wel leren dat ze uit zichzelf naar binnen moeten? Ik zet ze nu al drie dagen op een rij zelf binnen.

Rivendell wat een mooie kipjes! Die staart en tekening van het hennetje is erg gaaf. Het soort heb ik eigenlijk geen idee van.... Zijn ze van jou?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 10:48

En onze kuikens

Afbeelding

Best hoog zo'n randje hihi

Afbeelding

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 11:16

Ohhhhh <3

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 11:36

Wat komen er weer heerlijke foto's voorbij, zo leuk om te zien!
Mijn dames mogen blijven. Zolang ze de boel niet terroriseren mogen ze blijven tot ze omvallen. Alleen komt er geen nieuwe wyandotte meer bij, maar leuke kippen :') :=

Amaris, leuk om te lezen dat alles nu een beetje gaat settelen bij je. Kippen zijn wel echte gewoontedieren, misschien moet je ze een stapje voor zijn vanavond, en bij schemer, voordat ze slapen, al naar binnen 'drijven' en op stok planten.
Nu wennen ze eraan om buiten te gaan slapen en dat hun butler ze naar binnen doet... :D

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 09:33

_Floss_ schreef:
Wat komen er weer heerlijke foto's voorbij, zo leuk om te zien!
Mijn dames mogen blijven. Zolang ze de boel niet terroriseren mogen ze blijven tot ze omvallen. Alleen komt er geen nieuwe wyandotte meer bij, maar leuke kippen :') :=

Amaris, leuk om te lezen dat alles nu een beetje gaat settelen bij je. Kippen zijn wel echte gewoontedieren, misschien moet je ze een stapje voor zijn vanavond, en bij schemer, voordat ze slapen, al naar binnen 'drijven' en op stok planten.
Nu wennen ze eraan om buiten te gaan slapen en dat hun butler ze naar binnen doet... :D

Nou dat is nog inderdaad een prima tip, laat ik dat maar eens (een paar dagen) gaan doen.

Over Kruimel helaas minder nieuws. Floki is er helemaal klaar mee en jaagt het diertje alleen nog maar weg. Aan Lotje heeft ze ook niet want als ze daar in de buurt komt jaagt Floki haar ook weg. En de cochins heeft ze per definitie al niets aan want die moeten haar niet.

Gisteren was Floki heel vervelend tegen haar, maar omdat ze niet beter weet zoekt ze dan ook automatisch dekking onder Floki. Die op die manier dus nog meer kans heeft om lelijk te doen. Uiteindelijk rent ze dan de halve tuin door om te ontkomen.

Ze zit nu heel veel alleen. TE sneu gewoon... ;(

Ben op zoek naar een serama of chabo kuiken van dezelfde leeftijd, maar mijn hemel zie die maar eens te vinden... :(

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 09:34

Mando die kuikens! <3 <3

Wat zijn die FLUFFIE!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 09:39

Amaris er staan er zat op marktplaats. Hoe oud is jouw kuiken?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 09:45

5 weken ongeveer.

Er staan er niet zat op marktplaats. In ieder geval geen hennetjes van die leeftijd en ook nog binnen een straal van zeg 30 km.

Ik heb nu twee mails uitgedaan, eentje naar iemand die vaag is over wat hij heeft zitten "allerlei rassen allerlei leeftijden" en eentje naar iemand die chabo's heeft, maar die zijn volgens mij al een stukje ouder.

Ach en ik weet ook wel dat het uiteindelijk allemaal wel goed komt, maar als ik haar die paar weken kan doorhelpen met een vriendje doe ik dat toch liever.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 10:40

Kan het niet gewoon zijn omdat er zoveel wijzigingen zijn geweest dat ze nu gestrest zijn ? Net zoals bij een nieuwe Kudde?

Anders de kippies even een dagje binnen laten. Zo heb ik ze altijd aan hun hok laten wennen en nooit buitenslapers gehad .

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:46

Wat komen er weer leuke kuikens voorbij!!!

Ik heb hier tegen de hitte een oude kattenbak gevuld met grond en nat gemaakt en daar werd ook dankbaar gebruik van gemaakt!

Mijn kuikens/kippen heb ik ook nog nooit binnen hoeven zetten, ze gaan hier van zelf tussen 21.00 uur en 22.00 uur het nachthok in wat ik dan afsluit. Wel hebben ze hier ook eerst een paar dagen binnen gezeten voor ik ze de vrijheid gaf! En de eerste 2 dagen in vrijheid heb ik wat lekkers in het hok gegooid voor het slapen gaan.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:47

Nou, mijn gedoogbeleid ga ik om zeep helpen :+

Ik was een Dot al een week kwijt, maar we hadden haar wel een keer gespot. Het meest logische leek dat ze zat te broeden. En wat dan? Ze kwam vanmorgen van de hooizolder afgevlogen. Vanmiddag even polshoogte genomen en jahoor, Dot-com zit gewoon op 12 eieren! :+

Ze zit er vermoedelijk al een week op. Ik vind het dus niet meer ok om eieren weg te halen. We laten haar uitbroeden en als ze van de Brahma zijn, mogen er wat kuikens blijven. Is het van de zijdehoender, dan gaan ze weg. Voor die tijd moet ik wel het nest verhuizen, want de kuikens kunnen daar niet naar beneden.

Enfin, altijd jong grut op een boerderij <3

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:02

Boompje1985 schreef:
!!!

Ik heb hier tegen de hitte een oude kattenbak gevuld met grond en nat gemaakt en daar werd ook dankbaar gebruik van gemaakt!

Sneeuwbal is gek, zij lag bij veertig graden bij de paarden in het zand 8)7 en maar badjes nemen en uitgebreid zonnen 8-)