Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 18:26

Haha Leo is dat een aussie ding dat op de kop staan? Maisie doet precies hetzelfde :)). En dr broertje ook al

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 19:48

Is het een fijne regenjas Leo? Het is de Non Stop Fjord Raincoat toch? Ik vind hem erg mooi en hij lijkt me ook prettig voor de hond, maar hij is wel aan de prijs. :D

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 21:08

Ja ik ben er heel blij mee, en Fitz ook. Veel bewegingsvrijheid en super licht. Je kunt hem in een klein bundeltje oprollen en meenemen, dus zeker op vakantie ideaal. Ik heb hem een keer gekocht met een leuke kortingsacties en dan is het nog wel te doen. Wel pas gedaan toen hij uitgegroeid was. Daarvoor had hij een simpel jasje van 3 tientjes.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 21:18

Thanks, klinkt goed! :D Teun wordt in september alweer 2 dus dat zit wel goed. :j

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 22:38

Ik had op Vinted een mooi oranje Non Stop tuig op de kop getikt, heel blij mee! En een nieuwe Ramblin Wolf bandana <3
Afbeelding

Ze vinden de regen hier ook maar meh…
Afbeelding
Afbeelding

Ze blijven liever in bed liggen :')
Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 22:54

Otje en Appa zijn altijd zo heerlijk kleurrijk <3 love it!!

En de oranje ns line vind ik zoo mooi! Lekker knal <3

Haha wie weet Imandra :))

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 23:25

Leuk Warboel! Ik vind de namen van jouw honden ook zo leuk (en de honden zelf ook haha). Dat Non Stop tuig hebben wij in het paars. :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 08:10

Stoere bandana!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 09:20

Op Vinted kun je leuke jassen, truitjes & badjassen scoren voor vaak onder de €10,-. Met najaar/winter puppy's ideaal want ze groeien er met een week uit. Dus als je wat truitjes en jassen in verschillende maten besteld heb je vaak voor €50,- een hele gevarieerde collectie. En de jasjes kunnen best wat ruim zitten, als ze hun functie maar hebben.

Ik kocht ze eerst nieuw en deed ze na de puppy weer weg, net zoals tuigjes. Van Maze heb ik alles bewaard want we hebben toch alles vaker nodig, dus inmiddels na Maze & Vixem hebben we al een collectie opgebouwd.

Vixem in haar te grote winterjas.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 13:36

Hier wil ik ook wachten tot Bonne is uitgegroeid tot er een badjas komt.
Wel heeft hij al gewandeld met de regenjas van mijn 1e hond, hij geeft er niks om gelukkig. Enige nadeel is dat Bonne het zo snel warm heeft en de regenjas fleece gevoerd is. Ik doe het dus vooral als ik weinig tijd heb en erna snel door moet, scheelt met drogen/schoonmaken. En daarnaast mag hij ook lekker hond zijn en bloot door de plassen rennen maar een badjas voor even binnen zou dan handig zijn en zit er echt over te denken een waterblazer te nemen, heb toch een overdekt balkon...
Afbeelding

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 15:42

StalMelyn schreef:
Hier wil ik ook wachten tot Bonne is uitgegroeid tot er een badjas komt.
Wel heeft hij al gewandeld met de regenjas van mijn 1e hond, hij geeft er niks om gelukkig. Enige nadeel is dat Bonne het zo snel warm heeft en de regenjas fleece gevoerd is. Ik doe het dus vooral als ik weinig tijd heb en erna snel door moet, scheelt met drogen/schoonmaken. En daarnaast mag hij ook lekker hond zijn en bloot door de plassen rennen maar een badjas voor even binnen zou dan handig zijn en zit er echt over te denken een waterblazer te nemen, heb toch een overdekt balkon...
[ [url=m/jtLKde.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ahhh kleine snorrie! Schattig met de regenjas. <3
Heb je hem al een keer laten plukken? Denk dat als zijn vacht goed ontwikkeld is, dat deze ook redelijk waterafstotend is. Vidar is namelijk ook zo droog omdat hij een goede ondervacht heeft en alleen de bovenste laag nat wordt. Maargoed dat geldt natuurlijk niet voor ap dat zand wat ze ook nog extra meenemen :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 15:43

Even een egopost hoor. Maar Maisie heeft Giardia opgelopen |(
Ze gaven aan dat het best wel eens voorkomt bij jonge honden, dus ik dacht... bokt heeft vast tips?
We gaan sowieso vaak grondig schoonmaken (zowel huis als speeltjes als dekens als kleren), ze gaat om de dag de douche in en we gaan haar broek en staart wat korter knippen zodat daar minder in blijft hangen. Vochtig toiletpapier om dr af te vegen na de wandeling. Botten etc de prullenbak in.

Hebben jullie toevallig nog tips hoe je dit het beste kan aanpakken?

Edit: en de webshop van die waterblazer is nu op vakantie. Yay me. :')

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 16:07

IMANDRA schreef:
Even een egopost hoor. Maar Maisie heeft Giardia opgelopen |(
Ze gaven aan dat het best wel eens voorkomt bij jonge honden, dus ik dacht... bokt heeft vast tips?
We gaan sowieso vaak grondig schoonmaken (zowel huis als speeltjes als dekens als kleren), ze gaat om de dag de douche in en we gaan haar broek en staart wat korter knippen zodat daar minder in blijft hangen. Vochtig toiletpapier om dr af te vegen na de wandeling. Botten etc de prullenbak in.

Hebben jullie toevallig nog tips hoe je dit het beste kan aanpakken?

Yep, Vidar heeft het meerdere keren gehad als pup. Vreselijk.

Tips: Contact met andere honden vermijden. Niet op dezelfde plekken laten poepen. En ook niet in de tuin, want het overleefd in de grond. Kleedjes, snuffelmatten knuffels etc heet wassen. Voer en waterbak elke dag heet afwassen. De vloer heb ik gedweild met halamid. De bench heb ik gestoomd. Ik weet niet wat je voert, maar er wordt calorie arm voer aangeraden. Wij zijn tijdelijk overgestapt op volledig vers vlees met psyllium voor vastere ontlasting.

Kuur van de da afmaken, even de hond een tijd pauze geven en daarna pas weer een nieuwe Giardia test laten doen. Nadat is gebleken dat je hond negatief is, probiotica geven om de darmen weer een boost te geven.

Het is even een zure appel. Zodra je hond weer een goede weerstand heeft opgebouwd ben je er als het goed is wel vanaf. Pups en oude honden zebben het meeste risico op (her)besmetting.

Succes!

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 16:30

Getver Imandra!! Geen tips! Gelukkig met geen van onze honden ervaring mee…

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 17:19

Thanks pippa! We hebben nu voer van de dierenarts meegekregen dus die gaan we voeren. Speciaal voor haar darmen meen ik. Pro Plan veterinary

Mijn DA zei dat ze in principe geen vervolg test hoeven doen, maar als ik jou zo begrijp is dat wel verstandig?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-23 18:39

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 19:11

Pippa,
Bonne is een keer geplukt en gaat deze maand voor de tweede keer met 7 maanden oud. Eerste keer plukken zat de vacht nog best vast dus even kijken hoe het nu gaat.

Imamdra, hè balen. Geen tips en hopelijk snel er vanaf.

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 20:14

IMANDRA schreef:
Thanks pippa! We hebben nu voer van de dierenarts meegekregen dus die gaan we voeren. Speciaal voor haar darmen meen ik. Pro Plan veterinary

Mijn DA zei dat ze in principe geen vervolg test hoeven doen, maar als ik jou zo begrijp is dat wel verstandig?

Ik schreef inderdaad calorieën, maar bedoelde koolhydraten inderdaad. Dankje Kiwi!
En zeker opnieuw testen, want dan weet je zeker of je er vanaf bent. Ook omdat herbesmetting zo vaak voorkomt.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 20:34

Dan gaan we dat toch doen, dankjewel :j

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 00:45

Ik heb het protocol op barfplaats.nl gevolgd met giardia besmetting hier :)

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 22:20

Gaat er iemand naar de hondenshow in Rotterdam morgen (zondag)?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-23 07:24

Gister geweest. En als ze t volgend jaar weer zo doen ga ik eens goed nadenken of we wel gaan.
Parkeren was dramatisch geregeld en vooral niet duidelijk. Niet genoeg plek voor iedereen waardoor je achter een lading auto’s eindigde op een ander veld. Je kon bijna t veld met de ringen niet op omdat mensen hun tentjes , ondanks dat t niet mocht, toch daar neer gezet hadden en t liep bij ons ruim 1,5 uur uit.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 14:40

Hier vanochtend puppycursus in de regen. Nou, Bonne vond dat niks. Hij wilde niet zitten, niet liggen, niet blijven (ook niet staand). Hij wilde snuffelen en contact maken was moeilijk. We werden gered omdat we een parcourtje met obstakels gingen doen en dat was wel leuk vond hij.Afbeelding
Afbeelding
Nu 2 weken vakantie, nog 1 les en dan examen. Dus ruimen dat het droog blijft 3 september hahaha

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 16:01

Arme Bonne, het valt ook niet mee in de regen. Ik geef hem groot gelijk :P

@kiwiwitje: ik ben vanochtend gegaan, parkeren was inderdaad zoeken. Ook hadden we geluk dat het in de ochtend nog niet regende.

Ik heb de fokker waar ik eerder ook op bezoek ben geweest, hier nogmaals ontmoet. (Meid van 21). Dit klikt voor mijn gevoel wel.
En heb het ras waar ik voor kwam goed kunnen zien. Erg leuk en leerzaam en ik heb nog leuk staan kletsen met andere fokkers en bezoekers.
Het was de eerste hondenshow waar ik ooit ben geweest en het is echt een andere wereld!
(Maar ik denk niet dat showen iets voor mij zal zijn)

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 16:51

Ik was van plan in Rotterdam te gaan kijken, maar door het slechte weer besloten toch thuis te blijven.

Ach, die Bonne! Ik snap ook wel dat het niet leuk is om te luisteren met dit weer. Ik hoop ook dat het onderhand wel even gedaan is met al die regen…