Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 16:44

Mooie foto Nayomie <3

Cody heeft vandaag ook geholpen in de tuin. Naja, geholpen. Alle boompjes van onze beukenhaag die we net geplant hadden trok die er weer uit :')
Uiteindelijk ging die op zoek naar de echte takken :D
Afbeelding

Eefsel2109

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 17:11

Jullie gaan veel te snel om het allemaal bij te houden. Hopelijk heb ik snel nieuws van de fokker over de dekking, spannend!

M'n man vind dat ik soms wat voorzichtig moet doen met m'n enthousiastme omdat het ook niet door kan gaan, maar hij is degene die al tennis heeft gekocht :D := vond het wel heel leuk dat hij er toch ook wel mee bezig is! We zijn ook al bezig met namen verzinnen. Een reuen naam en ik wil graag sowieso 2 lettergrepen en als er een ie klank in zit lijkt mij dat ook fijn. Willen jullie meedenken?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 17:36

Eefsel2109 schreef:
Jullie gaan veel te snel om het allemaal bij te houden. Hopelijk heb ik snel nieuws van de fokker over de dekking, spannend!

M'n man vind dat ik soms wat voorzichtig moet doen met m'n enthousiastme omdat het ook niet door kan gaan, maar hij is degene die al tennis heeft gekocht :D := vond het wel heel leuk dat hij er toch ook wel mee bezig is! We zijn ook al bezig met namen verzinnen. Een reuen naam en ik wil graag sowieso 2 lettergrepen en als er een ie klank in zit lijkt mij dat ook fijn. Willen jullie meedenken?

Wat voor pup gaat het om? Welk ras of formaat? En heb je een voorkeur voor bijv Hollandse namen of juist Engels of Frans of...?
Wel leuk om naar uit te kijken :j

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 17:44

Om een golden retriever :) kijk er ook onwijs naar uit, mis het hebben van een hond zo onwijs!

Pfoe dat is een goede vraag, heb niet echt een voorkeur, het moet geen hele moeilijke naam ofzo zijn, maar sta overal voor open ;)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 17:46

Eefsel2109 schreef:
Om een golden retriever :) kijk er ook onwijs naar uit, mis het hebben van een hond zo onwijs!

Pfoe dat is een goede vraag, heb niet echt een voorkeur, het moet geen hele moeilijke naam ofzo zijn, maar sta overal voor open ;)

Ah leuk! :)
Zoiets als 'Matisse' vind ik bijv wel leuk, maar ook 'Basil' bijv. Allebei in uitspraak met twee lettergrepen en een 'i', maar héél anders wel...

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 18:13

Nog meer Goldens *\o/*

Myko, Rocky, Murphy, Buddy, Tommy, Bailey, Barney. Er is zoveel met twee lettergrepen en een ie-klank.

Ik heb nu 5 dieren in huis met 2 lettergrepen en een ie-klank, hebben we niet bewust voor gekozen :')

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 18:35

Yay nog een Golden *\o/*

Deze foto maakte mijn dochter net van Mona <3

Afbeelding

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 18:39

Ohh, ik smelt Woepsie <3
Al ben ik echt blij dat wij die tijd gehad hebben. Toen Cody klein was heb ik er echt naar uit gekeken dat die groter werd en ik er meer mee kon doen/wandelen en langer in bed kon blijven liggen :+

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 18:47

Kiimm_ schreef:
Ohh, ik smelt Woepsie <3
Al ben ik echt blij dat wij die tijd gehad hebben. Toen Cody klein was heb ik er echt naar uit gekeken dat die groter werd en ik er meer mee kon doen/wandelen en langer in bed kon blijven liggen :+

Ik ook hoor :+ Ik zei het een half uur geleden nog tegen d’r, ‘kan niet wachten tot je groot bent!’ :D

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 19:57

Heel schattig Woepsie! :j

Pups zijn echt heel schattig ja, maar ik ben ook altijd blij dat t maar een fase is :j

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 20:40

Nohhhh al die puppy snoetjes <3 <3 <3

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 08:08

Aaah wat een schatje Woepsie!

Hier ook blij dat Zack 6 maanden is en we lekker kunnen genieten van wandelingen (met mate). Alhoewel, wij gaan zo de pubertijd in :')

En succes met het kiezen van namen! Heb je er al een paar die je voorkeur hebben?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 08:41

@freetorun volgens mij komt dat best wel goed! Als ik jouw filmpjes zie, denk ik dat jullie best ok door de puberteit heen gaan komen hoor :j

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 09:40

Van mij hoeft de puppy tijd niet zo maar een 2de hands hondje wil ik ook niet dus zal er doorheen moeten.
Weet nog wel met guapa dat ik van de voren echt heel erg getwijfeld heb.
Ik wist wat ik aan die 2 oude gebakjes had en wist niet wat er zou gaan komen en hoe het ging lopen en dat vond ik spannend.

Nu vind ik het eigenlijk helemaal niet spannend maar nu is het een jaar geleden dat ik aan een pup begon en met guapa zat daar 9 jaar tussen.

Ben wel benieuwd hoe het hier in de roedel gaat want het heeft met guapa ook tot haar loopsheid geduurd eer ze haar leuk vonden.
Naakies met pups is gewoon geen goede combi.
Die scherpe nageltjes en tandjes op die blote huidjes is vaak toch een minder fijne ervaring.

Merk het met guapa ook dat is echt een venijnig kreng naar jonge lompe honden ze snauwt ze echt flink af als ze zo op haar springen.

Laatst een vrouw die zei wat een gemeen hondje heb jij zeg.
Een friese stabij van schat hem een maand of 6/7 bleef naar haar toe springen en op haar achterhand slaan met zn poten(2 tegelijk) dus ze ging flink snappend achter hem aan.
Ik zei al wat zou je zelf doen als je zo’n lomp beest continu tegen je blote benen opgesprongen krijg.
Ze snapte er geen bal van.
Merk het en zie dat er hier enorm veel jonge honden lopen met baasjes die het spelletje niet snappen.
Zouden dat echt allemaal Corona aanschaffingen zijn?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 09:51

@cinniz ja die keuze is het: 'tweedehands' (klinkt zo meh, maar ik snap je) of door de puptijd heen. Een pup kopen over de grens is misschien zo gek nog niet: krijg je ze recht vd fokker met 15 weken ;) Scheelt toch weer he... :')

Had toevallig gisteren via insta een gesprek met @Nayomie over hetzelfde. Ik roep tegenwoordig als mensen met honden wiens energie me niet aanstaat me tegemoet komen en ik kan niet weg bij voorbaat vast 'die v mij is niet altijd aardig hoor!'. Niet omdat hij niet aardig is (uitzonderingen daargelaten, sommige moet ie echt niet), maar wel omdat hij dat lompe gedrag vreselijk vindt en dan dus wel uithaalt. En terecht ook. Sommige eigenaren zijn netjes, die halen hun hond terug. Veel eigenaren zeggen 'oh, maar daar leert ie van'. Ja, leuk, dat jij jouw hond daardoorheen wil hebben, maar ik wil het niet voor mijn hond. Ik til Toby gerust ook op hoor, als ik er echt geen zin in heb, dat gezeur en gemiep omdat zo'n eigenaar 'vindt dat ze het zelf moeten uitzoeken', of als het grotere honden zijn. Ja dag hoor, niet mijn hond de stress is omdat jij het niet snapt ;)

(En ja, soms moeten ze het inderdaad 'even uitzoeken'. In situaties waarin het belangrijk is dat de honden elkaar leuk vinden of tenminste accepteren en met rust laten. Maar dan nog houd je je aandacht erbij en geef je sturing waar nodig lijkt me... Zo heeft Toby vd week de rottweiler pup van een stalgenoot toch even een paar keer op zn plek gezet. Ja, dan ben ik helemaal voor 'beter nu ze ongeveer even groot zijn de spelregels afstemmen, dan straks als die hond 40 kg weegt', maar dan nog ben je er dan met je aandacht bij om het te kaderen...)

Betwijfel of het allemaal corona honden zijn. Sommige honden hier in de wijk zijn al een paar jaar oud en die eigenaren snappen het gewoon écht niet. En natuurlijk heeft niet iedereen z'n hond strak onder appel, dát is het probleem ook niet. Het probleem is vaak dat ze het allemaal wel best vinden dat hun hond overlast veroorzaakt en absoluut super lomp over andere honden heen rent, 'want dat is natuurlijk gedrag'. Nou, niet bepaald...

En dan heb jij nog het extra probleem dat jouw honden geen haar hebben en alles dus recht op de huid voelen. Gewoon écht niet tof!

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 09:55

cinniz123 schreef:
Van mij hoeft de puppy tijd niet zo maar een 2de hands hondje wil ik ook niet dus zal er doorheen moeten.
Weet nog wel met guapa dat ik van de voren echt heel erg getwijfeld heb.
Ik wist wat ik aan die 2 oude gebakjes had en wist niet wat er zou gaan komen en hoe het ging lopen en dat vond ik spannend.

Nu vind ik het eigenlijk helemaal niet spannend maar nu is het een jaar geleden dat ik aan een pup begon en met guapa zat daar 9 jaar tussen.

Ben wel benieuwd hoe het hier in de roedel gaat want het heeft met guapa ook tot haar loopsheid geduurd eer ze haar leuk vonden.
Naakies met pups is gewoon geen goede combi.
Die scherpe nageltjes en tandjes op die blote huidjes is vaak toch een minder fijne ervaring.

Merk het met guapa ook dat is echt een venijnig kreng naar jonge lompe honden ze snauwt ze echt flink af als ze zo op haar springen.

Laatst een vrouw die zei wat een gemeen hondje heb jij zeg.
Een friese stabij van schat hem een maand of 6/7 bleef naar haar toe springen en op haar achterhand slaan met zn poten(2 tegelijk) dus ze ging flink snappend achter hem aan.
Ik zei al wat zou je zelf doen als je zo’n lomp beest continu tegen je blote benen opgesprongen krijg.
Ze snapte er geen bal van.
Merk het en zie dat er hier enorm veel jonge honden lopen met baasjes die het spelletje niet snappen.
Zouden dat echt allemaal Corona aanschaffingen zijn?

Ik vind de puppy tijd ook niet leuk... :')
Moet zeggen dat ik het nu ook niet leuk vind. :Y) Ze is al 3 maanden uit de bench... maar ze gaat nu 'soms' ineens iets kapot maken.... zucht...

Ik bouw een feestje als ze loops is geweest en ze gewoon weer luistert :')

En ik denk inderdaad dat het corona hondjes zijn...
De puppy cursussen gaan niet meer door... (hier tenminste niet)

En ik merk dat de mensen die al een hond hadden heel anders zijn dan de jonge hondjes die we tegenkomen. -O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-21 10:08

Ik hou echt van de puppytijd _O-
Maar ik ben wel mega benieuwd hoe baco bijv er over een jaar uit ziet.

Djessey is vandaag 2 jaar *\%/* net als haar broers Chill, Baco, Dino,RiCo en Naga **\O/**

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:15

Gefeliciteerd Djessey en nestgenootjes!

(En maar goed ook dat je als fokker de puptijd leuk vindt! Ik vind ze onwijs schattig, maar vindt het toch erg fijn als ze een klein beetje volwassen worden en tenminste zindelijk zijn en niet het halve huis meer slopen. Van die honden met een levensverwachting van maar 7 jaar lijkt me ook niks: moet je elke zeven jaar opnieuw beginnen ~~}> (Grapje he, er zijn andere redenen waarom honden met die levensverwachting me niet aanspreken, gezondheidsredenen that is, dit is er niet één van natuurlijk!))

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:19

Proficiat met Djessey & nestgenootjes! *\o/*

Ik vond de puppy tijd ook echt wel leuk! Wel zwaar, maar wel leuk. De puberteit vind ik toch iets minder leuk :')

Doordat Jip als pup omver is gelopen door van die dol dwaze honden hebben we nu dat reactieve gedrag. Als hij aan de lijn zit mag hij van mij ook niet spelen. Los prima, maar aan de lijn niet. Vooral omdat we juist nu weer een paar goede stappen gezet hebben. En wat Skippy zegt, ik roep tegenwoordig ook dat ze afstand moeten houden. Word alleen bijna nooit naar geluisterd, waardoor ik standaard omdraai de andere kant op en mensen beledigd zijn dat ze niet mogen spelen. :Y)

Gisteren bijvoorbeeld hadden we een wandeling met andere honden. Daar is hij ook zeker een paar keer op zijn plek gezet, omdat hij dan zelf door het dolle heen is. Hem heb ik dan ook een paar keer aangelijnd, om weer even de rust terug te vinden. Ik was niet ontevreden over hoe hij zich gedragen heeft. We gaan nu proberen om minimaal 1x per week met andere honden te lopen in de hoop dat dat het gedrag aan de lijn misschien ook verbetert.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:55

Wij twijfelden ook tussen een ‘tweedehandsje’ en een pup vanwege die puppytijd, maar ook omdat het onze eerste hond is en we niet wisten met wat voor bagage een ‘tweedehandsje’ komt en of we daar mee om zouden kunnen gaan. Dus toch voor een blank canvas gegaan. Ik vind het ook wel enorm leuk om haar te zien leren en opgroeien. De tandjes, de nachten en duizenden plasjes op een dag nemen we voor lief haha :Y) Gelukkig gaat hier de puppyschool wel door, ze geven daarnaast ook webinars en doen vragenuurtjes via zoom, erg blij mee.

Ik heb ook altijd het gevoel alsof we ons moeten verantwoorden wat betreft ‘corona puppy’ :') Ik zou een bordje mee willen nemen naar buiten ‘dit is geen corona puppy!!!’ En ja, we hebben haar wel tijdens corona gekocht <<)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 11:00

@woepsie herkenbaar hoor. Een vriendin van mij hetzelfde. Die wilde sinds ze op een boerderij woont, graag een hond. Gekocht in coronatijd dus, maar niet vanwege corona. Maar je krijgt de vragen wel uiteraard... Tjah, dan maar dat oordeel hoor. Die hond heeft het geweldig, dus de oordelen over een hond in coronatijd ebben wel weg ;)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 11:02

De corona heeft er wel voor gezorgd dat we eerder op zoek gegaan zijn naar een 2e hond. Het is wel veel makkelijk om de puppytijd door te komen nu we hier met 3 man hele dagen thuis zijn. Scheelt veel verlof opnemen.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 11:04

@fokfanaat super logisch! Dat heb ik al van heel veel mensen gehoord 'niet een pup nu vanwege corona, maar wel omdat er nu gewoon ALTIJD iemand thuis is en de hond dus ook niet een paar uurtjes alleen hoeft te zijn'. (Enige kanttekening is dat ik wel hoop dat mensen de hond wel aanleren alleen te zijn, zodat het straks niet ellende is als de een werken is en de ander toch echt even boodschappen wil doen of even wil gaan shoppen of sporten haha)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 11:07

ja dat doe ik ook zeker wel, als ik buiten bij de paarden ben of we met de andere hond zijn wandelen, gaat ze overdag ook een klein uurtje in de bench, gaat prima

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 11:12

ja precies, dan ben je toch juist super handig bezig met een hond in coronatijd, als je hem dát ook meegeeft :)
Het is dat ik echt geen tweede hond kan hebben op dit moment, maar anders zou ik dit ook echt het ideale moment vinden hoor. Ook het begeleiden van de honden met elkaar kan dan gewoon veel makkelijker :j