Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

StonedRomy

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:02

Ooit ga ik leren dit topic bij te houden.

Misschien heb ik onze volgende hond gevonden. Mocht een leuk baasje langs komen, mag ze verhuizen. Tot die tijd geniet ik van de makkelijkste hond ooit. [BB-HK] [volg] opvang akita Mihoen

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 08:31

@kiwiwitje & @roosvanblue gefeliciteerd met de honden!

@suze OMG die foto's zijn echt echt echt schattig!

@denisejazz echt een leukerd!

Jullie gaan weer hard in zo'n weekend zeg!

Ik heb even pittig weekend achter de rug. Mijn ouders zijn op vakantie, dus ik heb hun hond erbij. Die spontaan bedacht heeft dat waar hij normaal binnen een dag wel weer snapt dat er bij mij gewoon regels zijn over hoe er aan de riem gewandeld wordt, dat nu NIET gaat gebeuren. Dus ieder wandelrondje bestaat uit Toby die gewoon loopt, en de doodle die de eerste twintig minuten aan de riem hangt, met een hele chagrijnige ik erachteraan die dat iedere pas probeert te fixen, en de rest van de wandeling een doodle die niet meer vooruit te branden is, omdat hij helemaal leeg is van het trekken.... Niet leuk! Ook niet leuk voor Toby en voor doodlelief zelf.
Zaterdag ook nog eens écht geen tijd voor de heren gehad, want eerst paard trainen, toen begin vd middag alle paarden naar binnen halen en een erehaag vormen en daarna de uitvaart van de staleigenaar (zoonlief draait de stal al een jaar, maar de eigenaar was er wel gewoon elke dag nog). En toen ik daar eindelijk van terug was, moest ik - wat een contrast - naar verjaardagsfeestje van mijn broer. Gisteren dus de hele dag op de bank gelegen en crufts gekeken, en paar keer met de honden gelopen wat dus ook niet ontspannend was op deze manier. Ik ben KA-POT!
Nog meer mensen naar crufts gekeken? Ik vond de working cockers in de small en medium agility echt fenomenaal! Wát een honden zeg! Bij de large was het natuurlijk border tegen border tegen border etc in de finale, dus weinig verrassend daar dat er een border won, maar ook een hele positieve fijne handler die daar won!
Wel even met verbazing zitten kijken naar de beoordeling van de hounds. Ik kon die jury NIET volgen. Honden moesten niet 'overdreven' zijn en passen in de rasstandaard. En van de vier geplaatste honden, waren er al 2 die ik wel degelijk overdreven vond, de basset en de korthaar teckel. Terwijl ik de Cirneco, deerhound en whippet echt wel mooie, voor het oog correcte exemplaren vond, bijv.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 08:55

Jeetje wat een weekend, kan me voorstellen dat je op bent. Ik probeer zelf echt uit alle macht te voorkomen dat ik heel de tijd aan het rennen ben in de weekenden, vooral ook met verjaardagsfeestjes en allerhande sociale verplichtingen (waar ik letterlijk nooit zin in heb). Maar ik kan me voorstellen dat je hier nou net even niet onderuit kwam allemaal.

Ik heb ook de agility gekeken (was geïnspireerd door dit topic), echt zo gaaf. Had het leuk gevonden wat meer diversiteit in rassen te zien maar dat heb je natuurlijk niet op dat niveau. Daarna nog een stukje gekeken van iemand die aan dogdance deed maar hoewel het me zelf altijd grappig leek vond ik het niks om te zien. Die hond rende vooral veel rondjes om van alles heen, kan nooit goed zijn voor die poten denk ik dan meteen met mijn ED hond. En zij probeerde een beetje een show te doen maar was toch te gespannen (en ook niet de meest mobiele persoon die ik ooit heb gezien). Zo, lekker even zeuren op de maandagochtend :Y)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 09:01

RoosvanBlue schreef:
Jeetje wat een weekend, kan me voorstellen dat je op bent. Ik probeer zelf echt uit alle macht te voorkomen dat ik heel de tijd aan het rennen ben in de weekenden, vooral ook met verjaardagsfeestjes en allerhande sociale verplichtingen (waar ik letterlijk nooit zin in heb). Maar ik kan me voorstellen dat je hier nou net even niet onderuit kwam allemaal.

Ik heb ook de agility gekeken (was geïnspireerd door dit topic), echt zo gaaf. Had het leuk gevonden wat meer diversiteit in rassen te zien maar dat heb je natuurlijk niet op dat niveau. Daarna nog een stukje gekeken van iemand die aan dogdance deed maar hoewel het me zelf altijd grappig leek vond ik het niks om te zien. Die hond rende vooral veel rondjes om van alles heen, kan nooit goed zijn voor die poten denk ik dan meteen met mijn ED hond. En zij probeerde een beetje een show te doen maar was toch te gespannen (en ook niet de meest mobiele persoon die ik ooit heb gezien). Zo, lekker even zeuren op de maandagochtend :Y)

Nee, dit was echt een weekend met verplichtingen waar ik niet onderuit kwam. Nou vind ik verjaardagen meestal niks, maar bij mijn broer is dat wel gezellig, ken zijn vrienden natuurlijk allemaal al jaaaaaaaren ook en mijn schoonzusje is ook een paardenmeisje ;)

Klopt, diversiteit aan rassen op dat niveau lukt gewoon niet echt meer. Ze moeten snel én ontzettend wendbaar zijn, en dan komen andere types echt wel te kort vaak. Parson russels zie je bij de kleintjes ook nog wel eens op hoog niveau, dit keer niet. Meestal gewoon véél shelties en véél collies en 'af en toe iets anders'. Dat de cockers het nu zo goed deden, vind ik dat wel echt tof. Bij de groten in de voorrondes wel een mechelaar gezien, maar die redde het niet foutloos.
Qua diversiteit heb ik wel echt gelachen om de rescues die agility gingen doen. Wat een lol die hadden, geweldig!

Doggy dancing vind ik altijd dubbel, soms zitten er hele toffe routines bij, en soms vind ik het gewoon saai om te zien. Heb die dan ook niet allemaal gekeken :n

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 09:07

Leuk Romy! Ik ben benieuwd hoe ze wordt!

@Skippy Wat een weekend haha. Dat van die doedel herken ik wel. Als ik met mijn werkroedel ga lopen lopen alle honden netjes mee behalve die van mij. Die stuitert in salto's alle kanten op van blijdschap... :oo
Ik heb ook crufts gekeken, degenen die gewonnen hebben vond ik echt fijne combinaties, vooral bij de Large categorie, die handler was echt super duidelijk voor zijn hond! Ik vond zowel de working cockers als de borders leuk om te zien werken maar ik zie ook duidelijk waarom ik die honden nooit zou willen hahaha.
De hound groep was ik ook niet echt over te spreken, er zaten echt mooi gebouwde honden tussen zoals de bloedhond en RR maar dan komen in de selectie weer van die overdreven gefokte beesten helaas. Maar die passen dan blijkbaar het best in hun rasstandaard. Of de jury hield gewoon van worsten. :=

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 09:14

Simoonzel schreef:
Leuk Romy! Ik ben benieuwd hoe ze wordt!

@Skippy Wat een weekend haha. Dat van die doedel herken ik wel. Als ik met mijn werkroedel ga lopen lopen alle honden netjes mee behalve die van mij. Die stuitert in salto's alle kanten op van blijdschap... :oo
Ik heb ook crufts gekeken, degenen die gewonnen hebben vond ik echt fijne combinaties, vooral bij de Large categorie, die handler was echt super duidelijk voor zijn hond! Ik vond zowel de working cockers als de borders leuk om te zien werken maar ik zie ook duidelijk waarom ik die honden nooit zou willen hahaha.
De hound groep was ik ook niet echt over te spreken, er zaten echt mooi gebouwde honden tussen zoals de bloedhond en RR maar dan komen in de selectie weer van die overdreven gefokte beesten helaas. Maar die passen dan blijkbaar het best in hun rasstandaard. Of de jury hield gewoon van worsten. :=

Nou, springen en stuiteren is de eerste tien meter, dát kan ik hebben. Het is meer het trekken en dan als je een keer écht boos wordt in elkaar duiken en vijf meter verder weer opnieuw trekken... Bij de meeste honden is het ofwel in elkaar duiken en dan snappen dat het gewoon niet loont, ofwel gewoon blijven trekken en ook niet onder de indruk zijn als je boos bent. Dit is gewoon niet fijn werken: clickeren helpt niet, dan moet je iedere pas click - voer, click - voer blijven doen, máándenlang, hebben we geprobeerd. En boos worden helpt dus ook niet, maar doe ik soms wel omdat ik écht geen kracht in mijn rechterschouder heb en dus een hele wandeling een hond aan mijn linkerarm heb hangen, waar ik ook gewoon Toby mee vast heb. Uit pure frustratie word ik dan dus wel eens boos. Vind ik niet leuk, maar ik wil mijn lijf wel heel houden, of ja, niet nog verder stukmaken...

Working cocker zou ik wél graag hebben, vind ik écht geweldig. Maar wel als ik meer tijd heb zodat ik niet zo afhankelijk ben van anderen qua oppas. Toby is heel makkelijk bij mijn moeder of broer te brengen, maar mijn moeder is allergisch voor de vachtstructuur van spaniels helaas, dus dan mis ik mijn primaire oppas haha.
Collies en shelties passen mij dan weer écht niet :')

Inderdaad ja, de bloedhond en de RR waren ook gewoon echt goede exemplaren. De bloedhond had zelfs als enige van zijn ras in de UK een platinum health certificaat én was ook een 'working dog' en niet alleen showhond. Dan heb je dus écht een goede gefokt lijkt me? En die plaatste hier dan wel in de top 4, maar niet bovenaan. Jammer. Gemiste kans. De jury was zelf juist fokker geweest van saluki toch? Dus hij zou niet echt van worsten op pootjes moeten houden... Maar ik ken teckels die ik er stukken gezonder uit vind zien dan met name de twee kortharen die getoond werden :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-20 09:45

Thanks Curse! Die cupcakes en taartjes zijn echt heel leuk! :D Ze doen het ook goed in de shop :D
Herkenbaar zo beledigd kijken na een plons die net wat te diep was. Djessey had dat van de week ook! :P

Oeh leuk _HS_ :D

Pittig Skippy! Wel een leuk weekend?

Wij zijn gisteren gaan kijken bij terreinrijden van een vriend van ons. Djessey vond het geweldig! Maarja, modder, mensen en water. Dat is natuurlijk geweldig. Nu hebben we beide spierpijn :')
Djes zo even een stukje op de loopband, even gelijkmatig rustig bewegen.

En super leuk; wij sponsoren een vriendin / hun kennel. En die hebben gisteren op de crufts de 1e en 5e plaats bemachtigd! *\%/*

Foto's van t terreinrijden kijken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 09:52

@kiwiwitje haha, nee, een uitvaart valt niet onder 'leuk' in mijn boekje ;) Maar de verjaardag was wel leuk en gisteren gewoon weinig gedaan dus, crufts gekeken ;)

Ow tof zeg, gesponsorde kennel die het zo goed doet! Fijn! *\o/*

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-20 09:53

Skippy01 schreef:
@kiwiwitje haha, nee, een uitvaart valt niet onder 'leuk' in mijn boekje ;) Maar de verjaardag was wel leuk en gisteren gewoon weinig gedaan dus, crufts gekeken ;)

Nee maar bedoelde met de paarden en de honden en de verjaardag :) :P

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 09:56

kiwiwitje schreef:
Skippy01 schreef:

Nee maar bedoelde met de paarden en de honden en de verjaardag :) :P

Haha, ja, paard is altijd braaf :j <3
Verjaardag was zeker ook gezellig!
Ik heb alleen nog een extra dag weekend nodig om bij te tanken denk ik haha. Loopt wel los als ik eenmaal écht wakker ben weer. Maandagochtend enzo... :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-20 10:00

gelukkig :D

hier ook. spierpijn van gisteren _O- en gewoon nog ''moe''. maar zo een lading bestellingen van t weekend wegwerken en dan ben ik vast weer wakker :+

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 10:26

kiwiwitje schreef:
gelukkig :D

hier ook. spierpijn van gisteren _O- en gewoon nog ''moe''. maar zo een lading bestellingen van t weekend wegwerken en dan ben ik vast weer wakker :+

Flinke lading bestellingen wegwerken: straks nog meer spierpijn. Dat idee? ;)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-20 10:27

hahah ik hoop t niet. Ik laat Bas gewoon de dozen naar de auto tillen :P

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 10:33

Verstandig! :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-20 10:35

Ik moet ook al heel t weekend de nieuwe levering stickeren :')
Maar eerst was bas aan t opruimen dus stond alles vol. Zaterdag nieuwe schappen neer gezet en gevuld. En gisteren waren we weg. Dus dat straks ook maar doen _O-

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 11:53

De RR die won is inderdaad een schitterende hond, maar, wat je op film niet ziet en in het echt wel is dat zijn hoofd niet echt een sterke reuenuitstraling heeft. Zijn hoofd is een tikkeltje vrouwelijk. Ook zijn opperarmbeen is wat aan de steile kant. Dat weerhoudt hem er niet van om al vele kampioenstitels te hebben, maar dat zijn natuurlijk wel de dingen die op zo’n moment tussen allemaal goede honden de doorslag kunnen geven.

Wij waren een weekend weg dus ik heb bijna niks van de Crufts gezien.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 12:05

@esplendido ah helder. dat viel op tv echt niet op (camera adds ten pounds, hoppa, daar is de reuenkop ;) )
Mijn grootste 'stoorfactor' waren eigenlijk de gladhaar teckels en de basset die wél plaatsten bij de eerste vier in de hound group. de winnende ruwhaar teckel in de hound group was niet eens waar ik me aan stoorde. Uit de best in show had ik - van beeld dus, geen van de honden live gezien - een andere keuze gemaakt, maar goed, die ruwhaar deed het goed op zich.
Maar in de hound groep vond ik de jurering beetje 'off' zelf. Daar was ik niet de enige in als ik de commentaren lees.
Bij de terriers kon ik me veel beter vinden in de gemaakte keuze en eigenlijk snapte ik bij de andere rasgroepen de keuze ook. Nogmaals: van beeld dus, op tv.
Niets ten nadele van de jury he, want het is gewoon verrekte lastig om te jureren natuurlijk! Gewoon mijn bescheiden mening :+
(edit: ik ben natuurlijk als pod-eigenaar wel bevooroordeeld dat ik de podengo leuk vond, maar dat dát niet de beste in de hound group was, was direct helder :') )

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 15:02

Ik zag leuke foto's voorbij komen van Kiwiwitje! Bijlezen doe ik ergens deze week wel, dan hopen we de woonkamer klaar te hebben.

Klussen met een hond kan soms voor ergenis zorgen, aldus m'n vader. := Jip heeft nu namelijk iets meer witte vlekken dan hij al had. Meneer stootte de grondverf pot om, en ging er zelf ook nog eens in staan. _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-20 15:12

Hahahahaha oeps

Boellie kan ook zo goed helpen.. not _O-
Dit was 3 jr geleden geloof ik
Afbeelding

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 15:18

Jaa, Jip zit ook helemaal onder het stof. Zal eens kijken of ik hem straks eens op de foto kan zetten.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-20 15:35

Gewoon buiten zetten in de regen. Spoelt zo schoon. Of jullie geen regen?

Nee grapje natuurlijk

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 15:53

Hier is het deels zonnig haha! Wel af en toe een regenbuitje. Jip is niet zo fan van regen, dus die zou dan vloeken denk ik _O-

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 15:55

Wij hebben eindelijk voor het moment gedaan met de werken.. Dus Naya begint maar aan haar projecten ...

Afbeelding

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 18:37

:') ik heb op een gegeven moment schrikdraad om mijn border heen gezet. Ik was de 'hulp' van gioia en buddy zat :')
Nu staat er al tijden geen stroom meer op, maar nergens meer last van. 1x aanraken en ze waren genezen.

Vanmiddag lekker gewandeld met gioia en senna. We zijn eerst naar de hertjes wezen kijken. Afbeelding
Afbeelding
Al hadden ze niet echt interesse.

Afbeelding
En daarna moesten ze heel even (2 min max) wachten want ik had dorst. Even snel een flesje gehaald. En nu heb ik de rest van de dag rust van ze haha.

Alleen jeuken mijn handen nu....
Of ik ga gioia weer lekker kort maken, of ik wacht tot het einde van de maand.

Voor kort
+ lekker snel schoon
+ geen jeuk meer
+ niet meer kammen
+ geen klitten meer
- sneller koud, dus jasje aan
- de rest van de familie vind lang leuker

Hmmm blijft lastig.... maar de handen jeuken }> :+

Afbeelding

Afbeelding

KimD