Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 10:48

Kiimm_ schreef:
Cayenne schreef:
Gelukkig viel het mee, Kim! Bij welke kliniek was je?

Dierenkliniek Hoofdstraat in Driebergen-Rijsenburg

Als je bij Frank was, dat is een beetje een acquired taste ;) Hij 's niet onaardig, maar niet altijd een people person. En als je een beetje in paniek bent owv je beestje kan ik me zo wel inbeelden dat hij dan een beetje heftig inkomt. Niet tof dat je daardoor een beetje een schuldgevoel kreeg.

De meeste lijsten van vogelartsen komen wel allemaal van de hopeloos verouderde vogelliefhebberwebsite 'Koppiekrauw' af. Daar staan echt mensen tussen die zelfs al overleden zijn of al 10j op pensioen. Heb ze echt al 6x gemaild aangezien een hele hoop fb groepen die lijst kopieren.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 10:50

De lijst op de FB pagina is actueel hoor! Wordt wekelijks bijgewerkt.

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 12:01

Ik moet ook maar weer eens inhaken hier. Ik lees nog steeds trouw mee, maar ik vind het lastig om actief mee te schrijven merk ik (heeft overigens niets met jullie te maken hoor!) :)

Ik ga die lijst ook eens bekijken. Vindt het wel fijn om een goede vogelarts achter de hand te hebben. Een vorig grasparkietje is uiteindelijk overleden aan de gevolgen van MB, en dat werd in eerste instantie door de praktijk waar ik hem bracht niet herkend. Maar omdat ik het absoluut niet vertrouwde ontlasting opgestuurd naar Hedwig, en toen was het zo klaar als wat.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 12:26

Spannend kimley, luchtvochtigheid wel goed? Komt bij mijn zebra's wel redelijk nauw.. Of zitten ze buiten? :)

Mijn zebravinken blijven eieren leggen stel broedse beesten _O-. Ik laat ze niet meer uit komen dit jaar 2 rondes vind ik meer dan genoeg. En en andere koppel vind ik te jong die zijn nog geen half jaar oud :=.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 12:43

Ja het zijn net kippen he :')
Luchtvochtigheid is prima, ze zitten binnen trouwens :D
Hierna is het ook klaar. Of er nou jongen komen nu of niet..
Het andere koppel is de pop niet helemaal oké meer van, dus dat is even afwachten.
Alle jongen heb ik nog, maar ik moet ze eens gaan selecteren. Wel jammer want ik vind die masker grijze zo mooi _O- Maar ik kan niet alles houden :=

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 13:07

Lastig hé. Ik heb zwartwang masker grijze en die vind ik ook zo prachtig. De andere kleuren heb ik meer om splitten te kweken. Ik wil ook graag masker grijze maar eerst maar weer eens wat weg :j

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 13:13

Haha, bekend probleem. Ik vind ze altijd allemaal leuk en dan heb je ruimte en pffff.
Voor je het weet heb je er 25 :')
Maar mijn oudervogels gaan sowieso nooit weg, dus ik kan ook niet zomaar iets weg doen om ruimte te creeeren. :P

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 13:41

Ja ruimte hebben we zat _O-
Oeh zwart wangen! Ook heel tof <3
Ik heb een wildkleur pop, mooie grote, die split is voor bont dus die mag blijven gezien haar mooie formaat :)
En de masker grijze pop blijft ook, En wil eigenlijk ook een masker grijze man aanhouden :')

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 14:53

Olala, wat is er hier gepend na gisterenavond zeg!

Ik ben weer bijgelezen, hehe :D :=

Fijn te lezen dat Snoopy aan de beterhand is +:)+ , ik was toch bezorgd.

En verdorie zeg, willen die zebravinkjes niet uit hun ei, de luiwammessen!

Cayenne, staan jouw Montana’s ook (overdekt) buiten of allemaal in huis?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 15:02

Allemaal in huis, maar met onze verhuizing stonden ze buiten en toen hebben ze wel wat buitjes over zich heen gehad :P
Het ligt denk ik ook aan welke Montana je hebt. Mango heeft ook een Montana en zijn onderbak is niet altijd even goed droog gemaakt. Daar zitten wel wat kleine roestpuntjes op maar is gelukkig heel minimaal (en voor Mango heb ik een rooster ertussen dus hij zit nooit op zijn onderbak).
Maar hij doucht bovenop een andere Montana en die is dus regelmatig zeiknat of op z'n minst heel vochtig, en die laat nog helemaal geen roest zien.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 17:13

Het zal idd per montana verschillen, maar de prijs is voor mij zo hoog dag ik het dan toch niet aandurf.

Ik heb nu de eerste offerte binnen en heb dan voor €380 een voliere van 150cm breed, 100 cm diep en 200cm hoog. Met 1 deur en een afsluitbaar invlieggat. Inclusief verzenden.
Dan moet ik alleen nog de cement voor de vloer kopen.

Nog even 1 prijsopagve afwachten of zaterdag langs dat bedrijf te gaan (half uurtje rijden).

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 18:35

Dat is ook niet echt weinig. En is 150 breed voldoende voor jouw vogels?
Vind je niets op marktplaats? Op 2ehands (België) zie ik al wel eens wat voorbij komen.
Sowieso ben ik benieuwd naar het eindresultaat!

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 18:39

Ik vind het niet heel schokkend. Ik was 1000 kwijt ongeveer voor mijn volière inclusief voorzetramen. Mijn volière is 4meter bij 1 en ook zo'n 2 mrtrr hoog. Zit een meter aan nachthok in. Vervolgens was ik nog wel een vermogen kwijt aan de fundering en het stroom etc. maar dat terzijde :D

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 18:45

Tja, ach, ik schrik tegenwoordig wel eens van de prijzen. Dat zal aan mijn leeftijd liggen zeker := . Ik vind alles wat je tegenwoordig doet of koopt vaak prijzig. Of ben ik nou gewoon gierig >;) ?
Ik schrok ook toen ik de prijs van mijn Montana zag, maar ben uiteindelijk wel superblij met mijn kooi.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 18:52

Ik heb meer betaald voor mijn voliere buiten. Die montana was ook €320.

Deze voliere is dalijk alleen voor de nachten/slechte dagen.
Nu zitren ze er wel de hele winter in
En het zijn maar 8 grasparkieten.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 18:53

Ik vind het ook niet duur. Mijn kleine voliere is 4 meter bij 1 en 2 meter hoog. Inclusief voorzetramen was ik 2700 euro kwijt.
De prijs van mijn grote voliere durf ik niet eens te noemen _O-

Denk je wel aan een sluis? Zou zonde zijn wanneer ze wegvliegen.

Edit: beide volieres bestaan wel volledig uit aluminium, inclusief platen (geen trespa).
Misschien daarom ook zo duur.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 19:04

Deze voliere komt in de garage, dus pak ik geen sluis. Altijd goed erop letten dat de deur/poort dicht zijn.

In de buitenvoliere heb ik 9dd een sluis en die wordt regelmatig gebruikt.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 19:17

Dan scheelt het idd :j
Hier ook bij beide volieres een sluis. De volierebouwer vond het maar onzin. Volgens hem moet je gewoon een naar binnen draaiende deur nemen en dan blijven ze wel binnen.
Ja doei :evaw:

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 20:02

Haha mijn volierebouwer vond het idd ook onzin. Bij de vorige groep zaten er ook nooit v9gels in (behalve de valkparkiet als die weer eens op mijn schouder zat en eruit wilde liften).

Deze grasjes zijn niet zo tam en vliegen dus meteen alle kanten uit. En dus zit regelmatig een vogeltje in de sluis te stressen. Ik heb daar wel maar een sluis van 0.5m en niet van 1 meter.
Ik wilde ze zoveel mogelijk plaats geven. Dus ik wring me altijd naar binnen/buiten als ik veel heb haha. Het zou wel perfect zijn als de buitenste deur naar buiten had gedraaid. Maarja.
Ik ben aan het denken om in de binnen voliere de deur naar buiten te laten draaien. Daar heb ik plek en anders kan ik minder in de voliere hangen dan ik wil.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 17:53

Volgens mij hebben de grasparkieten jongen :=

Zebravinken nog steeds niks..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 18:03

Leuk! Hoor je gepiep?
Wat een regen zeg :\

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 18:15

Ja ik deed de deur open van het binnen hok zeg maar en hoorde gepiep.. dacht jeeh baby zebravinken.. meneer hopt van de eitjes en nee -O-

Ik dacht nou verkeerd gehoord, Dus alle vogeltjes wat lekkers want het is immers dierendag Y)(^) en ik hoor het weer.. Ik mijn oor tegen het blok en ja! _O-
Ik heb niet gekeken, want ze doen erg spastisch. Maar wil dit weekend wel even spieken of het echt zo was of dat ik gewoon doof ben :=

Ja vreselijk he dat weer! |o

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 07:39

Iemand van hier die ook naar de vogelmarkt gaat in Joure?
Geloof zaterdag 17 okt :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 07:42

Bedoel je niet 19 oktober? :P 17 oktober is op een donderdag.
Nee, dat is voor mij veel te ver en ik koop sowieso geen vogels op een show (plus dat ik eindelijk weer eens compleet ben :P ).

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 09:03

Oh foutje :')
Net wakker he _O-

Wij zitten bij dezelfde club als die kwekers die daar komen, dus ik weet dat die vogels bij goede kwekers vandaan komen :j
Wij verkopen onze jongen daar ook altijd.
Het is ook geen show, het is een markt :)

Haha gelukkig maar dat je compleet bent _/-\o_