[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 21:24

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zomaar 3 momentjes dat ik van de week een foto gemaakt heb van het camera beeld terwijl ze alleen waren. Alle foto's staan 2 honden op hoor hahaha. Tis een geweldig stel

Vorig weekend logeetjes en ook toen ging het super goed. Na flinke boswandeling even opdrogen.
Afbeelding

madeliefw

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 23:05

Hier ook een dik waterafstotend kussen gehad in het begin. Was ook meteen kapot. Daarna nog drie goedkope kussens. Totdat we er een fleecedeken in hebben gedaan. Zitten ook wel wat gaten in, maar na een jaar kan ik zeggen dat ze dat in ieder geval niet meer sloopt.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 08:47

Maar waarom water afstotend kussen in huis? Een pup zal het kussen niet onder plassen en hoe vaak is een hond nu doorweekt? Ik droog ze sowieso af als het regent.

Bedenk wel dat water afstotende stof vaak koud aan voelt in het begin en uiteindelijk enorm zweet spul is. Echt niet zo fijn als stof!!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 08:52

dierenfan schreef:
Maar waarom water afstotend kussen in huis? Een pup zal het kussen niet onder plassen en hoe vaak is een hond nu doorweekt? Ik droog ze sowieso af als het regent.

Bedenk wel dat water afstotende stof vaak koud aan voelt in het begin en uiteindelijk enorm zweet spul is. Echt niet zo fijn als stof!!

Voor eventuele ongelukjes. Ik koop de pup niet als zinderlijk.

Ik wil ook graag een vetbed maar die kon ik nog niet vinden zo snel. Dit kussen voelde wel degelijk fijn aan.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 09:55

Ik heb een kussen bij de dierenwinkel gehaald, een fijn ding, niet megaduur (maar bench is nu ook nog niet megagroot) en toevallig zag ik laatst een soortgelijk kussen bij de action. Die was goedkoop en voelde toch lekker zacht en dik. Dan nog wat vetbedden, de hele zut kan in de was als hij ze onder zou plassen. We hebben tegels op de vloer en die zijn behoorlijk glad, dus ook wat kleden voor in huis gescoord, geen topkleden, maar als hij ze ondersmeert of sloopt, kunnen ze ook zo naar de stort en het maakt alles een heel pak minder glad.
Verder nog een simpel zacht mandje van zooplus.

Een eventuele luxere mand komt wel als meneer groter is en de bench de deur uit gaat.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 09:59

djinnie schreef:
Ik heb een kussen bij de dierenwinkel gehaald, een fijn ding, niet megaduur (maar bench is nu ook nog niet megagroot) en toevallig zag ik laatst een soortgelijk kussen bij de action. Die was goedkoop en voelde toch lekker zacht en dik. Dan nog wat vetbedden, de hele zut kan in de was als hij ze onder zou plassen. We hebben tegels op de vloer en die zijn behoorlijk glad, dus ook wat kleden voor in huis gescoord, geen topkleden, maar als hij ze ondersmeert of sloopt, kunnen ze ook zo naar de stort en het maakt alles een heel pak minder glad.
Verder nog een simpel zacht mandje van zooplus.

Een eventuele luxere mand komt wel als meneer groter is en de bench de deur uit gaat.

Thanks :D ik ga sowieso een vetbed halen dus dat komt wel goed. Heb er ook geen zin in dat hij een kussen sloopt van 50 euro haha

Zal straks een bestellen :)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 11:00

Let met knuffels wel op dat ze de ogen niet eraf peuteren en inslikken.
Ik heb zelf Kong knuffels voor mijn honden. Die blijven heel met spelen.
Al knip ik wel de labels eraf, mijn golden peutert die er anders af.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 11:43

Een pup die op zijn ligplaats zijn behoefte doet durf ik van te zeggen dat hij geen goede start gehad heeft en zeer moeilijk zindelijk zal zijn te maken ;)
Of de pup moet zodanig opgeslotr8zijn en nodig moeten dat hij geen keuze heeft ;)

Nu moet ik zeggen dat mijn pup met 7 weken bij mij kwam en toen al zo goed als zindelijk was dankzij de fantastische inzet van de fokker hier in!!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 11:46

luuntje schreef:
Let met knuffels wel op dat ze de ogen niet eraf peuteren en inslikken.
Ik heb zelf Kong knuffels voor mijn honden. Die blijven heel met spelen.
Al knip ik wel de labels eraf, mijn golden peutert die er anders af.

Jep ik neem er zonder harde ogen en neus of haal ze er zelf af. Labels idd ook. Gek he dat die zo aantrekkelijk zijn!
Baby knuffels zijn meestal zonder. Heb nu grote disney knuffels. Haai van 1 meter lang en olifant van 60 cm. Ogen er op geborduurt en neus hebben ze niet haha

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 16:15

De Ikea honden knuffels! Ideaal!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 16:17

Thanks voor de tip luuntje. Ik haal ze er af :) nog niet eens over nagedacht.

Puppykleedje is besteld! Er komt later, als ze niet meer sloopt, een mooie duurdere :) auto is ook al puppyproof gemaakt :) nu alleen nog eens een zak voer halen. Dan zijn we er klaar voor :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 19:51

Oh zo leuk om te doen he!! Geniet nog even van je rust en geniet zo dubbel van het opgroeien ;) het gaat zooo snel

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 19:56

dierenfan schreef:
Oh zo leuk om te doen he!! Geniet nog even van je rust en geniet zo dubbel van het opgroeien ;) het gaat zooo snel

Jaa heel leuk! Dankjewel! En bedankt voor je hulp :) jaa ze waren paar weekjes nog ratten haha en nu al hele honden. Heb er zin in :D

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 22:00

Hoe heeft cita het gedaan?
Doordat de borders en de cattle dogs gelijk moesten heb ik een border geshowd. Die heeft het door mijn onkunde helaas wat minder gedaan (beste jeugd reu en beste reu maar bij beste jeugd border 2e). De ene cattle Dog is beste reu open klasse. Beste reu. Beste open klasse. Beste rasgroep 1 en 7e bij best of show :D
Showen is zo leuk!! Ik overweeg Kenai in te schrijven en hem te gaan showen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 22:04

Lijkt mij ook wel leuk om een keer te doen, alleen al om te weten hoe goed ze gebouwd is in de ogen van een keurmeester. Maar ja, afkeurtje met haar blauwe ogen. :))

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 22:08

Ik ben even bij de borders komen kijken omdat mijn baas zijn vrouw daar was. Maar haar hond moest net voordat ikzelf aan de beurt was, dus maar heel even daar gekeken.

Cita heeft een 2U gekregen, geklopt door haar "tante". We zijn wel naar de erering geweest voor koppelklasse. Voor Cita een goede ervaring, want die sloeg de laatste keer in de voorring voor beste puppy wat in de stress. Maar ja, Menzo is Menzo... Die kan eigenlijk niet tegen druk, dus ja denk dat als de jonge honden hun punten hebben, dat ik minder vaak ga meegaan en hem niet meer ga inschrijven. Het is toch maar een dure hobby :+

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 22:16

Dan heb ik cita gezien in de koppelklasse :D
Ik wilde bij de dalmatiërs komen kijken. Maar alles was gelijk
Was jij de handler inde koppelklasse?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 22:22

ja, ik heb zelf mijn honden geshowd voor koppelklasse :) Maar denk dat het wel duidelijk was, dat ik eigenlijk weinig ervaring heb :D (stuurdie die KM mij wel langs de foute kant de ring uit en kreeg ik vd ringcommisaris nog op mijn kop _-:( )
Menzo sprong vroeger altijd in mijn vriendin haar nek als hij naar de erering moest :+ (niet zo praktisch met 2 honden)

@neon: in België heb je er niet veel aan om te showen, want er is geen keurverslag. Op dat vlak is het in Nederland wel iets fijner. Hoewel, heb ook al eens lovende commentaar gehad en wel laatst geklasseerd...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 10:02

zag er leuk uit!!
ik ga morgen met de persoon waarbij ik mee was (kenai's fokker) de opties eens bespreken. ze wil mij helpen hem te trainen als ik hem inschrijf :D

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 10:19

Zo ! Iedereen is mooi actief bezig met de monsters zie ik :D

Hier is ons terroristen duo eindelijk moe na een ochtend de baas terroriseren :

Afbeelding

Afbeelding

En meestal wordt de postbode of ikzelf zo begroet wanneer we aankomen
Afbeelding

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 10:28

Lief dat ze je zo begroeten!

Hier gaat het erg goed met Zep. Het begint al een stoere man te worden met zijn 9 weken oud. Hij heeft w een flinke grote mond maar daar werken we nog aan.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 13:15

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 13:34

Interessant! Eens kijken of we dan kunnen, is niet eens heel ver weg.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 13:38

is op dezelfde dag als de Clubmatch van de NCDH, dus zullen mams en paps en enkele nestbroertjes/-zusjes ook aanwezig zijn...
Weet nog niet of wij gaan dit jaar, denk dat wij dag voordien al show hebben...

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 13:44

Nou Bentley moet vanaf 6 juni even een weekje zonder me moeten, omdat ik hem niet in een kennel wil hebben heb ik afgesproken met m'n vader dat ik een weekje op vakantie ga om familie te bezoeken en m'n vader in juli een paar weken met m'n broertje op vakantie gaat.
Zo hoeft Bentley niet in een kennel en is iedereen even weg geweest. :o