We hebben de stam waar nodig opgevuld met houtrotvuller van Alabastine, dat wordt steenhard en is boorvast. De plateau's zitten vast met een schroef van zo'n 15 cm. Muurvast, geen beweging in te krijgen!
Dat is een leuk aanbod maar aangezien mijn katten alleen de vloer en de bank gebruiken om op de slapen en hun nageltjes te scherpen en de krabpaal absoluut links laten liggen is dat verspilde moeite
winnie03
Geplaatst: 17-08-15 15:34
Hahah, tragisch
Die hebben wij ook lopen, een grote noor. We hadden haar gisteren op de bovenste plank gezet. Ze keek ons heel zuur aan terwijl ze naar beneden hopte om vervolgens haar nagels uit wraak in de bank te zetten. De twee kittens meppen elkaar echter van de stammen en vechten om wie er op het bovenste plankje mag zitten
Aaah, vandaag met onze twee kleine dames naar de dierenarts geweest omdat ze toch lekkende oogjes bleven houden en een van de twee begon hem echt ontstoken te krijgen. Nu hebben ze toch voor de zekerheid antibiotica kuur gekregen omdat ze ook nog allebei niezen. Ook is er hier een hond geweest die vermoedelijk giardia had, dus ook nog eens panacur meegekregen. Dus nu moet ik 4x daags de oogjes zalven, en 1x daags panacur+antibiotica geven. Arme dames! (En arme ik die al 4uur aan het proberen is om de tabletjes naar binnen te krijgen.. )
Fotsy
Geplaatst: 17-08-15 18:17
Wat een leuke originele krabpaal zeg mooi mooi
Oeie niesziekte das minder hier kittens gelukkig niet gehad en zullen dit niet meer krijgen hoop ik, ooit eens kitten gered bij een boer en allemaal behalve 1kater en 1kattin hadden ze het zitten. Heel vervelend, ze zouden die boeren moeten beboeten om hun katten zo te houden.
Froukje
Forever young
Geplaatst: 17-08-15 18:19
Kat in een handoek wikkelen -> tussen je knieen klemmen -> Bekkie open -> pilletje erin en hopsakee. Alleen wel even zorgen dat ze hem doorslikken voor je ze los laat. Of tussen 2 lepels verkruimelen en over een beetje leverpastei/natvoer gooien, even roeren en klaar.
Wel mooi balen dat alles nu samen loopt.. Je hebt er een dagtaak bij gekregen.
Fotsy
Geplaatst: 17-08-15 18:23
Opletten voor je vingers want kittentandjes zij heel scherp hoor en ze zijn snel heel snel, ging wel vlot hier de Ab, ja kan ook natte voeding kopen en erin pletten
Lynaro
Geplaatst: 17-08-15 18:26
Opzich hadden ze al niesziekte gehad.. dus ik denk dat dit een nasleep is..
@froukje, thnx voor de tips! Alleen is het probleem dat panacur tabletten echt GROOT zijn, lijken wel tabletten voor mensen. Heb het geprobeerd maar ze verstoppen ze in hun wangzak en weigeren.. nu heb ik het inderdaad verkruimeld en door natvoer heen. Maar stomme ik had ze al een blikje gedaan vanmiddag dus ze hebben niet veel honger.. grrr Dagtaak vind ik niet erg, als ze maar beter worden (ga maandag ook nog eens op vakantie.. )
@ fotsy, mijn handen zien er al vreselijk uit... denk dat over 10 dagen ik geen handen meer over heb
Je kunt ze ook pletten/breken en dan in hun bekkie droppen!
Ben zó blij dat Milo alle tabletten ziet als snoepjes, das hap slik weg. Milou maakt er een waar gevecht van en moet ik met een beetje pech drie keer vangen
lor1_1984
Geplaatst: 17-08-15 18:48
Hier 1 die vd week antibiotica voorgeschreven kreeg. Moest met een spuitje in de bek maar meneer deed *kwat* en de antibiotica lag op de vloer. Nu meng ik het gewoon door het blikvoer; mini beetje water erbij, goed prakken en tijdrekken en meneer vreet het alsof hij noooooit wat krijgt.
Yom
Geplaatst: 17-08-15 18:51
tabletje er in, veeg smeerworst er achteraan en hop het zit er in....als het meezit
Onze dierenarts gaf als tip aan ons om het pilletje erin te stoppen en dan met een spuitje een klein beetje water erachteraan te spuiten, dan slikken ze automatisch.
lor1_1984
Geplaatst: 17-08-15 19:44
Yom schreef:
tabletje er in, veeg smeerworst er achteraan en hop het zit er in....als het meezit
Tenzij je een Mowgli hebt die nooit een vlieg kwaad doet maar in gevecht gaat bij het toedienen van pillen. Voor haar dus een aantekening in het dossier: no pill treatment (oftewel alles via spot-on/injectie toedienen). Kost iets meer maar bespaard een hoop stress en EHBOdozen.
Ik heb hier juist op mijn stalling een nestje kittens gevonden, maximaal 1.5 week oud en moeder was nergens te bekennen. Ik heb er eentje uit het nest gehaald en het voor de katten gelegd die normaal altijd op de stalling zitten maar geen enkele kat toonde interesse.. de katjes zaten ook constant hard te piepen/krijsen en gingen zelf op zoek naar eten.. Hun urine was ook donkergeel en eentje leek last te hebben van de niesziekte, weghalen en zelf opvoeden met de hand of niet?
Froukje
Forever young
Geplaatst: 17-08-15 22:35
Zou ik wel doen als er morgen nog geen moeder is.. Poes is hem zo te horen gesmeerd en misschien wel overreden door een trekker oid. Zou zonde zijn als die kleintjes nu overlijden terwijl je weet dat ze er zitten..
Yom
Geplaatst: 17-08-15 22:36
anders misschien even ter plekke bijvoeden en als je over 1-2 dagen nog geen moeder hebt gezien dan meenemen
Het probleem is wel dat ik morgen pas vanaf 14 uur terug naar de stalling kan Is er misschien iets wat ik dan al kan doen voor hun niesziekte? Moedermelk moet ik wel ergens in een dierenwinkel vinden hoop ik, het is nu al het 3de nestje op nog geen 3 maanden op onze stalling
Yom
Geplaatst: 17-08-15 22:43
waarom denk je dat het niesziekte is? Hebben ze overal snot of zit alleen een oogje dicht?
de dierenarts heeft ook kittenmelk
Yom
Geplaatst: 17-08-15 22:45
en de kosten even verhalen op de eigenaar vd katten (of heb ik weer gemist dat het een aanlooppoes is die voor de nestjes zorgen )
Eén kitten zijn neusje hangt helemaal vol met snot en je ziet ook dat'ie er last van heeft, ik heb deze een beetje met mijn trui wat kunnen proper maken maar was direct terug vol. Moest ik morgen geen kittenmelk vinden zal ik even langs de dierenarts gaan, bedankt! Is het nou beter om ze thuis verder te voeren of moet ik ze laten liggen?