Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:55

Haha kleine chagrijn :')

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 15:28

Wimpergekkos zijn ook wel leuk, vriendin heeft er eentje maar hoe goed ze hem ook verzorgd heeft, toen hij 4 was is hij doodgegaan :( Zo jammer, t was zo'n mooie.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 15:38

Ja ach, zo is hij gewoon. Dan laat ik hem maar in zijn waarde. Elena is wat makkelijker, maar die kakt en piest altijd binnen 5 minuten als je haar bij je pakt.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 15:39

M'n opa net Scully vast laten houden en wat heeft hij toch met haar verteld haha. Hij is al 83 en wat vond hij haar geweldig. Hij vond het jammer dat ik maar eentje had hij wilde nog wel met meer dieren knuffelen :+
En Scully keek hem steeds aan, helemaal geïnteresseerd ook wat hij vertelde.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:40

Wat leuk van je opa!

rockwitch schreef:
Ja ach, zo is hij gewoon. Dan laat ik hem maar in zijn waarde. Elena is wat makkelijker, maar die kakt en piest altijd binnen 5 minuten als je haar bij je pakt.

Ik maak die van mij meestal wakker (haal hun huisje weg) en dan laat ik ze even wat eten, poepen en plassen en dan pas haal ik ze er uit. Zo kan ik meestal wel ontwijken dat ik onder gepoept wordt :P

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:36

Egels zijn echt zooo leuk!

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:45

Ik heb een 360 liter aquarium gekocht met prachtige deksel en onderkast. Eerst wist ik vrijwel zeker dat ik het ook als aquarium wilde gebruiken, maar nu zit ik zooo te twijfelen! Het is namelijk ook perfect als terrarium. Ik heb ervaring met het houden van zowel vissen, kleine zoogdieren als reptielen dus nu zit ik echt te twijfelen wat ik erin ga zetten!! Wat zouden jullie er zelf in houden? De bak is 1,30 lang.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 13:15

In een aquarium zou ik gewoon vissen houden.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 13:32

chimello schreef:
In een aquarium zou ik gewoon vissen houden.

Mee eens (of miss andere waterdieren zoals axolotls?). Zonder deurtjes aan de voorkant is het echt heel onhandig schoonmaken, en daarbij is het voor veel dieren ook beangstigend als je van bovenaf je hand er in steekt (imiteert een roofdier). Maar vooral het feit dat er geen goede luchtcirculatie is.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:07

En de lampen ook, sommige reptielen hebben wel warmtelampen maar moeten ook een koel spot hebben dus een buis verdeelt de warmte en biedt geen koelte.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:15

chimello schreef:
En de lampen ook, sommige reptielen hebben wel warmtelampen maar moeten ook een koel spot hebben dus een buis verdeelt de warmte en biedt geen koelte.

Er zit een frame in de deksel waar je verschillende lampen in kunt hangen dus dat is verder geen probleem. Ik zou zelf ook geen aquarium verlichting gebruiken als het als een terrarium gebruikt zou worden. Terrariumdieren hebben andere behoeftes qua licht.

Zelf ben ik juist tegen schuifdeurtjes. Mijn slang schrok zich altijd dood van de trillingen die het maakte als ik de glazen schuifdeurtjes openmaakte, vooral als er dan wat terrariumzand tussen zat (wat onvermijdelijk gebeurt) en het dus stroever ging. Hetzelfde voor mijn luipaardgekko's. Je zag ze dan echt helemaal schokken en wegkruipen. Plus dat menig slang bij mij op een gegeven moment doorhad hoe je schuifdeurtjes openkreeg :=

Ik heb ook een tijdje kleurmuizen gefokt en had deze in een terrarium met een opening van bovenaf, Vond ik met het schoonmaken juist ideaal! Heb niet gemerkt dat ze bang van me waren als de hand van de bovenkant kwam, maarja muisjes hebben natuurlijk snel door dat de hand voer brengt. Dat zal niet met alle dieren zo zijn.

Maar ik zit echt te twijfelen! Vissen daar ben ik heel er in thuis en dat vind ik prachtig, maar ik vind het ergens ook zonde van zo'n grote bak om er een aquarium van te maken. Waterschilpadden ben ik wel aan het overwegen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:19

Er zijn speciale slotjes voor schuifdeurtjes.

Ik merkte bij mijn dwergmuizen wel verschil tussen van bovenaf je hand er in steken of via de deurtjes. Dat laatste vonden ze veel minder beangstigend.

Er zitten geen ventilatiestrips in een aquarium, en helemaal met een (vrijwel geheel) dichte deksel erop is dat echt weinig ventilatie.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:20

Ik heb zelf een muskusschildpad, en die is tam kan hem uit de hand voeren en komt ook meteen zodra ik met de pincet boven de bak hang schooien om eten. En hij is minder schuw geworden sinds ik het zo doe. Vind het erg leuke beestjes al zijn het echte moordenaars kwa vissen. Die zitten apart de guppen en als die jongen krijgen worden die voer. Muskusschildpad van mij zit nu in een 80 liter bak en kan daar gewoon in blijven ook als ie is uitgegroeid

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:22

Mijn aquariums hadden die opties niet, alleen plaats voor tl buizen.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:25

Fiffill schreef:
Er zijn speciale slotjes voor schuifdeurtjes.

Ik merkte bij mijn dwergmuizen wel verschil tussen van bovenaf je hand er in steken of via de deurtjes. Dat laatste vonden ze veel minder beangstigend.

Er zitten geen ventilatiestrips in een aquarium, en helemaal met een (vrijwel geheel) dichte deksel erop is dat echt weinig ventilatie.

Nou zijn de kleurmuisjes die ik had natuurlijk erg gedomesticeerd en ook minder schrikkerig dan dwergmuizen en andere knaagdieren denk ik. Maar aan de ventilatie had ik inderdaad nog niet gedacht.

Mira283 schreef:
Ik heb zelf een muskusschildpad, en die is tam kan hem uit de hand voeren en komt ook meteen zodra ik met de pincet boven de bak hang schooien om eten. En hij is minder schuw geworden sinds ik het zo doe. Vind het erg leuke beestjes al zijn het echte moordenaars kwa vissen. Die zitten apart de guppen en als die jongen krijgen worden die voer. Muskusschildpad van mij zit nu in een 80 liter bak en kan daar gewoon in blijven ook als ie is uitgegroeid

Mijn eerste keuze was vissen of schildpadden. De schildpadden hebben wel lekker veel zwemruimte en ruimte om te groeien omdat het zo'n grote bak is. Ik had 10 jaar lang een geelwang die was ook ontzettend tam en at zo uit de hand! Achter visjes aangaan vond hij overigens ook geweldig. Zit alleen te kijken of dit dan een permanente bak kan zijn of dat ik uiteindelijk nog groter moet gaan. Vanwege de groei van de meeste waterschildpadden?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:26

Volgens mij heb je ook wel kleinere schildpadsoorten? Geloof dat er hier wel mensen zaten die er ervaring mee hebben!

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:27

Ik heb een baardagaam genaamd Loki :D

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:27

Ik weet niet of iemand dit ongewoon vind :P maar als ik mensen vertel "ik heb 4 waaierhandgarnalen". Dan kijken ze me raar aan...

Ik heb er 4 :). 1 grote van 10 cm bruin en 2 blauwe van 6 cm en 1 bruin 3 kleur van 5 cm

De grootste
Afbeelding
Afbeelding
De blauwe
Afbeelding
Afbeelding

Heb ook nog Black en Red Crystal en Bijtjes en Sakura garnalen maar die worden vandaag opgehaald.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:29

Zo schattig! Toen ik in Japan was bij m'n gastgezin hadden de kinderen ook beide een klein garnaaltje en dat was zo apart om te zien dat ze die als huisdier hielden. En die pootjes bewogen zo leuk ook. Zou ik ook wel willen hebben, heel interessant.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:30

Fiffill schreef:
Volgens mij heb je ook wel kleinere schildpadsoorten? Geloof dat er hier wel mensen zaten die er ervaring mee hebben!

Muskusschildpad is wat ik weet de kleinste soort die je hier kan krijgen. Correct me if i'm wrong

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:30

Ja de gewone garnalen zeg maar hebben geen handjes die waaien :) Deze noemt me zoon zwaaiers, want ze zwaaien de hele dag haha. Vind ze super leuk en zitten in een bak van 120cm dus ruimte genoeg.

moralian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 16:27

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 16:34

Twee mannetjes samen? Mss kun je ze beter apart verkopen?

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 16:36

Zou ik me mogen melden met m'n eend? Er zijn vast veel meer mensen met een eend maar die van ons is een echt huisdier. Hij loopt dus ook bij ons binnen rond ;)
(Even in linkje, zit op telefoon en afbeeldingen zijn te groot)
http://i61.tinypic.com/1t4uba.jpg
http://i57.tinypic.com/300qjxi.jpg
Met onze hond Sita <3

We hadden er eerst drie (zie m'n profiel), Sita heeft er een op jonge leeftijd van kant gemaakt en de ander is laatst weggevlogen en nooit meer teruggekomen. We gokken dat ie is gepakt door een hond aangezien hij 0,0 respect had voor mens of dier. Hij viel onze hond gewoon aan :D

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 16:37

Wat leuk een eend.
Waar poept ie? :D