Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KingYasFenn

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 20:02

Furet towers zijn mijn knagers altijd heel erg snel doorheen :(
en ik kan mij altijd irriteren aan het schoonmaken van je kooi, helemaal uit elkaar halen.
Ik moet en zal elke week minimaal 1x de grote schoonmaak hebben gehad en alle delen onder de douche hebben gehad, haha

Hier even een tijdje afwezig omdat het kerstperiode was + omdat ik vooral bezig was met mijn pony's omdat eentje een beetje ziekjes leek te worden...
Nu is het gelukkig allemaal goed :)

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:22

Wow, balen dat ie zo hard achteruit gaat tigress :\

Hoe krijgen ze dat dan voor elkaar kyf?
Echt helemaal uit elkaar halen doe ik 1x in de maand, voor de rest wel elke week verschonen, plateaus eruit enzo. En tussendoor een natte doek over de tralies, heb ik het bij mijn ouders altijd goed schoon kunnen houden :P

Ook een mooi verhaal trouwens met ophalen, ze vroeg van tevoren of ze de bodembedekking onderin erin kon laten zitten want dat was schoon, ik zei: nou liever niet maar wat ligt erin? ja hennepvezel
Meisje zei trouwens dat ze hem schoon had gemaakt, nou ik weet niet wat haar definitie van schoon is maar de tralies plakte, stront zat op de plateaus, en de plakkaten rapsodie zaten nog in de hoeken van de bak :')
Heb dus vanmiddag 1,5u op het balkon zitten bibberen en boenen met een hele klats chloor, allesreiniger, etc. _O-

Maar nu hij hier zo staat is ie toch wel errug groot :') en dan moet het 2e deel er nog bovenop.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 23:56

Wat voor toren is het precies? Zit op m'n telefoon dus kan de afbeelding niet zo goed zien ;)

Ik heb vanmiddag als verlaat kerstcadeau een flying soucer uit de winkel geplukt voor m'n dames :) alleen volgens mij vinden ze t nogal eng hahaha..

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 00:04

Haha, die vonden ze hier in het begin ook eng. Nu gebruiken ze hem al veel meer (vooral makkelijk om uit de hangmat via de flying saucer naar de bodem te glijden). Morgen krijg ik mijn pakketje binnen met een silent spinner, stoffen hangtunnel en een kilo zonnebloempitten :P

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 00:40

't is een furet tower van ferplast :D
Loopwieltje ben ik ook nog naar aan het kijken, maar heb net alweer voor bijna 50,- aan huisjes, voerbakjes, speeltjes, etc besteld voor die monsters dus ze doen het er voorlopig maar even mee :')

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 10:26

Afbeelding

Kusje :D

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 12:26

Wat een mooie grote kooi!
Ik zou willen dat ik zo'n grote kooi zou mogen kopen... Maar helaas... :\

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 12:58

Aahw die foto <3

Hij wordt nog groter Kaus :') komt nog zo'n zelfde deel bovenop voor de ukkies :P

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 17:38

Zo, op deze lekkere knusse decemberdag mijn rattenhok volledig opnieuw inrichten :) Wil ze meer plateau's geven, maar ook een zelfgemaakt nestje :) Dus ik ben nu druk bezig met naald en draad :D Zoveel leuke ideeën :D

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 19:52

vanalles zelf met naald en draad maken ja, altijd leuk! :)

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 20:12

Ik lees hier heel erg vaak mee, en wil toch eens reageren.. :o

Al jaren twijfel ik of ik evt. ook ratten wil nemen. Momenteel heb ik een dwerghamster, die toch wat oud wordt. Mijn ouders zijn er nog niet van overtuigd, maar ik moet zeggen dat ik dat zelf ook niet ben. Ik wil namelijk mijn huisdieren wel kunnen bieden wat ze nodig hebben.

Dit is mijn huidige kooi van mijn hamster:
(80 bij 50 bij 60)

Afbeelding

Ik woon in het noorden, waar zou ik bijvoorbeeld mijn ratje vandaan kunnen halen?

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 20:59

heb jij even geluk, enorm veel goede ratteryen komen van het noorden :)

en qua kooi 80x50x60 is niet optimaal,

maar ik zeg ook altijd je moet niet vanaf je kooi kijken maar vanaf het diertje wat je graag in huis hebt ;)
goede en mooie kooien heb je voor enorm veel centen maar ook voor veel minder dan dat en met een beetje goed poetsmiddel en ontsmetting kun je er prima een van marktplaats halen...

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:14

Zo happy! Het hanghokje word al gebruikt <3
Nu bezig met een hangmat/plateau :D

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:46

KingYasFenn schreef:
heb jij even geluk, enorm veel goede ratteryen komen van het noorden :)

en qua kooi 80x50x60 is niet optimaal,

maar ik zeg ook altijd je moet niet vanaf je kooi kijken maar vanaf het diertje wat je graag in huis hebt ;)
goede en mooie kooien heb je voor enorm veel centen maar ook voor veel minder dan dat en met een beetje goed poetsmiddel en ontsmetting kun je er prima een van marktplaats halen...

Had inderdaad ergens gelezen dat dit de minimale maten zijn? Heb evt. nog wel een lagere kooi met de zelfde oppervlakte dus misschien kan ik daar wat leuks van maken. :D

Heb je voorbeelden van ratteryen in het noorden? Kan ik even sneupen.. :o

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:10

Zijn inderdaad minimale maten, maar voor een stel ratjes zou ik toch voor iets groters gaan. bijv. de ferplast jenny kooi. Zodat ze lekker kunnen klimmen en de ruimte hebben.

Hebben jullie nog zin in een paar foto's van swieb? :+ dan upload ik ze even :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:11

Foto's zijn altijd leuk! :)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:12

Altijd :D :D :D
Als mijn rattenhok klaar is gooi ik even een foto erin :p
Misschien geen hoogstandje qua kleuren en technieken, maar voor een eerste keer, met de hand...vind ik het toch al wel leuk worden :D

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:25

heb d'r eigenlijk altijd loslopen als ik thuis ben, en ze verzint elke keer weer een ander plekje om te gaan liggen tukken :') en ik maar zoeken elke keer. _O-

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En toen de arme schat zo ziek was, ad d'r naast m'n hoofdkussen liggen. broodplank tussen het matras en bed gedouwd zodat ze er niet uit kon rollen, 't arme ding lag echt op apengapen.
Afbeelding

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 01:39

80x50x80 zijn de minimale maten, 80x50x60 is echt veel te klein. Een Ferplast Jenny (80x50x80) is echt minimaal voor 2 ratten.
Carr_Friesje; zit ze alleen?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 02:38

ahw <3

Okey, ik heb mn ratties in een compleet nieuw ingericht hok gestopt, en nu snappen ze niet dat het ook daadwerkelijk bedoeld is om in te slapen _O-

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 10:54

Volgende ochtend....en wat tref ik aan?
3 heren in een hangmat, heerlijk te slapen *\o/*
Missie geslaagd!

en nu ben ik stiekem wel een beetje trots :o

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 11:18

Vanillia ze zit inderdaad alleen helaas, staat ook eerder ergens in dit topic, was toen met dat gezeur dat ik op zoek was naar een maatje, maar er geen mee kreeg van de opvang omdat ik niet laat opereren.
Heb nu 2 rittens gereserveerd en die komen eerst in de grote duna totdat ze niet meer met de smoeltjes door de tralies passen :') en als ze wat groter zijn gaan we ze koppelen :)

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 11:51

Citaat:
Had inderdaad ergens gelezen dat dit de minimale maten zijn? Heb evt. nog wel een lagere kooi met de zelfde oppervlakte dus misschien kan ik daar wat leuks van maken. :D

Heb je voorbeelden van ratteryen in het noorden? Kan ik even sneupen.. :o

Zag dat je van je van Friesland komt, klopt?

Ik heb enkel ervaring met deze twee doordat andere daar ratjes van hebben gehaald,
en die waren altijd positief :)
Jantastic heeft een facebook en Havyn heeft sws een website maar niet 100% zeker een facebook..

- Mousery/Ratery Jantastic in Grou
- Havyn in leeuwarden

Er zijn er nog een boel hoor, maar ik stuur niet graag mensen naar iemand waar ik niet zeker van weet dat het daar positief is ;)

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 15:47

Bedankt voor de info! Heb helaas nu niet de mogelijkheid om een nieuwe kooi te kopen, dus dan zal het toch nog even moeten wachten..

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 16:09

ik heb een kamervoliere voor vogels voor mijn ratjes,ze rennen en klimmen regelmatig rond