Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 06:53

Nynkster schreef:
Ik denk dat je met een tondeuse met opzetstuk al een heel eind komt! Paar (gevormde) scharen erbij. Wat kan er misgaan :D maar ik ben altijd wel makkelijk in die dingen. Als het mislukt groeit het wel weer aan. Probeer je het dan nog eens

Bonne mag niet geschoren worden maar moet worden geplukt. Anders verpest ik de vacht. Scheren lukt me zo wel :j

KimD

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 08:03

De badjassen zijn ook echt lifesavers hoor! Het scheelt zoveel werk en troep in huis en vooral in de camper. Voor het nieuwe winterseizoen met de camper krijgen een aantal van onze honden ook de poot variant om het vuil en viezigheid gehalte in de camper nog iets meer te ondervangen. :+

Vorig seizoen zijn we drie keer op wedstrijd geweest en hebben we drie keer van vrijdagmiddag tot zondagmiddag alleen maar regen gehad, we kwamen thuis met een wasmand vol natte handdoeken en een camper die uitzag als hij een weekend zwarte cross had meegemaakt.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 08:22

Larissajulia wat leuk om zo z'n zusje ook te blijven zien! Ze zijn echt onwijs knap <3 Grappig dat het teefje groter is!!

Omg KimD ik heb er een beeld bij _O-
Nog geen pups bij jouw dame! Is ze het al zat??

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 08:30

xSannee schreef:
Larissajulia wat leuk om zo z'n zusje ook te blijven zien! Ze zijn echt onwijs knap <3 Grappig dat het teefje groter is!!

Omg KimD ik heb er een beeld bij _O-
Nog geen pups bij jouw dame! Is ze het al zat??

Nope, nog niks, en ik kan zeggen, gelukkig. De afgelopen twee dagen ontzettend ziek geweest en vandaag nog steeds slap opgestaan maar minder erg dan maandag of dinsdag, dus dat was echt drama geweest.

Maar tot morgenochtend in ieder geval ook nog geen puppy's, haar temperatuur is nog steeds stabiel op 37,4 - 37,9.

Ik slaap wel al sinds zondag beneden omdat ze niet meer op en van bed komt en 's nachts meerdere keren moet plassen / poepen, ze maakt mij dan wakker. Beneden staat zo'n uitklapbed en daar komt ze wel nog zelf op dus dan gaat ze gewoon naar buiten zonder mij wakker te maken maar gaat ze ook gewoon op de grond liggen als ze het warm heeft, als ze maar in de buurt kan liggen.

Afbeelding

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 11:22

StalMelyn schreef:
Nynkster schreef:
Ik denk dat je met een tondeuse met opzetstuk al een heel eind komt! Paar (gevormde) scharen erbij. Wat kan er misgaan :D maar ik ben altijd wel makkelijk in die dingen. Als het mislukt groeit het wel weer aan. Probeer je het dan nog eens

Bonne mag niet geschoren worden maar moet worden geplukt. Anders verpest ik de vacht. Scheren lukt me zo wel :j

Ohhh ik dacht dat die gewoon beetje vacht had als zo’n boomer enzo :P ik scheer alle kleine hondjes over 1 kam :’)

Plukken moet je vast kunnen leren idd :)

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 15:27

Ik ben zo benieuwd naar de pups, KimD! :D

Fijn dat er nu in ieder geval duidelijkheid is wat er met Evi aan de hand is. Hopelijk blijven de pijnaanvallen haar een beetje bespaard.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 01:31

Spannend Kim. Nu gaat het er echt op aan!
Wanneer verwacht me Maze loops?
Natuur bepaald, I know ;)

Hier verder weinig te melden. Te weinig met de honden gedaan naar mijn idee nu de kids vakantie hebben. Lichtelijk aftellen dat de oudste op de basisschool gaat starten zodat ik meer honden tijd krijg.
Ze doen het verder prima. Daar niet van ;)

Afbeelding

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 14:41

Krijgen jullie honden ook van die mega zoomies van nat worden. :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-23 14:45

Whaha nee. Helaas. Ze haten t hier vooral. T begint langzaam te wennen na ruim 2 weken wandelen in de regen..

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 16:10

Sem_ schreef:
Krijgen jullie honden ook van die mega zoomies van nat worden. :+

Ja :')
Jarvis niet, Parker wel. Zeker na het afdrogen :')

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 16:17

Fitz gaat altijd op zijn kop staan ja als hij nat is. Kriebels :))

Hij haat de regen overigens ook. Thuis krijg ik hem amper mee, zonder regenjas sowieso niet. Big fat nope. Hier op vakantie is hij in tweestrijd met dat wandelen en ontdekken leuk is maar regen is nog steeds Stom.

Vandaag had hij het zwaar, 3 uur non stop gegoten. :+
Afbeelding

Terug in de auto stond hij dus idd op zn kop in zijn kleedje :')

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 16:28

Teun vindt het ook niet echt leuk volgens mij, ondanks de zoomies. :Y) Mooie regenjas Leo!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 16:32

Hier wel, zoomies buiten, zoomies na het afdrogen, zoomies de héeeeele dag _O-
Oh en ze is gek op de handdoek dus het afdrogen is ook een groot feest :P

Ik had bedacht dat ze na de zomer ongeveer uitgegroeid zou zijn en dan mocht ik een badjas kopen van mezelf. Maar met dit weer had ik m ook al graag gehad _O-

Haha dat koppie van Fritz :(:)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 16:35

Ja die badjas kon ik vorig jaar al niet meer zonde dus heb er 2 liggen waar hij achtereenvolgens uitgegroeid is. :') binnenkort moet ik echt al het puppyspul eens uitzoeken en verkopen.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 16:36

Haha dat kan ik me voorstellen! Wij hebben een goedkope van Zooplus, nog geen tien euro. Prima ding. :D

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 16:45

Haha ja Evi had ook een goedkope als echte kleine pup, maar die past ook niet meer :P

Nou Leo als je nog een passend maatje hebt... :Y)

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 17:20

Ik moet ook echt meer badjassen aan gaan schaffen. :') Nadat ik vandaag weer zeiknat geregend was dacht ik echt “Nu had ik ze goed kunnen gebruiken”, dus van de week maar even bestellen en in m’n auto gaan leggen. Vooral voor Elvis en de Labradoodle van m’n vader is het geen overbodige luxe.

Vanavond heb ik weer puppycursus met Elvis. Ik ben benieuwd wat we nu weer gaan doen. Met Melle heb ik wat losse lessen/workshops gepland staan. Eind september starten we met een cursus hoopers. :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-23 17:25

Mijn vader heeft dus geen badjassen voor de hondjes. Maaar die had dus wel een hele vieze auto net na zn wandeling op de hei. Hij kwam er ook gelijk achter dat baco de regen niet zo boeiend vind maar vervolgens wel in iedere plas wil zwemmen. Ik denk dat zijn vrouw en ik dat ooit zijn vergeten te vertellen.. O:)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 17:33

Ik had ook badjas als tip gekregen maar ik twijfel want daar gaat m'n pup natuurlijk ook in no time uitgroeien :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 17:48

Badjassen (en andere dingen als tuigen e.d. waar ze uitgroeien) verkoop je ook prima door weer, en juist als pup/jonge hond zijnde alleen maar fijn om ze al aan die dingen te laten wennen - vind ik dan. Dat ze gewend zijn vanalles om/aan te hebben zodat dat geen ‘ding’ word bv. mocht je er later gebruik van willen maken.

Zelfs voor idd tijdelijk gebruik/wanneer ze jonger zijn gewoon aan te raden dus wel wat mij betreft. Kunt ze ook zelf tweedehands scoren natuurlijk, scheelt ook al.

Ik heb bv onze dry-up jassen die te klein werden doorverkocht en was ze ook zo kwijt! Jammer genoeg is eentje ervan kwijt geraakt met de post wel maar ja.

Afhankelijk van de vacht soort kan het zeker met koudere (& en dan natte) dagen sowieso alleen maar fijn zijn voor ze wanneer je bv. met de auto er op uit gaat (en ze anders zeiknat in de auto moeten), om ze zoiets aan te trekken zodat ze niet te snel afkoelen in de auto bv. Het heeft voor zeker ook de kortharen, die zonder ondervacht enz, ook wel meer functie nog als alleen drogen. Het bied tegelijkertijd ook nog een prima laagje tussen opdrogende vacht en kou van buitenaf. Tenzij je auto op standje HEET zet, maar dat doe ik zelf nooit want ik kan niet zo goed rijden met veel warmte in de wagen :') Maar ook bij m'n langhaar met ondervacht koelen spieren af na een wandeling/activiteit dus icm kou en natheid vind ik zo'n extra laagje dus wel echt ideaal, naast dat ze al bijna droog thuis komt :j
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 03-08-23 17:55, in het totaal 6 keer bewerkt

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 17:48

Het is wel heeeel schattig als pup hoor <3

Afbeelding

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 17:53

<3

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 17:54

xSannee schreef:

[ [url=m/53qvfI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Aww smelt <3

Alleen de ruglengte weet ik natuurlijk pas als hij er is of daarvoor maar dan is hij er zo snel weer uitgegroeid :')
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 03-08-23 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 17:56

xSannee schreef:

[ [url=m/53qvfI.jpg]Afbeelding[/url] ]

nohhh <3

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 18:02

Haha ja zou nog even wachten hoor Moonsparkle! En dan een beetje ruim kopen sowieso :P