Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xLaraaj

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 19:05

Wat leuk CupCakes dat het zo goed ging deze ochtend en dat Jip een maatje heeft om lekker mee te wraussen :P

Leuke zondag ook Kim! Ben echt fan van Maze, en dat terwijl ik niet zo voor kortharige bc ben :D <3

Hier laatste weekend allemaal samen :( <3

Afbeelding

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 19:15

@CC fijn dat Jip lekker even z'n ei kwijt kon :j

@laraaj ahh <3 het is echt een mooi nest pups!

@KimD genieten zeg!

Wij konden vandaag redelijk rustig wandelen, maar hebben wel expres de minder mooie routes gelopen in het bos... Maakt de honden niks uit, die waren na een uurtje snuffelen alsnog helemaal content!

Ik was net positief verbaasd door een hondenbaasje. Jongen liep met een pup te wandelen, en ze moesten ons passeren. Toby liep braaf naast mij, zijn hondje liep aan de lange lijn. Dus ik riep van een afstandje 'de mijne is niet altijd lief voor pups' (en we moesten elkaar echt passeren), reactie was 'geen probleem, dan houd ik de mijne ook even dichtbij!'
Super fijn dat iemand een keer niet zegt 'laat ze het maar uitzoeken, komt wel goed hoor, daar leert ie van!' (Zal namelijk best, maar wie is die ander om te bepalen hoeveel stress ik mijn hond wil aandoen, nog los van hoe goed of slecht het voor een jonge pup is). Ik was even positief verrast.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 21:13

Skippy, altijd fijn toch. Maar eigenlijk raar dat je daardoor verrast moet zijn. Moet eigenlijk normaal zijn.
Lara, heerlijke foto's weer, je zal ze vast missen straks.
Kim, leuke foto's inclusief rugmassage dus.
Jip lekker gespeeld, fijn een vriendje op eigen niveau.
En verder wel bijgelezen, maar blijft even niet goed hangen.
Helaas zal ik dit jaar geen pup meer toevoegen aan dit topic, maar hopelijk wordt 2022 ons jaar. Nog even een topic geduld aub.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 22:05

Oei?? :( :(

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 22:27

Lara, die ga je wel missen denk ik. Als is de rust die je ervoor terug krijgt ook wel even fijn :+

Fannetje, jeetje wat vervelend zeg! Hopelijk word 2022 jullie jaar. En anders kom je Jip maar af en toe halen _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-21 22:27

Balen Fannetje. We duimen voor je!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 23:12

Balen Fannetje, dan duim ik mee voor 2022!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 08:14

Bedankt allemaal. Ja soms zit het mee en soms zit het tegen. Een routinetestje kan gewoon roet in het eten gooien en dat is hier gebeurd.
CC we gaan wel weer afspreken, kunnen die 2 weer heerlijk spelen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-21 08:50

fannetje schreef:
Bedankt allemaal. Ja soms zit het mee en soms zit het tegen. Een routinetestje kan gewoon roet in het eten gooien en dat is hier gebeurd.
CC we gaan wel weer afspreken, kunnen die 2 weer heerlijk spelen.

Routine testje bij een van de ouderdieren?

meisie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 11:46

Mooie foto's weer.
Balen fannetje! Ik duim voor je!

Hmmm ik vraag me af of ik hier iets mee moet. Woody is al paar dagen slecht aan het eten en slaapt veel.

Nu heeft ie vrij/zat en zondag wel wat indrukken gehad ( vrijdag zaterdag bij m'n moeder geweest, zondag puppycursus).

Maar hij at vanochtend 1/3 van zn normale portie... temperatuur is wel goed.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 11:51

Kan wel eens. Maze eet ook niet iedere dag dezelfde hoeveelheden.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 11:54

Ze eten allemaal wel eens wat minder hoor, zolang ze wel wat blijven eten en drinken kan dat wel eens een paar dagen. Zeker als de temperatuur gewoon goed is en ze niet heel sloom zijn ineens, zou ik me niet direct zorgen maken.

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 12:01

Wat vliegt dit topic voorbij zeg!

@Meisje94: Hier eet Zack ook wisselend. Als ze actief blijven, wel iets eten en drinken maak ik me niet zo snel zorgen!

Wat was het mooi weer he dit weekend? Wij hebben gisteren een klus-dag gehad op stal en Zack is voor het eerst de hele dag mee geweest. Het erf is aan de wegkant dicht (met een poort) maar aan de zijkant kan hij naar buren of weilanden. Maar onze inschatting was juist en hij heeft de hele dag met de stalhond gespeeld en is in onze buurt gebleven. Heel fijn, want dan kan hij straks ook lekker mee naar stal als ik voor de paardjes kom <3

Ook zijn we vrijdag naar een bos geweest waar ze een soort van vast agility parcourtje hebben. Zack vond het helemaal fantastisch.

Afbeelding

Afbeelding

En nu lekker bijslapen

Afbeelding

meisie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 12:08

Heerlijk freetorun! Zal wel moe zijn.

Thnx! Nja hij slaapt wel veel nu dus heel erg actief is ie niet zoals anders maar dat kan wel is druk weekend voor em geweest.

Hij eet idd wel iets en drinkt nog. Temperatuur was 38,5 dus gewoon netjes.

Thnx! :) ik houd t gewoon even in de gaten. Remon wilde vrijdag al naar de DA.. dus had zoiets van kijken het even aan. Normaal is schrokschrok 2min bak leeg.. en nu loopt ie er echt naartoe alsof ie wil zeggen moet ik dat eten? XD

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 12:38

freetorun schreef:
Wat vliegt dit topic voorbij zeg!

@Meisje94: Hier eet Zack ook wisselend. Als ze actief blijven, wel iets eten en drinken maak ik me niet zo snel zorgen!

Wat was het mooi weer he dit weekend? Wij hebben gisteren een klus-dag gehad op stal en Zack is voor het eerst de hele dag mee geweest. Het erf is aan de wegkant dicht (met een poort) maar aan de zijkant kan hij naar buren of weilanden. Maar onze inschatting was juist en hij heeft de hele dag met de stalhond gespeeld en is in onze buurt gebleven. Heel fijn, want dan kan hij straks ook lekker mee naar stal als ik voor de paardjes kom <3

Ook zijn we vrijdag naar een bos geweest waar ze een soort van vast agility parcourtje hebben. Zack vond het helemaal fantastisch.

[ [url=m/yWrNdR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/BNWOBE.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nu lekker bijslapen

[ [url=m/zfamju.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is bij Theehuis toch?

Kom daar óók wel eens met Skip. Laatste keren steeds als ik een corona test moest doen. Hup Skip mee in de auto, door de teststraat en daarna lekker wandelen even in Visdonk.

Gelukkig zit er nu één teststraat in Bergen op zoom, hoef ik niet helemaal meer naar Roosendaal te rijden. Maar nog méér gelukkig: de teststraat in BOZ heb ik nog niet hoeven bezoeken

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 12:47

Freetorun: dat ziet er leuk uit!

Zou me er nu nog geen zorgen om maken, meisie. :D

Wij hebben inmiddels wat dingen geprobeerd qua eetlust. Heb met kiwi even overlegd, we gaan even Brit voer proberen. Daarnaast hebben mijn vriend en ik besloten ons ritme aan te passen. Voorheen lieten we haar er sochtends uit voor een langere wandeling en daarna eten. Maar dat at ze vaak niet en zo dom als ik was, had nooit de link tussen dat wandelen en overgeven sochtends geplaatst. :roll: Nu laten we haar eruit voor de behoeften, daarna na eten, nu eet ze wel mondjesmaat. Na een uur gaat ze me voor een grote wandeling. Dit lijkt nu voor sochtends een mooie oplossing te zijn.

Het blijft een leerproces.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 12:53

`Rara welk merk zou Kim in de webshop hebben _O-

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 13:03

Zouhetnietweten :') We gaan het in elk geval proberen, heb meer vertrouwen in kiwi, of jou Kim, dan een website zoals Zooplus of Brekz.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 13:40

Jinn begint hier ook moeilijk te doen met eten. Jaxx in de bench en dat is ongeveer 1.5 seconden maar soms duurt het wel 10 tot 15 minuten tot Jinn begint te eten. Al die tijd zit Jaxx in de bench anders weet ik precies hoe t gaat.

Jaxx is 16 weken en 11 kg

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-21 13:58

JesdaJinn schreef:
Jinn begint hier ook moeilijk te doen met eten. Jaxx in de bench en dat is ongeveer 1.5 seconden maar soms duurt het wel 10 tot 15 minuten tot Jinn begint te eten. Al die tijd zit Jaxx in de bench anders weet ik precies hoe t gaat.

Jaxx is 16 weken en 11 kg

Ze krijgen niet t zelfde voer denk ik he? Wat doet ie als je een paar van Jaxx zn brokjes aan Jinn geeft? Gaat ie dan wel eten?

Nayomie schreef:
Freetorun: dat ziet er leuk uit!

Zou me er nu nog geen zorgen om maken, meisie. :D

Wij hebben inmiddels wat dingen geprobeerd qua eetlust. Heb met kiwi even overlegd, we gaan even Brit voer proberen. Daarnaast hebben mijn vriend en ik besloten ons ritme aan te passen. Voorheen lieten we haar er sochtends uit voor een langere wandeling en daarna eten. Maar dat at ze vaak niet en zo dom als ik was, had nooit de link tussen dat wandelen en overgeven sochtends geplaatst. :roll: Nu laten we haar eruit voor de behoeften, daarna na eten, nu eet ze wel mondjesmaat. Na een uur gaat ze me voor een grote wandeling. Dit lijkt nu voor sochtends een mooie oplossing te zijn.

Het blijft een leerproces.

Ik ben heel benieuwd of ander voer t op gaat lossen! :D

Hier was Boellie altijd een slechte eter en die ging op wolf wel goed. Maar met brit heeft ie liever zn brok dan zn vlees :+
Bij Baco gaan ze binnenkort allemaal over op de grain free. Want dit leken ze spontaan wel te willen eten terwijl t andere mwa gaat en ze wel dik zijn. Dus dat voer is sowieso niet geschikt.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 14:01

Klopt. Jaxx krijgt nog baby brokjes en Jinn krijgt Prins. Jinn vindt de brokjes van Jaxx niet zo lekker. Heb wel es een handje in het gras gegooid maar heeft er 2 opgegeten en toen ging die er bij liggen dus die brokjes vind die niet zo

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-21 14:02

JesdaJinn schreef:
Klopt. Jaxx krijgt nog baby brokjes en Jinn krijgt Prins. Jinn vindt de brokjes van Jaxx niet zo lekker. Heb wel es een handje in het gras gegooid maar heeft er 2 opgegeten en toen ging die er bij liggen dus die brokjes vind die niet zo

Oh dan is dat de oplossing ook niet.
Bij Baco was dat wel t probleem. Die weigerden hun brok als Baco eten kreeg.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 14:03

In het begin werd Otis ook vaak misselijk als hij langer dan 3 of 4 uur niet gegeten had. Vooral in de ochtend, dan gaf hij rond 4/5 uur over.
Dat was snel op te lossen door te zorgen dat hij echt iedere 3, max 4 uur te eten kreeg. Ook in de nacht. Had gewoon een handje brokken op m'n nachtkastje liggen en gaf hem rond 4 uur die brokken op bed.
Na een week of 2 werd het steeds moeilijker om hem voor die brokken wakker te krijgen :D
Toen steeds iets later gegeven tot hij zonder problemen de nacht door kon.
Nu krijgt hij nog steeds een flinke portie kvv vlak voor we op bed gaan en heeft hij nergens meer last van.

Hij is nu 18 weken en 15kg. Een goede eter, verbaast me voor een poedel :D
Zonder problemen werkt hij 750g vlees weg op een dag.
Mijn vorige poedel heb ik wel tijden in de schuur moeten voeren tussen de katten. Als hij niet wilde dat de katten zijn eten opaten, moest hij het zelf wel eten }>

xLaraaj, wat een schattige foto's weer! <3

KimD ook geweldige foto's <3

De honden hebben hier vanmorgen geholpen in de tuin, nu liggen ze KO na het eten.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 14:32

Vandaag zijn ze bij mijn ouders want ik moet werken en mama appte dat Jinn zo goed als direct begon te eten. Misschien was t alleen t weekend. Ik zal es kijken wat ie de rest van de week doet

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 15:33

Dit knuffeltje had ik nog als kind zijnde, nu heeft Zhiva hem. <3
Afbeelding