Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Simoonzel

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 15:27

Lang niet gezien idd Denisejazz! Leuke foto's!

@Kiwi: Ja heel blij mee! Hij zit op de foto nog net iets te veel in de oksels vind ik, was vergeten die band langer te maken :')
Het handvat vind ik heel praktisch, als ik hem ff vast moet houden of ergens langs moet leiden terwijl hij los loopt zonder dat ik hem aan moet lijnen. Of als meneer niet luistert en ik moet hem vangen natuurlijk. Gelukkig gebeurt dat niet zo vaak hahaha.
Ik heb hem net gewassen met nieuwe shampoo die ik had besteld en daarna nog met conditioner. Nu is hij zoooo zacht :oo

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 15:41

Ik zat inderdaad te kijken van huh zit dat nou niet veel te strak, dat is zonde :P Maar hij is nog te verstellen, gelukkig! Staat hem goed :)

Leuke foto's weer!

Afbeelding
Mijn bolle vanochtend, ziet er ook niet uit al die dingen die onder die vacht vandaan steken :')
Toch wel weer heel blij dat ie er weer goed uit ziet qua gewicht ed.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-20 15:54

Ik dacht t zelfde als Denies. Maar sommige tuigjes zitten gewoon zo dicht vooraan dus t had gekund dat je dat zelf wilde haha.
Zo'n handvat is super handig. ben er ook blij mee op de julius tuigen en ''mis'' hem soms bij djes haar tuig!

Knappe Bodhi

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 18:15

Aw knappe Bodhi!

Gefeliciteerd trouwens Kiwi!

Hondje is inmiddels gewassen en weer even bijgeknipt en geschoren. :D

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 18:29

Oh Simoonzel heeft der rigen zachte knuffel.

Gefeliciteerd met Boelie.

Knappe Bo en Bodhi.

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 19:30

Gefeliciteerd met Boellie en Jones!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-20 19:50

Thanks thanks! :D

Fotoooo simone :D :D: D :P

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 20:01

Niet heel veel veranderd hoor :P
Maar even zn koppie en voeten en gezorgd dat zijn pruikje niet voor zijn ogen hangt.

Meneer na het wassen in zijn flashy badjas:
Afbeelding

En met de nieuwe gehoorbeschermer voor tijdens het blazen :D
Afbeelding

Fris en fruitig!
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-20 20:02

Oh die poten lijken heeel fluffy :P en dat toefje op zn kop ook :P

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 20:13

Het is echt net een konijntje zo zacht. Ik kan er dan de hele dag doorheen woelen met mijn handen. :')
Echt erg maar hij vindt het gelukkig heel lekker om gekroeld te worden. Zijn vacht is nu denk ik maar 1,5-2 cm lang op zijn hoofd/staart na maar toch lijkt het super poofy!
Zijn vacht begint ook weer langzaamaan de lengte te bereiken dat iedereen die ik ken weer tegen me begint te zeggen dat hij nu toch echt wel body begint te krijgen en een man wordt. Tot ik hem weer scheer en het weer gewoon een krielkip poedel blijkt te zijn. :D

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 20:27

Ziet er goed uit simoonzel!
Die happy hoodies zijn fijn he. Ik heb ze ook
Afbeelding :') (met oud en nieuw).
Ik kreeg van de week de opmerking van mijn oma dat gioia dik werd :+
Ze heeft nu gewoon een lange vacht haha.

Vandaag de honden lekker de hele dag buiten laten spelen terwijl ik het huis poetste. Daarna senna's poten maar in een emmer water geduwd want daar zat me toch een partij modder aan :wow:
3 emmers water nodig gehad om het ergste eruit te krijgen.

Vanaf vandaag even 'rust'. Kyara (maltheser) is gisteren helemaal happy naar oma vertrokken. Vandaag is buddy weer opgehaald. Dus tot disnsdagmorgen even maar 2 honden in huis. Heerlijk haha.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-20 20:34

Hij lijkt indd echt mega fluffy <3

Even rust is ook wel leuk arabella

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 10:17

Goedemorgen meiden!

Wat een fijn weekend he. Eindelijk beetje lente weer!

Ik zag de fokker discussie.
Ik wilde een black en tan reutje... tja dat werd anders haha :D
Nysse is ook voor ons gekozen. Of iig geadviseerd. Wij wilden eigenlijk een ander reutje maar de fokster raadde ons haar aan vooral ivm ons zoontje. Nog altijd blij dat advies te hebben opgevolgd <3
Ylvi was het enige teefje van het nest en aangezien we er een teefje bij wilden was de keuze meteen gemaakt. Ik heb wel een paar keer gedacht of ze wel bij ons past het afgelopen jaar. Vond het soms echt moeilijk. Maar inmiddels ben ik zo blij dat ze er is en juist is zoals ze is... veel met en van haar geleerd en ze voegt zoveel moois toe aan ons gezin met haar eigen ik.
Contact met beide foksters is er ook al lang geweest en ook er na. Toen ze moest worden opgenomen veel steun gehad en ze zijn er altijd voor overleg wat ik zeer waardeer.

Wij hebben met Nysse haar fokster ook veel gesproken voor we op de wachtlijst kwamen. Langsgegaan voor kennismaking en besproken wat we verwachtten van een hond en hoe we zelf zijn en onze zoon.. wat we hondje konden bieden.. wat we belangrijk vonden.. fokster van Ylvi is eigenaresse van Nysse haar volle zus dus met haar had ik al 5 jaar contact omdat we vanaf dat nestje al wisten dat ze ooit hoopte ook weer een nestje te fokken.

Gisteren bereikte mij het nieuws dat Ylvi haar vader heel onverwacht op 4 jarige leeftijd is overleden. We zijn er echt beetje van slag van... zo jong je moet er niet aan denken. En een raar idee dat haar vader er niet meer is. Hij kreeg opeens verlammingsverschijnselen en is uiteindelijk gestikt. Ze zeggen dat het niet erfelijk is maar je maakt je toch wel beetje zorgen...

Cursebreaker wat een prachtige foto's weer. Ik heb ook zoveel van mijn zoon en Nysse (en nu ook Ylvi) samen... hij was net geen 2 toen Nysse kwam en ze zijn echt zo mooi samen <3 ik zal eens zoeken naar wat oudere foto's.

Roos zo spannend die weken wachten he! :):) vorig jaar wisten we nu dat ze de mama van Ylvi drachtig was ow ik was zooo blij toen. En wat gaat de tijd snel dat ze volgende maand alweer 1 wordt :oo

Kiwi ik zal hard duimen dinsdag!

Arabella en ik hoop dat jij de baan krijgt +:)+

Ja en idd ervaringen kunnen weer zoveel veranderen en invloed hebben... zoals die spoedopname bij ons. Dat verzin je toch niet op dag 2 ;( kan daar nog steeds verdrietig van worden als ik er aan denk.

Och punjab ook al zulke lieve foto's <3

Denies zo jij gaat steeds ingewikkelder knopen haha. En Mera alles blij uitproberen en demonstreren :D

Cupcakes lekker aan de klus! Dat zijn pittige tijden maar zo genieten als alles af is en naar je zin. En wat doet ie het goed zo!

Beterschap kimD :(:)

Hieperdepiep hoerraaaa voor Boellie. Vond ie zn taartje lekker? :)Y

En hieperdepiep voor Jones!

Simoonzel wat is ie weer knap <3 <3

Zo dat was hem de BLP :D

Gisteren supergenoten weer bij de bergse heide. Zoontje heerlijk gespeeld en de meiden ook. We kwamen 2 corgis tegen mwaaaa zooo leuk ow echt ik zou er bijna 1 bij willen :') maar doe maar niet :D
Ze waren ook creme en zwart. Nysse en Ylvi op korte pootjes :D

Verder doet Ylvi het echt zo goed. Ik merk dat we op het 'de aanhouder wint' punt zijn gekomen :D de recall is echt super en ook thuis is alles echt op zn plek aan het vallen en hebben we door hoe alles nou het prettigst werkt voor iedereen. Ze vindt veel beter haar rust <3 nu die loopsheid nog...

Nat zand weggooien is een leuk spelletje
Afbeelding

Afbeelding

Soms is zl toch nog even wat te enthousiast qua omhelzen maar vond ze zo leuk drie op een rij <3
Afbeelding

En nog wat oude van Nysse en zl

Ik kies jou <3

Afbeelding

Ze waren zo schattig samen dat eerste jaar. Ook echt hele warme mooie herinneringen aan hoe ze samen in de wereld op ontdekking gingen.

Afbeelding

Hier in frankrijk is het steentjesgooieninhetwaterspelletje ontstaan :D we hadden er geen kind aan die 2 weken haha.
Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-20 10:27

Oh wat een heerlijke foto's <3

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 10:34

Oooh ik heb daar gister ook rondgelopen :P Maar wij mogen met de paarden niet meer op dat gebied en officieel mogen de honden er niet eens meer in het water .. bizarre regels ineens, wel heel erg jammer. Maar best gek om te weten dat je daar ook hebt rondgelopen! :P

Afbeelding

Op de satelliet nog wel hoe het er vroeger uit zag, toen we er nog wel mochten komen :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 11:30

Denies ik was er al wel bang voor dat de regels zouden worden aangescherpt... er ligt ook zoveel hondenpoep wat niet wordt opgeruimd. Zo jammer. En dan verpesten die het weer voor de rest, want ik kan mij voorstellen dat je dat gewoon niet wilt bij een recreatieplas. Ruim het toch gewoon even netjes op. Er spelen ook kindjes daar in het zand.

Wel gek dat we zo dicht bij elkaar waren dan ja :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 11:47

xDenies
Lijkt alsof je flinke sprongen vooruit maakt met Bodhi, wat goed!! En hier is dat ook heel erg momenteel; de ene dag gaat Arya super, de andere dag is ze opeens heel blafferig enz en dan voel ik me ook echt rot naar anderen toe die we tegenkomen maar gelukkig hebben de meesten er ook wel begrip voor dat ze nog in een leeftijd zit waarin ze zich nog heel erg moet ontwikkelen en ik zoals nu sommige dingen opnieuw moet bevestigen en herhalen. Ik probeer elke wandeling weer opnieuw zo positief mogelijk in te gaan en dat doet ons meestal wel goed. En heerlijke wandeling met Mera ook dan, fijn! Leuke dag gehad nog verder gister? En die tuigjes bij honden met langere haren ziet idd soms echt apart uit ja haha.

Simoonzel
Tuigje staat goed hoor wat ik zie op de foto, ondanks dat je ‘m bij de oksel naderhand dan nog wat hebt versteld. Heeft zich dus wel zeker geloond dan he om op maat te laten maken. En ik moest stiekem wel lachen om het feit dat je niet in de gaten had dat het als brievenbuspost kwam hihi. Ik zie dat al voor me, lol. Bij Arya zit het trouwens ook vrij kort op de oksel, maar toch zit het haar echt niet in de weg en past het gewoon heel goed. Ik voel ook wekelijks na en verstel waar mogelijk en nodig is, maar sommige tuigjes zitten nu eenmaal wat korter op de oksel als ze gewoon goed passen. Handvat is idd handig ja. Een van de redenen waarom ik voor het huidige DC model koos, ipv het andere model wat het niet heeft. En wat ziet Popo er mega fluffy uit na het wassen, geweldig!

Cupcakes
Die bananen in de oren zijn herkenbaar haha! Hier is het icm met leeftijd maar ook minder tot niks te hebben getraind de afgelopen 2 weken, dat is echt heel erg voelbaar. Gister en vandaag ging ze dan weer echt heel lekker, maar ik maak me toch wel zorgen om de cursus. Laatste 2 lessen (daar zat een inhaal les bij van de keer dat we niet konden ivm de manege die afgebrand was) gemist. De instructrice maakte zich niet zo druk daarover en dacht wel dat we gewoon met gemak weer mee zouden komen, maar ik weet het niet. Examen op 30 maart komt echt kortbij en momenteel is het soms echt drama; veel sneller overprikkeld vaak als anders en de focus is echt zo moeilijk om erbij te houden nu. En is Jip niet zo lief voor de katten? Hihi. Wel top dat hij zich zo goed aanpast voor de rest! Veel plezier op het strand vandaag!

KimD
Beterschap! Hopelijk voel je je vandaag weer wat beter om je ding te kunnen doen met de doggies.

Van
Laatste loodjes; spannend!

Denisejazz
Leuke foto’s!

kiwi
Ook hier nogmaals van harte gefeliciteerd. Heerlijke foto’s!!! Dat cakeje ziet er ook echt zo tof uit. Kan niet wachten om ze voor Arya’s verjaardag ook te bestellen tzt.

RoosvanBlue
Ook jullie nog van harte gefeliciteerd! Leuke foto!

arabella
Je hebt het zo te lezen dus weer druk gehad met alle hondjes hihi. Misschien wel lekker om nu ook weer even wat rustiger aan te kunnen doen, niet?

suze
Oh heerlijk is dat toch inderdaad he, die kids en ‘hun’ honden. Is bij jullie idd ook zo’n geweldige combi om te zien, genieten! Echt prachtige foto’s zowel van gister als ook de oudere foto’s <3 Corgi’s zijn inderdaad wel ook echt mega leuk ja.

---

Wij zijn gisteren gaan wandelen met Arya's Golden vriendje Oscar. Was redelijk druk op de hei dus nog genoeg andere honden tegengekomen, maar de focus bleef vooral bij ons dus deed ze top. Kwamen grote groepen wandelaars zonder honden tegen en ook hun negeerde ze goed. Leuke wandeling weer met heerlijk weer.

En vanmorgen ben ik al vroeg naar een ander deel van de hei gegaan, waar best wat water te vinden is en waar Arya zich heerlijk heeft geamuseerd, op het stukje in het diepe na :'). Voor de instagrammers onder ons; in m'n story staat een filmpje oa. maar ze heeft dus voor het eerst een klein stukje gezwommen. Ofja, meer gespetter en meppen met de poten om maar zsm uit het diepe water te komen, lol. Maar we weten in ieder geval nu dat ze kan zwemmen als het echt zou moeten haha. Ze sprong het water in en had niet gezien dat het daar dieper was dus ze draaide ook meteen weer om, kwam het water uit en keek nog eens terug naar het water zo van 'WTF?! Ik voel me verraden' :') :') Die blik sprak boekdelen. Erna heeft ze nog 4x geprobeerd dieper het water in te gaan nadat ik een stokje had gegooid, maar ook dat kon d'r niet meer overhalen, dus heeft ze in het ondiepe nog maar wat gespeeld in alle plassen. De recall was goed vandaag en ook met het tegenkomen van andere honden reageerde ze goed.

Hier zie je nog wel een beetje een gepikeerd gezicht van toen ze net uit het diepe kwam. Natte gremlin :')

Afbeelding

En nog even poseren

Afbeelding

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 12:37

suze_ Wat een lieve foto's met je zoontje, en ik krijg knuffeldwang van je honden <3

cursebreaker Jij gebruikt geen telefoon denk ik voor je foto's :D Wat voor camera heb je? Ik heb het op mijn heupen dat ik misschien een goede fotocamera wil om wat leukere kiekjes vast te leggen van Jones en straks Jackie, maar wil daar ook geen 1000 euro aan uitgeven. Dus ben nog even research aan het doen.

Ik kan meestal niet op iedereen antwoorden maar dat betekend niet dat ik niet alles lees hoor, vind dit echt een gezellig topic en ook goed om de tijd een beetje door te komen dat we ons zitten te verheugen. Vriendlief is as we speak de trap aan het verven en we hebben ook al een grote opruiming/schoonmaak gehouden. Beetje nesteldrang denk ik :') Puppycursus en basiscursus zijn ook al geboekt :D

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 12:41

RoosvanBleu ook nog gefeliciteerd met Jones. Y)(^)

Oh suze jou foto's van die 2 ook zo. <3

Haha Cursebeaker moet wel lachen om je verzopen puppy foto.

KimD beterschap

Arabella ff lekker beetje rust.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 20:21

Wat een leuke honden en pups komen hier voorbij :D

Ik lees altijd erg graag alle verhalen van jullie honden en pups! Maar aangezien ik voornamelijk een stille meelezer ben op bokt, hoop ik dat ik hier welkom ben om een vraag te stellen en verder gewoon op de achtergrond mee te lezen.

Afgelopen maandag hebben wij een cocker spaniël pup opgehaald van inmiddels 9 weken oud. We hebben al een cocker spaniël van 2 jaar oud. Vanaf het begin is het ons opgevallen dat onze pup veel vaker moet plassen dan onze vorige hond als puppy. Nu weten we eigenlijk niet of dit normaal is voor een pup of dat we morgen toch even de dierenarts moeten bellen.

Hij kan meerdere keren per dag echt bijna een minuut lang blijven drinken tussen de normale drink momenten door. Wanneer hij zoveel drinkt is het logisch dat het er ook weer uit moet komen. Nu is het zo dat op zo een moment hij gerust een uur lang elke 5 minuten moet plassen (en dit zijn zeker niet enkel een paar druppels) Verder op een dag moet hij ongeveer na 10 minuten/kwartiertje plassen.

Ik weet natuurlijk dat het een ontzettend jonge pup is en deze geen controle heeft over zijn blaas. Maar aangezien onze andere hond als pup slecht maar 1 keertje per half uur hoefde maken we ons eigenlijk zorgen.

Hij komt uiteraard buiten tijdens en na het spelen, na en voor het slapen en voor (en soms ook na) het eten.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-20 20:23

Waarom drinkt hij zoveel? Wat voor voeding krijgt ie? Hadden ze bij de fokker altijd beschikking over water?

Morgen lees ik bij. :')

_HS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 20:36

Ook weer eens een reactie van mij. Leuk om de nieuwe pups te zien hier in het topic.

Hier net 6 weken lammertijd achter de rug. Mooie tijd, maar ontzettend druk. Vandaag eindelijk weer eens een vrije dag. Elinn kon gelukkig gewoon altijd mee naar stal, dus die is niks tekort gekomen :D

Ze is begonnen met wisselen (3 tandjes kwijt nu), ze lijkt er weinig last van te hebben.
Maar ja, wel een goede reden om weer wat knaagspul bij BarkKing te bestellen O:)

Vandaag hebben we dus rustig doorgebracht :D :Y)

Afbeelding

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 21:31

kiwiwitje schreef:
Waarom drinkt hij zoveel? Wat voor voeding krijgt ie? Hadden ze bij de fokker altijd beschikking over water?

Morgen lees ik bij. :')

Hij krijgt wolf of wilderness dus naar mijn idee geen voer waar hij overdreven van zou moeten plassen. Bij de fokker hadden ze niet altijd beschikking over water. Waarom hij naar ons idee veel drinkt weten we dus echt niet... :(

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-20 21:50

Nee wolf is prima. Dat voeren we zelf ook.

Als ze bij de fokker niet altijd de beschikking had over water dan kan dat de oorzaak zijn.
Is het mogelijk de waterbak niet helemaal te vullen? Gewoon een klein laagje dat ie wel kan drinken maar niet mega veel?

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 21:57

Ochhh CB dat gepikeerde kopje van verzopen Arya, geweldig. Het probleem van zijn vorige tuig waren ook niet echt de oksels (hoewel die ook net iets te krap waren naar mijn mening) maar dat het een hond is met een relatief kleine borstomvang t.o.v. de ruglengte doordat ze zo slank gebouwd zijn. Daardoor kwam het deel dat op het borstbeen hoort te steunen te ver omhoog en dan krijg je toch druk op de luchtpijp als ze en keer weg schieten, al is het natuurlijk veel minder dan bij een halsband. Ik ben wel heel blij met onze investering!

@Vevina Het kan natuurlijk een stukje gedrag zijn maar een urine onderzoek om medische redenen uit te sluiten is nooit een slecht idee! Sommige pups drinken wel gewoon mega veel omdat ze druk in hun kop zijn of zo, sommige zijn een beetje raar. :=

@HS Wat een lekker plaatje zo op de bank <3