Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liesje89

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 09:11

Arme Ekko! Hopelijk positief nieuws vandaag!

Wat een leuke pups komen er voorbij, welkom!

Zoe gefeliciteerd met je kennelnaam :D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 09:41

Karma heb je al nieuws over Ekko?

Zoe gefeliciteerd!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 14:18

Zo goed nieuws ekko is helemaal ok nu, het ging vannacht wel ff wat minder maar hij is helemaal ok, voor de zekerheid krijgt hij nog wat meds voor 3 dagen. Voor de volgende vaccinatie moet hij eerder komen en dan krijgt hij een infuus en een prik met een medicatie? Moet zo ff de naam opzoeken en dan weer het vaccin. Ik heb dus 5 dierenartsen gebelt in mijn regio en niemand die tittert :( werd nog net niet voor gek verklaard :+

Edit: hij speelde gelijk en karma was super blij dat hij thuis was

Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 14:25

Tis bijna de kosten waard om ervoor naar Nederland te rijden := Jammer dat dat nog niet mag vanwege de leeftijd.

Is zo'n reactie genetisch of pech?

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 14:26

Wat fijn dat het goed met hem gaat!

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 14:56

Gelukkig gaat het goed!

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 15:23

Wat fijn dat het goed gaat met ekko !

Vandaag was ik bij een beurs in aachen en was ook een honden stand en zag ik een mini duster dogmaze. Leek me wel wat voor candy en snoopy . Net uitgeprobeert en ze vinden het leuk !
Gaat gelukkig goed met candy nu snotter en hoest niet meer *\o/*

Afbeelding

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 16:39

Gelukkig weer alles goed met Ekko en Candy. :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-19 17:20

Wat super dat ze allebei weer opgeknapt zijn!

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 17:31

Dat kleine ding wat je ziet gaan, dat is dus Daisy die t best wel tof vond om op t strand ieder binnenmeertje door te crossen :Y)

Voor t eerst op t strand vandaag, ze deed het supergoed en heeft de hele tijd los gelopen, ze gaat dan wel d'r neus achterna maar houdt me zoo goed in de gaten :D

Afbeelding

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 17:31

KarmaChansy schreef:
Zo goed nieuws ekko is helemaal ok nu, het ging vannacht wel ff wat minder maar hij is helemaal ok, voor de zekerheid krijgt hij nog wat meds voor 3 dagen. Voor de volgende vaccinatie moet hij eerder komen en dan krijgt hij een infuus en een prik met een medicatie? Moet zo ff de naam opzoeken en dan weer het vaccin. Ik heb dus 5 dierenartsen gebelt in mijn regio en niemand die tittert :( werd nog net niet voor gek verklaard :+

Edit: hij speelde gelijk en karma was super blij dat hij thuis was

[ [url=m/ngMQGK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ahh hij kijkt er echt bij van 'wat is mij nou gebeurt?!' :') Fijn dat het weer goed is!

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 17:32

biggirl schreef:
Wat fijn dat het goed gaat met ekko !

Vandaag was ik bij een beurs in aachen en was ook een honden stand en zag ik een mini duster dogmaze. Leek me wel wat voor candy en snoopy . Net uitgeprobeert en ze vinden het leuk !
Gaat gelukkig goed met candy nu snotter en hoest niet meer *\o/*

[ [url=m/MDgSiI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ah wat fijn zeg :D Gelukkig weer opgeknapt!

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 20:13

Wat fijn van ekko zeg!!! Hele opluchting :)

En ook Candy weer beter. :)

Onze hond is uit logeren.... af en toe heeft ze een deeltijd ander baasje die ook altijd onze vakantie opvang doet. Die twee zijn heel gek op elkaar en Soms vraagt hij of ze bij hem mag logeren.... maar het is echt wel stil altijd hoor ( al is ons huis druk genoeg met kids, hond hoort er nu eenmaal ook bij :) ).

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 21:20

Wat fijn dat het verbeterd!

Vandaag mochten ze dan eindelijk getiterd worden. Was wel even een lange zit om te wachten, pff. We waren er om half 7 en we zijn nu net weer thuis en de autorit is 10min ongeveer :P

Lupa is 3 jaar geleden voor het laatst geënt (toen met Bo z'n puppen inenting) en die is nu in principe weer voor drie jaar 'afgestempeld'.

Bodhi is vorig jaar geënt en is nu ook voor drie jaar 'afgestempeld', wel met veel hogere cijfers van Luup. Ik heb ook mijn titerbepaling van twee jaar laten checken en in principe had ik toen niet hoeven enten en ben ik '' opgelicht '' door de dierenarts hier. Zij zeiden namelijk dat hij niet voldoende was en dus opnieuw geënt. Dus wellicht dat ik daar nog even over in gesprek ga.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 21:52

Had je wel een dierenarts van de lijst gekozen? Anders kan het zomaar zijn dat de DA niet voldoende kennis had.

Ik heb ook wel dierenartsen gesproken die niet op de lijst staan die Dexter niet voor zijn één-jarigen enting wilde titeren. Dan zou hij nooit slagen en als hij wel zou slagen zou hij elk half jaar terug moeten komen. Nou Dexter is mooi afgetekend voor drie jaar zonder één-jarigen enting :Y)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 22:08

Het was twee jaar geleden voor mij nieuw en voor de DA ook. Immers ben ik wel van mening dat je met een witte jas wel moet weten waar je over praat en anders gewoon moet zeggen, 'Nee doen we niet'. Ik heb nu toentertijd dubbele kosten gemaakt. Daarnaast hebben zij mij met verkeerde informatie verder geholpen.

Ik ga nog even kijken hoe en wat ik er mee ga doen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 22:17

Voor zover ik weet is dat voornamelijk hoe de DA daarin staat. Zelfde als dat sommige dierenartsen geen fan zijn van bijvoorbeeld een osteopaat. Zo hebben ook niet alle dierenartsen de juiste info over het titeren.

Had je nog bloed laten prikken voor onderzoek?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 22:21

Nee heb ik niet gedaan. Ik moet iedere euro momenteel, dankzij het ongeluk, omdraaien. En aangezien de verzekering niet op schiet zet het ook geen zoden aan de dijk en voel ik het gat geld iedere maand erger worden :(

Dus voor nu vond ik 100 euro titeren + 45 euro weil voor Bodhi wel even genoeg :') Ze zijn gewoon algeheel gechecked en vind het wel weer even mooi zo. Ze hebben beide in principe nergens last van.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-19 22:47

xDenies schreef:
Het was twee jaar geleden voor mij nieuw en voor de DA ook. Immers ben ik wel van mening dat je met een witte jas wel moet weten waar je over praat en anders gewoon moet zeggen, 'Nee doen we niet'. Ik heb nu toentertijd dubbele kosten gemaakt. Daarnaast hebben zij mij met verkeerde informatie verder geholpen.

Ik ga nog even kijken hoe en wat ik er mee ga doen.

Helaas zijn er veel dierenartsen die niet volgens de titer''handleiding'' werken/te weinig kennis hebben.
Daarom word altijd geadviseerd een DA van de lijst te pakken. Zeker aangezien deze inmiddels een toets moeten doen en behalen voordat ze op de lijst komen!

Worden jullie blij van puppyspam? <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helaas is er weer een reutje beschikbaar gekomen. Gister een telefoontje gekregen van een hele verdrietige pupkoper dat ze het af moest zeggen helaas. :(

Zondag weet ik welke er overblijft aangezien we dit weekend gaan kijken wie bij welk pupje het best past volgens ons en hun voorkeuren.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 22:51

Ja maar daar was ik toen (twee jaar geleden) nog niet mee bekend en was ik in mijn omgeving één van de eerste die met het woord 'titeren' kwam. Dus kreeg ook geen advies daar over :P

Leuke foto's! En jammer dat er is afgezegd :( Maar gezien je verdrietig zegt zal het niet een makkelijke keus zij ngeweest.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-19 22:59

xDenies schreef:
Ja maar daar was ik toen (twee jaar geleden) nog niet mee bekend en was ik in mijn omgeving één van de eerste die met het woord 'titeren' kwam. Dus kreeg ook geen advies daar over :P

Leuke foto's! En jammer dat er is afgezegd :( Maar gezien je verdrietig zegt zal het niet een makkelijke keus zij ngeweest.

Nee zeker niet! Maar bevestigde wel mijn gevoel dat zij een heel fijn baasje /huisje zou zijn voor de pup!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 11:10

Wat fijn dat het goed gaat met alle pups! En de staffies worden echt kanjers <3
En wel zuur dat het de eerste keer fout is gegaan Denies. Als je als DA niet de moeite doet om je goed te verdiepen in de interpretatie, doe het dan niet. :=
Zo gaat dat 2 kanten op, je kan volgens de fabrikant van de vaccicheck voor maximaal 3 jaar aftekenen, maar er zijn ook DA's die bij een hoog positieve uitslag gewoon voor 7 jaar aftekenen. :oo Beetje eng.

Hier gaat het ook goed met niet meer zo kleine Popo, hij staat even hoog op de poten als de volwassen labrador van mijn collega :') Alleen is hij 10 kg lichter (nu ong 15kg). Zijn tuig wordt te klein! Er is al een tijdje een nieuwe onderweg maar die komt maar niet aan hier. Ik heb maar even een jachtlijntje gekocht voor de overbrugging. Die is ook wel handig voor op werk, ik vind het een beetje irritant om elke 2 uur zijn tuig aan te hijsen om 10m naar buiten te lopen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 12:06

Kleine poedeltjes worden groot :)) Welk tuig heb je gekocht?

Jammer dat er is afgezegd kiwi. Zul je altijd zien :n

Wij hebben donderdag ein.de.lijk het Non-stop tuig kunnen kopen en het is zo gaaf! Past echt perfect <3 Zeker een aanrader!

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-19 12:32

Mooi tuig Kaus! :)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 15:03

Deze is het! Geen bekend merk want Ali. :=
Ik wilde het wel proberen voor de prijs, heeft goede reviews over de kwaliteit en hij groeit er toch met 2 maanden weer uit. Dus ik ben benieuwd! Als het niks is koop ik gewoon dezelfde als hij nu heeft een maat groter. Maar ik hou van bruin hihi.

Afbeelding

Hij zit idd als gegoten Kaus, fijn!