De meiden zijn weer wakker en weer lekker thuis. Alles is helemaal goed gegaan. Ze zijn alleen nog een beetje dronken van de narcose. Nu lekker verwennen en rustig laten herstellen
Hier zat Dolfje er dus ook zo bij. Kooi kunnen omruilen voor een meter kooi bij de opvang, maar nog niet ideaal. Zat in een kooi van, jawel.... 75 cm
Oeps...waterballet dus bij jou Rebecca
Coconut
Geplaatst: 16-01-19 17:56
Dussssss
Es_ther
Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-19 18:45
Guus bedenkt zn eigen goochel trucs! Die onschuldige kop erbij ook
charrr91
Geplaatst: 16-01-19 18:48
Nog een vraagje voor de mensen die ervaring hebben met sterilisatie. De meiden verblijven momenteel in een ruime ren (gescheiden). Nu las ik dat door teveel beweging er bloedingen kunnen ontstaan in de buik. Is het verstandiger om ze tijdelijk in een wat kleinere ren te zetten zodat ze niet zoveel kunnen bewegen?
Pebbles blijft zichzelf rond de wond likken. De hele tijd. De dierenarts zei dat ik dat in de gaten moest houden maar ik kan er beter bij blijven staan, want ze houdt maar niet op. Morgen maar eens bellen wat we eraan kunnen doen, want ik heb geen rust zo. Moet ook slapen vannacht dus dat kan ik er niet op letten.
Mijn twee voedsters hadden en pleister over de wond zitten zodat ze er niet aan konden gaan zitten. Verder heb ik ze gewoon bij elkaar in hun vertrouwde hok gehad. Ze hadden inderdaad zelf al geen behoefte aan veel bewegen
Dat is idd ook een idee. Maar de dierenarts is dicht. Of ik moet de spoed lijn bellen maar het is geen spoedgeval. Ben vooral heel bang om zo de nacht in te gaan, want dan kan ik het niet in de gaten houden.
Als je in de buurt woonde had ik voor nood wel een lampenkap liggen
Als mevrouw maar niet aan haar hechtingen gaat trekken
charrr91
Geplaatst: 16-01-19 21:36
Heb ze gebeld. Ik kan een verbandje aanleggen als ik het niet vertrouw maar dat laten ze toch niet zitten. Volgens hem is het normaal dat ze veel wassen, omdat ze natuurlijk ontsmettingsmiddel, bloed enzo op zich hebben en dat likken ze eraf. Ik moet heel goed in de gaten houden dat de knoopjes niet los gaan. Heb net gekeken maar alles ziet er netjes uit. De kans dat de knoopjes los gaan is niet heel groot, maar ik hou het heel goed in de gaten. Mocht ik het niet vertrouwen dan kan ik morgen alsnog naar de dierenarts toe maar volgens hem is er weinig reden tot paniek op het moment. Ze likken niet echt aan de wond, want die is mooi droog. Had nog niet gekeken waar de wond zat, want ik kan er niet zo goed tegen haha. Maar tot nu toe ziet alles er netjes uit. Goed in de gaten houden dus!
Ben een beetje overbezorgd en vrij snel in paniek als het om mijn beestjes gaat. Maar ze zijn mooi allert, eten al hooi en hebben ook al gepoept. Dus dat gaat prima! Ze liggen nu lekker te dutten. Is natuurlijk ook niet niks wat ze hebben meegemaakt vandaag
Sorry dat ik zomaar binnen val, maar ik heb (ook) een vraagje omtrent de sterilisatie van mijn konijntje... Gistermiddag heb ik haar opgehaald bij de dierenarts. Sinds ze thuis is, lijkt Pluk (mijn mannetje) solidair mee in hongerstaking te gaan. Hij is alleen maar bezig met Otje wassen en beschermen. Hij pakt een enkel brokje of blaadje rucola nog wel aan, maar daarna is het klaar. Otje eet nog niet uit zichzelf, maar het dwangvoeren gaat redelijk. Ik wil alleen niet ook Pluk dadelijk moeten voeren met spuitje...
Ik ga nu gelijk de dierenarts bellen, maar heeft er verder hier iemand tips?
Net van de dierenarts weer. Mevrouwtje Pip heeft 1 hechting losgetrokken. Nu een mooi knalroze verbandje gekregen van de dierenarts. Wond zag er prachtig uit en er hoefde geen nieuwe hechting in gelukkig. Goed in de gaten houden hoe het gaat en bij twijfel meteen weer bellen.
Fijn dat de wonden er goed uitzien! Dat heb je weer achter de rug.
Ik heb Huppel toch maar weer apart gezet. Hij voelt zich niks niet gehandicapt en stookte de boel mooi op Nou, dat is niet de bedoeling.
Wat moet ik daar nou mee.. Hij was gekoppeld met Roosje maar zij wil liever bij de anderen zitten.
Dan heb ik trouwens nóg een koppel wat niet helemaal fantastisch loopt. Sylvie Muis is heel bang en haar man Droppie rent wel eens achter haar aan. Dat vindt ze heul eng. Ook met eten durft ze niet bij hem in de buurt. Toch zitten ze ook wel eens samen een is het geen ruzie. Hij is gewoon heel direct en zij heel bang. Lastig..