Klinkt goed Kim, ik zou er gewoon een beetje jaloers van worden haha.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nathalie18x schreef:Fijn zo'n goede fysio,dat is het stukje rijden wel waard!
Alleen een kneuzing las ik, heel fijn Kaus!
Wij hebben gisteren met de fokker gebeld en de DA. Hij heeft een andere da dan vroeger en deze was heel open over alles. We gaan direct als we haar hebben gehaald naar onze eigen dierenarts. Verder gaan we een overeenkomst opstellen en krijgen we "garantie" voor een jaar op eventuele erfelijke afwijkingen en andere aandoeningen die nu nog niet aan licht zijn gekomen.
Een positief gesprek maar uiteraard blijft het een broodfokker en zijn we voorbereid op alles. Vriendin heeft dit allemaal gelezen en accepteert de extra kosten, al zegt de fokker dus dat deze voor hem zijn.
We gaan haar volgende week vrijdag al ophalen, spannend! Inkopen qua mand en riem enzo zijn gedaan. Vriendin wilde alles in het rood/roze
kiwiwitje schreef:Haha Lara, een APK geef je normaal aan de autoDat is een keuring die in principe (uitzondering voor nieuwe auto's) ieder jaar gedaan moet worden.
Hondjes zijn dus vandaag naar de fysio geweest en weer goedgekeurd. Boellie heeft een massage gehad. En ze heeft allemaal testjes bij hem gedaan. Want Boellie sloft met zn voorpoten. Maar op de foto is hij helemaal goed. Aan spieren en alles wat ze af voelt is niks te vinden wat t kan verklaren. We hadden de vorige keer al besloten; meneer is lui. Vandaag weer wat testjes geprobeerd. En overal reageert ie gewoon super op. En het is ook niet dat hij het niet kan. Want daar liet hij het bijvoorbeeld helemaal niet zien. Maar dan is alles nieuw en interessant en dan sloft ie niet. Hij gaat ook gewoon geen koekjes achterna. Als ze bewegingen uit wil lokken met een koekje gaat ie gewoon rustig de andere kant op kijken of gewoon liggen. Uiteindelijk bleken deze koekjes volgens meneer erg lekker en toch wel de moeite waard om toch even braaf de bewegingen uit te voerenMaar Boellie kwam er weer glansrijk doorheen en heeft genoten van een heerlijke massage (volgens mij vond ie het tenminste lekker
) En is echt een buffeltje volgens haar. Kleine spierbonk.
Chick had ook weinig bijzonders. Wel zat de overgang onder rug/heiligbeen wat vast en was best gevoelig. Maar dat is te verklaren door de verstopping die ze kort geleden gehad heeft. Dit heeft ze meegepakt in de massage en ze verwacht dat t nu ook gewoon opgelost is. Eventueel mogen we dit nog extra ondersteunen met de massage deken. Verder ook een massage waarbij Chick zichtbaar genoot (oogjes vielen gewoon dicht)
Dus hier weer mooi door de ''keuring'' gekomen. En dat is wel fijn met de loopsheid en dekking die er aankomt.
Kaus schreef:Dexters poot is alleen gekneusdHij was vanochtend nog wat hinkerig maar in de loop van de middag leek er niks meer aan de hand. Hij krijgt natuurlijk wel pijnstilling dus hij zal het ook niet helemaal voelen dus we houden flink de rem erop. Maar er is in elk geval geen gips nodig
MyWishMax schreef:Hier werkt dat toch minder goed, Kim.Man wil nu al een pup aan houden bij komende nestje, maar ik ben degene die opdraait voor de opvoeding en het hele gebeuren hier thuis. En dan zijn het er 4 die allemaal 1 voor 1 uit moeten, of met veel geluk kunnen er 2 samen (maar dat kan ik eigenlijk niet).
Op die manier vind ik 4 vrij veel, vooral omdat er 1 dan de wedstrijden in gaat, 1 nog vermaakt moet worden qua training en 1 gewoon oud is en niet meer mee kan/alles apart moet.
Maar goed, we zullen er wel 1 aanhoudenIk heb hem al kunnen overtuigen dat 2 puppy's aanhouden geen doen is, dat is al heel wat. En ik wil toch wel weer een hummeltje om mee aan de slag te gaan. Bedoeling is dat ik opbouw/1e jaar training voor rekening neem en we daarna wisselen van honden.
Nathalie18x schreef:Fijn zo'n goede fysio,dat is het stukje rijden wel waard!
Alleen een kneuzing las ik, heel fijn Kaus!
Wij hebben gisteren met de fokker gebeld en de DA. Hij heeft een andere da dan vroeger en deze was heel open over alles. We gaan direct als we haar hebben gehaald naar onze eigen dierenarts. Verder gaan we een overeenkomst opstellen en krijgen we "garantie" voor een jaar op eventuele erfelijke afwijkingen en andere aandoeningen die nu nog niet aan licht zijn gekomen.
Een positief gesprek maar uiteraard blijft het een broodfokker en zijn we voorbereid op alles. Vriendin heeft dit allemaal gelezen en accepteert de extra kosten, al zegt de fokker dus dat deze voor hem zijn.
We gaan haar volgende week vrijdag al ophalen, spannend! Inkopen qua mand en riem enzo zijn gedaan. Vriendin wilde alles in het rood/roze
DezeNaam schreef:Ik reageer nog rustig hoor.![]()
Vind het gewoon niet kunnen dat je praat dat ze/jullie alles zullen kunnen betalen voor de pup, maar de ouders van de pup komen geen enkele keer ter sprake (op het ras na). Terwijl dat diegene zijn die het meeste lijden.
Tegenwoordig lees je zoveel waarschuwingen op internet, zelfs jij waarschuwt haar maar er dan toch nog gewoon mee doorgaan... Ja, daar word ik echt kwaad van. Had haar gewoon voor de keuze gesteld dat ze bij jullie komt wonen zonder pup, of dat ze een anders huis zoekt met haar pup. Maar dat ben ik.
De reden waarom ze bij jullie woont moet je ook niet vertellen. Maar misschien wel de reden waarom er per se NU. METEEN. een pup moet komen? Als er blijkbaar toch genoeg geld is kan je opzoek gaan naar een verantwoordelijke fokker, die zorg draagt voor zijn pups en ouderdieren. Of in het asiel, zitten genoeg honden die gedumpt zijn ook mede door dit soort dingen.
kiwiwitje schreef:agos. Het zal wel in de lucht zitten MWM. Chick was hier gisteren ook ineens wat fel op voer. Dat ben ik niet meer van haar gewend..
Gelukkig valt de schade mee. Maar het zal wel schrikken geweest zijn denk ik
KimD schreef:Dat zijn ook plekken die bloeden als een rund, net zoals de nageltjes of een oor. Guinness heeft eens een flapper kapot gehad, lekker lopen schudden, alsof ik een geit had geslacht.Uiteindelijk heb ik hem een vochtig washandje op zijn hoofd gelegd, daar zijn flapper op en toen verbonden. Hij vond zichzelf super zielig, maar het hielp wel.
KimD schreef:Dat zijn ook plekken die bloeden als een rund, net zoals de nageltjes of een oor. Guinness heeft eens een flapper kapot gehad, lekker lopen schudden, alsof ik een geit had geslacht.Uiteindelijk heb ik hem een vochtig washandje op zijn hoofd gelegd, daar zijn flapper op en toen verbonden. Hij vond zichzelf super zielig, maar het hielp wel.
kiwiwitje schreef:KimD schreef:Dat zijn ook plekken die bloeden als een rund, net zoals de nageltjes of een oor. Guinness heeft eens een flapper kapot gehad, lekker lopen schudden, alsof ik een geit had geslacht.Uiteindelijk heb ik hem een vochtig washandje op zijn hoofd gelegd, daar zijn flapper op en toen verbonden. Hij vond zichzelf super zielig, maar het hielp wel.
Ze zijn dan ook super zielig hoor!