Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loolotte

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 15:34

Ah oke, dan snap ik hoe 't zit Zoë! Dan heb je die pup wel echt nodig hoor <<)
Klinkt goed Kim, ik zou er gewoon een beetje jaloers van worden haha.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 15:55

Fijn zo'n goede fysio,dat is het stukje rijden wel waard!
Alleen een kneuzing las ik, heel fijn Kaus!

Wij hebben gisteren met de fokker gebeld en de DA. Hij heeft een andere da dan vroeger en deze was heel open over alles. We gaan direct als we haar hebben gehaald naar onze eigen dierenarts. Verder gaan we een overeenkomst opstellen en krijgen we "garantie" voor een jaar op eventuele erfelijke afwijkingen en andere aandoeningen die nu nog niet aan licht zijn gekomen.

Een positief gesprek maar uiteraard blijft het een broodfokker en zijn we voorbereid op alles. Vriendin heeft dit allemaal gelezen en accepteert de extra kosten, al zegt de fokker dus dat deze voor hem zijn.

We gaan haar volgende week vrijdag al ophalen, spannend! Inkopen qua mand en riem enzo zijn gedaan. Vriendin wilde alles in het rood/roze :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 20:24

Nathalie18x schreef:

Wij hebben gisteren met de fokker gebeld en de DA. Hij heeft een andere da dan vroeger en deze was heel open over alles. We gaan direct als we haar hebben gehaald naar onze eigen dierenarts. Verder gaan we een overeenkomst opstellen en krijgen we "garantie" voor een jaar op eventuele erfelijke afwijkingen en andere aandoeningen die nu nog niet aan licht zijn gekomen.

Een positief gesprek maar uiteraard blijft het een broodfokker en zijn we voorbereid op alles. Vriendin heeft dit allemaal gelezen en accepteert de extra kosten, al zegt de fokker dus dat deze voor hem zijn.

We gaan haar volgende week vrijdag al ophalen, spannend! Inkopen qua mand en riem enzo zijn gedaan. Vriendin wilde alles in het rood/roze :+

En dit is dus een heel mooi voorbeeld van hoe de broodfok in stand wordt gehouden. Hele mooie praatjes van de kweker en mensen die er alsnog intrappen. :n Het is zó jammer dat er geen straffen op staan. Zo'n mensen mogen ze van mij echt per direct in de bak gooien. Echt héél jammer!

kiwiwitje schreef:
Haha Lara, een APK geef je normaal aan de auto :P Dat is een keuring die in principe (uitzondering voor nieuwe auto's) ieder jaar gedaan moet worden.
Hondjes zijn dus vandaag naar de fysio geweest en weer goedgekeurd. Boellie heeft een massage gehad. En ze heeft allemaal testjes bij hem gedaan. Want Boellie sloft met zn voorpoten. Maar op de foto is hij helemaal goed. Aan spieren en alles wat ze af voelt is niks te vinden wat t kan verklaren. We hadden de vorige keer al besloten; meneer is lui. Vandaag weer wat testjes geprobeerd. En overal reageert ie gewoon super op. En het is ook niet dat hij het niet kan. Want daar liet hij het bijvoorbeeld helemaal niet zien. Maar dan is alles nieuw en interessant en dan sloft ie niet. Hij gaat ook gewoon geen koekjes achterna. Als ze bewegingen uit wil lokken met een koekje gaat ie gewoon rustig de andere kant op kijken of gewoon liggen. Uiteindelijk bleken deze koekjes volgens meneer erg lekker en toch wel de moeite waard om toch even braaf de bewegingen uit te voeren :') Maar Boellie kwam er weer glansrijk doorheen en heeft genoten van een heerlijke massage (volgens mij vond ie het tenminste lekker :P ) En is echt een buffeltje volgens haar. Kleine spierbonk.

Chick had ook weinig bijzonders. Wel zat de overgang onder rug/heiligbeen wat vast en was best gevoelig. Maar dat is te verklaren door de verstopping die ze kort geleden gehad heeft. Dit heeft ze meegepakt in de massage en ze verwacht dat t nu ook gewoon opgelost is. Eventueel mogen we dit nog extra ondersteunen met de massage deken. Verder ook een massage waarbij Chick zichtbaar genoot (oogjes vielen gewoon dicht :+ )

Dus hier weer mooi door de ''keuring'' gekomen. En dat is wel fijn met de loopsheid en dekking die er aankomt.

Wij hebben volgende week een afspraak bij de Osteo, Puk wordt wel een wakker op drie poten, alsof haar poot slaapt. Ik voel dan wel de blokkade, maar ik kan hem niet verhelpen. Dus even een afspraak gepland voor mijn muisje.

Kaus schreef:
Dexters poot is alleen gekneusd *\o/* Hij was vanochtend nog wat hinkerig maar in de loop van de middag leek er niks meer aan de hand. Hij krijgt natuurlijk wel pijnstilling dus hij zal het ook niet helemaal voelen dus we houden flink de rem erop. Maar er is in elk geval geen gips nodig *\o/*

Wat een geluk! Een gebroken poot was echt een ramp geweest. :(

Ik ben inmiddels niet meer nerveus voor wedstrijden, maar met Guinness had ik dat wel. Zeker op het laatste toen wij samen liepen en het zo dramatisch ging.

Met Puk gelukkig totaal niet, die knalt altijd. :j

Samenwonen met een kerel die ook van honden houdt is wel handig, er is nooit iemand zegt dat een pup "niet nodig" is. Bij het laten plaatsen op de wachtlijst van de volgende pup (terwijl die van ons nog een jaar moeten worden) zei hij "maar ik wil er ook een!" _O- :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 20:31

Hier werkt dat toch minder goed, Kim. :') Man wil nu al een pup aan houden bij komende nestje, maar ik ben degene die opdraait voor de opvoeding en het hele gebeuren hier thuis. En dan zijn het er 4 die allemaal 1 voor 1 uit moeten, of met veel geluk kunnen er 2 samen (maar dat kan ik eigenlijk niet). :') Op die manier vind ik 4 vrij veel, vooral omdat er 1 dan de wedstrijden in gaat, 1 nog vermaakt moet worden qua training en 1 gewoon oud is en niet meer mee kan/alles apart moet.

Maar goed, we zullen er wel 1 aanhouden _O- Ik heb hem al kunnen overtuigen dat 2 puppy's aanhouden geen doen is, dat is al heel wat. En ik wil toch wel weer een hummeltje om mee aan de slag te gaan. Bedoeling is dat ik opbouw/1e jaar training voor rekening neem en we daarna wisselen van honden.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 20:47

Wat een drukte hier opeens!

Bah, wat naar hoe de fokker mooie praatjes houdt tegen jullie Nathalie. Veel erfelijke afwijkingen zijn met een jaar vaak nog helemaal niet zichtbaar. Al helemaal als je naar de afwijkingen van een border Collie kijkt (dysplasie, epilepsie) kom je die vaak pas later tegen.

Ik zou echt absoluut de pup uit je huis houden. Zeker de eerste paar weken. Weet niet precies wat jullie plan daar is?

MWM, ik zou ook écht mn pups niet los kunnen laten bij het fokken van een nestje. Zou ze allemaal willen houden :))

We hebben zojuist Dexters tand uit zn mond geplukt _O- Mn vriend wilde nog zó graag een snijtandje en we hadden er al drie gemist. En nu hing er opeens nog eentje half uit zn bek dus erop gedoken en dat ding eruit geplukt _O-

Dit is onze totale opbrengst. Volgens mij is hij nu alles kwijt.

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-18 20:53

Ja dat is het zeker waard Nathalie! :D Al was chick vandaag even minder blij met haar toen ze dat plekje had gevonden :P

Oh dat is ook niet leuk KimD. Hopelijk kan de osteo er iets mee.

Haha MWM, dat is hier ook wel herkenbaar. Ik had gezegd we houden niks aan, want het plan is om er 1 in co-own te houden. Maar inmiddels heeft vriendlief besloten dat we er zelf ook een houden. Hier draai ik ook op voor de opvoeding :P
Al is het hier wat mij betreft nog wel even afhankelijk van hoe groot het nest is en of er iets bij zit waar ik op hoop zegmaar.

Oeh tandenfee Kaus! :P

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 21:01

MyWishMax schreef:
Hier werkt dat toch minder goed, Kim. :') Man wil nu al een pup aan houden bij komende nestje, maar ik ben degene die opdraait voor de opvoeding en het hele gebeuren hier thuis. En dan zijn het er 4 die allemaal 1 voor 1 uit moeten, of met veel geluk kunnen er 2 samen (maar dat kan ik eigenlijk niet). :') Op die manier vind ik 4 vrij veel, vooral omdat er 1 dan de wedstrijden in gaat, 1 nog vermaakt moet worden qua training en 1 gewoon oud is en niet meer mee kan/alles apart moet.

Maar goed, we zullen er wel 1 aanhouden _O- Ik heb hem al kunnen overtuigen dat 2 puppy's aanhouden geen doen is, dat is al heel wat. En ik wil toch wel weer een hummeltje om mee aan de slag te gaan. Bedoeling is dat ik opbouw/1e jaar training voor rekening neem en we daarna wisselen van honden.

Dan kan ik me dat voorstellen ja, gelukkig kunnen ze hier allemaal tegelijk mee wandelen. :j

Opvoeding is ook voor mij, Kay heeft daar echt geen geduld voor. Die is geneigd om te 'zeuren', en dat wil ik niet. Hij doet of alles positief, of niet. Daar ben ik dan weer héél streng op, en Kay vind dat lastig, dus dan doe ik dat.

Is nu goed te zien met de pups, Dana is veel meer geconcentreerd met de agility. Maar ik ben begonnen met het aanleren van haar pootjes, 'zit en wacht', het touchschijfje etc. Kay met vijf sprongen. Harvey plakt daardoor veel meer.

Ook met de workshop balans, hij zag daar echt het nut niet van in, totdat hij zag dat Dana veel bewuster is van haar poten en de plaatsing. "Oh, toch wel handig!" 8)7 :')

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 21:11

Nathalie18x schreef:

Goh, en wie geeft de ouders van de pup wat liefde? Dat is onbetaalbaar. 'Fijn' voor je pup dat deze 'gezond' gehouden zal worden, maar over de ouders wordt niet gesproken natuurlijk. Echt egoïstisch gewoon...
Misschien zou ze de extra kosten die je waarschijnlijk aan de pup zal mogen betalen kunnen uitgeven aan het tegengaan van broodfok, als er blijkbaar toch geld genoeg is..

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 21:28

Ga je lekker? Prima dat je hier tegen bent, maar dat kan ook op een nette manier. Ik ben er zelf ook tegen en sta ook niet achter broodfokkers, ik wil er echter wel voor de pup en vriendin zijn. Ik wijd verder niet uit over de reden dat ze hier woont, maar ik kan haar en de pup een stabiele basis geven wat ik belangrijk vind.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 21:33

Ik kan hier ook niets goed over zeggen. Bah zo willens en wetens aan de broodfok meewerken :r :r

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 21:35

Ik reageer nog rustig hoor. :+
Vind het gewoon niet kunnen dat je praat dat ze/jullie alles zullen kunnen betalen voor de pup, maar de ouders van de pup komen geen enkele keer ter sprake (op het ras na). Terwijl dat diegene zijn die het meeste lijden.

Tegenwoordig lees je zoveel waarschuwingen op internet, zelfs jij waarschuwt haar maar er dan toch nog gewoon mee doorgaan... Ja, daar word ik echt kwaad van. Had haar gewoon voor de keuze gesteld dat ze bij jullie komt wonen zonder pup, of dat ze een anders huis zoekt met haar pup. Maar dat ben ik.

De reden waarom ze bij jullie woont moet je ook niet vertellen. Maar misschien wel de reden waarom er per se NU. METEEN. een pup moet komen? Als er blijkbaar toch genoeg geld is kan je opzoek gaan naar een verantwoordelijke fokker, die zorg draagt voor zijn pups en ouderdieren. Of in het asiel, zitten genoeg honden die gedumpt zijn ook mede door dit soort dingen.
Laatst bijgewerkt door DezeNaam op 09-05-18 21:37, in het totaal 2 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 21:35

Ik snap jouw ook wel Nathalie. Wij hebben het dan niet met goede vrienden gehad, maar wel met familie. Wat wij ook zeiden, we konden ze niet van gedachten laten veranderen en toen dat hummeltje er eenmaal was ben ik nog regelmatig ingesprongen om te helpen. Praat het totaal niet goed en vind het eigenlijk achterlijk dat het in deze tijd nog kan en gebeurd, maar het kan ook een erg lastig ding zijn. :j

Kiwi _O- Dat zijn er stiekem dus ook 2. Wat fijn van de APK!
Kim, ik heb ook meer geduld en ben beter in het aanleren van dingen, vandaar dat ik het 1e jaar zal gaan doen. Daarna komen er dingen bij kijken die voor mij te 'zwaar' zijn en willen we dus wisselen. Ik zijn tegen die tijd ervaren hond en hij de jonge hond verder opleiden.
Kaus, wat gaaf! Ik had er van Tay 1, maar die kwam ik tegen omdat ik er op stond en is nu wel kwijt. Van Winni niks gevonden en ik vind het juist zo leuk haha

Hier heeft de ouwe trouwens een gat in haar wang... ;( Ze kreeg ruzie met Tay om eten, normaal geeft hij er niet om, nu wel en heeft zij dus een gat. Bloedde wel enorm heftig, heb maar even vriendin gebeld die DA assistente is, maar vandaag al mooi dicht. Die andere 2 willen er alleen continu aan likken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-18 21:41

agos. Het zal wel in de lucht zitten MWM. Chick was hier gisteren ook ineens wat fel op voer. Dat ben ik niet meer van haar gewend.. :P
Gelukkig valt de schade mee. Maar het zal wel schrikken geweest zijn denk ik

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 21:43

DezeNaam schreef:
Ik reageer nog rustig hoor. :+
Vind het gewoon niet kunnen dat je praat dat ze/jullie alles zullen kunnen betalen voor de pup, maar de ouders van de pup komen geen enkele keer ter sprake (op het ras na). Terwijl dat diegene zijn die het meeste lijden.

Tegenwoordig lees je zoveel waarschuwingen op internet, zelfs jij waarschuwt haar maar er dan toch nog gewoon mee doorgaan... Ja, daar word ik echt kwaad van. Had haar gewoon voor de keuze gesteld dat ze bij jullie komt wonen zonder pup, of dat ze een anders huis zoekt met haar pup. Maar dat ben ik.

De reden waarom ze bij jullie woont moet je ook niet vertellen. Maar misschien wel de reden waarom er per se NU. METEEN. een pup moet komen? Als er blijkbaar toch genoeg geld is kan je opzoek gaan naar een verantwoordelijke fokker, die zorg draagt voor zijn pups en ouderdieren. Of in het asiel, zitten genoeg honden die gedumpt zijn ook mede door dit soort dingen.

Als dit je normale manier van praten is, zou ik daar maar eens over nadenken. Nogmaals,als ik alles van tevoren had geweten had ik nee gezegd maar de situatie is nou eenmaal zo. Ik vind het super zielig voor de mama en ik kan me er heel kwaad om maken. De tijd alleen niet teruggedraaid worden en we gaan er het beste van maken. De reacties zijn heel begrijpelijk maar de keuze voor de pup komt niet van mij af.

Ik heb veel aan jullie tips en er gaat ook zeker gelijk aan gewerkt worden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 21:48

kiwiwitje schreef:
agos. Het zal wel in de lucht zitten MWM. Chick was hier gisteren ook ineens wat fel op voer. Dat ben ik niet meer van haar gewend.. :P
Gelukkig valt de schade mee. Maar het zal wel schrikken geweest zijn denk ik

Tay geeft nooit wat om eten. Ja, hij eet graag en hij steelt als de raven, maar aan verdedigen doet hij nooit. Nu verdedigde hij eten dat hij niet eens had.......... Was namelijk mijn bord op tafel waar ik hem voor gewaarschuwd had en Tessa stapte van de bank om eens te snuffelen. : -:(-

Was erg schrikken, vooral omdat het bloedde als een rund en ze meteen compleet in paniek was en ons dus niet liet kijken/schoonmaken. Oke en misschien omdat ik best tegen wonden kan, maar niet bij eigen honden. Heel stom, open pootjes enzovoorts kan ik goed hebben, maar zodra er een bijtwond of ongeluk is sla ik dicht _-:(

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-18 21:58

Oh dat was zeker wel heftig! :( Hier mogen we al niet kijken bij een kapot pootje :') Zo stoer zijn ze dan niet meer hoor :P
Chick durft best te verdedigen. Maar dat heeft ze echt al super lang niet meer gedaan

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 22:04

Dat zijn ook plekken die bloeden als een rund, net zoals de nageltjes of een oor. Guinness heeft eens een flapper kapot gehad, lekker lopen schudden, alsof ik een geit had geslacht. :oo Uiteindelijk heb ik hem een vochtig washandje op zijn hoofd gelegd, daar zijn flapper op en toen verbonden. Hij vond zichzelf super zielig, maar het hielp wel. :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-18 22:06

KimD schreef:
Dat zijn ook plekken die bloeden als een rund, net zoals de nageltjes of een oor. Guinness heeft eens een flapper kapot gehad, lekker lopen schudden, alsof ik een geit had geslacht. :oo Uiteindelijk heb ik hem een vochtig washandje op zijn hoofd gelegd, daar zijn flapper op en toen verbonden. Hij vond zichzelf super zielig, maar het hielp wel. :j

Ze zijn dan ook super zielig hoor!

:+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 22:10

KimD schreef:

Ja en ik heb een mooie eikenhouten vloer in een licht kleur. Dat werd dus rood/roze met pootafdrukken tussendoor. :+
Oren zijn nog erger bijna, omdat ze daar inderdaad lekker mee schudden haha

Pootjes mag ik altijd wel naar kijken, hoewel Tay nog wel eens een grote bek moet krijgen. Van de stoere reu is niks over als zijn kussentjes weer stuk zijn, maar nagel er af is niet erg. Dodo...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 22:10

kiwiwitje schreef:
KimD schreef:

Ze zijn dan ook super zielig hoor!

:+

Héél zielig!

Wij hebben airco op de slaapkamer, en daar zijn de honden ook duidelijk blij mee. Ze kunnen op hun eigen kamer slapen (géén airco) of bij ons. Maar ze liggen op bed, lekker in de 'swing' van de airco. En ik lig op 10 cm rand.. :=

Afbeelding

Gelukkig is Kay nog werken, dan kan ik ze dadelijk een bil opschuiven. :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-18 22:14

Hahaha. Fijn he met alles op bed :P Hier mogen ze dat alleen als we nog tv kijken en daarna mooi hun eigen hokjes in :P

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 22:21

Ik vind dat zo gezellig l! <3 En in de winter lekker warm.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-18 22:26

Oh juist door t ruimte gebrek vind ik t vreselijk :P

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 23:05

Hier ligt Olivia ook naast mij op bed. Voordeel is dat we ons bed niet hoeven te delen. Heerlijk een echte knuffelbeer in mijn armen.

Wang is echt een hele vervelende plek om een wond te hebben, bloed alsof de halve hond leeg is.

Hier vanochtend ook een ruzie om voer. Olivia heeft enorme voeraggressie en krijgt daarom op mijn kamer haar voer. Andere honden weten dit en laten haar en haar voer met rust. Ik mag alles met haar voer tegenwoordig, maar daar houd het ook bij op.

Ze had nog wat voer over en Jasper ( de zeer zielige straathond die natuurlijk NOOIT te eten krijgt ) begon dit op te eten. Mevrouw loopt er dus op af, borstelt al haar haren, geeft een duidelijke grom... En Jasper neemt zo de halve bak brokken in zijn bek. Echt zo'n hamster die zijn wangen volpropt. Olivia had al een rot humeur door het weer en het vroege tijdstip en zag nu dus haar laatste eten in zijn bek verdwijnen. Dus die er natuurlijk vol op. Heb Jasper weg kunnen trekken en op kunnen tillen. Olivia met een duidelijke ' ga slapen!' Op mijn bed gekregen en Jasper de kamer uit getild. Wat denk je dat die smeerlap doet? Leegt zijn hamster wangen voorraad op mij en wilt dit dus van mij af gaan eten.

Vervolgens kwam satan zich ermee bemoeien. Naja, Jasper zijn ochtend had geen goede start, laten we het daar op houden. 3 vrouwen weer op hem gescholden.

Qua broodfok... Ik weet hoe die teefjes uit de broodfok komen. Een goed gerichte kogel is veel humaner dan ze door laten lopen met al hun aandoeningen die ze door de verwaarlozing hebben opgelopen. Ik zou die pup dus echt niet bij mijn honden willen de eerste weken. Want, je weet maar nooit wat ze bij de fokker krijgen om
Symptomen te onderdrukken en voor je het weet is je hele woonwijk+huis besmet. Beetje pech en je hebt een aandoening te pakken die over kan slaan op mensen. Een simpel dierenarts bezoekje heb je nog niet veel aan. Die kunnen ooit alles controleren als er geen gerichte symptomen zijn.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-18 23:46

Zie je, t hangt echt in de lucht hoor. Dat voer probleem. Hahah
Ik kan er vanaf hier flink om lachen maar vooral over het uitspugen van de brokken :p