Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 11:17

Ja het gaat zo gelijkelijk hè, zo valt het soms niet op..
Ik had dat met mijn hond op het laatst. Schrok van het verschil.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 13:43

Veel sterkte vandaag Y;(

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 14:07

Dankjewel, ze is rustig gegaan, staat nu in mandje hier zodat de andere poezen nog kunnen snuffelen. Ben blij dat het niet zo bloed heet meer is.

Dadelijk dapper een groot gat graven. Blij dat we wonen waar we wonen en dit dus kan zonder dat iemand er last van heeft.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 16:43

Sterkte met het verlies.
Fijn dat ze rustig is gegaan altijd zo verdrietig en een leegte die ze achterlaten.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 18:26

Gelukkig is het rustig gegaan. Heel veel sterkte!

Kat van mn ouders spuugt sinds zaterdag. Maandag de dierenarts gebeld omdat hij toen niets meer wilde eten. Moesten het nog even aankijken. Dinsdag weer gebeld, toen heeft hij een injectie gehad tegen misselijkheid en speciaal voer meegekregen.
Vandaag moest hij eten, maar nog niet. Dierenarts gebeld, dwangvoeren. Lukt ook amper en hij begint weer aan zn neus te likken (teken van misselijkheid).
Net weer gebeld en morgen wordt hij opgenomen voor dwangvoer bij de dierenarts en bloedonderzoek.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 01:30

Zijn de nieren wel goed Mandy?
Misselijkheid komt veel voor bij nierziekten nl. :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 07:19

Klopt, nieren zouden het kunnen zijn. Het kan ook zn alvleesklier zijn.
In eerste instantie werd uitgegaan van een ontsteking.

Hij heeft vannacht zelf gegeten!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 12:52

gelukkig is de kat rustig gegaan..

En is de kat toch opgenomen Mandy?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:51

Nee! :):) Ouders hadden toch eerst gebeld omdat hij nu ineens zelf at.
Mogen het even aankijken.
Hij heeft nu zelfs snoepjes gegeten!
Zo blij!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 16:05

Veel sterkte met het verlies bloemetje!

Is dit herkenbaar voor jullie? :+
Afbeelding

Ik was de was aan het opruimen _O-

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 16:17

Niet! Jij was een lekker bedje aan het maken voor Sammie. Of is het die andere?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 16:45

Bloodymary schreef:
Niet! Jij was een lekker bedje aan het maken voor Sammie. Of is het die andere?

Wauw! Jij bent scherp haha. Dit is idd Sammie.
Misschien komt het ook wel doordat Sammie altijd degene is die weer wat doet waar ik een foto van moet maken haha.

De snotaap ging er pas uit toen ik klaar was en hem eruit haalde haha.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 17:29

Ja alleen die van mij doet ook aan verbouwen in de vorm van mijn spijkerbroeken eruit gooien. :')

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 17:42

Die liggen niet zo lekker, zijn niet zacht genoeg.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 17:47

Ja als ik nou die dikke fleece truien neer zou leggen kom ze denk ik niet meer uit de kast.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 17:59

Nou, ik heb liever dit dan wat ze een jaar geleden deden toen ze er net waren :+ toen vonden beide heren het nodig 's nachts de kast open te krijgen en de kleding als kattenbak te gebruiken.

Dan heb ik toch liever dat ze het als heerlijk zachte, donkere slaapplek gebruiken dan dat ik een broek uit de kast wil pakken en in een heerlijke drol grijp :')
Of dat je de deur open doet en denkt; dit was toch de schone was? Het stinkt! Kattenpis ruikt echt niet lekker namelijk haha

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 16:50

Mijn poes heeft laatst ook de schone was als kattenbak gebruikt ...:( like... Why!?

Gelukkig ligt Sammie er alleen maar heerlijk op

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 17:24

Hier heeft onze poes Nami ook 2 keertjes naast de bak geplast. 1 keer op ons dekbed wat op de grond lag achter het bed en 1 keer op vriend zijn sportschoenen.

Nu let ik er net iets beter op wat op bepaalde plekken op de grond ligt en dat ik de sportschoenen niet meer in de buurt van de kattenbak neerzet.

Tja, toch de behoefte om extra te markeren denk ik. Nami is overigens wel pas gesteriliseerd dus misschien dat er bij haar nog wat hormonen mee speelde. Maar bijvoorbeeld het veilig stellen/ her bevestigen van het territorium kan ook een goede reden zijn.

Het lijkt nu over maar ik had de tip van mijn fokker gekregen om, als ze echt even in zo'n fase zitten gewoon even een plekje te creëren met oude kleding. Dan voorzie je in hun behoefte en tegelijkertijd kies jij ook de plek. Vaak gaat het heel vlot vanzelf weer over.

Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 18:19

Ik heb destijds mijn peewee bak erbij gekocht en de oude bak op de logeerkamer (waar onze kast ook staat) neergezet. In het begin gingen ze standaard naar die bak, maar eenmaal gewend werd de peewee gebruikt, en heb ik de oude bak weg gehaald uit de logeerkamer. Sindsdien geen ongelukjes meer tussen de kleding haha.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 18:28

Bij kittens is het vaak zo dat de kattenbak te ver is voor ze om het te redden en ze dan dus een ander plekje opzoeken wat dichterbij is.
Beste is om op elke verdieping en bij voorkeur zelfs in elke ruimte waar ze mogen komen een bak neer te zetten, zo minimaliseer je de kans op ongelukjes.
Wanneer ze groter worden en hun blaas is wat meer gegroeid en sterker kun je dan weer afbouwen.

Hier is het overigens saai en gemoedelijk sinds Chloë weg is, Aife knapt helemaal op en gaat gewoon haar gangetje.
Op dit moment zit ze vooral te zeuren, het is blikkietijd. :))

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 19:48

Oh sammie kan ook zo zeuren. Wij hebben een balkon met rolluik ervoor dus met dit weer gaat het rolluik dicht en de deur open zodat ze ook op balkon kunnen en er toch iets van frisse lucht binnenkomt. Sammie gaat net zo lang voor de balkondeur zitten en miauwen tot de deur open gaat als meneer naar balkon wil.

Mijn vriend is naar mijn mening te makkelijk want die denkt; ah Sam wil naar buiten! En die doet de deur open. Ik ben van mening dat hij maar geduld heeft tot ik vind dat het tijd is dat de deur open kan, dus ik doe heel koppig pas de deur open als sammie het opgegeven heeft haha.

Ik heb vandaag tuigjes gekocht omdat ik wel de optie wil hebben ze mee naar buiten te nemen. Kennen jullie die kattenfilmpjes waarin ze een tuigje omkrijgen en zich laten omvallen? Dat deed sammie dus ook. Hij durfde er niet mee te lopen. Op een gegeven moment ging hij kruipend de woonkamer rond.
Favoriete speeltje tevoorschijn gehaald en toen kwam hij toch los. Na minuut of 10 nog een liquid snack gegeven aan beiden en toen tuigje weer af. Eerst maar even oefenen met dat tuigje dus. Aantal keer per week gewoon even omdoen. Daarna begin ik denk ik eerst met op balkon met rolluik open aan het riempje voor ik ze mee neem naar het veldje voor de deur. :j

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 19:50

Djoopie schreef:
Mijn poes heeft laatst ook de schone was als kattenbak gebruikt ...:( like... Why!?

Heb je er meer? Want meestal doen ze dat als er meerdere katten in huis zijn, eigenlijk een te kleine ruimte. Een kat alleen zal dat niet zo snel doen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 20:54

Moet dus zeggen dat ik nog niet gehad heb dat soort dingen, maar kan inderdaad komen door kat alleen.

Die van mij gaat ook over grond kruipen, maar even later de hele kamer door racen met tuigje. Maar de kamer door racen dat ze soms ook zonder tuigje. Zoals vanmorgen rond 04.00 uur was er een blij dat ik vroeg moest werken. :+

Moet even kijken hoe ik het morgen doet met voer moet van 13.00 t/m 23.00 uur werken in Den Haag met daarbij ruim 45 minuten reistijd enkel. Denk dat maar extra brokjes in de voerbal doe.

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 21:19

Bloodymary schreef:
Djoopie schreef:

Heb je er meer? Want meestal doen ze dat als er meerdere katten in huis zijn, eigenlijk een te kleine ruimte. Een kat alleen zal dat niet zo snel doen.

Nee maar 1 kat in huis.... maar ook een hond dus misschien daarom? Hoewel ze goed met elkaar op kunnen schieten en ons huis nou niet echt klein is. Poes heeft ook nog buitenren sinds kort. Maar ze is nog niet gesteriliseerd dus daar zou het ook door kunnen komen... opspelende hormonen?

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 00:11

Oh als ze niet gesteriliseerd is dan kan je er wel vanuit gaan dat het dat is.

Veel poezen die vlak tegen de eerste krolheid aanzitten beginnen met plassen ter markering (niet hetzelfde als sproeien!). Zo ging het dus ook echt precies met mijn poes, heel natuurlijk gedrag. Merkte het direct ook met de rest dat het hormonen waren. (Erg actief, meer praten, meer rollen, meer aanhankelijk)

Een paar dagen later is ze dus ook gelijk gesteriliseerd omdat ik haar liever geen krolsheid wilde laten doormaken als het toch niet nodig was. Brengt toch de nodige onrust met zich mee en dat plassen is natuurlijk ook vervelend voor ons.