Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lukasje

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 16:54

Oh Kiimm_, wat schrikken! Gelukkig niks ernstig!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 17:20

Fijn dat hij Snoopy goed heeft behandeld. Dat is het belangrijkste!
Maar omgang met eigenaren is imo ook belangrijk.
Het is niet netjes om je een schuldgevoel aan te praten.
Mijn vogelarts is -net als bijna alle vogelartsen- heel erg fan van pellets voeren.
Maar als je daar niet voor open staat dringt hij het gelukkig verder niet op.
Het praatje gaat bij mij ondertussen het ene oor in en het andere oor weer uit :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 17:48

Ik heb wel gelijk pellets gekocht om te mengen met zn huidige voer, ik ben ook fan van pellets haha!
Wel gemengt met een zaden en notenmengsel waar ook gedroogd fruit in zit, en hij krijgt verse groentes en fruit aangeboden.
Moet zeggen dat hij de pellets nu ook begint te eten i.p.v. dat hij er omheen eet, zijn lekker knapperig haha!

Wat bieden jullie de vogels aan om de snavel bij te houden? Ik vind het puntje van Binkie zn snavel wat lang, hij heeft natuurstokken doet hij vrij weinig mee. Hij heeft zo’n ruwe stok, doet hij niks mee. Hij veegt zn snavel vooral schoon aan de gladde stokken en aan zn kooi, maar dat slijpt natuurlijk niet echt..

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 18:57

Ik ben inderdaad ook over gegaan naar Pellets door de vogelarts :') Ik hou Snoopy even in de gaten, ze heeft haar poot alleen maar ingetrokken en onderneemt niets meer, eet ook niet. Daar moet wel snel verbetering in komen.

Shanna: Ik heb een slijpstok en een speeltje met een slijpsteen hangen, dat werkt bij mijn vogels goed.

Even wat foto's van mijn jonge koppel (van vlak voor de drama en stress :+ )

Yoshi, 3,5 maanden oud
Afbeelding

Afbeelding

Snoopy, 5 maanden oud
Afbeelding

Afbeelding

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 19:05

Ze zijn mooi! <3

En wat een nare arts zeg..! Maar gelukkig is alles oké met snoopy!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 19:07

Ik gebruik kabob hout om ze te laten knagen. Kun je oa bij Avonturia kopen. Ideaal!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 20:15

Kiimm_ schreef:
Ik hou Snoopy even in de gaten, ze heeft haar poot alleen maar ingetrokken en onderneemt niets meer, eet ook niet. Daar moet wel snel verbetering in komen.

Oh ... :( . Toch nog zorgen? Want thuis ging ze toch meteen weer knuffelen bij Joshi? Mss is ze gewoon van haar melk? Het bezoek aan de arts en de behandeling zal toch indruk gemaakt hebben? Ook niet te verleiden met trosgierst? Snel beterschap hoor!

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 20:58

Lukasje schreef:
Kiimm_ schreef:
Ik hou Snoopy even in de gaten, ze heeft haar poot alleen maar ingetrokken en onderneemt niets meer, eet ook niet. Daar moet wel snel verbetering in komen.

Oh ... :( . Toch nog zorgen? Want thuis ging ze toch meteen weer knuffelen bij Joshi? Mss is ze gewoon van haar melk? Het bezoek aan de arts en de behandeling zal toch indruk gemaakt hebben? Ook niet te verleiden met trosgierst? Snel beterschap hoor!

Yoshi mag wel bij haar komen, maar niet zo close als normaal. Normaal kruipen ze altijd in elkaar. Ze is ook regelmatig aan het piepen. Het zal ook best indruk gemaakt hebben vandaag, we wachten even af en ik hou haar goed in de gaten :o

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 21:00

Bah bah, dat is niet fijn! Maar ze is toch goed gecheckt dus er kan toch verder niks aan de hand zijn?

Heb je enig idee wat gebeurd is? Is ze ergens blijven achter haken? Hebben ze ruzie gemaakt? Heeft je ander vrouwtje haar aangevallen?

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 21:53

Ze maakt nogal harde landingen als ze Yoshi achterna gaat, die wel kan vliegen. Ik gok dat het in die landing niet goed is gegaan. Net zag ik Yoshi en Snoopy weer met de snavels in elkaars vacht slapen, dus denk wel dat het morgen beter gaat :o Ze is natuurlijk ook nog jong, en ze heeft mijn stress waarschijnlijk ook aangevoeld :+ Ik merk dat ik nog steeds onrust heb in mijn lijf, dus zal me niks verbazen als zij dat ook heeft.

Yoshi had ik meegenomen naar de vogelarts omdat ik bang was dat hij zich in de kooi zou bezeren zonder Snoopy, het is nogal een druktemaker :') Het was Yoshi's eerste keer op pad en hij vond het Geweldig! Die vogel heeft echt genoten van het uitje... :')
Laatst bijgewerkt door Kiimm_ op 01-10-19 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 22:04

Maf beest 8)7 !
Maar wel een slim idee hem mee te nemen +:)+

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 23:30

De arme vogeltjes hier hebben het zwaar vandaag....
Ik had gehoopt ze met het slechte weer in de garage te hebben... maar die is nog niet klaar genoeg.
Even overleggen wanneer ik de panelen kan gaan kopen zodat de voliere daar gemaakt kan worden.
En dit weekend even kijken of ik de voliere enigzins tochtvrij kan maken.... de platen die ik had zijn niet meer geschikt, dus eventueel tijdelijk met afdekzeil ofzo...

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:04

Strax waarschijnlijk de montana 150 bestellen bij zooplus. Die past precies op de plaats waar de binnenvoliere zou komen te staan. Is goedkoper en makkelijker (en geen gezeur met beton).
Als die er dit weekend is gaan ze dit weekend naar binnen (niet geisoleerde garage) toe.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 10:11

Hé Kiimm_, hoe gaat het met Snoopy ?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 10:16

arabella2000 schreef:
De arme vogeltjes hier hebben het zwaar vandaag....
Ik had gehoopt ze met het slechte weer in de garage te hebben... maar die is nog niet klaar genoeg.
Even overleggen wanneer ik de panelen kan gaan kopen zodat de voliere daar gemaakt kan worden.
En dit weekend even kijken of ik de voliere enigzins tochtvrij kan maken.... de platen die ik had zijn niet meer geschikt, dus eventueel tijdelijk met afdekzeil ofzo...

echt heel koud is het nog niet hoor, ze zitten droog toch?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 12:58

Er zit een dak op, maar het gaat meer om de wind. De huidige voliere staat veel wind op. Ze hebben er echt moeite mee. En dichtmaken is nu lastiger.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 17:58

Nog steeds geen zebravink baby's -O-

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 23:01

Lukasje schreef:
Hé Kiimm_, hoe gaat het met Snoopy ?

Snoopy heeft nog wel last van haar pootje, maar al wel veel beter. Heeft vandaag gebadderd, ze klimt, zingt en heeft vanavond weer gegeten :o

Arabella: Wat lastig. Ik denk dat die Montana een goede oplossing is, al weet ik natuurlijk niet wat de volledige situatie is. Ik hoop dat je een oplossing vindt die goed is voor je vogels en waar je je zelf ook prettig bij voelt.

Kimley: Wanneer is de verwachting van die baby's?

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 06:50

Vanaf afgelopen weekend eigenlijk -O-
Is nu al 15 dagen na het leggen van het laatste eitje. Meestal na 13/14 dagen na het leggen van het 3/4e eitje komen de eerste jongen :=

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 07:04

Spannend Kimley! Soms bij de valken duurt het iets langer wanneer het weer slecht is.
Misschien is dat bij de zebravinken ook zo?
Zijn ze wel bevrucht? Heb je met een schouwlampje gekeken of er leven in zit?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 07:27

Spannend kimley, ik hoop dat ze nog uitkomen.
Ik heb met een collega over de montana gesproken. Bij haar ging hij roesten in de schuur. Dus er komt toch een alu voloerr. Gisteren een mail gestuurd om te kijken hoe duur het wordt. En hopenlijk heeft mijn vader tijd om de vloer tr storten voor zijn vakantie (eind oktober)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 07:33

Ik heb 3 of 4 Montana's maar er roest er hier geen eentje :P

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 09:49

Cayenne schreef:
Spannend Kimley! Soms bij de valken duurt het iets langer wanneer het weer slecht is.
Misschien is dat bij de zebravinken ook zo?
Zijn ze wel bevrucht? Heb je met een schouwlampje gekeken of er leven in zit?

Ja we wachten maar weer af :=
Ja er zijn er zeker 5 bevrucht. Ik schouw ze niet, doe ik eigenlijk nooit. Die eitjes zijn zo klein dat je ze zo fijn knijpt :')

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 10:07

Kimley, puur nieuwsgierig van mij. Als je niet schouwt, hoe weet je dan dat ze bevrucht zijn?

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 10:24

Onbevruchte blijven wit/doorzichtig
En bevruchte worden steeds wat donkerder omdat het pluisje natuurlijk steeds groter word. Bij zebravinken is dit heel makkelijk te zien van buitenaf gelukkig, met een zaklamp erop schijnen is al genoeg :)
Bij grotere vogels is dat wat moeilijker :j