Helaas door verhuizing van mijn ouders en op mezelf willen gaan wonen heb ik de nijnen (6 vlaamse reuzen) moeten herplaatsen. Het blijft enorm trekken maar ben er ook.nog eens enorm allergisch voor (nou ja voor stof dus bodembedekking en hooi) dus op flat geen optie helaas. Had ze wel in een ren maar ook dus gerust als ik erbij was aal tuig en lange lijn. Honden waren er oke mee
Dat was de konijnenren. De kennel staat nu bij goede vriendin als achuilhok voor de honden als ze buiten willen zijn. Het andere hekwerk is nu pupren haha.
Konijnen hebben hier een binnenhok in het tuinhuis, toegankelijk via een kattenluik. Dan een klein graafdeel en een soort "sluis" naar het terras. En dan lopen ze dus altijd op t terras. Maar we maken nog een oogje of plankje bij de muur, zodat ik een klein stukje terras kan afzetten, waar de konijnen overdag als we thuis zijn, zitten. Dan kan pup toch zelf de tuin uit en in en dan mogen de konijnen 's nachts weer het hele terras.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 17-05-17 10:14
Ik geloof niet dat Kiko en konijnen goed zou gaan. De hele week is ze al aan het jagen op insecten, met name meikevers. En gisteren in de bossen had ze ook een vangst.
En ik maar denken dat dalmaten geen jachthonden zijn. Muis heeft het overigens overleefd, hield zich als dood en toen ik Kiko weg trok aan de halsband sprintte die weg.
Mika jaagt ook enorm, weet niet of hij ze echt kwaad zou doen als hij iets te pakken krijgt want tot nu toe zijn ze hem altijd te snel af maar konijnen/kippen/eenden/vogels en ander klein grut kan hier niet rustig zitten met Mika in de buurt.
melissac
Geplaatst: 17-05-17 12:59
Ik geloof ook niet dat Bentley en konijnen goed gaan, gewoon puur omdat hij denkt oh! Speel materiaal!
Hij kan hier gewoon lekker naar buiten als hij wilt en dat doet hij ook heel graag, ik hou hem dan gewoon wat meer in de gaten. Hij kan er niet meer onder door maar hij gaat gewoon echt vast zitten omdat hij mee wilt met de mensen die voorbij lopen. Dat is het nadeel van leven naast een supermarkt en een mbo school. We willen binnenkort wel een nieuw hek plaatsen, de stenen eruit halen en er gras inleggen voor hem zodat hij lekker in alle rust kan spelen. We zitten alleen een beetje met het geld want we moeten nog zoveel doen aan het huis. :p
Snap dat jullie het wel eng vinden in de tuin als ze enentueel nog ergens onderdoor kunnen. Sjefke woont op stal en heeft een eigen stalletje en loopt verdeeld over de dag los onder toezicht. Hij moet alleen op tijd terug in zijn "stalletje" want anders rust hij helemaal niet.
Vanmiddag naar de veearts geweest voor zijn 9 weken enting. Weer alles ondergespuugd op de terug weg maar ze vond hem verder goed.
Wat doen jullie qua vlooien/teken/lintworm pipet? Ik heb er eentje mee gekregen maar vind het ook een beetje eng door alle verhalen die je altijd hoort en leest.
Bij pups netjes ontwormen en vaccineren zoals DA aangeeft. Daarna 1x/jaar ontwormen en pipet tegen vlooien en teken wanneer ik dagelijks meer dan 2-3teken moet verwijderen (los rondlopende niet meegeteld), wat hier meestal neerkomt op 2pipetten/ zomer
Kabayo
Geplaatst: 18-05-17 19:37
Ik woon op een grote boerderij grenzend aan een fietspad. Naast het fietspad ligt de a7. Dus erg spannend. Wel een stroomdraad met stroom als afscheiding. Hond gaat niet zonder mij naar buiten. Boerderij is ook te groot om helemaal af te schermen Hier hebben we 6 kippen loslopen
Mooie fotos neonlight. Vind dalmatiers wel zo mooi!
Wat jammer dierenfan van je konijnen mooie foto met je hond.
Ik sta bij de lijst bij puppycursus mooi ploegje van 7 puppy's. En krijg les van een vriendin, pasha@bokt! Super leuk 13 juni om 7 uur eerste les! Zin in
Vandaag weer puppyknuffelen. Ze zijn vandaag 5 weken en 2 dagen oud en ze groeien hard! De grootste (een hele leuke reu) zit al op bijna 3 kilo.
Nog een week of drie en dan mogen ze verhuizen en nog een week of anderhalf a 2 en dan weten we welk kereltje bij ons komt wonen, denk ik. We zijn zo benieuwd!
Nog de laatste dingen regelen in huis (wat kabels weg werken) en de vriezer volgooien met vlees en dan zijn we klaar voor onze kleine kereltje.
Djinnie veel plezier met pupknuffelen. Ik mag/ga 3 juni weer onze pup knuffelen.
melissac
Geplaatst: 20-05-17 14:43
Oh wat leuk allemaal!
Ik trof Bentley vanmorgen zo aan.
Er is gevraagd hoe hij er nu uit ziet, hij staat nu op ander voer en heeft natuurlijk nog maar ongeveer 2 weken gehad om echt bij te trekken maar hij ziet er nu van boven zo uit:
Kabayo
Geplaatst: 20-05-17 15:02
Bentley word al mooier! Haha op dr trampo
Djinnie lekker puppyknuffelen!
Wij vandaag ook twee keer puppy geknuffeld. Vanochtend een uur lang en vanmiddag even kort. Even haar eigen halsbandje gebracht. Ook even geshopt. Bench neergezet, speeltjes erin. We zijn er klaar voor! We mogen haar weekje eerder ophalen dus haal haar 2 juni op! Kan niet wachten
Wat een droppie! Maar doe je de bench helemaal kaal? Ik zou de helft kleed doen dan kan de pup zelf kiezen wat hij/zij wil
Overigens ik zie gelukkig een grote bench echt top!! Ik zou een grote knuffel zoeken die er in kan. Pups liggen altijd op en bij elkaar een grote knuffel om tegen aan of op te kruipen is erg veilig gevoel
Bentley is super zo!! Wat mij gezien vanaf de foto betreft zou hij niet dikker moeten worden voorlopig!!
Hier is Kenzo grenzen aan het zoeken. Hij liep nog steeds bijna overal los en nu is hij 6 maanden en gaat eigen regels verzinnen. Dit kan uiteraard niet dus voorlopig even een 10 meter lijn en enkel in rustig bos los (enorm jacht gedrag dus mag enkel los waar het mag en kans op wild ongeveer 0 is). Dit is nu 3 dagen en merk wel dat hij al weer meer terug op mij gaat focussen ipv zoeken naar wild, vogels en katten.
Ja er komt zeker een kleed in. Koste alleen 50 euro en heb nu mijn loon nog niet. Koop die deze week. Een waterafstotend dik kleed. Grote knuffels heb ik nog thuis. Zal eens een mooie uitzoeken. Heb een grote vuilniszak vol knuffels bench is zeker lekker groot. 110 bij 70 . Haha leuk he, pubers
djinnie
Geplaatst: 20-05-17 16:42
Wij hebben nu een kleinere bench. Die wordt vervangen als pup groter wordt.
Het was weer geweldig vandaag. Ze zijn zó mega leuk. We hebben nu ook een datum van ophalen, namelijk 6 juni. Dat duurt niet mega-lang meer. We gaan nog 1 keer knuffelen tussendoor en dan mag hij mee naar huis.
Wie hij is weten we rond 1 juni, hahaha. Dit is een van de reutjes in ieder geval.
Binnenkort nog even wat knuffels scoren, we hebben 100 knuffels in huis, bij wijze van, maar die zijn van dochter en die wil niet delen, hahaha.
Ik zou in de bench geen kleed van 50 euro leggen tenzij je geld teveel hebt Ik heb ook goede dure kussens maar niet in "hun" ruimte. Daar gewoon een dubbel vetbed in o.i.d van 15 euro ofzo. Heb nooit een sloper gehad maar neem geen risico haha. Wel geef ik pups en pubers altijd veilig knaag materiaal en regelmatig een gevulde kong al dan niet bevroren.
Het is een dik waterafstotend kussen. Hier ook slooppups gehad. Wou het misschien proberen. Ik kon geen goedkoop vetbed vinden. Alleen van die dure dingen . Ben bang dat als hij eens een ongelukje heeft direct het hele huis zo stinkt.
Ik heb tot ik wist dat mijn honden geen slopers waren er een fleece deken in gegooid. Toen ze die na een maand niet gesloopt hadden hebben ze hun dure kussen gekregen.
Goedkope vetbedden www.witjesverzendhuis.nl en goedkope andere kleden ook vaak op www.zooplus.nl Echter badkamer matten bij de ikea doen het ook goed al kunnen ze die ook uit gaan trekken...
Ik juist nooit slooppup gehad denk omdat ik altijd knaagwerk heb liggen. Echter ik neem ook geen risico
Idd haha soms hebben ze eigen ideeen over de inrichting :p
Zo vind ik regelmatig het verblijf waar ze in zitten totaal verbouwd terug na uren alleen thuis zijn. Niets gesloopt dan maar wel nieuw ingericht haha
melissac
Geplaatst: 20-05-17 21:20
Nou wij hebben hier wel echt een sloper dus wij hebben een slaapzak opgevouwen in de bench liggen met een fleecedeken. Voor in de zomer komt er alleen een fleecedeken want ik merk dat hij het lekker warm begint te krijgen in de bench .