[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LieveLoes

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:23

Hoi Bokkers!

Ik was dit topic een beetje kwijt. Ik heb afgelopen weekend nieuwe vissen gehaald, een koppel Cacatuoides 'Triple Orange'. Is er hier iemand bekend met deze visjes? Ik heb een man en een vrouw. De man is een prachtige vis, zwart met oranje vinnen en het vrouwtje is fel geel met zwart.

Deze laatste is behoorlijk agressief naar mijn andere vissen toe. Ik heb kardinaal tetra's, kegelvlekbarbelen en andere visjes waar ik even de naam niet van weet. Naar deze drie soorten (15 in totaal) is ze behoorlijk agressief, ze zwemt er echt hard naar toe om ze weg te jagen. Haar mannetje laat ze met rust, maar ze komt ook niet echt in de buurt.

Op de grond heb ik nog 5 kuhli's en 4 japonica garnalen. Deze laat ze allemaal met rust. Weet iemand wat hier de reden van kan zijn? Is dit nieuwigheid of houd dit niet op? En als het niet ophoud, kan ik haar dan niet beter weg doen? Kan me niet voorstellen dat dit leuk is voor mijn andere vissen. Ook als ze niet bij haar in de buurt zwemmen, vliegt ze ze aan.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 22:01

Als eerst, hoe groot is je bak? Haha! Kan best zijn dat die vissen zeer territoriaal zijn..

Mijn kleine bak draait weer, 5 emmers goed water en n halve kraan water. Ik laat m even staan tot ik naar bed ga ivm de stof wolk van t zand. Dan gooi ik ze terug.

Ik hoop idd op een eenmalig iets! Als er nu nog een keer iets is met die kleine bak flikker ik m met alles uit t raam! :')

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 22:33

Zo ellepel! Die is goed dik! Zou goed zwanger kunnen zijn alleen schijnen kuhlii's heel moeilijk te kweken, las dat de vrouwtjes het vaak niet overleven ofzo.. Dus als ze zwanger is, zou het onwijs gaaf zijn als het gewoon goed gaat natuurlijk!

Over de gourami met plekje.. Dat zou ik ook denken, maar ik had expres 2 vrouwen gekocht omdat ik niet zeker wist of de andere een man of vrouw was. Dus er zitten of 3 vrouwen in, of 1 man en 2 vrouwen. Derde optie is dus nog een man verkocht als vrouw.. Dan zou ik balen.. :( Ik ga het in elk geval even in de gaten houden, ik zou anders denken aan een schimmeltje namelijk. Beestje is gelukkig goed actief maar als het niet beter word van de week even esha halen. (Dit was ook voor schimmel dacht ik toch?)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 22:59

Elize, dat is toch een dwerg chiclide, ik zie ze ontzttend veel aangeboden worden via facebook
Die kunnen inderdaad niet met allerlei vissen samen leven, denk dat je het te druk voor ze hebt?
Hier staat ook wel info,maar ik neem aan dat je ook info hebt gekregen toen je ze kocht
http://www.aquariumfans.nl/dwergcichlid ... t-je-weten

Ii ben al,dagen aan het lezen welke vis ik nou eigenlijk in die nieuwe bak wil hebben.
Kan niet veel soorten in omdat de bak maar 60cm is,maar wil goed weten wat het beste is :j

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:18

In mijn 30 bakje had ik voorheen neon tetras! Maar door het kleine bakje schoolden ze niet. Denk dat ze dit in een 60 wel doen. :j
Ik heb er molly's, platy's en dan de gourami's in.

Ik heb een foto kunnen maken!
Afbeelding

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:26

Een scholenvis kan ook pas scholen als er genoeg aantallen van zijn.. en dat gaat imo dan weer niet lukken in een 60-bak.. :o

Dat is trouwens wat ik graag zou willen.. een aantal scholen.. maarja.. de labeo jaagt, dus dat wordt hem niet.. :n
Of ik moet de labeo ergens kwijt kunnen waar hij het goed heeft.. :o

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:29

Nou,zet hem op marktplaats?
Heb je bij jou niet zo een facebookpagina met visliefhebbers?
Die van assen word dagelijks druk bezocht,word veel aangeboden en gevraagd :j

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:32

Niet dat ik weet... :o
Maar ik heb ook geen haast.. eerst die bak maar eens op orde..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:35

Ik kijk er wel naar,staan veel gratis spullen op, planten,hout,vissen :D
Misschien vind je op die manier wel een liefhebber in je buurt die je vis heel graag wil hebben en kun jij schooltjes gaan houden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:41

Kozbi wat voor zand gebruik je? Ik heb filterzand in de bak. Dat slibt niet dicht.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 00:47

ik heb filterzand van de hornbach in allebij de bakken. In de grote bak 0,4-0,8 mm en in de kleine speciaal voor de corys die er niet meer zijn dus :') 0,2-0,4 mm

Ik woel er zo nu en dan wel met de planten schaar of met de pincet ofs door, net wat mij uitkomt!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:57

Hmm, ik heb eens even gezocht, en wat mijn gourami heeft kan ook duiden op gatenziekte.. Ik kan alleen niet zo goed vinden hoe ik het moet behandelen..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:30

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 13:25

ellepel schreef:
Elize, dat is toch een dwerg chiclide, ik zie ze ontzttend veel aangeboden worden via facebook
Die kunnen inderdaad niet met allerlei vissen samen leven, denk dat je het te druk voor ze hebt?
Hier staat ook wel info,maar ik neem aan dat je ook info hebt gekregen toen je ze kocht
http://www.aquariumfans.nl/dwergcichlid ... t-je-weten

Ii ben al,dagen aan het lezen welke vis ik nou eigenlijk in die nieuwe bak wil hebben.
Kan niet veel soorten in omdat de bak maar 60cm is,maar wil goed weten wat het beste is :j

Mijn bak is 60L.

Ik heb in de winkel bij het kopen genoemd wat er in mijn bak zit en volgens de verkoper kon dit koppel hier nog wel bij in. Het mannetje is ook totaal niet agressief, zwemt rustig tussen de rest.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 13:40

Maar je hebt 15 andere vissen en nog een aantal kuhlis er in toch, ik vind dat wel erg veel.
Dan heb je er nu 22 in,kuhli moet je wel meerekenen met de vissen.
Misschien is het voor dat vrouwtje teveel, en op die pagina staat ook dat die dan wel beschermend tegenover hun nest kunnen zijn :j

Maar wacht het anders even af,misschien is het een tijdelijk iets?

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:01

ellepel schreef:
Maar je hebt 15 andere vissen en nog een aantal kuhlis er in toch, ik vind dat wel erg veel.
Dan heb je er nu 22 in,kuhli moet je wel meerekenen met de vissen.
Misschien is het voor dat vrouwtje teveel, en op die pagina staat ook dat die dan wel beschermend tegenover hun nest kunnen zijn :j

Maar wacht het anders even af,misschien is het een tijdelijk iets?

Ja dat klopt precies :j

Ik twijfelde ook sterk maar volgens de verkoper kon dit prima.

Het kan toch niet dat ze nu al een nest heeft? Ze zitten er sinds zaterdag middag 1700u in!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:14

Op 1 tetra na leven alle visjes nog!!! *\o/*

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:30

Pff bakje was ineens niet goed :( denk ik.
Alles hing boven in, behalve de cory's.. Ademde sneller.. test gedaan, alles was goed, alleen nitraat stond op 10. Dat kan er mee door maar is natuurlijk niet super. Net dus maar even 10 liter water ververst, en Aquasafe toegevoegd. Nu doen ze het weer, maar ga het even in de gaten houden.. Filter liep ook niet goed, dus wilde filter materiaal vervangen, had ik alleen nog de watten liggen, dus de rest maar even uitgespoeld en die loopt ook weer goed, vrijdag maar weer even spullen halen :+

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:38

Loveuggs, wat een zorgen zo he, hopelijk helpt die aquasafe, wat is dat eigenlijk voor spul?

Kozbi *\o/*

Elize, ik weet dat niet alle verkopers gelijk zijn, heb me vanmiddag bij het kopen van nieuwe planten ook een moerasplant laten aansmeren,die waarschijnlijk na 2 maand al dood is -O-

Wat een werk om een nieuw aquarium in te richten :+
Bij alle zaken in assen langsgeweest voor een geschikte "boom " in de bak te vinden,maar dat is gelukt *\o/*

Heb mijn planten bij pets place gekocht,die heeft altijd mooie en de derde gratis :D
En hij zou ook rasbora espei bestellen,ik wil naast de 5 die ik nu heb in de nieuwe bak er graag 5 bij hebben.

Ik heb een wazige foto, want de bak is mistig.
Maar mijn boom staat er in, ( na 3x losschieten) met mos als blaadjes

Afbeelding

Links heb ik een grote anubias gezet, met kleinere er naast
Rechts staat dusnu een althernatera cardinalis met daarom heen ophiopogon kyoto.
En dat is dus eigenlijk een moerasplant..
Nou ja zie wel hoe dat gaat.
Ben er nu even zat van, ga einde van de werk wel verder kijken of ik bestel planten online.
waar kun je dat het beste doen??

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:53

Jaaa nog iemand met een boom!

Ik heb gister t mos eraf gerukt en weggegooid.. Volgende week ofs ff nieuw bestellen!!

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:59

Ziet er al mooi uit ondanks dat het nog mistig is!

Hier "schimmelt" het hout nog een klein beetje. Wel een keer schoon gemaakt want het was echt erg xD

Net een mailtje gestuurd via marktplaats naar iemand met blauwe garnalen hier in de buurt. Mij benieuwen. Wel anders dan geel/oranje wat ik in mijn hoofd had. Maar zijn ook erg leuk.

Wat vinden jullie van endler guppen (2 man 3 vrouw) in een 25l bakje? Denk wel te klein?
Heb er nu 1 baby in. Die was mee gevangen. Maar zou graag er wat meer bij doen mits mogelijk

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:00

Gaaf zo dat verschil in bodem. Ook een keer geprobeerd, maar eindigde in een grote mix :o

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:06

Jaa boompjes zijn leuk *\o/*

Kozbi,waarom heb jij je mos weggdaan dan?

Ik wil er nog wat meer op hebben,maar kwam ia internet er achter dat er ook een klein plantje is die je er op kunt bevestigen.
Waar bestel jij je mos?

Kanji, 5 kan denk ik net,maar zou het dan ook bij die 5 laten
Al alles straks over is in de nieuwe bak,doe ik de kleine van mij weg
Vind dat achteraf toch te klein voor vissen, grotere bak is veel leuker voor ze

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:07

hmmm probleempje in de bak van mn dochter,
2 grote guppen dood. vermoed dat eentje problemen heeft gehad met bevallen..andere had het al paar dagen moeilijk oud?? nou ja ze hebben nog heeeel veel nageslacht nagelaten gelukkig vinden de vissen in mn meterbak die best lekker.
gaan eens rustig bekijken wat ze er nu in wil...er zitten nu alleen nog garnalen in.
cassarell fijn dat het iets beter gaat met je bak
Laatst bijgewerkt door Marisje76 op 23-02-16 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:07

simpie94 schreef:
Gaaf zo dat verschil in bodem. Ook een keer geprobeerd, maar eindigde in een grote mix :o

Bij mij in de andere bak ook hoor, en de vissen zorgen er ook wel voor :P