Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:09

Lees overal op internet 1 m.

Maar neem eerst poosje niks meer in huis aan reptielen. Eerst even wat geld sparen :)

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:10

Ik hou mijn volwassen baardagamen gewoon in een 1mtr terrarium...... Gaat prima en hebben ruimte zat

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:12

ik vind het persoonlijk net te klein :o , maar ik neem sowieso altijd groter als aanbevolen (word vaak door de kenners ook wel aangeraden)

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:15

Inmiddels ben ik alweer bijna een week de trotse eigenaar van deze knapperd en haar voederdiertjes,,, ^) , genaamd Pluizebol. :D

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:16

Baardagaam lijkt mij wel gaaf. Maar begin dan wel met een kleintje. Die kan wel poos vooruit in een 1 m bak of niet? En als het in toekomst te klein blijkt te zijn kan ik altijd kijken voor een grotere.

Alleen ik lees overal andere info. Beetje lastig. En iedereen gebruikt andere uvb lampen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:20

-O- :\

Genoeg bokt voor vandaag

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:27

chimello schreef:

Genoeg bokt voor vandaag

is het zo erg :(:)

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:34

chimello schreef:

Genoeg bokt voor vandaag

Pluizebol wil alleen maar knuffelen hoor. Ze wordt zo vaak verkeerd begrepen... |( |( |(

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:37

ik vind pluizenbol leuk hoor .
heb zelf twee hooiwagens die prik beestjes voor me ruimen :P

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 03:32

Ah darn ik had liever niet geklikt.
Pluizebol zal vast heel lief zijn, maar ik ben fobisch voor zulke pluizebolletjes.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 07:46

Ik vind pluizebol mooi om naar te kijken, maar verder niks voor mij.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 09:09

Ik begrijp het wel hoor. Het is natuurlijk een dier die de meeste mensen liever niet in huis willen zien. Zelf vind ik het hele mooie en fascinerende dieren. Mijn vriend, die haar de eerste paar dagen helemaal niks aan vond, is nu ook helemaal om. :D

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 09:14

Mijn man wil een pluizenbol. -O-

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 09:23

Wij vonden 1 meter ook te klein voor een baardagaam. Bob ligt vaak op 1 plateau "in de zon" of juist in zijn "grot" en dan zou je denken 50cm is nog genoeg :') maar hij scharrelt ook regelmatig rond achter een sprinkhaan aan en ergens vind ik het dan sneu dat zijn wereld 1 meter zou zijn.

Misschien iets psychisch bij mij hoor maar hij heeft nu dus 1m20 en verschillende plateaus naar boven voor nog meer ruimte.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 11:43

Ik heb gister nog alles bij elkaar gekrijst toen ik een mini pluizebol op de wc zag ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 12:00

nathalie2302 schreef:
Wij vonden 1 meter ook te klein voor een baardagaam. Bob ligt vaak op 1 plateau "in de zon" of juist in zijn "grot" en dan zou je denken 50cm is nog genoeg :') maar hij scharrelt ook regelmatig rond achter een sprinkhaan aan en ergens vind ik het dan sneu dat zijn wereld 1 meter zou zijn.

Misschien iets psychisch bij mij hoor maar hij heeft nu dus 1m20 en verschillende plateaus naar boven voor nog meer ruimte.

Denk dat er tegen die tijd ook wel een bak komt van 1.30 bij 60 bij 60. Dan kunnen er deze bak 3 luipjes komen denk ik.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 13:52

Rockwitch mooie varanen (en je fretten blijven leuk <3 )

Ik vind die steno's echt schattig om te zien, maar heb zelf meer met 'tropische' terrariums. Wimpergekko's hebben wel echt een hoge bak nodig ivm klimmen dus die 50 x 30 x 30 is idd ongeschikt (en te klein). Tokeh vind ik ook gaaf!

Die garnaaltjes zijn leuk, wat een mooie kleuren!

chimello schreef:
M'n broertje wilde ook garnaaltjes eerst.

Jammer van de Tokehs, dan toch maar een andere.. Ik dacht eerst een red eyed croc skink maar die zijn niet zo tam en ik wil toch wel graag een dier dat ik ook op kan pakken enz zonder dat ze het erg vinden. Maar heb nog een paar anderen die leuk lijken. Ik vind de staart van geckos gewoon zo lelijk dik (weet dat dat hoort maar mooi vind ik het niet) :(

Toch niet alle gekko's hebben een dikke staart? Veel van de meer tropische soorten (dus geen woestijnbewoners) hebben gewoon een dunnere. Vind dat dikke zelf ook niet mooi, dat vind ik ook zo jammer aan bijv luipaardgekko's :P

Die uilen <3 <3

Pluizebol is tof! :D Zou zelf zoiets nooit nemen, maar vind ze zo mooi!

Hier ook een nieuw opvangertje, vorige eigenaren moesten hem helaas afstaan vanwege tijdgebrek. Achteraf blijkt hem een haar te zijn, maar dat maakt niet uit. Werd aangeboden als 'Afrikaanse egel' maar het was duidelijk dat dit geen witbuikegel was... maar wat het wel was geen idee, foto's waren ook niet extreem duidelijk. De eigenaren wisten het zelf ook niet. Ben er dus heen gegaan om te kijken, bleek dat het een Marokkaanse familie was en de egel kwam dus ook daar vandaan. Als baby gevonden en uiteindelijk meegenomen naar Nederland. Het gaat hier om een trekegel, ook wel Algerijnse egel genoemd. Een van de soorten die in Amerika heeft bijgedragen aan het fokken van de huisdier-egel (witbuikegel). Ze is best tam al, maar moet nog even wennen.

Het is net een hele grote witbuikegel met mega poten die in een donkere pot verf is gevallen :') met uitzondering van een vlek op haar buik en wat lichte plekken in het gezicht (wenkbrauwen _O- )

Afbeelding

Afbeelding

Oh en even ter vergelijking met mijn mannetje Týr :')

Afbeelding

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:16

Ik vind het echt een gaaf beestje. Zijn deze hier nog gewoon toegestaan? Niet zoals de wilde egel die je niet als huisdier mag hebben

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:20

Klopt ja, maar die groene gecko's vind ik bv al niet mooi. Luipaard gecko's hebben zo'n schattig koppie maar die staart... ;( Wat een enige egeltjes!

Scully zit te graven nu, gaat onder de zand liggen maar DA zei is niet erg. Ze eet goed verder, heb haar gister bloemetjes gekocht in gedroogde vorm maar daar heeft ze weinig interesse in, zelfs met andijvie heeft ze zoiets van nope. Verwend nest :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:21

Knap diertje weer! <3

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:21

Wat een schatje Fiffill! Je kan binnenkort een heuse egel-opvang beginnen! :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:28

Die mag je idd niet houden omdat het een inheemse soort is. :j Er is nog geen positieflijst, dus het zou legaal moeten zijn voor zover ik weet (ik kon er iig niks over vinden...) Gaat niet om een beschermde soort dus ook geen CITES status ed. Ze zijn er iig ook mee naar de dierenarts hier geweest voor een algehele controle en diertje was gezond verklaard.

Solleke_Noah schreef:
Wat een schatje Fiffill! Je kan binnenkort een heuse egel-opvang beginnen! :)

Bijna wel ja :')

chimello schreef:
Klopt ja, maar die groene gecko's vind ik bv al niet mooi. Luipaard gecko's hebben zo'n schattig koppie maar die staart... ;( Wat een enige egeltjes!

Scully zit te graven nu, gaat onder de zand liggen maar DA zei is niet erg. Ze eet goed verder, heb haar gister bloemetjes gekocht in gedroogde vorm maar daar heeft ze weinig interesse in, zelfs met andijvie heeft ze zoiets van nope. Verwend nest :+

Dan houdt het wel snel op :P En wimpergekko's?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:46

Oh dat is fijn, ik vind het een erg geinig ding. Lekker wat groter haha, al denk ik dat Damon qua formaat hier redelijk in de buurt van komt, dat is zo'n beul van een witbuik.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:52

Hoeveel weegt Damon? Týr is ook al best aan de maat, deze is een slagje groter maar wel weer kleiner dan de gemiddelde Europese egel.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:54

Geen idee, moet hem eigenlijk weer eens wegen, maar Damon vind het nog steeds vreselijk om opgepakt te worden, die rolt gewoon niet uit ook al zit je een uur met hem op schoot, dus laat hem een beetje met rust, vind het al leuk om hem 's avonds lekker rond te zien scharrelen in zijn hok, als hij daar gelukkiger mee is, dan is dat zo.
Als hij verschoont wordt dan halen we hem er natuurlijk wel uit en dan krijgt hij ook een voetenbadje, maar alleen in het water laat hij dan zijn koppie zien.