Welkom Rebekka, leuk dat je misschien ook voor gerbils wil gaan!
Eske_B
Geplaatst: 29-09-15 15:00
Bakje was bijna leeg, dus ik dacht gisteravond: morgen even voeren. Hebben ze vannacht om de een of andere reden hun hele voorraad naar het bakje verplaatst... (eerst lag er nog niks)
Mijne zijn ook weer bezig eerst gooide ze het bakje steeds van het plateau dus ik hem ik het hoekje gezet. En op de een of andere manier is die nu steeds begraven. Ze gooien gewoon alle bodembedekking op het plateau en begrave alleen het voetbakje. En dan zielig ernaast gaan zitte en mij aankijken van we hebben honger. Ja dan graaf je, je bak maar weer uit hoor. Maffe beesten
Zucht.... ik wordt soms wel een beetje chagerijnig van de gerbils. Ze zitten weer in hun "we doen er alles aan om aan het gaas van het deksel te knagen en dat is het enige wat we de hele dag doen" fase.... Ze krijgen elke dag iets anders aangeboden om op te knagen zoals een wc rol, doosje, hooi etc. Maar het helpt niks. Vandaag heb ik ze een hooi huisje gegeven, normaal worden ze daar echt dolgelukkig van. Vandaag gebruiken ze het huisje alleen maar zodat ze makkelijk bij het gaas kunnen en zijn nu zelfs aan het hout van het deksel begonnen. Ook voer zorgt maar 1 minuut voor afleiding. Zucht....
stalmilagro
Geplaatst: 30-09-15 21:28
De vader hier van jouw dames heeft ook van die buien haha. Dus had vd week het looprad er in gedaan die normaal bij mijn vrouwtjes staat, maar hij gaat er niet in, maar deze keer snapte mijn andere mannetje het wel (broertje van de jouwe), vorige keer snapten ze het geen van beiden. dus heb er 1 voor ze gekocht (1 slagje kleiner), maar daar maken ze op het moment geen gebruik van
Ken dat probleem zo heb ik er ook 1 met van die fases, die klimt gewoon in het frame van looprad om bij de deksel te komen of gaat aan het frame zelf knagen. Vreselijk irri en ze krijgen zat karton. Weet ook niet wat ik er aan kan doen.
Zo te horen ligt het dus niet helemaal aan mij. Aangezien ze 's avonds het actiefst zijn, krijgen ze elke avond karton. Soms doe ik in een doosje wc papier, hooi en wat lekkers. Dat maak ik dan dicht zodat ze hem open moeten knagen om bij al het lekkers te komen. Daar zijn ze dan 10 minuten druk mee en dan is het niet spannend genoeg meer. Ze kunnen het gaas niet door knagen dus wat dat betreft is het geen ramp, maar ik vind het zo'n verschrikkelijk vervelend geluid... en het hout van m'n deksel is blijkbaar ook spannend... als ze daar te lang mee door gaan blijft er geen deksel meer over.
Mijne kunne gelukkig niet bij het hout deksel is zo gemaakt dat het houten frame over de bovenkant van de bak zakt. Maar dat geluid idd mijne zijn tussen 5 en uur of 9/10 savonds het actiefste. Dat is ook de tijd dat ik alles aanvul kwa eten enzo, en dan krijgen ze ook nieuw karton. Soms gaat dat goed en soms gaat snowy toch na 5min weer aan de deksel verder.
Mijne gaan als ze vervelen aan de metalen dingen knagen waar de hangbrug aan hangt Heel vervelend geluid en soms flikkeren ze naar beneden (op het flesje gaan zitten, uitstrekken en knagen maar... dom beest ). Ik heb geen deksel maar schuifdeurtjes aan de voorkant. Ik gooi er ook bijna dagelijks karton of papier in.
stalmilagro
Geplaatst: 01-10-15 12:44
Ellabellaah misschien dan maar wat metaal of plexiglas aan het hout maken ofzo? Even wat anders. hoe heten jullie gerbils eigenlijk allemaal?! Zag net de naam snowy voorbij komen en toen vroeg ik het me af. Mijn mannetjes heten Beertje en Snobo en mijn dame heet Sky en haar vriendje Dino
Ik snap ook niet zo goed wat de lol is van gaas knagen. Ze komen er niet doorheen, ze kunnen er niet van eten en toch is het heel leuk. Ze hebben genoeg ander knaagmateriaal, elke dag een lepel eten en nieuw karton. Regelmatig een pluk hoor en een paar velletjes wc papier. Bodembedekking is in mijn ogen ook ruim voldoende en van materiaal waar ze fijn in kunnen graven. Ohja, de waterfles zo snel mogelijk van het glas krijgen is in zo'n periode dan ook heel erg grappig.
Eske_B
Geplaatst: 01-10-15 17:06
Mijn eersten heetten Pringles en Lays. Daarna kwam Nibbit (die is er nog), toen Ezarja en nu Luna. Ik ben van de chips af