De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NAIWHL

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 13:46

Nog meer hooligans! Ben gelukkig niet de enige :')

En hitteprotocol houdt hier in dat we zometeen de weides/rennen weer onder water zetten met grondwater. En dan liggen ze de rest van de dag op de koele aarde. Zo houden ze het goed uit.

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 00:14

Momenteel weinig actie door Dibs en Yoshi _/-\o_
Ik denk dat ik ze morgenvroeg, als ik uit het werk kom, op de konijnenkamer zet.
Daar is het nu 22 graden, in de tuin was het vanmiddag al 37 graden. Ze lagen lekker op de natuursteen die ik laatst heb meegenomen.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 00:26

sabine1979 schreef:
Ik denk dat ik ze morgenvroeg, als ik uit het werk kom, op de konijnenkamer zet.
Daar is het nu 22 graden, in de tuin was het vanmiddag al 37 graden. Ze lagen lekker op de natuursteen die ik laatst heb meegenomen.

Is het tempverschil dan niet te groot? Hier maaktr ik me altijd zorgen om.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 01:16

Mijn man kon vanavond Jerry niet vinden toen hij de ren/nachthok wilde afsluiten. Tot dat hij in de woonkamer keek. Zat meneer pontificaal onder de tafel _O- Wilde ook absoluut niet naar buiten _O- Morgen maar weer.

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 06:06

meisje_ schreef:
sabine1979 schreef:

Is het tempverschil dan niet te groot? Hier maaktr ik me altijd zorgen om.

Lijkt mij niet, is beter voor ze. Denk dat de thermometer wel boven de 40 uit gaat komen straks |o
Ze gaan s avonds als ik moet gaan werken weer lekker naar buiten.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 17:17

We zijn hier de dag weer goed door en morgen koelt het gelukkig weer af.

Hier een foto van Sainz en Leclerc, maar die kan ik dus niet uit elkaar houden :')

Afbeelding

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 13:20

Zo wat is het bij jullie heet geweest zeg! Iedereen het hoofd koel kunnen houden?
@naiwhl haha die lijken wel heel veel op elkaar zeg! <3

Ik ben deze week overgegaan op andere brokjes. Hadden eerst een merk waarvan ik dacht dat het prima was, maar mn dierenarts twijfelde er een beetje aan omdat ze niet heel erg duidelijk waren wat er nou eigenlijk in zat. Hier hebben ze het heel lang goed op gedaan, maar omdat Wombat zo vaak ziek was door z'n tanden, was een beter merk misschien wel een goed idee om het allemaal wat sneller aan te sterken in zn buikje. Nou opende ik 2 weken geleden een nieuwe zak van het (oude) voer, en zag het er heel anders uit, rook anders (wel lekker) maar zag ik ook gele stukjes mais zitten :n Een big no no dus.. 2 dagen later voelde Ziggy zich niet lekker (die is nooit ziek) dus dat was de druppel. Nu overgegaan op Burgess Excel mint, ze vinden het echt heerlijk! Moet ze wel wat minder geven dan dat ze gewend zijn omdat er meer voedingsstoffen ed in zitten, maar misschien knabbelen ze dan wat sneller aan hun hooi :P
Laatst bijgewerkt door laughterline op 19-06-22 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 13:23

Sorry dat ik hier even snel kom binnenvallen. Heb heel weinig tijd dus een uitgebreidere update over Lou krijgen jullie later, maar het lijkt iets beter te gaan met hem.
Nu heeft hij heel de dag zo'n enorme honger dat hij toen zijn hooi op was niets beters kon verzinnen dan een stuk van de keukenhanddoek op te eten... :roll: Gaat om een stukje van 2x2 denk ik. Denken jullie dat dit kwaad kan? Ik hou hem natuurlijk goed in de gaten maar ik hoop zo erg dat hij geen verstopping krijgt... Als ik nu met hem naar de dierenarts moet is alle verbetering sowieso weer om zeep...

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 15:57

Oei dat weet ik niet MoppieFilou. Soms lijkt het met stof wel erger dan het daadwerkelijk is.

En fijn dat je ander voer gevonden hebt LL :j

Met enig pijn in mijn hart zoeken we toch een nieuw huis voor hazeltje. Hij delfde toch enorm het onderspit en zat alleen maar op zijn hoede in de ren.
Dus mocht iemand nog op zoek zijn naar een kleurdwerg in wildkleur, dan zoekt Hazeltje nog een fijne plek…

Afbeelding

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 16:47

@NAIWHL, hij eet nog steeds goed en gedraagt zich normaal dus hoop dat het niks is inderdaad!

Moest ik plek hebben zou ik het wel weten <3

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 16:55

3 van de 4 baby’s hebben de ogen open. De dikste natuurlijk niet :D Binnenkort foto’s. 2x wild kleur en 2 zwarte maar waarvan 1 otter denk ik

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 13:47

Vast een domme vraag, maar de puntjes van de oren zijn een beetje gebogen. Ze hebben het allebei. Het zijn ook wel maximaal lange flappers geworden de laatste 2 weken :=

Dierenarts bellen?

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 18:19

Heb je een foto?

En hoe gaat ie bij jou MoppieFilou?

Ben benieuwd naar de foto’s Caro :j

Gister was Hazeltje voor de poort van de ren gaan liggen. Dus ik twijfelde of ik er goed aan had gedaan hem eruit te halen. Maar ik deed de poort open, hij keek 10cm naar binnen en ging de ren weer uit. Hij komt weer lekker tot rust nu.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 21:58

Afbeelding

Even alleen Moossie maar ze hebben het dus allebei.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 21:59

Neuh, kan van de groei komen. Zo lang ze zich normaal gedragen en goed eten en drinken zou ik me daar geen zorgen over maken :).

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 22:04

Ze vreten letterlijk de oren van m'n hoofd :')

Ben nog steeds zo blij met ze. Bizar hoe je van die dieren kunt genieten, vond konijnen altijd zo suf maar deze 2 hebben echt zoveel humor en liefde.

Hmm.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 22:19

Dat zou ik inderdaad ook gewoon afwachten.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 23:40

Urbanus, denk inderdaad ook dat ik dat even af zou wachten. Vooral omdat ze in de groei zijn. Maar als je zeker wilt zijn kan de dierenarts even bellen ook geen kwaad natuurlijk.

NAIWHL, lief dat je ernaar vraagt! Heb weer een examen achter de rug dus wat meer tijd om even een update te geven haha.

Wat de handdoek betreft, had de dierenarts van wacht toch maar even gebeld en die had nog nooit problemen gezien met zoiets bij konijnen. Hij is goed blijven eten en keutelen dus denk inderdaad niet dat het heel erg geweest is gelukkig. Dat hoefde er echt niet nog eens bij te komen...

Qua EC, ik heb hem 4 dagen Dexamethason gegeven (van woensdag tot zaterdag), en daar is hij wel door verbeterd. Niet dat hij al terug rondhuppelt als vroeger natuurlijk, maar hij heeft vandaag voor de eerste keer een paar stapjes gezet zonder om te vallen. Wel enorm wiebelig en hij had op het einde ook de kooi nodig om zich een beetje tegen te houden, maar dat had hij echt niet gekund een week eerder. Ik moet hem ook niet meer zo vaak terug rechtzetten (hij zit wel nog steeds in een kleine ruimte tussen handdoeken maar niet meer zo strak als eerder). Hij kan ook zijn hoofd veel meer bewegen om dingen zoals hooi gewoon zelfstandig te kunnen eten zonder om te vallen. Ik hoop vooral dat hij nu zo door blijft gaan met verbeteren want hij is er nog niet, en dat hij niet terug slechter wordt nu hij geen Dex meer krijgt. Door de Dex had hij trouwens een enorme eetlust. Dat kon hij wel gebruiken want hij is wel wat afgevallen. Dat was ook de reden trouwens dat hij die handdoek heeft opgegeten, meneer zijn hooi was op... _O- Sinds de penicilline was zijn eetlust echt verminderd en was hij heel kieskeurig. Daar ben ik vandaag ook mee gestopt dus hopelijk gaat hij weer beter eten ook!

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 09:45

Wat fijn dat er zo’n vooruitgang in zit MoppieFilou! Hopelijk blijft het nu een stijgende lijn.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 15:24

NAIWHL schreef:
Wat fijn dat er zo’n vooruitgang in zit MoppieFilou! Hopelijk blijft het nu een stijgende lijn.

Ik hoop het ook!

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 20:42

Ik kom even binnenvallen. Iemand die ik ken is ineens overnacht 4 konijnen verloren. Allemaal onder een jaar en sommige zo jong dat ze nog niet geent waren.

Wat zou dit kunnen zijn.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 20:48

Doet mij toch aan rhd denken. Dat gaat heel erg snel helaas.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 21:48

Ja, zeker met 4 konijnen tegelijk zonder symptomen vrees ik toch ook voor RHD. Maar sommige waren wel ingeënt dan?

Goed dat je toch beterschap begint te zien! @moppie

Jammer van Hazeltje..

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 18:20

Babyspam
Links 17-5-2022 Marley x jack. Bovenste super rustig echt een kind van Jack. Linksonder typisch moeders en watervlug.
Rechts 8-6-2022 voor het eerst uit het nest en daar waren zij het niet mee eens. Nana x sparrow. Hier zit ook een otter in. Zwarte heeft een streep op het hoofd. Andere 2 zijn wildkleur

Afbeelding

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 18:25

Oohhh die linksboven is net Pesto. <3